18
Wed, Jun
579 New Articles

Ευρωκοινοβούλιο: Η πρώτη συζήτηση για τα Τέμπη - Η παρέμβαση Τζιτζικώστα και οι ομιλίες Βόζενμπεργκ, Μανιάτη, Αρβανίτη, Φράγκου και Λατινοπούλου

Ευρωκοινοβούλιο: Η πρώτη συζήτηση για τα Τέμπη - Η παρέμβαση Τζιτζικώστα και οι ομιλίες Βόζενμπεργκ, Μανιάτη, Αρβανίτη, Φράγκου και Λατινοπούλου

Πολιτικη
Ευρωκοινοβούλιο: Η πρώτη συζήτηση για τα Τέμπη - Η παρέμβαση Τζιτζικώστα και οι ομιλίες Βόζενμπεργκ, Μανιάτη, Αρβανίτη, Φράγκου και Λατινοπούλου
Συζήτηση για την τραγωδία στα Τέμπη, διεξήχθη για πρώτη φορά σήμερα (17/6) δυόμιση χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίουστο Στρασβούργο. «Η Ελλάδα καταβάλλει μία σοβαρή προσπάθεια προκειμένου να διορθώσει τα μεγάλα και συστημικά προβλήματα δεκαετιών στον ελληνικό σιδηρόδρομο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Διαβάστε: Τέμπη: Πώς θα γίνει η ψηφοφορία για την Προανακριτική - Θα στηθούν 14 κάλπες και θα διανεμηθούν 4.500 ψηφοδέλτια

Σύμφωνα με τον ίδιο, από την πρώτη κιόλας ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα, ζήτησε και έλαβε πλήρη ενημέρωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της επιτροπής, για όλα τα θέματα ασφαλείας του ελληνικούσιδηροδρόμου - και στις 16 Δεκεμβρίου, «έχοντας πλέον την πλήρη εικόνα των σοβαρών ελλείψεων στην ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου», ζήτησε να ξεκινήσει η διαδικασία επί παραβάσει, της Κομισιόν κατά της Ελλάδας, η οποία αφορά στην πλημμελή ενσωμάτωση και εφαρμογή των απαιτήσεων της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, και συγκεκριμένα της Οδηγίας 2016/798 της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.


«Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, υπάρχει ρητή και ξεκάθαρη αναφορά στις σημαντικές, συστημικές και διαχρονικές ελλείψεις στον ελληνικό σιδηροδρομικό τομέα, τις οποίες μάλιστα συζήτησα για ακόμα μία φορά εκτενώς, στη συνάντησή μου πριν από μία εβδομάδα, με τον Έλληνα υπουργό Μεταφορών», ανέφερε ο Απόστολος Τζιτζικώστας.

Επιπλέον, τόνισε ότι η Ελλάδα έχει καταρτίσει σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που απαιτούνται για να γίνει πλήρως ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν υποκαθιστά τις εθνικές αρχές και φορείς, ούτε εκτελεί τα καθήκοντά τους, ούτε φυσικά έχει ανακριτικές, ερευνητικές ή δικαστικές αρμοδιότητες», αλλά «παρακολουθεί στενά» την υλοποίηση, εντός του συμφωνημένου χρονοδιαγράμματος, του σχεδίου δράσης που υπέβαλε η Ελλάδα.

Διαβεβαίωσε επίσης, ότι «αν διαπιστωθεί η παραμικρή ολιγωρία», η διαδικασία επί παραβάσει θα προχωρήσει στα επόμενα στάδια, σημειώνοντας παράλληλα, ότι με βάση την τελευταία έκθεση προόδου που έστειλε το υπουργείο στην Επιτροπή, διαπιστώθηκε «καλή πρόοδος».


