01
Fri, Aug
554 New Articles

Κικίλιας: Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα ΑμεΑ και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στα πλοία

Κικίλιας: Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα ΑμεΑ και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στα πλοία

Πολιτικη
Κικίλιας: Νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προσβασιμότητα ΑμεΑ και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στα πλοία

Με στόχο μια πιο φιλική και πιο συμπεριληπτική ακτοπλοΐατο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα αντίστοιχα στο πλαίσιο της συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας δήλωσε: «Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το φθινόπωρο και το οποίο αφορά σε τροποποιήσεις των ΠΔ του 2011 και του 2001 για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα αντίστοιχα, στο πλαίσιο της συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα».

Κικίλιας: Συνάντηση με τον πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ και τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ

«Στόχος μας είναι μια πιο φιλική και πιο συμπεριληπτική ακτοπλοΐα, σε ό,τι έχει να κάνει με τους ανθρώπους αυτούς, αλλά και τα λιμάνια μας», δήλωσε ο Βασίλης Κικίλιας, μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα το πρωί με τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.ΑμεΑ), Ιωάννη Βαρδακαστάνη και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύση Θεοδωράτο.

Ο υπουργός γνωστοποίησε ότι το σχετικό σχέδιο ΠΔ βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή υποχρεωτικών κανόνων προσβασιμότητας στα επιβατηγά πλοία. Η κατάρτισή του βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ.

Τι θα περιλαμβάνει το νέο ΠΔ

Το νέο ΠΔ θα περιλαμβάνει - μεταξύ άλλων - τις παρακάτω παρεμβάσεις:

Ράμπες με μέγιστη κλίση 5% για ασφαλή μετακίνηση αμαξιδίων, ανελκυστήρες κατάλληλων διαστάσεων με ηχητικές/οπτικές ενδείξεις, αναβατόρια όπου δεν είναι εφικτή η τοποθέτηση ανελκυστήρα, WC με σήμανση, χειρολαβές και σύστημα κλήσης βοήθειας, καμπίνες με ελεύθερο κύκλο στροφής και ειδικές κλίνες, θέσεις επιβατών και οχημάτων με σαφές ποσοστό για άτομα μειωμένης κινητικότητας, έντονη χρωματική αντίθεση στις πόρτες, ακμές και σκάλες για άτομα με προβλήματα όρασης.

«Δεν υπάρχει άπλετος χρόνος στο μέλλον για να αφήνουμε κάτι τέτοιο να συνεχίζει να υφίσταται, όπως υφίσταται τώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας, διευκρινίζοντας ότι έχουν ήδη δοθεί συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα στις υπηρεσίες του υπουργείου.

Επιπλέον, προανήγγειλε τη διεύρυνση της διαβούλευσης και με την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τα τουριστικά πλοία, τα ημερόπλοια και τα ferry boats στα πορθμεία, σημειώνοντας ότι, παρά τις τεχνικές δυσκολίες στις συγκεκριμένες κατηγορίες, «σε κάθε περίπτωση, πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα και πρώτα απ' όλα ότι πρέπει να προσεγγίζουμε και να συμπεριφερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους με σεβασμό, επαγγελματισμό και αγάπη».

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας ανέφερε συγκεκριμένα: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ και τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, για την πολύ εποικοδομητική συνάντηση την οποία είχαμε. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το φθινόπωρο και το οποίο αφορά σε τροποποιήσεις των ΠΔ του 2011 και του 2001 για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα αντίστοιχα, στο πλαίσιο της συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα. Στόχος μας είναι μια πιο φιλική και πιο συμπεριληπτική ακτοπλοΐα, σε ό,τι έχει να κάνει με τους ανθρώπους αυτούς, αλλά και τα λιμάνια μας. Προς τα εκεί θα κινηθούμε. Επειδή η άποψή μου, πάντα, είναι ότι τα πράγματα πρέπει να ρυθμίζονται στο χρόνο τους και δεν υπάρχει άπλετος χρόνος στο μέλλον για να αφήνουμε κάτι τέτοιο να συνεχίζει να υφίσταται, όπως υφίσταται τώρα, θέλω να πω ότι έδωσα στις υπηρεσίες του υπουργείου συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για αυτήν την πρωτοβουλία και βέβαια, θα δούμε και την άλλη Ομοσπονδία η οποία αφορά στα πιο μικρά πλοία, στις «παντόφλες», στα τουριστικά πλοία, στα ημερόπλοια, στα πορθμεία μας, που εκεί βέβαια, οι μετατροπές είναι πιο δύσκολες αλλά, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα και πρώτα απ' όλα ότι, με σεβασμό, με επαγγελματισμό και με αγάπη πρέπει να προσεγγίζουμε και να συμπεριφερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους».

