Γιατί ναυάγησε το βραχύβιο σχέδιο της χύτρας Τραμπ
Οπως τα περισσότερα οικιακά σκεύη, έτσι και η χύτρα απέφευγε να πάρει θέση για πολιτικά ζητήματα. Πρόσφατα, όμως, τάχθηκε ανοιχτά υπέρ του προέδρου Τραμπ. Τον Ιούνιο, ένας λομπίστας της Instant Pot, εταιρείας με πολυμάγειρες και χύτρες, ανακοίνωσε νέα σειρά προϊόντων με το σύνθημα του Τραμπ, «Make America Great Again» (Κάνε την Αμερική ξανά σπουδαία). Αλλες εταιρείες, υπό την ιδιοκτησία της ίδιας επενδυτικής εταιρείας, θα κατασκεύαζαν προϊόντα με θέμα τον Τραμπ: χιονόμπαλες, πιάτα, μαχαιροπίρουνα, σεντόνια. Ολα τα έσοδα επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία της προεδρικής βιβλιοθήκης του Τραμπ. Η πρωτοβουλία δεν ήταν αθώα. Η εταιρεία ιδιωτικών επενδύσεων Centre Lane Partners, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ήθελε τη βοήθεια της κυβέρνησης Τραμπ προκειμένου να αντιμετωπίσει την επικείμενη έρευνα για παραβίαση της μονοπωλιακής νομοθεσίας. Για να αποκτήσει τη συνδρομή της ο λομπίστας του ομίλου δεν περιορίστηκε στις κλασικές επαφές παρασκηνίου. Κατέφυγε σε ό,τι φαίνεται να έχει μεγαλύτερη απήχηση στη δεύτερη θητεία Τραμπ: στη δημόσια κολακεία του προέδρου και στις δωρεές προς όφελός του. Αλλά αυτή τη φορά η προσπάθεια γύρισε μπούμερανγκ. Ο λομπίστας ανακοίνωσε τη δημιουργία των προϊόντων –μεταξύ αυτών και μια χιονόμπαλα με μικρογραφία του Τραμπ στο εσωτερικό– χωρίς άδεια χρήσης των εμπορικών σημάτων του Οργανισμού Τραμπ. Επειτα από ερώτηση των New York Times, οι νομικοί σύμβουλοι του οργανισμού κινήθηκαν άμεσα για να σταματήσουν την προσπάθεια, προειδοποιώντας ότι αν χρησιμοποιηθεί το όνομα ή τα σήματα χωρίς άδεια, «δεν θα έχουμε άλλη επιλογή από το να προβούμε σε νομικές ενέργειες». Η εταιρεία Nestpoint Associates με έδρα το Τέξας, που πρότεινε το ευφάνταστο λόμπινγκ, ζήτησε συγγνώμη. Η παραγωγή της χύτρας MAGA ακυρώθηκε προτού καν κατασκευαστεί έστω και μία. Και το επεισόδιο έγινε ένα παράδειγμα για το πώς δεν πρέπει τελικά να εφαρμόζεται το πολιτικό λόμπινγκ της Ουάσιγκτον.
Μέχρι φέτος, η Centre Lane Partners δεν είχε ιστορικό πολιτικής δραστηριότητας. Αυτή την άνοιξη, όμως, στράφηκε αιφνιδίως προς την Ουάσιγκτον.
Στο Κογκρέσο, οι λομπίστες της εταιρείας έθεσαν συγκεκριμένα την ανησυχία τους για πιθανή αγωγή από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) σχετικά με εργοστάσιο γυαλιού στην Πενσιλβάνια, το οποίο η Centre Lane είχε αγοράσει και κλείσει. Ρεπουμπλικανός βουλευτής από την Πενσιλβάνια έγραψε επιστολή στην FTC ζητώντας να εξετάσει εάν θα μπορούσε να βρεθεί άλλος αγοραστής για το εργοστάσιο πριν προχωρήσει η Επιτροπή. Για χρόνια, το εργοστάσιο κατασκεύαζε προϊόντα Pyrex. Μετά την εξαγορά του από τη Centre Lane, το εργοστάσιο έκλεισε και η παραγωγή μεταφέρθηκε στο Οχάιο. Υστερα από 132 χρόνια, το εργοστάσιο σίγησε. Η γενική εισαγγελέας της Πενσιλβάνια υπέβαλε μήνυση για να κρατήσει το εργοστάσιο ανοιχτό.
Τον περασμένο μήνα ανακοινώθηκε η παραγωγή της χύτρας. Η Instant Pot, την οποία είχε αγοράσει η Centre Lane έπειτα από πτώχευση, θα κυκλοφορούσε όχι μόνο με το σύνθημα «Make America Great Again», αλλά και με τους αριθμούς 45 και 47 (αναφορά στο ότι ο Τραμπ ήταν 45ος και είναι ξανά πρόεδρος ως 47ος). Παράλληλα θα κυκλοφορούσαν χιονόμπαλες με τον Τραμπ δίπλα σε Λευκό Οίκο, πιάτα με το πρόσωπό του, ενώ μια θυγατρική εταιρεία θα δημιουργούσε σεντόνια με τη σφραγίδα του προέδρου και άλλα ονόματι «Mar-a-Lago», τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν δωρεάν στον Λευκό Οίκο, στα ξενοδοχεία Trump και στο Μαρ-α-Λάγκο, αν τα ζητούσαν.
Στη δεύτερη θητεία Τραμπ, η τακτική έμμεσης κολακείας του προέδρου θεωρείται πλέον «δοκιμασμένη». Εταιρείες όπως η Paramount υποσχέθηκαν 16 εκατ. δολάρια για να διευθετήσουν αγωγή του Τραμπ – και λίγο μετά πήραν έγκριση για τη συγχώνευσή τους με τη Skydance.
Content Original Link:
" target="_blank">