Βόζενμπεργκ:"Η αντιπολίτευση στην Ελλάδα προκάλεσε τη σημερινή συζήτηση"

Από την ομάδα του ΕΛΚ, το λόγο έλαβε η Ελίζα Βόζενμπεργκ (ΝΔ), η οποία αναφέρθηκε σε άλλα σιδηροδρομικά πολύνεκρα δυστυχήματα στην Ευρώπη την τελευταία δεκαπενταετία, λέγοντας ότι αυτά δεν συζητήθηκαν στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως το δυστύχημα των Τεμπών, γιατί «η αντιπολίτευση στην Ελλάδα που προκάλεσε τη σημερινή συζήτηση θεωρεί ότι μπορεί να πέσει η νόμιμη κυβέρνηση διασύροντάς την παντού ως αποκλειστικά υπαίτια για την τραγωδία και ζητώντας με ετερόκλητες συμμαχίες να καταδικαστούν ως εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου σωρεία υπουργών και ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας». Η ευρωβουλευτής της ΝΔ, τόνισε ότι η κυβέρνηση προέβη σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και ανά δίμηνο καταθέτει έκθεση προόδου στην Επιτροπή.

Μανιάτης: "Σκάνδαλο της συγκάλυψης"

Ο Γιάννης Μανιάτης από το ΠΑΣΟΚ και τους Ευρωπαίους Σοσιαλδημοκράτες, τόνισε ότι για το έγκλημα των Τεμπών, που κόστισε τη ζωή 57 ανθρώπων - κυρίως νέων παιδιών, «θα πρέπει να πληρώσουν τόσο οι υπηρεσιακοί παράγοντες, όσο και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι, που ενώ γνώριζαν τα προβλήματα ασφαλείας δεν έκαναν τίποτα για να τα διορθώσουν, που ενώ υπήρχε η σύμβαση 717 με τηλεδιοίκηση με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εννέα χρόνια μετά δεν είχε ολοκληρωθεί». Ο Γ. Μανιάτης μίλησε και για το «σκάνδαλο της συγκάλυψης», το οποίο όπως είπε ξεκίνησε αμέσως μετά την τραγωδία, «με μόνο στόχο την προστασία των υπευθύνων».

Αρβανίτης: "Βαρύτατες οι ευθύνες του πρωθυπουργού"

«Η Αριστερά κόπιασε πάρα πολύ να γίνει δεκτό το αίτημά μας και ειλικρινά απορώ από τι ήθελαν να σας προστατέψουν οι πολιτικές δυνάμεις που αρνούντο» ανέφερε λαμβάνοντας το λόγο, ο Κώστας Αρβανίτης από τον ΣΥΡΙΖΑ και την ευρωπαϊκή Αριστερά.

Απευθυνόμενος στον επίτροπο Μεταφορών, είπε ότι για όσα προηγήθηκαν του εγκλήματος των Τεμπών, «η Επιτροπή γνώριζε και δεν ενήργησε ως όφειλε», ενώ απέδωσε «βαρύτατες ευθύνες» στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, στον πρωθυπουργό, αλλά και στην αρμόδια γενική διεύθυνση της Επιτροπής (DG MOVE). Ο Κ. Αρβανίτης δήλωσε ότι από το 2017 υπήρχε έρευνα για την κρίσιμη - και ανύπαρκτη - σύμβαση μεταξύ του υπουργείου και του ΟΣΕ και χρειάστηκαν έξι χρόνια για να φτάσει η Ελλάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Σημείωσε επίσης, ότι ήδη από το 2023, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) διαπίστωσε ξεκάθαρη απουσία ουσιαστικής εποπτείας ασφάλειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο και πρόσθεσε ότι τώρα η Επιτροπή «αντί να ασκήσει πίεση, όχι μόνο επικροτεί, αλλά και χρηματοδοτεί ένα Σχέδιο Δράσης χωρίς νομική βάση».

Επίθεση από Λατινοπούλου

Δριμεία επίθεση κατά πάντων εξαπέλυσε η επικεφαλής της «Φωνής Λογικής», Αφροδίτη Λατινοπούλου, από το κόμμα των «Πατριωτών για την Ευρώπη», με βαρείς χαρακτηρισμούς. Δεσμεύτηκε ότι αν οι συγγενείς δεν δικαιωθούν από τη Δικαιοσύνη, θα φέρει η ίδια το θέμα στην Ευρώπη. Σειρά ερωτημάτων έθεσε στον επίτροπο Μεταφορών και ο ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Εμμανουήλ Φράγκος.

