13
Tue, May
513 New Articles

Μητσοτάκης και Μελόνι βρήκαν κοινό "βηματισμό" για συμφωνίες 1,3 δισ. ευρώ - 360 εκατ. ευρώ για 23 καινούργια τρένα και νέα αμαξοστάσια

Μητσοτάκης και Μελόνι βρήκαν κοινό "βηματισμό" για συμφωνίες 1,3 δισ. ευρώ - 360 εκατ. ευρώ για 23 καινούργια τρένα και νέα αμαξοστάσια

Πολιτικη
Μητσοτάκης και Μελόνι βρήκαν κοινό "βηματισμό" για συμφωνίες 1,3 δισ. ευρώ - 360 εκατ. ευρώ για 23 καινούργια τρένα και νέα αμαξοστάσια
Στις ελληνοϊταλικές σχέσεις, οι περισσότεροι πρωθυπουργοί στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες είχαν την ευκαιρία να συνομιλούν με ηγέτες από «αδελφά κόμματα» ή από παρόμοιους πολιτικούς χώρους: Ο Κώστας Σημίτης με τους κεντροαριστερούς Ρομάνο Πρόντι και Μάσιμο Ντ’Αλέμα, ο Κώστας Καραμανλής με τον δεξιό Σίλβιο Μπερλουσκόνι, ο Αλέξης Τσίπρας με τους Σοσιαλδημοκράτες Ματέο Ρέντσι και Πάολο Τζεντιλόνι. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχει ως γείτονα (και γεωγραφικά ως χώρες αλλά και στην κυριολεξία, αφού κάθονται δίπλα στις Συνόδους Κορυφής) τη Τζόρτζια Μελόνι, που τοποθετείται σαφώς δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας και ανήκει εξάλλου σε διαφορετική πολιτική οικογένεια.
su_fonies-mitstotakis-meloni__10_


Συνάντηση Μητσοτάκη και Μελόνι: Η συναντίληψη και οι συμφωνίες που υπεγράφησαν

Η χθεσινή συνάντησή τους και το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας που συγκλήθηκε μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια δείχνει ότι οι δύο ηγέτες μπορεί να μην συμφωνούν σε όλα, έχουν βρει όμως ένα πεδίο συνεννόησης και έχουν αναπτύξει μια συναντίληψη σε αρκετά βασικά ζητήματα: Στην ανάγκη οι μέχρι πριν λίγα χρόνια υποτιμημένες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, να βρεθούν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε μια πολιτική στο μεταναστευτικό που θα προτάσσει την προστασία των συνόρων, τη διάλυση των δικτύων των διακινητών και τη διευκόλυνση και επιτάχυνση των επιστροφών των αλλοδαπών που δεν δικαιούνται άσυλο, στις χώρες προέλευσής τους. Στην ανάγκη να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να αυξηθεί το διμερές εμπόριο, που ήδη είναι ψηλά, στα 12 δις ευρώ ετησίως.


Στην εμβάθυνση της ενεργειακής συνεργασίας, όπου μάλιστα υπεγράφη Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του διαχειριστή δικτύου της Ιταλίας TERNA για την αναβάθμιση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών, ώστε να τριπλασιαστεί η υφιστάμενη δυνατότητα, από 500 MW σε 1.500 MW. Συζητήθηκε και το ενδεχόμενο ελληνικές εταιρείες να αποθηκεύσουν διοξείδιο του άνθρακα στη Ραβέννα, δίνοντας έτσι μια επιπλέον λύση στη βιομηχανία μας για να παραμένει ανταγωνιστική καθώς πορεύεται προς την απανθρακοποίηση, όπως ανέφερε ο υφυπουργός ενέργειας Νίκος Τσάφος.

Συναντίληψη επίσης στην κοινή, κεντρική χρηματοδότηση της ευρωπαϊκής άμυνας, με τον Έλληνα πρωθυπουργό να θέτει ωστόσο δημόσια, στις δηλώσεις του, εμμέσως πλην σαφώς το ζήτημα της Τουρκίας. «Μπορούμε να ενισχύσουμε τις αμυντικές μας βιομηχανίες. Μπορούμε να επενδύσουμε στην έρευνα, την τεχνολογία, να διαμορφώσουμε μία κοινή στρατηγική ασφάλειας. Και στο πλαίσιο αυτό νομίζω ότι είναι πολύ κρίσιμο να επιλέξουμε τους συνομιλητές μας με βασικό κριτήριο αν τελικά ευθυγραμμίζονται με την εξωτερική πολιτική και με τα συμφέροντα της Ένωσης. Γιατί, σίγουρα, η ευρωπαϊκή άμυνα, η στρατηγική μας αυτονομία, δεν εξυπηρετούνται δημιουργώντας νέες εξαρτήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά από τη Ρώμη ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

su_fonies-mitstotakis-meloni__9_
su_fonies-mitstotakis-meloni__1_
su_fonies-mitstotakis-meloni__2_
su_fonies-mitstotakis-meloni__3_
su_fonies-mitstotakis-meloni__4_
su_fonies-mitstotakis-meloni__5_
su_fonies-mitstotakis-meloni__6_
su_fonies-mitstotakis-meloni__7_
su_fonies-mitstotakis-meloni__8_


