Βουτιά πωλήσεων στις ΗΠΑ για Shein και Temu λόγω δασμών - Τσουχτερές ανατιμήσεις
Η Shein Group και η Temu κατέγραψαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις τους την περασμένη εβδομάδα, καθώς αύξησαν τις τιμές λιανικής για να καλύψουν το κόστος των νέων αμερικανικών δασμών - ένα πρώτο σημάδι ότι τα τιμωρητικά μέτρα του Ντόναλντ Τραμπ έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη δημοτικότητα των συγκεκριμένων δημοφιλών πλατφορμών.
Η Shein σημείωσε πτώση 23% των πωλήσεων στις ΗΠΑ την εβδομάδα 25 Απριλίου έως 1 Μαΐου, σε σύγκριση με τις προηγούμενες επτά ημέρες - πριν τις ανατιμήσεις - σύμφωνα με το Bloomberg Second Measure.
Οι πωλήσεις της Temu, που ανήκει στην PDD Holdings, μειώθηκαν κατά 17% την ίδια περίοδο. Η πτώση των πωλήσεων που παρατηρήθηκε και στις δύο διαδικτυακές αγορές ακολούθησε την αύξηση των πωλήσεων τον Μάρτιο και στις αρχές Απριλίου, όταν οι καταναλωτές έσπευσαν να αγοράσουν από κουζινικά είδη μέχρι ρούχα εν αναμονή των επερχόμενων ανατιμήσεων.
Η πτώση των πωλήσεων είναι μία από τις πρώτες αντιδράσεις των αμερικανών καταναλωτών στις αυξήσεις των τιμών που προκάλεσε η απόφαση του Τραμπ να καταργήσει το «φορολογικό παραθυράκι» de minimis, στο οποίο βασίζονταν εδώ και καιρό η Temu και η Shein για να αποστέλλουν αφορολόγητα μικρά δέματα από την Κίνα στις ΗΠΑ.
Ο κίνδυνος για περαιτέρω αντατιμήσεις στις ΗΠΑ είναι ορατός. Εταιρείες όπως η Walmart και η Target δεν έχουν αυξήσει ακόμη τις τιμές, αλλά ορισμένοι Κινέζοι προμηθευτές δηλώνουν ότι θα αρνηθούν να απορροφήσουν το κόστος των δασμών, τροφοδοτώντας την αβεβαιότητα σχετικά με το αν οι καταναλωτές θα αναγκαστούν να πληρώσουν τον λογαριασμό.
Η απόφαση της Amazon.com να μην εμφανίζει το κόστος των δασμών στα προϊόντα της μετά από καταγγελία του Τραμπ ανέδειξε ένα νέο δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι λιανοπωλητές: Nα μετακυλήσουν τις αυξήσεις του κόστους στον καταναλωτή, ή να δουν τα περιθώρια κέρδους τους να μειώνονται;
Διπλασιασμός των τιμών στη Shein
Η Temu και η Shein βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας. Και οι δύο εταιρείες προσάρμοσαν τις τιμές τους από τις 25 Απριλίου, καθώς τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν λόγω των δασμών, και η Temu έχει από τότε μετακυλίσει σχεδόν όλους τους νέους φόρους του Τραμπ στους Αμερικανούς καταναλωτές για τα προϊόντα που αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα, με το κόστος σε κάποια προϊόντανα έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Η μέση τιμή των 100 κορυφαίων προϊόντων ομορφιάς και υγείας της Shein έχει υπερδιπλασιαστεί σε σύγκριση με τις 15 Απριλίου, όταν το Bloomberg άρχισε να παρακολουθεί καθημερινά τις τιμές εκατοντάδων προϊόντων. Το μέσο κόστος των ειδών της κατηγορίας παιχνιδιών και έχει αυξηθεί πάνω από 60%, τα είδη σπιτιού και κουζίνας έχουν κάνει άλμα σχεδόν 40% και τα γυναικεία ενδύματα έχουν αυξηθεί κατά 10%.
Η Temu σκοπεύει να εγκαταλείψει το επιτυχημένο μοντέλο της και να στηριχτεί σε τοπικούς εμπόρους στις ΗΠΑ, για να παρακάμψει τους δασμούς.
Με πληροφορίες από Bloomberg
Content Original Link:
" target="_blank">