21
Sat, Jun
399 New Articles

Μητσοτάκης για αξιολόγηση στο Δημόσιο: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και φθινόπωρο - "Είναι ένα εργαλείο λογοδοσίας"

Μητσοτάκης για αξιολόγηση στο Δημόσιο: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και φθινόπωρο - "Είναι ένα εργαλείο λογοδοσίας"

Πολιτικη
Μητσοτάκης για αξιολόγηση στο Δημόσιο: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και φθινόπωρο - "Είναι ένα εργαλείο λογοδοσίας"
Το παρών σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δεκάδων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιουτομέα από τους πολίτες προήδρευσε το πρωί της Τρίτης (6/5) ο πρωθυπουργόςΚυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ότι«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα».

*Διαβάστε: Αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες: "Κομβική στιγμή, θέλουμε 7-8 λεπτά για να κάνουμε τις υπηρεσίες καλύτερες"


Μητσοτάκης για αξιολόγηση στο Δημόσιο: «Είναι ένα εργαλείο λογοδοσίας»

Η διαδικασία της αξιολόγησης θα ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.


Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ' αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά. Επιπλέον και πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.


Ποιες δομές βρίσκονται εκτός του ερωτηματολογίου 

Εκτός του ερωτηματολογίου βρίσκονται οι δομές δημόσιας υγείας, για τις οποίες βρίσκεται σε φάση υλοποίησης μία ξεχωριστή μέθοδος αξιολόγησης. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο εστιάζει σε υπηρεσίες που αγγίζουν την καθημερινότητα αλλά δεν θεωρούνται μετωπικές, δηλαδή όπου οι πολίτες σπάνια χρειάζεται να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο. Για τις μετωπικές υπηρεσίες, στις οποίες για παράδειγμα συγκαταλέγονται τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου ο πολίτης θα λαμβάνει στη συνέχεια προσωποποιημένο μήνυμα στο κινητό όπου θα μπορεί να βαθμολογήσει τόσο την υπηρεσία που επισκέφτηκε όσο και τη διαδικασία λειτουργίας του Δημοσίου.

«Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε», ανέφερε ο πρωθυπουργός.


Τακτική αξιολόγηση και συγκέντρωση πλούσιας βάσης δεδομένων

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους. «Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.


Αναλυτικά, η τοποθέτηση του πρωθυπουργού:

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, στην καθαριότητα, στον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα.

Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά στις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της. Και όλα αυτά γίνονται με μία απλή διαδικασία, ανώνυμη διαδικασία, πέραν της αρχικής ταυτοποίησης, και αυτό το οποίο νομίζω ότι πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αυτή η πανελλαδική έρευνα θα μπορεί να γίνεται -κι αυτός είναι και ο στόχος μας-, να διεξάγεται κάθε εξάμηνο. Τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά, θα είναι προσβάσιμα σε όλους.

Ουσιαστικά αξιοποιούμε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας, που είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο οποίο έχουν εγγραφεί πια σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες. Θα δεχτούν, όπως είπε και ο Υπουργός, όλοι αυτοί οι πολίτες μία ψηφιακή ειδοποίηση. Κι εφόσον συμφωνούν θα μπορούν να απαντούν σε 50 ερωτήσεις, όπως είπαμε, για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης, η ικανοποίηση θα βαθμολογείται σε μία κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες.

Τέλος, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι αυτή είναι μία μόνο δράση από τις πολλές οι οποίες αναπτύσσονται σχετικά με την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους πολίτες. Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε. Και αυτά τα δεδομένα θα είναι δημόσια και προφανώς και ο δημόσιος χαρακτήρας αυτών των δεδομένων λειτουργεί, θα έλεγα, ως παρότρυνση για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε πάντα τις υπηρεσίες μας.

Τονίζω ότι ο σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι ουσιαστικά ποτέ τιμωρητικός, είναι πώς θα γίνουμε καλύτεροι και πού οι πολίτες μας ζητούν να στρέψουμε με μεγαλύτερη ένταση την προσοχή μας. Να ζητήσω, λοιπόν, κι εγώ με τη σειρά μου από τους πολίτες οι οποίοι θα λάβουν αυτό το push notification, αυτό το μήνυμα από την ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, να μην το αγνοήσουν. Λίγα λεπτά ζητάμε μόνο από τον χρόνο σας, για να μπορούμε όλοι ουσιαστικά να γίνουμε καλύτεροι».

mitsotakis-gia-dimosio4672235
mitsotakis-gia-dimosio4672236
mitsotakis-gia-dimosio4672237
mitsotakis-gia-dimosio4672238

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Παραπολιτικα -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Γεωργιάδης: Λήξαν το θέμα με τις απευθείας αναθέσεις στο νοσοκομείο "Χατζηκώστα" των Ιωαννίνων - Τι λέει το σκεπτικό της αρχειοθέτησης

Πολιτικη

Γεωργιάδης: Λήξαν το θέμα με τις απευθείας αναθέσεις στο νοσοκομείο "Χατζηκώστα" των Ιωαννίνων - Τι λέει το σκεπτικό της αρχειοθέτησης

