H Toyota βαθαίνει την εμπλοκή της στη Formula 1
H όλο και διευρυνόμενη εμπλοκή των Ιαπώνων στην ομάδα της Haas F1 εντάσσεται στο κάρδο των σκέψεων τους να επαναφέρουν τον μεγαλύτερο κολοσσό της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, την Toyota, πίσω στη Formula 1.
Οι κινήσεις τους φαντάζουν ως μια πολύ πιο προσεκτική και βαθμιαία προσέγγιση στο σπορ, ως μια προσπάθεια να εμβαθύνουν σε αυτό ώστε αν τυχόν αποφασίσουν να εμπλακούν εργοστασιακά να έχουν ήδη μια πολύ πλουσιότερη βάση τεχνογνωσίας ώστε να μην επαναληφθεί το φιάσκο της πρώτης τους εμπλοκής στη F1, τη δεκαετία του 2000.
Σημαντικό ρόλο στις όποιες αποφάσεις της Toyota για το μέλλον θα παίξει, αναμφίβολα, η επιλογή των τεχνικών κανονισμών της επόμενης δεκαετίας. Η έμφαση στην ηλεκτροκίνηση των υβριδικών μονάδων ισχύος της F1, που εντείνεται με τους τεχνικούς κανονισμούς του 2026, δεν αποκλείεται το 2030 να αλλάξει με την επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς θερμικούς κινητήρες V8 ή V10, με καύση αποκλειστικά βιώσιμων καυσίμων.
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν είναι εντελώς άσχετο με τις τεχνολογικές επιλογές της Toyota για το μέλλον: η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε να μην ακολουθήσει το πανδαιμόνιο της μαζικής εισόδου των κατασκευαστών στην ηλεκτροκίνηση.
Έμεινε πιστή -και δικαιώθηκε- στην υβριδική τεχνολογία, ενώ παράλληλα εξέλισσε το μεγάλο της τεχνολογικό όραμα: την καύση υδρογόνου απευθείας στους θαλάμους ενός κλασικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, τα τελευταία δύο χρόνια εξελίσσει νέους τετρακύλινδρους θερμικούς κινητήρες για τα σπορ αυτοκίνητα της Toyota GR.

Συνεπώς, ένα μέλλον της F1 με αμιγώς θερμικούς κινητήρες και τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, ή ακόμα και υδρογόνου, θα ήταν ταιριαστό με τα μελλοντικά τεχνολογικά πλάνα της Toyota – η οποία εξακολουθεί να δίνει τεράστια έμφαση στην συνέχιση της ύπαρξης των σπορ αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Προς το παρόν οι Ιάπωνες έχουν παραδεχθεί ότι οι επενδύσεις τους στη Haas F1 θα μπορούσε να έχει στόχο την οικοδόμηση ενδεχόμενη μελλοντική τους εμπλοκή στη Formula 1. Κάτι τέτοιο δεν φέρεται να έχει αποφασιστεί ακόμα, όμως, τίποτα δεν φαντάζει παράλογο στο ενδεχόμενο να επιστρέψουν ως κατασκευαστές κινητήρων σε ένα πεδίο όπου ο βασικός τους ανταγωνιστής, η Honda, γυρίζει με πλήρη εργοστασιακή εμπλοκή το 2026.
Σε αυτό το σενάριο ο ιδρυτής της Haas F1, ο Αμερικανός Τζιν Χάας, θα μπορούσε να εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τη Formula 1 ως πλατφόρμα μάρκετινγκ για τα βιομηχανικά μηχανήματα της Haas Automation CNC, και η Toyota ως επίδειξη των τεχνολογιών αιχμής της.
Η αρχική συμφωνία της Haas F1 με τη Toyota Gazoo Racing προέβλεπε τη συνεργασία των τεχνικών και μηχανικών των δύο πλευρών, καθώς και την προώθηση οδηγών από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.
Όμως, τώρα έγινε γνωστό ότι με την υποστήριξη της Toyota GR η Haas F1 θα οργανώσει το πρώτο της πρόγραμμα δοκιμών με μονοθέσια προηγούμενων γενεών (Testing of Previous Cars -TPC), καθώς και ότι θα αποκτήσει προσομοιωτή -που είναι πλέον κρίσιμος για τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων- με τη βοήθεια των Ιαπώνων. Αυτά δεν θα ήταν εφικτά με τον περιορισμένο προϋπολογισμό της ομάδας του Τζιν Χάας.

Οι δοκιμές TPC θα γίνουν στην πίστα του Φούτζι, η οποία ανήκει στην Toyota, με το μονοθέσιο VF-23 του 2023. Στο κόκπιτ θα εναλλαχθούν δύο Ιάπωνες: ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας Ρίο Χιρακάβα και ο πρωταθλητής Super Formula και Super GT στην ασιατική χώρα Σο Τσουμπόι.
“Αυτές οι δοκιμές TPC είναι μέρος των προσπαθειών μας για τους ανθρώπους, καθώς θα επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού” είπε ο διευθυντής της Toyota GR Global Motorsport, Μασάια Κάτσι.
“Πιστεύω ότι ο Σο [Τσουμπόι], πρώην πρωταθλητής Super Formula, όχι μόνο θα συμβάλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του, αλλά θα προσφέρει επίσης μεγάλο κίνητρο στους άλλους οδηγούς της TGR.
Επιπλέον, μηχανικοί και μηχανικοί από την Toyota Motor Corporation θα είναι παρόντες, καθιστώντας αυτή μια ανεκτίμητη ευκαιρία και για αυτούς. Η εμπειρία από πρώτο χέρι των τεχνολογιών και δεξιοτήτων που απαιτούνται στην υψηλότερη σκηνή του κόσμου, τη F1, σίγουρα θα αποτελέσει σημαντική εμπειρία για την εξέλιξή τους”, κατέληξε.

Κι όσο για τον νέο προσομοιωτή που θα έχει η Haas F1 στη διάθεσή της, ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Αντρέα ντε Ζόρντο εξήγησε: “Η σχέση με την Toyota επί του παρόντος επικεντρώνεται κυρίως στις δοκιμές TPC και στην ανάπτυξη του δικού μας προσομοιωτή.
Δεν έχουμε έναν αυτή τη στιγμή, και θα είναι σημαντικός για εμάς στην προετοιμασία για τους αγώνες. Το να φτάνουμε με καλή προετοιμασία στον προσομοιωτή θα μας επέτρεπε να ξεκινήσουμε καλύτερα τα Σαββατοκύριακα”.
Κατά πολλούς, η συμβολή της Toyota στην ανάπτυξη της Haas διαμορφώνει ένα πεδίο με στιβαρά θεμέλια υποδομών, τεχνογνωσίας και ανθρωπίνου δυναμικού που θα μπορούσε να βρει η ιαπωνική εταιρεία αν το Τόκιο αποφάσισε να ανάψει το “πράσινο φως” για την επίσημη εργοστασιακή εμπλοκή της Gazoo Racing στη Formula 1.
Content Original Link:
" target="_blank">