Έρχεται ο τριπλός κόµβος Σκαραµαγκά και δίνει ''ανάσα'' στη ∆υτική Αττική - Πώς θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων
Η κίνηση στους δρόµους του Λεκανοπεδίου είναι ίσως το µεγαλύτερο πρόβληµα που αντιµετωπίζουν οι κάτοικοι της Αττικής– κάτι µάλιστα που έχει αναδείξει µε ενδελεχείς έρευνες και ρεπορτάζ ο ραδιοφωνικός σταθµός «Παραπολιτικά 90,1». Οι λύσεις που σχεδιάζει και υλοποιεί η κυβέρνηση είναι µεσοπρόθεσµες, όπως η απόκτηση συνολικά 950 νέων λεωφορείων εντός του 2025 και ο νέος διεθνής διαγωνισµός για την απόκτηση ακόµα 125 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, αλλά και µακροπρόθεσµες, όπως η Γραµµή 4 του Μετρό, µε 15 νέους σταθµούς, που θα είναι έτοιµη το νωρίτερο το 2030.
Έρχεται ο τριπλός κόµβος Σκαραµαγκά: Ο στόχος της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδοµών και Μεταφορών
Σύµφωνα µε ασφαλείς πληροφορίες, ωστόσο, µία λύση που θα δώσει σηµαντική ανάσα -ιδίως στη ∆υτική Αττική- σχεδιάζεται µεθοδικά και οργανωµένα τους τελευταίους µήνες και είναι πλέον πολύ κοντά στο να ξεκινήσει να υλοποιείται. Πρόκειται για τον τριπλό κόµβο Σκαραµαγκά. Στόχος της κυβέρνησης και του αρµόδιου υπουργείου Υποδοµών και Μεταφορών είναι µέσα στο φθινόπωρο να γίνει η προκήρυξη του νευραλγικού αυτού οδικού έργου, το οποίο εκτιµάται ότι θα δώσει ανάσα και στην κυκλοφοριακή συµφόρηση που παρατηρείται σήµερα στους µεγάλους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου.
Με βάση τον σχεδιασµό, προβλέπεται η σύνδεση της ∆υτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (∆ΠΛΑ) µε την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, σε συνδυασµό µε τις παρεµβάσεις στους ανισόπεδους κόµβους Σκαραµαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων. Ειδικότερα, µε την υλοποίηση του έργου, συνολικού µήκους 7,4 χλµ., θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας ∆ΠΛΑ - Σχιστού, µε τη δηµιουργία δύο νέων Ανισόπεδων Κόµβων (Σκαραµαγκά και Ναυπηγείων) και την αναβάθµιση του υφιστάµενου Ανισόπεδου Κόµβου Σχιστού. Το έργο είχε παρουσιαστεί στις αρχές του έτους στο Υπουργικό Συµβούλιο και σύµφωνα µε τις µελέτες, θα περιορίσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στη Λεωφόρο Σχιστού, ενώ θα εκτρέψει την κυκλοφορία πολλών οχηµάτων από τον κορεσµένο Κηφισό στον νέο άξονα Σχιστού - ∆ΠΛΑ.
Θα περιορίσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στη Λεωφόρο Σχιστού, ενώ θα εκτρέψει την κυκλοφορία πολλών οχηµάτων από τον κορεσµένο Κηφισό
Ταυτόχρονα, θα προσφέρει εναλλακτική διαδροµή για τις µετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια της πρωτεύουσας, συµβάλλοντας στην αποσυµφόρηση της Λεωφόρου Κηφισού. Η πρόοδος του συγκεκριµένου έργου είναι µία από τις τρέχουσες προτεραιότητες του υπουργού Υποδοµών και Μεταφορών, Χρίστου ∆ήµα, όσον αφορά στις παρεµβάσεις για την Αττική και σκοπός είναι να προχωρήσει η προκήρυξη το αργότερο έως το τέλος του έτους. Ο υφιστάµενος προϋπολογισµός του έργου είναι 52.800.000 ευρώ και η εκτίµηση είναι ότι µπορεί να ολοκληρωθεί µέσα σε σχετικά σύντοµο χρονικό διάστηµα, προσφέροντας µεγάλη ανακούφιση στους οδηγούς στην ευρύτερη περιοχή, αλλά κατ’ επέκταση συνολικά σχεδόν στην Αττική.
Ο Κηφισός µπορεί να αποσυµφορηθεί συνδυαστικά µε ένα ακόµα έργο που είναι σε εξέλιξη
Ο Κηφισός, που αποτελεί και το µεγάλο πρόβληµα για το κυκλοφοριακό στο Λεκανοπέδιο κι έναν πονοκέφαλο για την κυβέρνηση και για τους συγκοινωνιολόγους, µπορεί παράλληλα να αποσυµφορηθεί συνδυαστικά µε ένα ακόµα έργο που είναι σε εξέλιξη. Με την ολοκλήρωσή του, θα φύγει όλο το κοµµάτι των εµπορευµατικών µεταφορών από τον Ελαιώνα, όπου είναι άναρχα σήµερα απλωµένο, και θα µετεγκατασταθεί, µε τρόπο σύγχρονο και οργανωµένο, στη Φυλή. Συνολικά 390 µεταφορικές εταιρείες, που έχουν από ελάχιστα έως δεκάδες φορτηγά, χρησιµοποιούν τον χώρο του Ελαιώνα ως κόµβο για το µεταφορικό τους έργο. Ετσι, η εθνική οδός επιβαρύνεται µε κίνηση από 20.000 οχήµατα καθηµερινά µόνο λόγω της ύπαρξης του µεγαλύτερου κέντρου µεταφορών στην Ελλάδα στο συγκεκριµένο σηµείο. Παράλληλα, έχει υπολογιστεί ότι από τον Κηφισό διέρχονται καθηµερινά περί τα 100.000 οχήµατα. Αν αλλάξουν δροµολόγιο τα 20.000 και κάνουν χρήση άλλων διαδροµών, αυτό θα σηµάνει αυτόµατα τη µείωση κατά 20% του κυκλοφοριακού και τη σηµαντική ανακούφιση των υπόλοιπων οδηγών.
Η µετεγκατάσταση των µεταφορικών επιχειρήσεων της περιοχής του Ελαιώνα σε ακίνητο του ∆ήµου Φυλής θα γίνει µαζί µε την κατασκευή του επιχειρηµατικού πάρκου του ∆ήµου, σε µια συνολική έκταση 412 στρεµµάτων. Αυτό σχεδιάζεται να αποτελέσει ένα σύγχρονο, «πράσινο» και καινοτόµο εθνικό κέντρο µεταφορών και logistics, που θα υποστηρίζει συνολικά και αποτελεσµατικά τις ανάγκες της εθνικής αγοράς εµπορευµατικών µεταφορών. Παράλληλα θα αναβαθµίσει ριζικά την περιοχή της ∆υτικής Αττικής, θα ενισχύσει την τοπική ανάπτυξη και θα δηµιουργήσει νέες θέσεις εργασίας τόσο κατά την περίοδο κατασκευής όσο και κατά την περίοδο λειτουργίας. Στις προβλεπόµενες χρήσεις γης του ακινήτου περιλαµβάνεται και η ειδική χρήση των τουριστικών καταλυµάτων-ξενοδοχείων.
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά
Content Original Link:
" target="_blank">