04
Sun, May
335 New Articles

Δοκιμή της ριζικά αλλαγμένης νέας γενιάς του οικογενειακού SUV Opel Grandland

Δοκιμή της ριζικά αλλαγμένης νέας γενιάς του οικογενειακού SUV Opel Grandland

AUTOMOTO
Δοκιμή της ριζικά αλλαγμένης νέας γενιάς του οικογενειακού SUV Opel Grandland

Η δεύτερη γενιά του Opel Grandland αποδείχθηκε μια ευχάριστη έκπληξη – από την άποψη ότι είναι πολύ καλύτερο σε κάθε του πτυχή από τον -γερασμένο, ήταν η αλήθεια- πρόγονό του. Και στη ρίζα της βελτίωσης αυτής βρίσκεται ένα, και βασικό, στοιχείο: η ολοκαίνουρια και προηγμένη “εξηλεκτρισμένη” πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis.

Η αρχιτεκτονική αυτή επέτρεψε στην Opel να αυξήσει το μέγεθος του Grandland, σε πολύ μεγάλο εύρος και στις τρεις του διαστάσεις, με όλα τα οφέλη για τους χώρους που προσφέρει σε μια οικογένεια, αλλά και να υιοθετήσει όλες τις νέες ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές τεχνολογίες.

Η STLA Medium χρησιμοποιείται σε μοντέλα μήκους 4,3-4,9 μέτρων της Stellantis, και το Grandland βρίσκεται ακριβώς στο μέσον με τα 4,65 μέτρα του. Κι επίσης, η ίδια αρχιτεκτονική σχεδιάστηκε για να υποδέχεται συστήματα υβριδικών τεχνολογιών ή αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Οπότε το Grandland πλέει με άνεση πάνω στο κύμα του καιρού αυτού: μεγαλώνει σε διαστάσεις όπως μεγαλώνουν διαρκώς όλα τα SUV, και παράλληλα δεν κατασκευάζεται πλέον με αμιγώς θερμικούς κινητήρες – παρά μόνο με mild ή plug-in υβριδικά συστήματα και πλήρως ηλεκτρικό.

Έτσι λοιπόν, έχουμε τώρα ένα Grandland μεγαλύτερο κατά 17 εκατοστά (!) σε μήκος από την πρώτη του γενιά και συνεπώς πολύ πιο ευρύχωρο, που καίει ρεαλιστικά 7,0 lt/100km, με τη μεγαλύτερη οθόνη πολυμέσων (16 ιντσών) της κατηγορίας και αρκετά καλή απόδοση και οδική συμπεριφορά. Ένα πλήρες οικογενειακό SUV του τώρα, δηλαδή, αν και δεν συνοδεύεται με μια ιδιαίτερα προσιτή βασική τιμή (35.200 ευρώ).

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Opel Grandland: Σχεδιασμός
Παρότι η κλίση και το μαύρο τμήμα της πίσω κολόνας δίνουν μια αίσθηση δυναμισμού και αιωρούμενης οροφής, την ίδια που αποπνέει το ρύγχος μαζί με τις νευρώσεις του καπό και των πλευρών, και η πίσω πτέρυγα, το Grandland παραμένει ένα κυβοειδές SUV με κύριο στόχο τη βέλτιστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου.

Η δεύτερη αυτή γενιά, με τις γραμμές του πρωτοτύπου Experimental, υιοθετεί τη μάσκα 3D Vizor και τους hihg-tech προβολείς Intelli-Lux HD (με 51.200 αυτόνομα στοιχεία), καθώς και το φωτιζόμενο έμβλημα της Opel. Ακόμη, τα λεπτά πίσω LED – που τα ενώνει μία φωτεινή γραμμή, όπου στο κέντρο της φωτίζεται και εκεί η γραμματοσειρά Opel.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Άλλα στοιχεία της εμφάνισης -καθώς και της αεροδυναμικής- είναι οι ενεργές γρίλιες στις εισαγωγές αέρα της μάσκας και οι ζάντες 19 ή 20 ιντσών, αναλόγως της έκδοσης – την ώρα που τα μαύρα περιμετρικά πλαστικά -στα μαρσπιέ, στους προφυλακτήρες και στους θόλους- του χαρίζουν τον SUV χαρακτήρα

