Ο Χάρι Πότερ, η Πέπα και η Legoland των 500 εκατ. δολαρίων
Χιλιάδες τουρίστες έχουν ήδη επισκεφθεί το πρώτο πάρκο «Legoland» της Κίνας, που άνοιξε στη Σαγκάη στις αρχές του μήνα, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα στις προσπάθειες του Πεκίνου να εδραιωθεί ως ταξιδιωτικός προορισμός.
Πρόκειται για το πιο πρόσφατο θεματικό πάρκο που ανοίγει τις πύλες του στην Κίνα. Μάλιστα, αναμένεται να ακολουθήσουν πάρκα Harry Potter της Warner Brothers και Peppa Pig της Hasbro.
Καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες παραμένουν υποτονικές, το Πεκίνο ελπίζει ότι αξιοθέατα όπως αυτό θα προσελκύσουν επισκέπτες τόσο από την Κίνα όσο και από το εξωτερικό και θα βοηθήσουν εμμέσως στην ανάκαμψη της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου.
Η Legoland Shanghai, μια επένδυση αξίας 550 εκατομμυρίων δολαρίων, κατασκευάστηκε από την βρετανική εταιρία Merlin Entertainments σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Σαγκάης και τον όμιλο LEGO.



Το πάρκο διαθέτει 75 χώρους και δραστηριότητες σε οκτώ επίπεδα, καθώς και κατασκευές από εκατομμύρια πλαστικά τουβλάκια. Το ξενοδοχείο του πάρκου μπορεί να φιλοξενήσει εκατοντάδες επισκέπτες, σε δωμάτια που είναι διακοσμημένα με τουβλάκια, κάστρα, αυτοκίνητα κ.α.
Οι δημιουργοί του πάρκου ελπίζουν να προσελκύσουν τόσο το κινεζικό κοινό όσο και επισκέπτες από το εξωτερικό.
Στα εγκαίνια, ένας τοπικός αξιωματούχος χαρακτήρισε το πάρκο «πολύτιμη τόνωση» της τοπικής οικονομίας, καθώς θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα ενισχύσει τον τουρισμό και το λιανεμπόριο της περιοχής.
H Legoland και παρόμοια θεματικά πάρκα στοχεύουν να προσελκύσουν το μεγάλο κοινό παιδιών και αλλά και μεγάλων που παίζουν φανατικά με Lego, ιδίως σε μια τεράστια αγορά όπως αυτή της Κίνας, σύμφωνα με τον Ξιαοφένγκ Ζενγκ, αντιπρόεδρο της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Niko Partners.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι οι Κινέζοι γονείς ξοδεύουν όλο και περισσότερα για τα παιδιά τους, ακόμη κι αν η συνολική καταναλωτική δαπάνη μειώνεται, πρόσθεσε ο Ζενγκ.
Η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί βασική προτεραιότητα στο πενταετές οικονομικό σχέδιο της Κίνας, με περισσότερα θέρετρα και θεματικά πάρκα.
Για να προσελκύσουν επενδύσεις, οι τοπικές αρχές προσφέρουν φοροαπαλλαγές και άλλες διευκολύνσεις για τη χρηματοδότηση νέων αξιοθέατων, δήλωσε η Ναντίνι Ρόι, αναλύτρια στην εταιρεία Future Market Insights.
Για παράδειγμα, το κράτος υποστήριξε τη Legoland με νέες γραμμές δημόσιων συγκοινωνιών και οδικές αρτηρίες από και προς το αξιοθέατο.
Οι αρχές πρόσφεραν επίσης 570 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια) σε κουπόνια και προσφορές, ως μέρος μιας πανεθνικής καμπάνιας για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού.

Τα θεματικά πάρκα φέρνουν επενδυτές, τουρίστες και δημιουργούν θέσεις εργασίας, επισημαίνει ο καθηγητής Γκου Γκινγιάνγκ από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης.
Ξένα brands όπως η Lego αναμένεται να βοηθήσουν το Πεκίνο να προβάλει μια πιο ανοιχτή εικόνα διεθνώς και το στοίχημα για τα νέα πάρκα όπως η Legoland είναι να ξεχωρίσουν μεταξύ των περίπου 400 «ανταγωνιστών» στην αχανή επικράτεια της Κίνας.
Με πληροφορίες από BBC
Content Original Link:
" target="_blank">