Άνοδος των ναύλων στα δεξαμενόπλοια λόγω αποφυγής των Στενών του Ορμούζ
Άνοδο καταγράφουν οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο από τον Περσικό Κόλπο στην Ασία, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης έντασης μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Η κατάσταση έχει οδηγήσει ορισμένους πλοιοκτήτες είτε να αποφεύγουν την περιοχή είτε να προχωρούν σε υψηλότερες χρεώσεις, επικαλούμενοι αυξημένο ρίσκο.
Η ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού, χωρητικότητας έως και δύο εκατομμυρίων βαρελιών, ξεπέρασε μέσα σε λίγες ημέρες τα 47.000 δολάρια την ημέρα, από τα περίπου 20.000 δολάρια πριν την πρόσφατη στρατιωτική κλιμάκωση. Παρόμοια άνοδος παρατηρείται και στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαιοειδών, με τις τιμές να αυξάνονται από τις 21.000 στις 51.000 δολάρια ημερησίως.
Η αυξημένη ανησυχία γύρω από τη διέλευση μέσω των Στενών του Ορμούζ έχει οδηγήσει σε ανακατανομή των ροών, καθώς μειώνεται η χρήση πλοίων που δεν πληρούν τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και προτιμώνται εκείνα που λειτουργούν υπό επίσημη νηολόγηση. Παράλληλα, η αγορά εμφανίζει τάσεις αποφυγής πετρελαίου ιρανικής προέλευσης, κάτι που αυξάνει τη ζήτηση για εναλλακτικές διαδρομές και πηγές.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται οι επιπτώσεις που ενδεχομένως θα έχει ο περιορισμός του ιρανικού στόλου στη συνολική δυναμικότητα μεταφοράς πετρελαίου, καθώς απαιτούνται περισσότερα πλοία για να καλυφθούν οι ίδιες ανάγκες μέσω νόμιμων διαύλων. Ενδεικτικό των προκλήσεων είναι πρόσφατο περιστατικό σύγκρουσης ανάμεσα σε δεξαμενόπλοιο της Frontlineκαι πλοίο εκτός επίσημης νηολόγησης στον Περσικό Κόλπο, χωρίς ευρύτερες συνέπειες, που ωστόσο υπογράμμισε τους κινδύνους στην περιοχή.
Content Original Link:
" target="_blank">