Το Μουσείο του Λούβρου έκλεισε τις πόρτες του - Εξουθενωμένοι οι εργαζόμενοι
Το Λούβρο, το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως και ένα παγκόσμιο σύμβολο τέχνης και ομορφιάς, παρέμεινε κλειστό τη Δευτέρα 16/6 όχι λόγω κάποιου έκτακτου γεγονότος, αλλά εξαιτίας του εξαντλημένου προσωπικού του, το οποίο δηλώνει ότι ο θεσμός καταρρέει εκ των έσω.
Το σπίτι των έργων του Λεονάρντο ντα Βίντσι και των ανεκτίμητων θησαυρών της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς παραλύει από τους ίδιους τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει να υποδέχονται τον κόσμο στις αίθουσές του.
Κι όμως η χθεσινή στιγμή ξεπερνούσε μια απλή εργατική διαμαρτυρία. Το Λούβρο έχει μετατραπεί σε βαρόμετρο της παγκόσμιας υπερτουριστικής κρίσης, ένα επίχρυσο παλάτι που καταρρέει υπό το βάρος της ίδιας του της φήμης. Καθώς τουριστικοί προορισμοί όπως η Βενετία και η Ακρόπολη προσπαθούν να περιορίσουν τα πλήθη, το πιο εμβληματικό μουσείο του κόσμου έρχεται αντιμέτωπο με τη δική του στιγμή κρίσης αναφέρει το δημοσίευμα του CNN.

Ένα meeting που κατέληξε σε διαμαρτυρία
Η απεργία ξέσπασε κατά τη διάρκεια μιας συνηθισμένης συνάντησης των εργαζομένων, όταν υπάλληλοι αιθουσών, εκδοτήρια και προσωπικό ασφαλείας αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία, διαμαρτυρόμενοι για τα αδιαχείριστα πλήθη, τη χρόνια υποστελέχωση και τις, όπως τις χαρακτήρισε ένα σωματείο, «αφόρητες» συνθήκες εργασίας.
«Αυτό που ξεκίνησε ως μια προγραμματισμένη μηνιαία ενημερωτική συνάντηση εξελίχθηκε σε μια μαζική έκφραση αγανάκτησης», είπε η Σαρά Σεφιάν από το συνδικάτο CGT-Culture. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης ξεκίνησαν στις 10:30 το πρωί και συνεχίστηκαν μέχρι το απόγευμα. Μέχρι νωρίς το απόγευμα το μουσείο παρέμενε κλειστό.
Το πλήρες σχέδιο ανακαίνισης -με εκτιμώμενο κόστος 700–800 εκατομμύρια ευρώ- αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από τα έσοδα των εισιτηρίων, ιδιωτικές δωρεές, κρατικά κονδύλια και δικαιώματα αδειοδότησης από το παράρτημα του Λούβρου στο Άμπου Ντάμπι. Οι τιμές εισιτηρίων για τουρίστες εκτός Ε.Ε. αναμένεται να αυξηθούν αργότερα φέτος. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι λένε ότι οι ανάγκες τους είναι πιο επείγουσες από οποιοδήποτε δεκαετές σχέδιο.
Οι υποσχέσεις Μακρόν
Σε αντίθεση με άλλα σημαντικά αξιοθέατα στο Παρίσι, όπως ο Καθεδρικός της Παναγίας των Παρισίων ή το Κέντρο Πομπιντού, που ανακαινίζονται με κρατική στήριξη, το Λούβρο παραμένει σε ένα μεταβατικό κενό, ούτε πλήρως χρηματοδοτημένο ούτε πλήρως λειτουργικό.
Ο Πρόεδρος Μακρόν, ο οποίος εκφώνησε την ομιλία νίκης του το 2017 στο Λούβρο και το πρόβαλε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού το 2024, έχει υποσχεθεί ένα πιο ασφαλές, πιο σύγχρονο μουσείο μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ως τότε, το μεγαλύτερο πολιτιστικό θησαυροφυλάκιο της Γαλλίας -και τα πλήθη που το κατακλύζουν- παραμένουν παγιδευμένα ανάμεσα στα ρήγματα.
«Χιλιάδες άνθρωποι περιμένουν, χωρίς ενημέρωση, χωρίς εξήγηση. Είναι σπάνιο το Λούβρο να κλείνει τις πόρτες του στο κοινό. Έχει συμβεί κατά τη διάρκεια πολέμων, στην πανδημία, και σε λίγες απεργίες, συμπεριλαμβανομένων αυθόρμητων αποχωρήσεων λόγω συνωστισμού το 2019 και ανησυχιών για την ασφάλεια το 2013. Όμως σπάνια έχει η κατάσταση αυτή τη μορφή: τουρίστες να συνωστίζονται στην πλατεία, με τα εισιτήρια στο χέρι, χωρίς καμία σαφή εξήγηση για το γιατί το μουσείο, ξαφνικά και χωρίς προειδοποίηση, έκλεισε» είπε ο 62χρονος Κέβιν Γουόρντ από Μιλγουόκι που πήγε να επισκεφτεί το μουσείο.
Ένα μουσείο σε αναμονή
Το Λούβρο υποδέχθηκε 8,7 εκατομμύρια επισκέπτες πέρσι, περισσότερους από το διπλάσιο του αριθμού που οι υποδομές του μπορούν να υποστηρίξουν. Ακόμα και με ημερήσιο όριο 30.000 το προσωπικό λέει ότι η εμπειρία έχει γίνει καθημερινή δοκιμασία αντοχής, με ελάχιστους χώρους ανάπαυσης, περιορισμένες τουαλέτες και ζέστη που ενισχύεται από το θερμοκηπιακό φαινόμενο της πυραμίδας.
Σε ένα σημείωμα οιυ διέρρευσε η πρόεδρος του Λούβρου, Λοράνς ντε Κάρ, προειδοποίησε ότι τμήματα του κτιρίου «δεν είναι πλέον στεγανά», ότι οι θερμοκρασιακές διακυμάνσεις απειλούν τα ανεκτίμητα έργα τέχνης, και ότι ακόμη και οι βασικές ανάγκες των επισκεπτών -φαγητό, τουαλέτες, σήμανση- υπολείπονται κατά πολύ των διεθνών προτύπων. Περιέγραψε την εμπειρία απλά ως «μια σωματική δοκιμασία».
Content Original Link:
" target="_blank">