Η συμφωνία Μητσοτάκη - Μελόνι για τον σιδηρόδρομο

Το πιο δύσκολο ζήτημα στις διμερείς σχέσεις το τελευταίο διάστημα δεν ήταν άλλο από τον σιδηρόδρομο. Το 2017 η μέχρι τότε δημόσια εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – η οποία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Hellenic Train - πουλήθηκε έναντι 45.000.000 ευρώ στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, την κρατική εταιρία σιδηροδρόμων της γειτονικής μας χώρας, στην οποία και ανήκει έκτοτε, χωρίς ωστόσο να έχει πραγματοποιήσει τις αναμενόμενες επενδύσεις. Ο αναπληρωτής υπουργός μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης – ο οποίος την περασμένη Πέμπτη έκανε ταξίδι αστραπή στη Ρώμη και συνάντησε τον Ματέο Σαλβίνι – έχει δεσμευθεί μέχρι το τέλος του 2026 να είναι πλήρως ασφαλής και λειτουργική η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Οι εντατικές διαβουλεύσεις των τελευταίων εβδομάδων, που έφτασαν στην τελική συζήτηση σε επίπεδο πρωθυπουργών, οδήγησαν τελικά στην ελληνοϊταλική συμφωνία, την οποία ο κ. Μητσοτάκης περιέγραψε ως εξής: «Αφενός η Ελλάδα καλείται να επενδύσει παραπάνω από 400 εκατομμύρια στην ουσιαστική αναβάθμιση του δικτύου, στην επισκευή ζημιών από μια μεγάλη κλιματική καταστροφή, μια μεγάλη πλημμύρα που είχαμε πέρυσι, στην εγκατάσταση των πιο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας. Και με τη σειρά της η ιταλική πλευρά δεσμεύεται να επενδύσει 360 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσουμε καινούργια τρένα, καινούργια αμαξοστάσια, έτσι ώστε να μπορέσουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να φτάσουν στο επίπεδο που είναι σήμερα οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι». Τα χρήματα αυτά θα δοθούν για την αγορά συνολικά 23 τρένων, οκτώ υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας και 15 προαστιακού τύπου και για τη διαμόρφωση σύγχρονων αμαξοστασίων ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια συντήρηση των αμαξοστοιχιών. Θα δημιουργηθεί επίσης κέντρο εκπαίδευσης για μηχανοδηγούς, με σύγχρονους προσομοιωτές. Κάθε νέο τρένο θα διαθέτει υποχρεωτικά το σύστημα γεωεντοπισμού ακριβείας, το οποίο έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση.


Το Μνημόνιο για τον σιδηρόδρομο, όπως τονίζουν κυβερνητικές πηγές, υλοποιείται μαζί με μια σειρά ενεργειών από το ελληνικό κράτος για την αναβάθμιση των υποδομών και των μέτρων ασφαλείας στις μεταφορές, όπως η υπογραφή των συμβάσεων για την αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία, η υπογειοποίηση των Σεπολίων, η συνεχιζόμενη εγκατάσταση του ETCS, οι πρόνοιες για ανάπτυξη Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας και συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού τρένων, αλλά και τα μέτρα αποτροπής των δολιοφθορών στο δίκτυο. Οι σχετικές δεσμεύσεις του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato θα αποτυπωθούν ξεκάθαρα στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Hellenic Train, με ρήτρες για τα χρονοδιαγράμματα, που θα δείχνουν έτσι και την καθαρή δέσμευση των δύο πλευρών για την τήρησή τους.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Μητσοτάκης: Στο Βερολίνο σήμερα ο πρωθυπουργός - Συνάντηση με τον καγκελάριο Μερτς

Πολιτικη

Μητσοτάκης: Στο Βερολίνο σήμερα ο πρωθυπουργός - Συνάντηση με τον καγκελάριο Μερτς

Μητσοτάκης και Μελόνι βρήκαν κοινό "βηματισμό" για συμφωνίες 1,3 δισ. ευρώ - 360 εκατ. ευρώ για 23 καινούργια τρένα και νέα αμαξοστάσια

Πολιτικη

Μητσοτάκης και Μελόνι βρήκαν κοινό "βηματισμό" για συμφωνίες 1,3 δισ. ευρώ - 360 εκατ. ευρώ για 23 καινούργια τρένα και νέα αμαξοστάσια

Κυρανάκης: Στόχος μας να έρθουν 23 νέα τρένα μέχρι το 2027 - Τι είπε για τη συμφωνία στη Ρώμη