Όμως, όπως είπαμε, ο βασικός στόχος του σχεδιασμού ήταν οι χώροι, ειδικά τώρα που η STLA Medium επέτρεψε την αύξηση όχι μόνο του μήκους αλλά μαζί και της απόστασης μεταξύ των δύο αξόνων, κατά 12 εκατοστά (το μεταξόνιο είναι τώρα στα 2,80 μέτρα).

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Το πλάτος (1,93 μέτρα) και το ύψος (1,66 μ.) συμβάλλουν στην άνεση πέντε επιβατών στο εσωτερικό του Grandland, ακόμα και για πολύωρα ταξίδια, ενώ ο χώρος αποσκευών στη διαρρύθμιση πέντε θέσεων προσφέρει 550 λίτρα – που είναι μια πολύ καλή τιμή. Στη διθέσια διαμόρφωση, δηλαδή με την πτώση των πίσω καθισμάτων, διευρύνεται στα 1.641 λίτρα.

Όλο το εσωτερικό, εξάλλου, έχει οριζόντια και επίπεδη λογική του ταμπλό, ακριβώς για να επιτευχθεί η μεγιστοποίηση των χώρων. Άλλες ανέσεις είναι οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα, συνολικά 36 λίτρων, τα εμπρός καθίσματα με ενσωματωμένο κλιματισμό και σύστημα μασάζ και το Pixel Box για την ασύρματη φόρτιση του smartphone.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Opel Grandland: Εσωτερικό
Στις ανέσεις αυτές, φυσικά, πρέπει να προστεθούν και οι ψηφιακές τεχνολογίες του εσωτερικού. Η παραλληλόγραμμη κεντρική οθόνη πολυμέσων, συνδεσιμότητας και πλοήγησης έχει μέγεθος 16 ιντσών (στις πλουσιότερες εκδόσεις – 10’’ στις βασικές), που την καθιστά τη μεγαλύτερη της κατηγορίας. Αυτή εδράζει πάνω από μια σειρά φυσικών διακοπτών, που είναι -και για εμάς- πιο πρακτικοί από τους ψηφιακούς.

Την ίδια παραλληλόγραμμη λογική ακολουθεί και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, μεγέθους 10’’, πίσω από το αρκετά κομψό τιμόνι τριών ακτινών. Η οθόνη αυτή είναι λίγο χαμηλότερα από το οπτικό πεδίο του οδηγού, όμως προβάλλει ακριβώς πάνω στο πεδίο αυτό τις βασικές πληροφορίες της οδήγησης μέσω του head-up display (που η Opel ονομάζει Intelli-HUD).

Για ένα αυτοκίνητο που ξεκινά από τις 35 χιλιάδες ευρώ είναι λογική η απαίτηση για λίγο πιο ποιοτικά υλικά – και αυτά όντως βρίσκονται στις περισσότερες επιφάνειες του Grandland. Μάλιστα, κάποιες από αυτές έχουν το μοτίβο των ανθρκονημάτων, ενώ άλλες έχουν είτε μαλακό πλαστικό είτε υφασμάτινη επένδυση με τη χρήση (και) βιώσιμων υλικών.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Opel Grandland: Ήπια υβριδική τεχνολογία & κατανάλωση
Το μεγάλο αυτό SUV των 4,65 μέτρων και του 1,66 τόνου κινείται από τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρου που αποδίδει 136 ίππους, σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι 145 ίπποι και τα 230 Nm συνδυαστικά του συστήματος το κάνουν αρκετά αξιοπρεπές στην απόκριση του γκαζιού – αλλά κρατώντας, μαζί, σε πραγματικές συνθήκες την κατανάλωση βενζίνης στα 7,0-7,5 lt/100km.

