Συνάντηση Μητσοτάκη με πρυτάνεις: Δέσμη με 11 παρεμβάσεις για την ασφάλεια στα ΑΕΙ
Κυρώσεις προς τους πρυτάνεις, ακόμη και έιπτωση από το αξίωμα
Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η πολιτεία θα συνεχίσει να υποστηρίζει και να ενισχύει τις διοικήσεις των πανεπιστημίων στο έργο τους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε ιδρύματος, ενώ τονίστηκε η υποχρέωση της διοίκησης του κάθε πανεπιστημίου στην εφαρμογή της συγκεκριμένης νομοθεσίας ως οφειλόμενης ενέργειας. Η μη εφαρμογή θα έχει ως αποτέλεσμα διοικητικές κυρώσεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και την έκπτωση από το αξίωμα του Πρύτανη.
Συζητήθηκε, παράλληλα, η διεύρυνση της έννοιας της ασφάλειας στα ΑΕΙ, με έμφαση στην κυβερνοασφάλεια αλλά και μέσω της υιοθέτησης βέλτιστων πρακτικών πολιτικής προστασίας στις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, με αρκετούς Πρυτάνεις να επισημαίνουν πως έχουν ήδη μεριμνήσει για τακτικές ασκήσεις εκκένωσης κτηρίων και για συστήματα ειδοποίησης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.
Μητσοτάκης: Αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση να νιώθουν όλες και όλοι ασφαλείς στις σχολές τους
Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρωθυπουργός ανέφερε: «Καταρχάς καλημέρα, καλή εβδομάδα και χαίρομαι πολύ που σας υποδεχόμαστε στο Μέγαρο Μαξίμου. Συναντιόμαστε, εξάλλου, λίγες μέρες μετά την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων, η οποία είναι μια περίοδος στην οποία δεκάδες χιλιάδες νέες και νέοι διεκδικούν μια θέση στις σχολές των επιλογών τους, γεμάτοι όνειρα για το μέλλον.
Και βέβαια, το φθινόπωρο οι επιτυχόντες αυτής της σκληρής και ιδιαίτερα απαιτητικής διαδικασίας θα διαβούν τις πύλες των ιδρυμάτων όπου εσείς είστε επικεφαλής. Και νομίζω ότι είναι πρωτίστως στο χέρι σας οι πρώτες εντυπώσεις αλλά και η συνολική εμπειρία από την ακαδημαϊκή τους διαδρομή να δικαιώσει τους κόπους, τις προσδοκίες τις δικές τους και φυσικά των οικογενειών τους.
Και νομίζω αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση είναι, βέβαια, να νιώθουν όλες και όλοι ασφαλείς στις σχολές τους. Η γνώση, άλλωστε, συνεπάγεται την ελευθερία και αυτή με τη σειρά της τη νομιμότητα. Ένα περιβάλλον στο οποίο κανείς δεν θα διστάζει να διατυπώνει τις θέσεις του, τις απόψεις του, να ανοίγει
Content Original Link:
" target="_blank">