Πολιτικη

Κυρανάκης: Στόχος μας να έρθουν 23 νέα τρένα μέχρι το 2027 - Τι είπε για τη συμφωνία στη Ρώμη

Το «στοίχημα» της Καραμολέγκος στην αγορά των σνακ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «στοίχημα» της Καραμολέγκος στην αγορά των σνακ

Βloomberg: Αναλυτές βλέπουν περισσότερες μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ καθώς πέφτει ο πληθωρισμός

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βloomberg: Αναλυτές βλέπουν περισσότερες μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ καθώς πέφτει ο πληθωρισμός

Νέα ρύθμιση για την αναστολή ΑΦΜ μετά την απόφαση του ΣτΕ - Αυστηρό πλαίσιο σε περιπτώσεις λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα ρύθμιση για την αναστολή ΑΦΜ μετά την απόφαση του ΣτΕ - Αυστηρό πλαίσιο σε περιπτώσεις λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής

Viva Wallet: Η JP Morgan αποσύρει την αγωγή κατά της WRL στο Ηνωμένο Βασίλειο

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Viva Wallet: Η JP Morgan αποσύρει την αγωγή κατά της WRL στο Ηνωμένο Βασίλειο

Κίνδυνος υπερφόρτωσης από τα φωτοβολταϊκά: Στο «κόκκινο» το δίκτυο ενέργειας και στην Ελλάδα;

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Κίνδυνος υπερφόρτωσης από τα φωτοβολταϊκά: Στο «κόκκινο» το δίκτυο ενέργειας και στην Ελλάδα;

Ο Μητσοτάκης στο Βερολίνο συναντά τον τρίτο καγκελάριο της θητείας του: Η χημεία με τον Μερτς, η Τουρκία και το μεταναστευτικό

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Ο Μητσοτάκης στο Βερολίνο συναντά τον τρίτο καγκελάριο της θητείας του: Η χημεία με τον Μερτς, η Τουρκία και το μεταναστευτικό

Τετραήμερο με 200 ευρώ: Ο παραθαλάσσιος προορισμός για χαμηλά μπάτζετ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Τετραήμερο με 200 ευρώ: Ο παραθαλάσσιος προορισμός για χαμηλά μπάτζετ

Λιβύη: Σφοδρές συγκρούσεις στην Τρίπολη

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Λιβύη: Σφοδρές συγκρούσεις στην Τρίπολη

Φοιτητικές Εκλογές 2025: Ποιοι και πώς ψηφίζουν, οι σταυροί και οι εξαιρέσεις

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Φοιτητικές Εκλογές 2025: Ποιοι και πώς ψηφίζουν, οι σταυροί και οι εξαιρέσεις

ΗΠΑ: Συμφωνία 1,4 δισ. με ΗΑΕ για ελικόπτερα Chinook και συντήρηση F16

Διεθνη

ΗΠΑ: Συμφωνία 1,4 δισ. με ΗΑΕ για ελικόπτερα Chinook και συντήρηση F16

Η Κίνα αίρει το μπλόκο στις παραλαβές αεροσκαφών Boeing

Διεθνη

Η Κίνα αίρει το μπλόκο στις παραλαβές αεροσκαφών Boeing

Συμφωνία ΗΠΑ - Κίνας για δασμούς: Πρώτο θετικό βήμα αλλά με πολλά γκρίζα σημεία

Διεθνη

Συμφωνία ΗΠΑ - Κίνας για δασμούς: Πρώτο θετικό βήμα αλλά με πολλά γκρίζα σημεία

Βουτιά 3% του χρυσού μετά τη συμφωνία ΗΠΑ και Κίνας

Αγορες Χρημα

Βουτιά 3% του χρυσού μετά τη συμφωνία ΗΠΑ και Κίνας

Εκτόξευση στη Wall Street με ράλι άνω των 1.100 μονάδων για τον Dow

Αγορες Χρημα

Εκτόξευση στη Wall Street με ράλι άνω των 1.100 μονάδων για τον Dow

Άλμα άνω του 1,5% στις τιμές του πετρελαίου

Αγορες Χρημα

Άλμα άνω του 1,5% στις τιμές του πετρελαίου

Ο όμηρος, η συμφωνία με την Κίνα και τα «δώρα» του Κατάρ: O Τραμπ γράφει το δικό του σενάριο εξουσίας

Καθημερινα

Ο όμηρος, η συμφωνία με την Κίνα και τα «δώρα» του Κατάρ: O Τραμπ γράφει το δικό του σενάριο εξουσίας

Νερό με σπόρους τσία: Η νέα «τρέλα» του TikTok για υγεία και ευεξία

Καθημερινα

Νερό με σπόρους τσία: Η νέα «τρέλα» του TikTok για υγεία και ευεξία

Ούτε ψωμί για τα παιδιά της Γάζας - 3.000% πάνω η τιμή στο αλεύρι

Καθημερινα

Ούτε ψωμί για τα παιδιά της Γάζας - 3.000% πάνω η τιμή στο αλεύρι