Το ηλεκτρικό μοτέρ, που βρίσκεται ενσωματωμένο στο καβούκι του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCT6), αποδίδει 28 ίππους και 55 Nm ροπής. Ο βασικός του στόχος είναι να συνεπικουρεί τον κινητήρα βενζίνης, αν και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία στο Grandland σε μικρο-κινήσεις, όπως στο παρκάρισμα ή στο ρολάρισμα της κίνησης με ταχύτητα έως και 30 km/h. Ή ακόμα και στο crusing στην εθνική οδό.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Μια μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh του προσφέρει την ενέργειά του – μπαταρία που φορτίζεται με την ανάκτηση της ενέργειας του φρεναρίσματος του γερμανικού SUV, και βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγόύ ώστε να μην επηρεάσει το χώρο της καμπίνας.

Οι διάφορες λειτουργίες του συστήματος κίνησης -ηλεκτρική, υβριδική, θερμική- εναλλάσσονται αυτόματα και ανεπαίσθητα, ανάλογα με τις εντολές του δεξιού ποδιού του οδηγού. Αισθάνεσαι τη στιγμή που ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας, όμως το όλο σύστημα είναι καλορυθμισμένο και δεν παρουσιάζει ποτέ αρρυθμίες σε κάθε είδους συνθήκες κίνησης.

Ο οδηγός, παράλληλα, μπορεί να καθορίσει εν μέρει τις προδιαγραφές λειτουργίας του συστήματος διαλέγοντας ανάμεσα στο οδηγικά προφίλ Eco, Normal και Sport. Στο πρώτο, με ήπιο τρόπο οδήγησης το Grandland Hybrid μπορεί να σημειώσει σχετικά εύκολα και κατανάλωση κάτω από τα 7,0 lt/100km, ή κάτω και από τα 6,5 λίτρα στο ταξίδι. Αντίθετα, στο Sport και με σβέλτο ρυθμό θα πρέπει να περιμένει κανείς να προσεγγίσει τα 9,0 λίτρα.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Στον έλεγχο της κατανάλωσης συμβάλλει ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και το turbo μεταβλητής γεωμετρίας του -διαρκώς εξελισσόμενου αυτού- βενζινοκινητήρα της Stellantis. Το peak 230 Nm της ροπής εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ., με όλα τα οφέλη που έχει αυτό και για την κατανάλωση και για τη ζωηράδα του Grandland στο δρόμο. Η επιτάχυνση 0-100 km/h χρειάζεται 10,2’’, που είναι εντάξει για ένα οικογενειακό SUV 1,66 τόνου.

Αν χρειάζεται κανείς περισσότερη ισχύ, ή περισσότερα και άνευ όρων (παρά μόνο αυτών που θέτει η ενέργεια στη μπαταρία) αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα, θα πρέπει να σκεφτεί την plug-in υβριδική με ηλεκτρική αυτονομία 87 km ή την αμιγώς ηλεκτρική με αυτονομία 521 km. Η έκδοση της δοκιμής εδώ είναι η βασική, ήπια υβριδική 48V, που έχει σκοπό να είναι η πιο προσιτή.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Opel Grandland: Στο δρόμο
Η αύξηση του μεγέθους του SUV από το Russelsheim έχει τις επιπτώσεις της και στην αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το στην πόλη: σίγουρα νιώθεις ότι χειρίζεσαι ένα πιο ογκώδες αυτοκινήτο στην καθημερινότητα, λιγότερο ευέλικτο σε σχέση με την πρώτη του γενιά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και δύσκολο, στην πόλη, καθώς -όπως προαναφέραμε- το υβριδικό σύστημα λειτουργεί αρκετά αρμονικά, αποκρίνεται σβέλτα στις εναλλασσόμενες ανάγκες της πόλης, το τιμόνι έχει αρκετά μαλακή αίσθηση, η ανάρτηση (αν και λίγο σκληρή) απορροφά τις κακοτεχνίες των δρόμων, και η ηχομόνωση από τους θορύβους της πόλης είναι εξαιρετική. Και βέβαια στην κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν μπαίνει καν ο θερμικός κινητήρας.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Τα παραπάνω ισχύουν και στον αυτοκινητόδρομο, όπου το Grandland εμφανίζει την ποιότητα κύλισης που θα περίμενες από ένα οικογενειακό SUV του δικού του εύρους τιμής. Σ’ έναν ορεινό δρόμο τώρα, αν και δεν είναι αυτό το πεδίο εστίασης, μια σειρά από παραμέτρους το κάνουν έως και ενδιαφέρον.

