Air India – Ερευνα για τη συντριβή: Προβλήματα στους κινητήρες και ανεξήγητες εντολές διακοπής καυσίμου
Η Αρχή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα τεχνικά ευρήματα από την έρευνα για τη συντριβή αεροσκάφους της Air India, αποκαλύπτοντας κρίσιμα προβλήματα και ερωτήματα γύρω από τη λειτουργία των κινητήρων και τις εντολές καυσίμου που καταγράφηκαν λίγο πριν την απώλεια του ελέγχου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, το αεροσκάφος έφτασε μέγιστη ταχύτητα 180 κόμβων στις 08:08:42.
Σχεδόν ταυτόχρονα, και οι δύο διακόπτες καυσίμου των κινητήρων 1 και 2 μετακινήθηκαν από τη θέση «RUN» στη θέση «CUTOFF», σταματώντας την παροχή καυσίμου.
Μόλις 10 δευτερόλεπτα αργότερα, στις 08:08:52 και 08:08:56 αντίστοιχα, οι διακόπτες μεταφέρθηκαν εκ νέου στη θέση «RUN», και στις δύο περιπτώσεις παρατηρήθηκε άνοδος της θερμοκρασίας EGT, ένδειξη απόπειρας επανεκκίνησης των κινητήρων.
Η συμπεριφορά των κινητήρων ήταν διαφορετική: ο κινητήρας 2 φάνηκε να ξαναπαίρνει εμπρός, αλλά η ταχύτητα του πυρήνα (core speed) συνέχισε να επιβραδύνεται, παρά τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες επανεισαγωγής καυσίμου.
Ο κινητήρας 1, αντιθέτως, έδειξε σημάδια ανάκαμψης: η επιβράδυνση αντιστράφηκε και το σύστημα άρχισε να κινείται προς αποκατάσταση της ισχύος.
Το ηχητικό από το πιλοτήριο περιλαμβάνει ένα αποκαλυπτικό στιγμιότυπο: ένας πιλότος ρωτά τον άλλον γιατί έδωσε εντολή διακοπής καυσίμου, με τον δεύτερο να απαντά πως δεν το έκανε. Τα δεδομένα της πτήσης επιβεβαιώνουν ότι και οι δύο κινητήρες έπεσαν κάτω από την ελάχιστη ταχύτητα αδράνειας (N2).
Η έρευνα προχωρά με περαιτέρω τεχνική ανάλυση.
Εχουν ήδη απομονωθεί και τεθεί σε καραντίνα συγκεκριμένα εξαρτήματα του αεροσκάφους για εξετάσεις, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η ιατροδικαστική αξιολόγηση των αναφορών αυτοψίας επιβατών και πληρώματος, ώστε να διασταυρωθούν τα ευρήματα με τα τεχνικά δεδομένα.
Τα δείγματα καυσίμου που συλλέχθηκαν από τις δεξαμενές και τα βυτιοφόρα που χρησιμοποίησε η εταιρεία ελέγχθηκαν στο εργαστήριο της DGCA και κρίθηκαν κατάλληλα.
Reuters
Content Original Link:
" target="_blank">