Τάκης Θεοδωρικάκος: "Θέλουμε γαλλικές επενδύσεις που φέρνουν τεχνογνωσία"

Πολιτικη

Τάκης Θεοδωρικάκος: "Θέλουμε γαλλικές επενδύσεις που φέρνουν τεχνογνωσία"

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη με Μερτς - Συζήτηση για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

Πολιτικη

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη με Μερτς - Συζήτηση για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

Flexopack: Μπαράζ επενδύσεων κόντρα στις προκλήσεις

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Flexopack: Μπαράζ επενδύσεων κόντρα στις προκλήσεις

Συντάξεις Ιουλίου 2025: Οι οριστικές ημερομηνίες πληρωμής για τους συνταξιούχους όλων των Ταμείων

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συντάξεις Ιουλίου 2025: Οι οριστικές ημερομηνίες πληρωμής για τους συνταξιούχους όλων των Ταμείων

«Διαχρονικές ευθύνες» vs «Δεν εκβιαζόμαστε»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Διαχρονικές ευθύνες» vs «Δεν εκβιαζόμαστε»

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 2,55 δισ. αποτιμά η Mediobanca τον τομέα των παραχωρήσεων

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 2,55 δισ. αποτιμά η Mediobanca τον τομέα των παραχωρήσεων

Fourlis: Kαταβολή καθαρού μερίσματος 0,1425 ευρώ ανά μετοχή

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Kαταβολή καθαρού μερίσματος 0,1425 ευρώ ανά μετοχή

H Generali στο Release Athens Festival

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

H Generali στο Release Athens Festival

Κόρινθος: Άλυτος γρίφος η εξαφάνιση πολύτεκνου πατέρα - «Πήγε δουλειά και δεν γύρισε ποτέ»

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Κόρινθος: Άλυτος γρίφος η εξαφάνιση πολύτεκνου πατέρα - «Πήγε δουλειά και δεν γύρισε ποτέ»

Τραγωδία στην Θεσσαλονίκη: Νεκρός 32χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Τραγωδία στην Θεσσαλονίκη: Νεκρός 32χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ

Live: Ιράν και Ισραήλ ανταλλάσσουν επιθέσεις - Το Τελ Αβίβ χτύπησε τον πυρηνικό σταθμό του Ισφαχάν

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Live: Ιράν και Ισραήλ ανταλλάσσουν επιθέσεις - Το Τελ Αβίβ χτύπησε τον πυρηνικό σταθμό του Ισφαχάν

Politico: Πολιτική κρίση για τη Φον ντερ Λάιεν με φόντο τη νομοθεσία για το greenwashing

Διεθνη

Politico: Πολιτική κρίση για τη Φον ντερ Λάιεν με φόντο τη νομοθεσία για το greenwashing

Νέες επιθέσεις ανάμεσα σε Ιράν και Ισραήλ, εκτός διαπραγματεύσεων το πυρηνικό πρόγραμμα

Διεθνη

Νέες επιθέσεις ανάμεσα σε Ιράν και Ισραήλ, εκτός διαπραγματεύσεων το πυρηνικό πρόγραμμα

Ιράν: Βρετανία, Ιρλανδία, Ελβετία και αρκετές ακόμη χώρες αποσύρουν το διπλωματικό τους προσωπικό

Διεθνη

Ιράν: Βρετανία, Ιρλανδία, Ελβετία και αρκετές ακόμη χώρες αποσύρουν το διπλωματικό τους προσωπικό

Το σιωπηλό αλλά ανησυχητικό μήνυμα των αγορών: Δώστε περιθώρια στη διπλωματία

Αγορες Χρημα

Το σιωπηλό αλλά ανησυχητικό μήνυμα των αγορών: Δώστε περιθώρια στη διπλωματία

Μετοχές άμυνας και ενέργειας: Τα funds που κερδίζουν από την κρίση

Αγορες Χρημα

Μετοχές άμυνας και ενέργειας: Τα funds που κερδίζουν από την κρίση

Πετρέλαιο: Βουτιά 2% στο brent καθώς ο Τραμπ αναβάλλει τις αποφάσεις για το Ιράν

Αγορες Χρημα

Πετρέλαιο: Βουτιά 2% στο brent καθώς ο Τραμπ αναβάλλει τις αποφάσεις για το Ιράν

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Σάββατο 21 Ιουνίου

Καθημερινα

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Σάββατο 21 Ιουνίου

Νέος γύρος σφυροκοπημάτων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν στην «σκιά» της διπλωματίας

Καθημερινα

Νέος γύρος σφυροκοπημάτων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν στην «σκιά» της διπλωματίας

Γιατί ζαρώνουν τα δάχτυλα στο νερό - Τι αποκαλύπτει αυτό για την υγεία μας

Καθημερινα

Γιατί ζαρώνουν τα δάχτυλα στο νερό - Τι αποκαλύπτει αυτό για την υγεία μας