«Χριστούγεννα τον Ιούλιο»: Η νέα τάση στο λιανεμπόριο των ΗΠΑ
Η Black Friday δεν σηματοδοτεί πλέον την έναρξη της εορταστικής περιόδου για το λιανεμπόριο στις ΗΠΑ, καθώς ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών και λιανοπωλητών υποκύπτουν στην προωθητική καμπάνια με την ονομασία «Χριστούγεννα τον Ιούλιο». Ηδη από τον Ιούνιο αρκετοί καταναλωτές αρχίζουν να «στοκάρουν» δώρα που θα δώσουν τον Δεκέμβριο, εκμεταλλευόμενοι τις καλοκαιρινές εκπτώσεις και προσφορές σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης.
Η αύξηση του κόστους, ο πληθωρισμός και η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς ωθούν τους αγοραστές, ιδιαίτερα τους γονείς, να καταφύγουν σε αυτές τις «πρώιμες αγορές» για τις γιορτές. Περίπου το 21% των 1.062 ατόμων που συμμετείχαν σε έρευνα της CivicScience, μιας ερευνητικής εταιρείας με έδρα το Πίτσμπουργκ, δήλωσαν ότι είχαν ήδη ξεκινήσει τις αγορές για τις γιορτές αυτό το καλοκαίρι, σε σύγκριση με το 16% πριν από ένα χρόνο.
Η πρακτική των «πρώιμων» αγορών για τις γιορτές δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι λιανοπωλητές προτρέπουν εδώ και καιρό τους πελάτες τους να προβούν το καλοκαίρι σε αγορές για την περίοδο των γιορτών. Η πανδημία COVID-19 συνέβαλε στην περαιτέρω διάδοση αυτής της πρακτικής λόγω των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα και των ανησυχιών για την έγκαιρη παράδοση των δώρων, σύμφωνα με τον Ted Rossman, ανώτερο αναλυτή του κλάδου για την Bankrate. Ο φόβος της επικείμενης αύξησης των τιμών λόγω της επιβολής υψηλότερων δασμών επέτεινε αυτή την τάση.
Μετά από μια σύντομη πτώση τον Μάιο εν μέσω της αβεβαιότητας και της ανησυχίας για έναν γενικευμένο εμπορικό πόλεμο, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,6% τον Ιούνιο, με σημαντική αύξηση σε προϊόντα υψηλής αξίας, όπως έπιπλα και αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Census Bureau.
Οι λιανοπωλητές ανταποκρίνονται στην αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών με παρατεταμένες εκπτώσεις και μεγαλύτερες προσφορές. Η εκστρατεία Prime Day της Amazon, η οποία ξεκίνησε το 2015 ως 24ωρη εκδήλωση, διήρκεσε τέσσερις ημέρες φέτος. Οι Walmart και Target διοργανώνουν πλέον εκδηλώσεις την ίδια περίοδο για να προσελκύσουν την προσοχή των αγοραστών, μετατρέποντας τον Ιούλιο σε μια ευρύτερη περίοδο καλοκαιρινών εκπτώσεων. Η Amazon ανακοίνωσε ρεκόρ πωλήσεων για την Prime Day με δελτίο τύπου, αλλά δεν αποκάλυψε τα ακριβή στοιχεία.
Η Macy’s διοργάνωσε μια εκδήλωση με το όνομα «Black Friday in July» για πέντε ημέρες, ξεκινώντας από τις 23 Ιουλίου. Επίσης, προώθησε για πρώτη φορά μια εκδήλωση πωλήσεων «Christmas in July» την Παρασκευή, προσφέροντας προϊόντα για τις γιορτές και γενικά εμπορεύματα, σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου.
Οι μικρές επιχειρήσεις ακολουθούν επίσης αυτή την τάση και εκδηλώσεις με την ονομασία «Χριστούγεννα τον Ιούλιο» πραγματοποιούνται από μεμονωμένες επιχειρήσεις.
Ορισμένοι καταναλωτές προτιμούν τα «Χριστούγεννα τον Ιούλιο» όχι μόνο λόγω εξοικονόμησης χρημάτων, αλλά και για να αποφύγουν τη φασαρία και την κίνηση των εορτών στα καταστήματα.
Πηγή: MoneyReview
Content Original Link:
" target="_blank">