Απο την πλευρά του ο πρόεδρος Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία. Ιωάννης Βαρδακαστάνης τόνισε: «Σήμερα με τον υπουργό και τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, συζητήσαμε για ένα θέμα που αναδεικνύεται συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω της αυξημένης κίνησης που υπάρχει στην ακτοπλοΐα μας, ενώ υφίσταται καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, εμφανίστηκε το πρόβλημα στη γραμμή Κεραμωτής - Θάσου. Θεωρώ ότι η προσέγγιση που συμφωνήσαμε σήμερα με τον υπουργό και τον κύριο Θεοδωράτο, θέτει τις βάσεις για μια σοβαρή και υπεύθυνη προσέγγιση και λύση σε αυτό το δύσκολο θέμα. Η Συνομοσπονδία προσεγγίζει αυτή την υπόθεση με πολύ σεβασμό. Αρχικά, πρέπει να τονίσουμε ότι η προσβασιμότητα είναι υπόθεση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και που, πρωτίστως, πρέπει να αφορά στους ανθρώπους που ζουν στη χώρα, στους ανθρώπους που ταξιδεύουν όλο το χρόνο, κυρίως από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σε αυτή τη βάση, μπορούμε να προσφέρουμε και στους επισκέπτες μας ένα προσβάσιμο, συμπεριληπτικό περιβάλλον και στην ακτοπλοΐα. Εμείς στην Ε.Σ.ΑμεΑ, θα εργαστούμε σοβαρά, υπεύθυνα, με βάση την κοινή λογική, για τη διαμόρφωση των προδιαγραφών, των εποπτικών και λεκτικών διαδικασιών, έτσι ώστε να πετύχουμε το στόχο μας τόσο για τους κατοίκους όσο και για αυτούς που μας επισκέπτονται. Θέλω, επίσης, να επισημάνω ότι η εκπαίδευση του προσωπικού στα πλοία, ανεξαρτήτως τύπου και μεγέθους, είναι μια πάρα πολύ σημαντική υπόθεση. Στην περίπτωση που σε μια πορθμειακή γραμμή θα χρειαστεί να βοηθηθεί ένας άνθρωπος να ανέβει στο κατάστρωμα, ο εργαζόμενος που θα τον βοηθήσει πρέπει να είναι εκπαιδευμένος και για την αξιοπρεπή και για την ασφαλή μετακίνηση».

Ο πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Διονύσης Θεοδωράτος ανέφερε: «Είμαστε εδώ σήμερα με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας, μαζί με τον πρόεδρο της Ε.Σ.ΑμεΑ, για να θέσουμε τις βάσεις να ολοκληρωθεί τελικά το πδ, το οποίο έχουμε συζητήσει το προηγούμενο διάστημα και έχουμε έρθει πολύ κοντά και με την Ε.Σ.ΑμεΑ Έχουν γίνει τεράστιες προσπάθειες τα τελευταία χρόνια και στέκομαι και στο θέμα της εκπαίδευσης που ανέφερε ο πρόεδρος. Ήδη έχουν ξεκινήσει από τον προηγούμενο χειμώνα και εκπαιδεύονται τα πληρώματα ορισμένων πλοίων από την Ε.Σ.ΑμεΑ, για να μπορέσουν να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους συνανθρώπους μας που τις χρειάζονται. Και πρέπει να τονίσω εδώ ότι, εκτός από την προσαρμογή του πλοίου, παίζει πολύ μεγάλο ρόλο - το τόνισε και ο υπουργός - και η προσαρμογή των λιμένων, ώστε να γίνουν και αυτά φιλικά προς τους επιβάτες και ειδικότερα, στα άτομα με αναπηρία. Αν και πολλά, πλέον, πλοία της ακτοπλοΐας, τα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας παρέχουν τις δυνατότητες να κινούνται με αξιοπρέπεια και ευκολία οι άνθρωποι που έχουν αναπηρία. Νομίζω ότι πάμε να καλυτερεύσουμε ακόμη περαιτέρω την κατάσταση και σε συνδυασμό με τα λιμάνια, να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Προχωράμε προς την σωστή κατεύθυνση πολύ πιο γρήγορα και με τις οδηγίες και του υπουργού».

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Παπαϊωάννου: "Τελειώνει οριστικά το άβατο χωρίς λογοδοσία" στα Πανεπιστήμια - "Πώς τολμάτε;", αντέδρασε η Αναγνωστοπούλου

Πολιτικη

Παπαϊωάννου: "Τελειώνει οριστικά το άβατο χωρίς λογοδοσία" στα Πανεπιστήμια - "Πώς τολμάτε;", αντέδρασε η Αναγνωστοπούλου

Επίσκεψη Δένδια στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών - "Ευχαρίστησα τους ιπταμένους και τους τεχνικούς των πυροσβεστικών αεροσκαφών για τον καθημερινό αγώνα τους"

Πολιτικη

Επίσκεψη Δένδια στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών - "Ευχαρίστησα τους ιπταμένους και τους τεχνικούς των πυροσβεστικών αεροσκαφών για τον καθημερινό αγώνα τους"