Στο πρόγραμμα Sport η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού είναι αμεσότερες, με τη χρήση των paddles πίσω από το τιμόνι μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες χειροκίνητα, ενώ η ανάρτηση FSD (Frequency Selective Damping) προσαρμόζει την συμπεριφορά της στις ανάγκες του πιο σβέλτου ρυθμού. Έτσι είναι εφικτό να αποκομίσεις μια κάποια οδηγική διασκέδαση, μόλις συνηθίσεις τις -αναπόφευκτες- κλίσεις, καθώς το Grandland παραμένει συγκροτημένο και χωρίς τινάγματα ή απότομες αντιδράσεις.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V K.BOIDANIS

Opel Grandland: Συμπέρασμα
Οπότε, το Opel Grandland είναι πλέον ένα SUV πλήρως ευθυγραμμισμένο με τον καιρό του. Ανέβηκε στο “τρένο” της τεχνολογίας του καιρού αυτού, τόσο μηχανικά όσο και ηλεκτρονικά, και διαφοροποιείται από τον εσωτερικό ανταγωνισμό της Stellantis προσφέροντας χώρους που το ωθούν στα σύνορα της παραπάνω κατηγορίας (των μεσαίου μεγέθους, D-SUV).

Από τη βασική έκδοση διαθέτει την πλήρη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και αρκετά καλό εξοπλισμό -αν και με την κεντρική οθόνη 10’’-, είναι οικονομικό στην κατανάλωση, αρκετά ποιοτικό, και ζητά 35.200 ευρώ για αυτήν.

Αυτή είναι μια αρχική τιμή όχι απολύτως ανταγωνιστική, τον τελευταίο καιρό, στην κατηγορία. Οι βασικές εκδόσεις των PHEV και EV εκδόσεών του, πάντως, ξεκινούν λίγο κάτω από τις 50 χιλιάδες ευρώ – οπότε αυτή η Mild-Hybrid είναι σαφώς η πιο προσιτή.

Opel Grandland 1.2T Hybrid 48V

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 Turbo 136 hp / Βενζίνη
  • Υβριδικό σύστημα: Mild Hybrid (mHEV) 48V
  • Ηλεκτροκινητήρας: 28 hp / 55 Nm
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο e-DCS6 / 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς (συνδυαστική): 145 ίπποι / 5.500 rpm
  • Ροπή: 230 Νm / 1.750 rpm
  • 0-100 km/h: 10,2 sec
  • Τελική ταχύτητα: 202 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,5 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 123 g/km
  • Μήκος: 4,650 m
  • Μεταξόνιο: 2,108 m
  • Βάρος: 1.660 kg
  • Χώρος αποσκευών: 550-1.645 lt
  • Τιμή: από 35.200 €

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Ο ρόλος κλειδί πρώην ανθρώπου του Ολυμπιακού στη Σαουδική Αραβία και οι μεταγραφές

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο ρόλος κλειδί πρώην ανθρώπου του Ολυμπιακού στη Σαουδική Αραβία και οι μεταγραφές

