Υποδομές: Πώς οι κατασκευαστές «υποκαθιστούν» την κλασσική οδοποιία – Οι εναλλακτικές μπίζνες
Σε ποια projects έχουν στραφεί οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι για να «χτίσουν» χαρτοφυλάκιο, έσοδα και ροές… μακράς διαρκείας ως αντιστάθμισμα στο κλείσιμο του κύκλου των παραδοσιακών οδικών έργων. Η «ουρά» των αυτοκινητόδρομων, ο χρονικός ορίζοντας και οι εναλλακτικοί τομείς δράσης.
Πρόσφατα μόλις, υψηλόβαθμο και έμπειρο στέλεχος ισχυρού κατασκευαστικού ομίλου αναδείκνυε την ανάγκη για εντονότερη στροφή σε δραστηριότητες που ξεπερνούν τα στενά όρια της οδοποιίας, τομέας που προφανώς δεν θα «σβήσει», αλλά μάλλον πηγαίνει σταδιακά προς το κλείσιμο ενός έντονου κύκλου. Άλλωστε, όπως έχουν αναφέρει άνθρωποι του κλάδου αλλά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, «κλείνουν οι κάνουλες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΕΣΠΑ για νέα μεγάλα οδικά έργα, ιδίως στην Αττική, εξέλιξη που προφανώς έχει δημιουργήσει και χρηματοδοτική «ασφυξία» για την συνδρομή του Δημοσίου αφήνοντας στον «πάγο» σημαντικές συμβάσεις (π.χ. επέκταση της Λ. Κύμης, άλλες επεκτάσεις Αττικής Οδού κ.α.), δίχως να απουσιάζουν και άλλου είδους προβλήματα (δικαστικά, περιβαλλοντικά, μελέτες κ.α.).
Οι τομείς δράσης «με το βλέμμα» σε παρών και μέλλον
Ως εκ τούτου, «στον αφρό» έχουν αναδυθεί, από παλιά ή πρόσφατα, και άλλοι τομείς δράσεις πέραν των καθαρά οδικών έργων. Ανάμεσα σε αυτούς, λόγου χάρη, είναι τα σιδηροδρομικά έργα και τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό) που δεν έχουν πάρει «κόκκινη κάρτα» από τις Βρυξέλλες, ίσα ίσα τα προωθούν, ανεξάρτητα αν έχουν και αυτά (έστω, κάμποσα εξ αυτών) κολλήσει σε εσωτερικά προβλήματα ή παθογένειες ή έλλειψη πόρων. Μπορεί π.χ. πρόσφατα να εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση για σιδηροδρομικά έργα στη Β. Ελλάδα, στην Κεντρική ή στην Θράκη, ωστόσο, και αφήνοντας στην άκρη την παράμετρο «Daniel» (οι ζημιές της κακοκαιρίες), εν έτη 2025 το… σύγχρονο τρένο δεν έχει φτάσει ουσιαστικά στον κομβικό λιμένα Πάτρας! Αλλά ούτε και ιδιαίτερη πρόοδος σε έργα Μετρό στην Αττική έχει καταγραφεί, κι ας προχωρά η γραμμή 4. Πάντως, κάποια έργα στο εξωτερικό εκτελούνται από εγχώρια γκρουπ.
Content Original Link:
" target="_blank">