Πώς θα λειτουργεί η νέα Εθνική Αρχή για την ανάσχεση της ακρίβειας
Τι προβλέπει ο σχεδιασμός του ΥΠΑΝ για τη σύσταση και λειτουργία της νέας Εθνικής Αρχής για την εποπτεία της αγοράς και την αναχαίτιση της ακρίβειας. Στόχοι και αρμοδιότητες. Ποιες μεταρρυθμίσεις έρχονται.
Στην ίδρυση μιας νέας Ανεξάρτητης Αρχής για την εποπτεία της αγοράς και την προστασία του καταναλωτή, που θα βασιστεί σε επιτυχημένα ευρωπαϊκά πρότυπα, όπως της Σουηδίας, προχωρά η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε χθες ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μετά το πέρας της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Ανάπτυξης, οι στόχοι και οι αρμοδιότητες της νέας Αρχής είναι:
- Ο έλεγχος και η εποπτεία της αγοράς σε θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος.
- Η προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
- Η υποστήριξη της οργάνωσης των καταναλωτών σε ενώσεις και η ακρόασή τους σε θέματα που τους αφορούν, καθώς και η διαμόρφωση υγιούς καταναλωτικής συνείδησης και προτύπων ορθής καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Η νέα Αρχή θα προκύψει από τη συνένωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Υπηρεσιακών Μονάδων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου που αφορούν την προστασία του καταναλωτή και της ΔΙΜΕΑ. Οι αρμοδιότητές της θα είναι συμφιλιωτικές, ελεγκτικές, κυρωτικές, εισηγητικές και ενισχυτικές του καταναλωτικού κινήματος και της καταναλωτικής συνείδησης. Η δε νομική της μορφή θα είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή, υποκείμενη σε κοινοβουλευτικό έλεγχο στο πρότυπο της ΑΑΔΕ.
- ΥΠΑΝ: Nέα ανεξάρτητη αρχή για τον έλεγχο της αγοράς – Έρχονται λαϊκές αγορές για παραγωγούς
Όπως αναφέρθηκε στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, η υφιστάμενη κατάσταση στην εποπτεία της αγοράς χαρακτηριζόταν από επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, πολυδιάσπαση ευθυνών και αποπροσανατολισμό του πολίτη. Υπήρχε μια «πανσπερμία» και αλληλοκάλυψη υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων, που έθετε εν αμφιβόλω την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή και συντηρούσε καταχρηστικές συμπεριφορές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η ύπαρξη δύο σημείων για την υποδοχή καταγγελιών με διαφορετικά τηλεφωνικά κέντρα, με τους πολίτες να μην γνωρίζουν τις αρμοδιότητες του κάθε φορέα. Η πολυδιάσπαση του προσωπικού ήταν επίσης ένα ζήτημα, με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου να διαθέτει
Content Original Link:
" target="_blank">