Αλεξοπούλου: Στα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Πατρών -Πύργου - "Κάναμε πράξη ένα όραμα, μια ελπίδα για τον τόπο μας"

Πολιτικη

Αλεξοπούλου: Στα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Πατρών -Πύργου - "Κάναμε πράξη ένα όραμα, μια ελπίδα για τον τόπο μας"

Στην κυκλοφορία θα δοθεί σήμερα στις 12 ο αυτοκινητόδρομος Πατρών - Πύργου

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην κυκλοφορία θα δοθεί σήμερα στις 12 ο αυτοκινητόδρομος Πατρών - Πύργου

Από τον Πύργο στην Τσακώνα: Η μεγάλη εκκρεμότητα της Ολυμπίας Οδού με "αγκάθι" τη χρηματοδότηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τον Πύργο στην Τσακώνα: Η μεγάλη εκκρεμότητα της Ολυμπίας Οδού με "αγκάθι" τη χρηματοδότηση

Τι αλλάζει για επενδυτές και χρηματιστηριακές με την εξαγορά της ΕΧΑΕ από το Euronext

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι αλλάζει για επενδυτές και χρηματιστηριακές με την εξαγορά της ΕΧΑΕ από το Euronext

Η Axa κοντά στην εξαγορά της Prima Assicurazioni για 1 δισ.

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Η Axa κοντά στην εξαγορά της Prima Assicurazioni για 1 δισ.

Διασύνδεση Κρήτη - Κύπρος: Η προϋπόθεση για να μην παγώσουν οι πληρωμές – «Μισό βήμα» χθες από τη Λευκωσία

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Διασύνδεση Κρήτη - Κύπρος: Η προϋπόθεση για να μην παγώσουν οι πληρωμές – «Μισό βήμα» χθες από τη Λευκωσία

Νotos: Η ολική επαναφορά, η απόκλιση των 9 εκατ. και το στοίχημα της Αιόλου

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Νotos: Η ολική επαναφορά, η απόκλιση των 9 εκατ. και το στοίχημα της Αιόλου

Άνοιξε ο δρόμος για την ένταξη του ελληνικού χρηματιστηρίου στην Euronext - Τι οφέλη θα έχει

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Άνοιξε ο δρόμος για την ένταξη του ελληνικού χρηματιστηρίου στην Euronext - Τι οφέλη θα έχει

ΗΠΑ: Άνδρας με σχιζοφρένεια αρπάζει κοριτσάκι σε εμπορικό κέντρο

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

ΗΠΑ: Άνδρας με σχιζοφρένεια αρπάζει κοριτσάκι σε εμπορικό κέντρο

Ευλογιά προβάτων: Χιλιάδες θανατώσεις και εγκατάλειψη - Κτηνοτροφία υπό κατάρρευση

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Ευλογιά προβάτων: Χιλιάδες θανατώσεις και εγκατάλειψη - Κτηνοτροφία υπό κατάρρευση

Τραμπ: Σαρωτικοί δασμοί σε δεκάδες χώρες, 35% σε Καναδά

Διεθνη

Τραμπ: Σαρωτικοί δασμοί σε δεκάδες χώρες, 35% σε Καναδά

Η ντομάτα ήταν η γιαγιά της πατάτας, σύμφωνα με μια διεθνή μελέτη

Διεθνη

Η ντομάτα ήταν η γιαγιά της πατάτας, σύμφωνα με μια διεθνή μελέτη

Λευκός Οίκος: 200 εκατ. για κατασκευή αίθουσας δεξιώσεων

Διεθνη

Λευκός Οίκος: 200 εκατ. για κατασκευή αίθουσας δεξιώσεων

Χρυσός: Υπό πίεση, εν μέσω ισχυρού δολαρίου και δασμών

Αγορες Χρημα

Χρυσός: Υπό πίεση, εν μέσω ισχυρού δολαρίου και δασμών

Πετρέλαιο: Στασιμότητα μετά τους δασμούς Τραμπ

Αγορες Χρημα

Πετρέλαιο: Στασιμότητα μετά τους δασμούς Τραμπ

Τι θα αλλάξει για επενδυτές και χρηματιστηριακές με την εξαγορά της ΕΧΑΕ από το Euronext

Αγορες Χρημα

Τι θα αλλάξει για επενδυτές και χρηματιστηριακές με την εξαγορά της ΕΧΑΕ από το Euronext

Φωτιά τώρα στην Πεντέλη

Καθημερινα

Φωτιά τώρα στην Πεντέλη

Η βραδινή συνήθεια που ανεβάζει την πίεση

Καθημερινα

Η βραδινή συνήθεια που ανεβάζει την πίεση

Alpha Bank Reports €517 Million Net Profit in H1 2025

Καθημερινα

Alpha Bank Reports €517 Million Net Profit in H1 2025