21
Wed, May
669 New Articles

Μπλόκο ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στις αυριανές εξετάσεις PISA - Η ανοιχτή επιστολή στους γονείς

Μπλόκο ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στις αυριανές εξετάσεις PISA - Η ανοιχτή επιστολή στους γονείς

Καθημερινα
Μπλόκο ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στις αυριανές εξετάσεις PISA - Η ανοιχτή επιστολή στους γονείς

Αναβρασμός επικρατεί στα σχολεία που έχουν επιλεγεί από το Υπουργείο Παιδείας για τις αυριανές εξετάσεις της ελληνικής PISA με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να καλούν σε στάση εργασίας ώστε να μην διεξαχθεί η εξεταστική διαδικασία καθώς όπως τονίζουν δεν προσδίδουν τίποτα απολύτως στην σχολική πραγματικότητα και αντιθέτως αποτελούν «δούρειο ίππο» για την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας αύριο, Πέμπτη 22 Μαίου, οι μαθητές της ΣΤ τάξης 304 Δημοτικών και οι μαθητές της Γ τάξης 314 Γυμνασίων θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά στην διαγνωστικού χαρακτήρα εξεταστική διαδικασία μέσω της οποίας οι συμμετέχοντες καλούνται να επιδείξου το γνωστικό επίπεδο και τις δεξιότητες των μαθητών αυτών των δύο τάξεων επιλεγμένων σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

ΔΟΕ και ΟΛΜΕ από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσαν στάσεις εργασίας για τις τέσσερις πρώτες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος καλώντας τους συναδέλφους τους να μην συμμετάσχουν στην εξεταστική διαδικασία της ελληνικής PISA. Στην ανακοίνωσή τους οι δάσκαλοι επισημαίνουν ότι «Oι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την εφαρμογή της «αξιολόγησης» μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων και επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου μετατρέποντάς το σε ένα εξεταστικό κέντρο. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης. Τις έχει αναδείξει με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις της η Δ.Ο.Ε. και το εκπαιδευτικό κίνημα συνολικά. Δεν προσδοκά από τις εξετάσεις αυτές να μάθει το τι όφειλε να έχει ήδη πράξει. Της είναι γνωστή η ανάγκη ουσιαστικής ενίσχυσης της σχολικής στέγης και των υποδομών, της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, της κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς με μόνιμο προσωπικό ώστε να σταματήσει η αθλιότητα της αναπλήρωσης, η ολόπλευρη ενίσχυση όλων των δομών της ειδικής αγωγής, η πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για όλα τα σχολεία, τα πραγματικά, με βάση την παιδαγωγική επιστήμη, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία.»

Από πλευράς ΟΛΜΕ τονίζεται ότι «αλήθεια τι ακριβώς βελτιώθηκε στα σχολεία κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής των εξετάσεων αυτών; Μήπως αναβαθμίστηκαν οι υποδομές των σχολικών μονάδων; Μήπως μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα; Μήπως μειώθηκαν τα κενά στα σχολεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό; Μήπως εξασφαλίστηκε σταθερή παράλληλη στήριξη για τα παιδιά που τη χρειάζονται; Μήπως ενισχύθηκε η ειδική αγωγή και η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/τριών; Μήπως ακούστηκε, έστω για μία φορά, η φωνή των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική πολιτική;» Τονίζουν μάλιστα ότι «πρόκειται για μια διαδικασία που δεν στοχεύει στην ενίσχυση των σχολείων, αλλά στη δημιουργία μιας επίπλαστης εικόνας «μέτρησης αποτελεσμάτων», χρήσιμης μόνο για να προωθηθούν ταξικές αναδιαρθρώσεις. Μέσω αυτών των εξετάσεων, εμπεδώνεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός, η λογική του «όλοι εναντίον όλων» και ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με βάση «επιδόσεις» που δεν αντανακλούν την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά τις κοινωνικές ανισότητες. Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο δεν είναι ούτε ουδέτερες ούτε «αθώες»!»

EXETASEIS PISA 00f19

Ανοιχτή επιστολή του «Αριστοτέλη» στους γονείς: «Οι εξετάσεις PISA δημιουργούν σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων και λίγων προσδοκιών»

Το γύρο του διαδικτύου κάνει η ανοιχτή επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Αριστοτέλης» μέσω της οποίας επιδιώκεται να εξηγηθεί στους γονείς τι πραγματικά κρύβεται πίσω από την διεξαγωγή αυτών των εξετάσεων για τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά. Όπως τονίζουν «Η PISA του ΟΟΣΑ, όπως και ανάλογες εθνικές εξετάσεις σε Αγγλία, Η.Π.Α. και άλλες χώρες ανοίγουν τον δρόμο ώστε, σε συνδυασμό με τη λεγόμενη «αξιολόγηση», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν σχολεία, παιδιά και εκπαιδευτικούς, να οδηγήσουν τα δημόσια σχολεία της γειτονιάς σε υποβάθμιση ή και κλείσιμο, με βάση και τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ων τους. Ας θυμηθούμε τα Ωνάσεια σχολεία όπου τα παιδιά της γειτονιάς εκ διώχνονται από το σχολείο τους και το σχολείο που φτιάχτηκε με τους κόπους και τους φόρους του κόσμου της εργασίας αναλαμβάνει ένα επιχειρηματικό ίδρυμα.