Την ευρωομάδα των Φιλελευθέρων (Renew) εκπροσώπησε ο Γάλλος ευρωβουλευτής Σάντρο Γκότζι. «Η Κομισιόν είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των πολιτών. Το θέμα είναι λοιπόν ευρωπαϊκό και όχι εθνικό. Ξεπερνά τις μεταφορές, είναι σύμπτωμα ενός μεγαλύτερου προβλήματος», τόνισε.

Τους Πρασίνους εκπροσώπησε ο πρώην επίτροπος και νυν ευρωβουλευτής Βιργκίνιους Σινκεβίτσιους. «Όταν το δημόσιο χρήμα δεν οδηγεί σε ασφάλεια, τότε υπάρχουν σοβαρές πολιτικές ευθύνες», είπε χαρακτηριστικά.

Η παρέμβαση Τζιτζικώστα

Στο τέλος της συζήτησης, ο επίτροπος Μεταφορών έλαβε για δεύτερη φορά το λόγο, τονίζοντας ότι «στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί, για να μην ξαναζήσουμε ποτέ τέτοια τραγωδία ούτε στην Ελλάδα, ούτε πουθενά αλλού στην Ευρώπη». Ο Απόστολος Τζιτζικώστας ζήτησε τη συνεργασία των ευρωβουλευτών για να διασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες για την ασφάλεια του ευρωπαϊκού σιδηροδρόμου.

Ο ίδιος ανέφερε πως «ήδη εργαζόμαστε εντατικά, και το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουμε την πρότασή μας για την αναθεώρηση του Κανονισμού που διέπει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων ERA».

Κατέληξε λέγοντας, ότι «η ασφάλεια είναι και πρέπει να είναι κοινό ευρωπαϊκό αγαθό. Είναι και πρέπει να είναι απόλυτη προτεραιότητά μας. Κανένας συμπολίτης μας, κανένας επιβάτης, δεν πρέπει να αισθάνεται ότι διατρέχει κίνδυνο, λόγω ελλείψεων και αστοχιών στο σύστημα. Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε. Αυτή είναι η αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας».

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Βουλή: Στα χαρακώματα κυβέρνηση και αντιπολίτευση για την Προανακριτική των Τεμπών -  Πώς θα κινηθούν οι ψήφοι των κομμάτων και οι άγνωστοι Χ

Πολιτικη

Βουλή: Στα χαρακώματα κυβέρνηση και αντιπολίτευση για την Προανακριτική των Τεμπών -  Πώς θα κινηθούν οι ψήφοι των κομμάτων και οι άγνωστοι Χ

Σε διπλωματικό πυρετό η Αθήνα για το τουρκολιβυκό μνημόνιο: Το παρασκήνιο της προετοιμασίας για την κρίσιμη επίσκεψη Γεραπετρίτη στη Λιβύη

Πολιτικη

Σε διπλωματικό πυρετό η Αθήνα για το τουρκολιβυκό μνημόνιο: Το παρασκήνιο της προετοιμασίας για την κρίσιμη επίσκεψη Γεραπετρίτη στη Λιβύη

ΣΥΡΙΖΑ: Παίζει το τελευταίο "χαρτί" πριν την αποχή από την ψηφοφορία για την Προανακριτική - Το παρασκήνιο της απόφασης και το αίτημα για αλλαγή της διαδικασίας

Πολιτικη

ΣΥΡΙΖΑ: Παίζει το τελευταίο "χαρτί" πριν την αποχή από την ψηφοφορία για την Προανακριτική - Το παρασκήνιο της απόφασης και το αίτημα για αλλαγή της διαδικασίας

Εξελίξεις στη Μέση Ανατολή: Τρεις ευρωβουλευτές μιλούν στο skai.gr 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξελίξεις στη Μέση Ανατολή: Τρεις ευρωβουλευτές μιλούν στο skai.gr 

Προανακριτική : H στάση του ΠΑΣΟΚ στη σημερινή ψηφοφορία - Τι έγινε στη συνεδρίαση του Συντονιστικού της ΚΟ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προανακριτική : H στάση του ΠΑΣΟΚ στη σημερινή ψηφοφορία - Τι έγινε στη συνεδρίαση του Συντονιστικού της ΚΟ