Βαγγέλης Μαρινάκης: Τι συμβαίνει με τη Σάο Πάολο

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Βαγγέλης Μαρινάκης: Τι συμβαίνει με τη Σάο Πάολο

Γιατί ο Ολυμπιακός περίμενε τον υποβιβασμό της ΑΕΚ Β’ και ο ρόλος-κλειδί με την κατάταξη της Κ19 για τον Ολυμπιακό

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Γιατί ο Ολυμπιακός περίμενε τον υποβιβασμό της ΑΕΚ Β’ και ο ρόλος-κλειδί με την κατάταξη της Κ19 για τον Ολυμπιακό

Παναθηναϊκός – Εφές: Το συνεχίζουν στην Τουρκία για Αταμάν – Αφορμή ο γιος του Σαρπ και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος

ΜΠΑΣΚΕΤ

Παναθηναϊκός – Εφές: Το συνεχίζουν στην Τουρκία για Αταμάν – Αφορμή ο γιος του Σαρπ και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος

Τι έκανε ο Βασίλης Τολιόπουλος όταν έμαθε ότι θα γίνει πατέρας

ΜΠΑΣΚΕΤ

Τι έκανε ο Βασίλης Τολιόπουλος όταν έμαθε ότι θα γίνει πατέρας

Γκρεγκ Πόποβιτς: Οι ατάκες που έμειναν στην ιστορία

ΜΠΑΣΚΕΤ

Γκρεγκ Πόποβιτς: Οι ατάκες που έμειναν στην ιστορία

Ingr 1ος τελικός στη χρονιά για την Παπαμιχαήλ

Tennis

Ingr 1ος τελικός στη χρονιά για την Παπαμιχαήλ

Highlights: Ο 3ος τίτλος της Σαμπαλένκα στη Μαδρίτη (vid)

Tennis

Highlights: Ο 3ος τίτλος της Σαμπαλένκα στη Μαδρίτη (vid)

Κυπελλούχοι Πουρναρόπουλος και Κουντουράκης, στον τελικό Αντωνόπουλος και Κυπριώτης

Tennis

Κυπελλούχοι Πουρναρόπουλος και Κουντουράκης, στον τελικό Αντωνόπουλος και Κυπριώτης

Άλλη μία υπέρβαση, άλλη μία πολ ποζίσιον για τον Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι

AUTOMOTO

Άλλη μία υπέρβαση, άλλη μία πολ ποζίσιον για τον Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι

LIVE Formula 1: Οι κατατακτήριες για το GP του Μαϊάμι

AUTOMOTO

LIVE Formula 1: Οι κατατακτήριες για το GP του Μαϊάμι

Φερστάπεν: "Είμαι ευτυχής που κανείς δεν τραυματίστηκε" -"Βολές" του Βολφ στη Red Bull

AUTOMOTO

Φερστάπεν: "Είμαι ευτυχής που κανείς δεν τραυματίστηκε" -"Βολές" του Βολφ στη Red Bull

Α2 ΓΥΝΑΙΚΩΝ Μια ακόμη νίκη για τον Ηλυσιακό στον Α΄ όμιλο, 12-9 τον ΑΟ Καστέλλας

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α2 ΓΥΝΑΙΚΩΝ Μια ακόμη νίκη για τον Ηλυσιακό στον Α΄ όμιλο, 12-9 τον ΑΟ Καστέλλας

Α1 ΑΝΔΡΩΝ, PLAY IN Στα Play Off o Υδραϊκός, 12-11 τον ΝΟ Χίου ΑΥΡΑ (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α1 ΑΝΔΡΩΝ, PLAY IN Στα Play Off o Υδραϊκός, 12-11 τον ΝΟ Χίου ΑΥΡΑ (pics)

«ACROPOLIS Swim Open 2025» Ρεκόρ αγώνων και όρια από τον Σίσκο στα 200μ ύπτιο

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

«ACROPOLIS Swim Open 2025» Ρεκόρ αγώνων και όρια από τον Σίσκο στα 200μ ύπτιο