Tesla: Μειώθηκαν οι πωλήσεις της στην Ευρώπη, ενώ οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν έδαφος
Οι πωλήσεις της Teslaστην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά το ήμισυ τον Απρίλιο, ενώ την ίδια περίοδο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις τους, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα οι κατασκευαστές. Συγκεκριμένα, η αμερικανική μάρκα, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της φήμης του επικεφαλής της, του Έλον Μασκ, και μιας γκάμας μοντέλων που έχει παλιώσει, είδε τις ταξινομήσεις οχημάτων της να μειώνονται κατά 52,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο και κατά 46,1% συνολικά από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Διαβάστε: Optimus: Tο ρομπότ της Tesla που μαγειρεύει, σκουπίζει και... χορεύει
Οι πωλήσεις της Tesla έφτασαν τις 41.677 μονάδες
Το μερίδιο αγοράς της Tesla υποχώρησε στο 1,1% κατά το πρώτο τετράμηνο του 2025, καθώς οι πωλήσεις της έφτασαν τις 41.677 μονάδες, έναντι 77.314 την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αν και μέχρι το 2024 κατείχε ηγετική θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τον Απρίλιο η Tesla βρέθηκε πίσω από δέκα άλλες μάρκες στην ευρωπαϊκή αγορά, μεταξύ των οποίων η Volkswagen —που κάλυψε το χαμένο έδαφος στα ηλεκτρικά—, η BMW, η Renault και η κινεζική BYD, σύμφωνα με την εταιρεία Jato Dynamics. Το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV της Skoda (όμιλος Volkswagen), το Elroq, ήρθε πρώτο σε πωλήσεις. Το Model Y της Tesla, πρώην βασιλιάς της αγοράς, είναι ένατο.
Παράλληλα, τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν εντούτοις να κατακτούν την ευρωπαϊκή αγορά (+26,4% σε διάστημα έτους), φθάνοντας τον Απρίλιο το 15,3% των πωλήσεων, σύμφωνα με την ACEA. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με πολύ διαφορετικό ρυθμό στις διάφορες χώρες της Ευρώπης, κυρίως ανάλογα με τα πριμ και τα φορολογικά κίνητρα που δίνονται από τις κυβερνήσεις. Η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ιταλία ή η Ισπανία είδαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κάθετα.
«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνονται σιγά-σιγά, όμως η ανάπτυξη παραμένει πολύ σταδιακή και άνιση μεταξύ των χωρών της ΕΕ», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ζίγκριντ ντε Βρις, γενική διευθύντρια της ACEA. «Για να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα μια συνήθης επιλογή, είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να συνεχίσουν να εξασφαλίζουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως τα κίνητρα για την αγορά τους και φορολογικά κινητρα, τις υποδομές φόρτισης και τις χαμηλές τιμές του ηλεκτρικού», επισημαίνει η Ζίγκριντ ντε Βρις.
Στο πλαίσιο αυτό, με τις πιο προσιτές τιμές τους, τα υβριδικά οχήματα (με μια μικρή μπαταρία που επαναφορτίζεται με την οδήγηση) συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά (+20,8% από την αρχή της χρονιάς), κατακτώντας τμήματα της αγοράς που ανήκαν μέχρι τώρα στα βενζινοκίνητα οχήματα (-20,6%). Τα επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή υβριδικά οχήματα (plug-in, με κινητήρα βενζίνης και μια ηλεκτρική μπαταρία η οποία μπαίνει στην πρίζα για την επαναφόρτιση) σημείωσαν αύξηση (+7,8%), κυρίως στη Γερμανία και την Ισπανία, και αντιπροσωπεύουν το 7,9% της αγοράς.
Τα κινεζικά οχήματα συνέβαλαν «πολύ» στην επιτυχία των ηλεκτρικών και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών, αναλύει η Jato. Οι κινεζικές μάρκες, όπως οι BYD, MG, Xpeng ή Leapmotor, κατέγραψαν αύξηση 59% μέσα σε διάστημα ενός έτους στις κατηγορίες αυτές, έναντι 26% για τις άλλες μάρκες.
Content Original Link:
" target="_blank">