Για το υπουργείο και την κυβέρνηση ο αριθμός των μαθητών που τελειώνουν το λύκειο και θέλουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να μειωθεί. Έτσι ως εργαζόμενοι θα προσδοκούν λιγότερα σε μισθό και δικαιώματα. Αυτό συμβαίνει με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με την Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια, με την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών: οι προσδοκίες, οι ελπίδες για τους ανθρώπους της δουλειάς εξαφανίζονται.

Εκπαίδευση με το λιγότερο δυνατό κόστος

Η καθημερινότητα που βιώνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία δείχνει ότι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών έρχονται πάντα σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς. Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας βιώνει μια ολοένα δυσκολότερη συνθήκη με την ακρίβεια, η κυβέρνηση επιδιώκει να μετατρέψει τα δημόσια κοινωνικά αγαθά σε ιδιωτικά και να αποποιηθεί την ευθύνη για αυτά και την χρηματοδότησή τους, κατηγορώντας για όσα πάνε λάθος στην εκπαίδευση τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα παιδιά.

Εξετάσεις δεν σημαίνει αντικειμενικότητα…

Τα θέματα που μπαίνουν σε πανελλαδικό επίπεδο για την υποτιθέμενη αντικειμενικότητα των εξετάσεων PISA δεν παίρνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες, τις πολύ διαφορετικές ανάγκες ή δυσκολίες που έχει το κάθε παιδί και το κάθε σχολείο. Αλήθεια πόσο αντικειμενικές θα είναι οι επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών μας στα σχολεία του κέντρου της Αθήνας, όταν στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα; Δεν υπάρχουν «μετρήσιμα, αξιόπιστα και αντιπροσωπευτικά» αποτελέσματα όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας. Εκπαιδευτικοί και γονείς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ολόπλευρη μόρφωση, στάσεις ζωής, κοινότητα και προσωπικότητα δεν μπορούν και δεν πρέπει να μετρηθούν.

αλλά άγχος, ανταγωνισμός, αποκλεισμός

Οι εξετάσεις τύπου PISA δημιουργούν άγχος και ματαίωση, ξεχωρίζοντας τους μαθητές σε «ικανούς» και «μη ικανούς», τα σχολεία σε «καλά» και «κακά». Η κατάταξη των σχολείων γεννάει ανταγωνισμό και αποκλεισμούς. Τα «δύσκολα» παιδιά, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή με «προβλήματα» συμπεριφοράς δεν θα είναι πια μια πρόκληση κι ένα χρέος για το σχολείο και την κοινωνία, θα είναι ένα εμπόδιο.

Αξιολόγηση και μέτρηση δεν σημαίνει βελτίωση αλλά διάλυση του δημόσιου σχολείου

Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται αυτά που χρόνια τώρα και εσείς οι γονείς και εμείς οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε. Μάλιστα τα ίδια τα συμπεράσματα των «ειδικών» του ΟΟΣΑ τα προηγούμενα χρόνια παραδέχονται ότι οι χαμηλές μαθητικές επιδόσεις αντιμετωπίζονται με αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών συστημάτων σε προσωπικό και υποδομές. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, παιδαγωγική ελευθερία, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση.

Θα πρέπει όλοι μαζί να αντιδράσουμε και να διεκδικήσουμε πραγματική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Γι’ αυτό σας καλούμε να αποδοκιμάσετε αυτές τις εξετάσεις. Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να αποτρέψετε τη συμμετοχή των παιδιών σας, χωρίς καμία συνέπεια για εσάς ή εκείνα, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή τους.

Γιατί θέλουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά, που δεν «θα διδάσκει για το τεστ», που δεν θα στερεί τη χαρά. Γιατί δεν θέλουμε να γίνει και ο διαγωνισμός PISA άλλος ένας τρόπος που θα χωρίζει σε κατηγορίες μαθητές και σχολεία, που θα ανοίγει τον δρόμο για ακόμα περισσότερους αποκλεισμούς και διακρίσεις.»

exetaseis pisa 2 18df9

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Dnews -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Dnews -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Μητσοτάκης από το υπουργείο Υγείας: Έχουμε κάνει αξιοσημείωτη πρόοδο - Πρέπει να δούμε και την Ψυχική Υγεία των παιδιών, των εφήβων και των νέων

Πολιτικη

Μητσοτάκης από το υπουργείο Υγείας: Έχουμε κάνει αξιοσημείωτη πρόοδο - Πρέπει να δούμε και την Ψυχική Υγεία των παιδιών, των εφήβων και των νέων

Επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στον Ευαγγελισμό: Ενημερώθηκε για το "βραχιολάκι" στο ΤΕΠ (Εικόνες)

Πολιτικη

Επίσκεψη Κυριάκου Μητσοτάκη στον Ευαγγελισμό: Ενημερώθηκε για το "βραχιολάκι" στο ΤΕΠ (Εικόνες)

Κωστής Χατζηδάκης στο parapolitika.gr για Τέμπη: "Τα βίντεο και η έκθεση του πραγματογνώμονα καταρρέουν τις θεωρίες συνωμοσίας" (Βίντεο)

Πολιτικη

Κωστής Χατζηδάκης στο parapolitika.gr για Τέμπη: "Τα βίντεο και η έκθεση του πραγματογνώμονα καταρρέουν τις θεωρίες συνωμοσίας" (Βίντεο)

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 11 Ιουνίου η Γενική Συνέλευση για την διανομή μερίσματος

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 11 Ιουνίου η Γενική Συνέλευση για την διανομή μερίσματος

ElvalHalcor: Αύξηση 31% στα a-EBITDA το α΄τρίμηνο - Στα 40,3 εκατ. τα καθαρά κέρδη

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ElvalHalcor: Αύξηση 31% στα a-EBITDA το α΄τρίμηνο - Στα 40,3 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Διπλωματικές πηγές: Η θέση της Ελλάδας για την κατάσταση στη Γάζα - Τα έξι σημεία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διπλωματικές πηγές: Η θέση της Ελλάδας για την κατάσταση στη Γάζα - Τα έξι σημεία

Η Levi's πουλάει την Dockers για τουλάχιστον 300 εκατ. δολάρια

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Η Levi's πουλάει την Dockers για τουλάχιστον 300 εκατ. δολάρια

Μοτοδυναμική: Δωρεάν διάθεση έως 105.000 μετοχών σε στελέχη

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Μοτοδυναμική: Δωρεάν διάθεση έως 105.000 μετοχών σε στελέχη

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εξετάζει μπλόκο στο deal Δέλτα & Ακμή

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εξετάζει μπλόκο στο deal Δέλτα & Ακμή

Γλυκά Νερά: Η στιγμή που ο 17χρονος χτυπά τον 48χρονο - Στη ΜΕΘ το θύμα με αιμάτωμα

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Γλυκά Νερά: Η στιγμή που ο 17χρονος χτυπά τον 48χρονο - Στη ΜΕΘ το θύμα με αιμάτωμα

«Ενέδρα» του Τραμπ στον Ραμαφόσα - Έδειξε βίντεο με γενοκτονία λευκών Νοτιοαφρικανών (Βίντεο)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

«Ενέδρα» του Τραμπ στον Ραμαφόσα - Έδειξε βίντεο με γενοκτονία λευκών Νοτιοαφρικανών (Βίντεο)

ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία της γραμμής Πάτρα – Ηγουμενίτσα

Ρωσικές κυβερνοεπιθέσεις σε δυτικούς φορείς που στηρίζουν την Ουκρανία

Διεθνη

Ρωσικές κυβερνοεπιθέσεις σε δυτικούς φορείς που στηρίζουν την Ουκρανία

Τραμπ: Επίθεση στον Ραμαφόσα για "γενοκτονία των λευκών"

Διεθνη

Τραμπ: Επίθεση στον Ραμαφόσα για "γενοκτονία των λευκών"

Η ΕΕ ξεκινά έρευνα αντιντάμπινγκ για ελαστικά από την Κίνα

Διεθνη

Η ΕΕ ξεκινά έρευνα αντιντάμπινγκ για ελαστικά από την Κίνα

ΗΠΑ: Νέα άνοδος στις αποδόσεις ομολόγων, ρίγη στη Wall Street

Αγορες Χρημα

ΗΠΑ: Νέα άνοδος στις αποδόσεις ομολόγων, ρίγη στη Wall Street

Οριακές μεταβολές στις ευρωαγορές, άνοδος για τον DAX

Αγορες Χρημα

Οριακές μεταβολές στις ευρωαγορές, άνοδος για τον DAX

Το δολάριο πέφτει στο χαμηλότερο επίπεδο του μήνα εν όψει G7

Αγορες Χρημα

Το δολάριο πέφτει στο χαμηλότερο επίπεδο του μήνα εν όψει G7

Γιώργος Μαργαρίτης: «Πάντα χαμένος ήμουν - Έπαιζα ό,τι έβρισκα» (Βίντεο)

Καθημερινα

Γιώργος Μαργαρίτης: «Πάντα χαμένος ήμουν - Έπαιζα ό,τι έβρισκα» (Βίντεο)

Trade Estates: Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων A' Τριμήνου 2025

Καθημερινα

Trade Estates: Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων A' Τριμήνου 2025

Μάντζος σε Μαρινάκη: Καμία «ισορροπία» απέναντι στη φρίκη

Καθημερινα

Μάντζος σε Μαρινάκη: Καμία «ισορροπία» απέναντι στη φρίκη