Γιατί η «Ροδούλα» ποντάρει στην κατεψυγμένη ζύμη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί η «Ροδούλα» ποντάρει στην κατεψυγμένη ζύμη

CEO Amazon: H τεχνητή νοημοσύνη φέρνει απολύσεις

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

CEO Amazon: H τεχνητή νοημοσύνη φέρνει απολύσεις

ΔΑΑ: Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 8% το α' εξάμηνο

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

ΔΑΑ: Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 8% το α' εξάμηνο

ΟΣΕΘ: "Κόπηκαν" Ιταλοί και Τούρκοι από τον διαγωνισμό των 602 εκατ., ανοίγει χορός προσφυγών στο ΣτΕ

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

ΟΣΕΘ: "Κόπηκαν" Ιταλοί και Τούρκοι από τον διαγωνισμό των 602 εκατ., ανοίγει χορός προσφυγών στο ΣτΕ

Ιράν: Βίντεο δείχνει την αεράμυνα να αναχαιτίζει ισραηλινούς πυραύλους

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Ιράν: Βίντεο δείχνει την αεράμυνα να αναχαιτίζει ισραηλινούς πυραύλους

ΠΑΕ Ολυμπιακός: «Δεκαπέντε χρόνια θριάμβων και υπερηφάνειας»

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

ΠΑΕ Ολυμπιακός: «Δεκαπέντε χρόνια θριάμβων και υπερηφάνειας»

Ξεκίνησε η μάχη στη Βουλή για την προανακριτική - Συζήτηση επί τριών προτάσεων για 14 εγκαλούμενους

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Ξεκίνησε η μάχη στη Βουλή για την προανακριτική - Συζήτηση επί τριών προτάσεων για 14 εγκαλούμενους

Ώρα μηδέν για τον πόλεμο Ιράν με Ισραήλ, το τελεσίγραφο Τραμπ και η απάντηση Χαμενεΐ

Διεθνη

Ώρα μηδέν για τον πόλεμο Ιράν με Ισραήλ, το τελεσίγραφο Τραμπ και η απάντηση Χαμενεΐ

Γάζα: 53 νεκροί από ισραηλινά πυρά σε σημείο διανομής βοήθειας

Διεθνη

Γάζα: 53 νεκροί από ισραηλινά πυρά σε σημείο διανομής βοήθειας

Ο Τραμπ διέλυσε ομάδα εργασίας για πιέσεις και κυρώσεις στη Ρωσία

Διεθνη

Ο Τραμπ διέλυσε ομάδα εργασίας για πιέσεις και κυρώσεις στη Ρωσία

Σε νέα ύψη το πετρέλαιο υπό τον φόβο διακοπής εφοδιασμού

Αγορες Χρημα

Σε νέα ύψη το πετρέλαιο υπό τον φόβο διακοπής εφοδιασμού

Βουτιά στη Wall Street λόγω κλιμάκωσης της κρίσης Ιράν–Ισραήλ

Αγορες Χρημα

Βουτιά στη Wall Street λόγω κλιμάκωσης της κρίσης Ιράν–Ισραήλ

Άλμα για το πετρέλαιο με ψηλά το θερμόμετρο στη Μέση Ανατολή

Αγορες Χρημα

Άλμα για το πετρέλαιο με ψηλά το θερμόμετρο στη Μέση Ανατολή

Το νέο Nissan LEAF έκανε πρεμιέρα με 218 άλογα και 604 χλμ. αυτονομία

Καθημερινα

Το νέο Nissan LEAF έκανε πρεμιέρα με 218 άλογα και 604 χλμ. αυτονομία

Η Τεχεράνη ζητά από τους Ιρανούς να διαγράψουν το WhatsApp από τις συσκευές τους

Καθημερινα

Η Τεχεράνη ζητά από τους Ιρανούς να διαγράψουν το WhatsApp από τις συσκευές τους

Επιστροφή στον χρυσό εν μέσω διεθνούς οικονομικής αβεβαιότητας

Καθημερινα

Επιστροφή στον χρυσό εν μέσω διεθνούς οικονομικής αβεβαιότητας