Φερστάπεν: "Ήταν δύσκολη μέρα, δεν βλέπω να κλείνουμε την απόσταση από τη McLaren σύντομα"
Ο Ολλανδός τελείωσε την πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών του GP της Εμίλια Ρομάνια με τον 5ο χρόνο, τέσσερα δέκατα πίσω από τις κυρίαρχες McLaren των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις. Και εκτός της ταχύτητας σε έναν γύρο, είπε ότι η απόδοση της Red Bull RB21 ήταν ακόμα πιο απογοητευτική στις συστοιχίες γύρων, σε ρυθμό αγώνα.
Η ομάδα του Μίλτον Κινς έφερε μια σειρά από αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στον πρώτο φετινό ευρωπαϊκό αγώνα της σεζόν της Formula 1, στην Ίμολα της κεντρικής Ιταλίας, με την ελπίδα να κλείσει λίγη από την διαφορά απόδοσης που τη χωρίζει από τη McLaren.
Όμως, μιλώντας στο βρετανικό Sky Sports ο Μαξ είπε, μιλώντας για τις αναβαθμίσεις αυτές: “Δοκιμάσαμε διάφορα [νέα] εξαρτήματα. Ορισμένα ήταν καλύτερα από άλλα, όμως γενικώς δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι αυτή τη στιγμή”.
Όταν ρωτήθηκε αν η μαλακότερη γόμα C6 της Pirelli θα τον βοηθήσει στην απόδοση της RB21, ο πρωταθλητής απάντησε “αυτή τη στιγμή δεν είμαστε τόσο αισιόδοξοι. Σίγουρα χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη δουλειά για να βελτιώσουμε την ισορροπία στο εσωτερικό της στροφής, για να γίνουμε ταχύτεροι.
Νομίζω ότι αυτό ισχύει και για τις συστοιχίες γύρων. Με προσπέρασαν οι McLaren [στην προσομοίωση αγώνα] οπότε αυτό τα λέει όλα. Μπορούν να απομακρύνονται. Αλλά ακόμα και τότε, σε σχέση με τις άλλες ομάδες γύρω μας, νομίζω ότι η σημερινή ήταν μια κάπως δύσκολη μέρα”.

Λίγες ώρες νωρίτερα, ο Φερστάπεν είχε δηλώσει πως δεν προβλέπει ότι η Red Bull θα καταφέρει να πλησιάσει την απόδοση της McLaren σύντομα – ειδικά με τα δεδομένα του προηγούμενου GP, στο Μαϊάμι, όπου οι δύο McLaren τερμάτισαν με διαφορά άνω του μισού λεπτού από τον ανταγωνισμό.
“Έχουμε ήδη κάνει ορισμένους αγώνες με κάποιες αναβαθμίσεις, οπότε αυτό [της Ίμολα] είναι άλλο ένα μικρό βήμα προόδου. Αλλά δεν περιμένω, φυσικά, ότι ξαφνικά θα κλείσουμε την απόσταση από τη McLaren.
[Στο Μαϊάμι] ο ρυθμός αγώνα ήταν καταθλιπτικός για όλους εκτός από τη McLaren. Κανείς δεν ήταν καν στην ίδια κατηγορία εκεί. Αυτό είναι, φυσικά, πολύ ανησυχητικό”, πρόσθεσε ο 28χρονος.
Σε σχετική ερώτηση για το χρόνο που θα χρειαστεί η RBR για να ανέβει στο ρυθμό αγώνα της McLaren, που σημαίνει να καταλάβει και να εφαρμόσει το τρικ της αγγλικής ομάδας στην ψύξη των ελαστικών σε συνθήκες αγώνα, ο πρωταθλητής απάντησε πως “είναι αδύνατον να ξέρουμε μέχρι να το καταλάβουμε. Δεν ξέρω πότε και πώς θα το καταλάβουμε. Χρειάζεται χρόνος.
Έχει επίσης να κάνει και με κάθε πίστα. Φαντάζομαι ότι δουλεύει λίγο καλύτερα για εκείνους όταν υπάρχει λίγη περισσότερη θερμική φθορά [των ελαστικών] σε σχέση με άλλους αγώνες. Το πλεονέκτημα δεν θα είναι πάντα τόσο μεγάλο. [Οι μαλακότερες γόμες της Pirelli στην Ίμολα] δεν βοηθά στην περίπτωσή μας. Θα δούμε”.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, είπε από την πλευρά του μετά από τις ελεύθερες δοκιμές της Ίμολα. “Είναι απογοητευτικό. Η McLaren είναι ακόμα, από ό,τι φαίνεται, τέσσερα δέκατα μπροστά – αυτό είναι αρκετό σε αυτή την πίστα.
Προοδεύσαμε λίγο με τις αναβαθμίσεις μας αλλά, βασικά, δεν πλησιάσαμε και τόσο. Το γεγονός ότι η McLaren είναι απολύτως ανώτερη παραμένει. Στο Μαϊάμι ήμασταν, στον αγώνα, επτά δέκατα ώς ένα δευτερόλεπτο [στο γύρο] πιο αργοί. Εδώ φαίνεται ότι είμαστε στα τέσσερα δέκατα. Αυτό σημαίνει ότι κάναμε ένα βήμα μπροστά.
Αλλά ας περιμένουμε να δούμε πώς θα πάνε οι κατατακτήριες και πώς θα είναι η φθορά των ελαστικών στον αγώνα. Φαίνεται σαν αυτό να έχει βελτιωθεί λίγο”, τόνισε ο Αυστριακός.
Η Red Bull σχεδιάζει ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων της RB21 στη Βαρκελώνη, όπου επίσης ελπίζει ότι η εφαρμογή των αυστηρότερων ελέγχων ελαστικότητας της εμπρός πτέρυγας θα αφαιρέσει λίγο από το πλεονέκτημα της McLaren.
Αλλά ο Φερστάπεν δεν είναι και τόσο αισιόδοξος ούτε για αυτό: “Αυτό δεν θα σου δώσει οκτώ δέκατα του δευτερολέπτου, φυσικά, [που ήταν η διαφορά από τη McLaren] κατά καιρούς στο Μαϊάμι”, κατέληξε ο πρωταθλητής.
Content Original Link:
" target="_blank">