Προϊόντα "μαϊμού": Μισό τρισ. δολάρια ο παγκόσμιος τζίρος - Σε ποιες περιοχές της Ελλάδας διακινούνται
Διαβάστε: Μύκονος: Στα δίχτυα των Αρχών κύκλωμα που πουλούσε "μαϊμού" τσάντες σε τουρίστες - Σε ενοικιαζόμενα σπίτια έκρυβαν το "εμπόρευμα"
Η καρδιά της Αθήνας, η Κηφισιά, το Χαλάνδρι (όπου κατά καιρούς «ανθούν» και οι «γιάφκες»), το Περιστέρι, η Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς, η Κομοτηνή, η Ρόδος, η Αχαΐα, το Ηράκλειο Κρήτης και η Χερσόνησος, τα τελευταία χρόνια, βρίσκονται σταθερά στο στόχαστρο των Αρχών, καθώς εκεί διακινούνται -σε ευρύτατη κλίμακα- επώνυμα ιμιτασιόνκαλούδια.
Με τζίρο άνω του μισού τρισεκατομμυρίου δολαρίων σε διεθνή κλίμακα, επίσης σταθερά, πλην όμως με ακόμα περισσότερο ανοδικές τάσεις τώρα πια -παρά τις δράσεις και τα μέτρα των Αρχών- λόγω των αβάσταχτων δασμών στα προϊόντα της αλλοδαπής στις ΗΠΑ από τον Ντόναλντ Τραμπ, το εμπόριο προϊόντων-«μαϊμού», σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, ζει ένδοξες στιγμές. Τις καλύτερες όλων των εποχών για την ακρίβεια. Το ποσοστό ξεπερνά το 3% του συνολικού όγκου εισαγωγών του παγκόσμιου εμπορίου, με τους ειδήμονες των αριθμών («Forbes», «Fortune») να προβλέπουν περαιτέρω αύξηση.
Δασμοί και «πνιγμοί»
Οι υπέρογκοι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ σε προϊόντα προερχόμενα εκτός ΗΠΑ -ισχύουν, ως γνωστόν, και για συγκεκριμένες πολιτείες μέσα στις ίδιες τις Ηνωμένες Πολιτείες- έχουν ήδη καταστήσει ασύμφορη τη λειτουργία εκατομμυρίων επιχειρήσεων, τις «πνίγουν». Ειδικά η βιωσιμότητα των οίκων μόδας και ομορφιάς, που κάθε καταναλωτή τον κάνουν να νιώθει αν μη τι άλλο ωραιότερα με τον εαυτό του (δεν είναι τυχαίο ότι ο όρος shopping therapy στη συνείδηση του κόσμου δεν συνδέεται με την αγορά τροφίμων, αλλά με την αγορά προϊόντων ένδυσης και ειδών πολυτελείας), όχι απλώς είναι επισφαλής, όχι απλώς απειλείται ευθέως, αλλά κρέμεται από μία κλωστή.Αν συνυπολογίσουμε ότι εκατομμύρια επιχειρήσεις ανά την υφήλιο έχουν -τρόπο τινά- νομιμοποιήσει (εδώ και πολλά χρόνια) τα «μαϊμού» προϊόντα τους, χαρακτηρίζοντάς τα «τύπου» Gucci, Chanel, Armani (τα τελευταία είναι τα πιο προσφιλή στην αρωματοποιία -ευτυχώς, εν προκειμένω, δεν πολυβλέπουμε Miyake, του οίκου που τα αρώματά του για άντρες και γυναίκες συγκαταλέγονται στα 3 κορυφαία παγκοσμίως), εύκολα αντιλαμβάνεστε ότι η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη.
Η Κίνα έδειξε τον δρόμο
Πριν από τρία χρόνια, στην Κίνα κατέστρεψαν τεράστια ποσότητα με προϊόντα απομίμησης εμπορικών σημάτων, όπως η Nike και η Louis Vuitton, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε σε 17 επαρχίες και πόλεις. Η πρωτοβουλία της κινεζικής κυβέρνησης «έδειξε τον δρόμο», σύμφωνα με το Bloomberg: κατέστρεψαν 3.000 τόνους προϊόντων απομίμησης, η αξία των οποίων αποτιμήθηκε στα 69.000.000 δολάρια. Σε άλλη περίπτωση, μέσω ιστοσελίδων, «αντάρτες» της νομιμότητας, συμμορία σε απλά ελληνικά, διακινούσαν «μαϊμού» Prada, επιτυγχάνοντας ετήσιο τζίρο 1.500.000 ευρώ.Οι χώρες που βλέπουν τα δικαιώματα ιδιοκτησίας των προϊόντων τους να παραβιάζονται περισσότερο από τις «μαϊμούδες» είναι οι ΗΠΑ και, από τις ευρωπαϊκές, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ελβετία. Εν προκειμένω, συνυπολογίστε και τα ΠΟΠ (Προϊόντα με Ονομασία Προέλευσης), γιατί το «παιχνίδι» αφορά σαφώς και τη βρώση και την πόση, τα γαλλικά τυριά για παράδειγμα, τις ελβετικές σοκολάτες, το ιταλικό ελαιόλαδο, και έχετε συνθέσει την εικόνα.
Κλασικά εικονογραφημένα…
Οι απομιμήσεις, σύμφωνα με τωρινή έρευνα, εκτείνονται στα πάντα, μέχρι σε φράουλες και μπανάνες και σε χημικά προϊόντα. Αλλά τα πλέον διαδεδομένα και ευκολοπώλητα, εξού και παραμένουν στην κορυφή της λίστας των απανταχού λαθρεμπόρων, προϊόντα-«μαϊμού» εξακολουθούν να είναι τα αθλητικά παπούτσια. Και τα (ρολόγια) Rolex. Kλασικά εικονογραφημένα, με άλλα λόγια. Kορυφαία μέθοδος προ δεκαετίας ήταν τα ταχυδρομικά δέματα (μιλάμε για το 62% των κατασχέσεων μεταξύ 2011-13), αλλά πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο διακίνησής τους φαίνεται ασταμάτητο.Πραγματοποιείται με χίλιους δυο τρόπους. Η λαθρεμπορία είναι στα φόρτε της και αν η στροφή στην ποιότητα, άρα στο αυθεντικό, είναι τάση, ποιος έχει το χρήμα να αποκτήσει το original; Ποιος θα κάνει οικονομία για καλλυντικά La Mer, για μιλανέζικο παπούτσι -και κοστούμι, που έχει την καλύτερη ραφή-, για βενετσιάνικη δαντέλα; Τα παράνομα κέρδη είναι... καλύτερα, δεν φορολογούνται άλλωστε. Και κάπως έτσι, καταλήγουμε στο κλισέ «show me the money»!
*Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά
Content Original Link:
" target="_blank">