Αποστολή στις Βρυξέλλες: Με το νέο ES η Lexus δείχνει στον κόσμο τη “συνταγή” για την απόλυτη πολυτέλεια
Η εξέλιξη του ES βασίζεται στη φιλοσοφία Experience Elegant & Electrified Sedan, εισάγοντας νέες τεχνολογίες και προηγμένα χαρακτηριστικά άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας, προκειμένου να διατηρηθεί η παγκόσμια φήμη του μοντέλου. Στόχος είναι η διασφάλιση ότι όλοι οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν το ES μέσα από μια συνδεδεμένη και ανταποδοτική εμπειρία, όπου ο οδηγός έχει πάντα τον έλεγχο και όλοι βιώνουν κορυφαία επίπεδα άνεσης. Τα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν χαρακτηρίζουν το ES – όπως η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η απουσία θορύβων – αναβαθμίστηκαν σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.

Το νέο ES σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται στις προτεραιότητες και τις ανησυχίες των σύγχρονων πελατών. Η προσέγγιση της Lexus“να καταστήσει την πολυτέλεια προσωπική υπόθεση – Making Luxury Personal” αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της στρατηγικής της ώστε να συμβαδίζει με τις μεταβαλλόμενες αξίες των ανθρώπων και να ικανοποιεί την επιθυμία τους στην αναζήτηση ουσιαστικών εμπειριών. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη πολλαπλών λύσεων για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα, προσφέροντας διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
Στο ολοκαίνουργιο ES, αυτό αποτυπώνεται μέσα από μια διευρυμένη γκάμα μοντέλων που περιλαμβάνει τόσο Hybrid Electric όσο και All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικά) συστήματα κίνησης, με διαφορετικές επιλογές ισχύος και δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Για να υλοποιήσει την υπόσχεσή της «να καταστήσει την πολυτέλεια προσωπική υπόθεση», η νέα στρατηγική της Lexus, εστιάζει σε 3 πυλώνες: στον Εξηλεκτρισμό, την Ευφυΐα και την Διαφοροποίηση – στοιχεία που βρίσκονται στον πυρήνα του ολοκαίνουργιου ES. Ο πυλώνας του Εξηλεκτρισμού εισάγει για πρώτη φορά την τεχνολογία αμιγούς ηλεκτροκίνησης στο premium sedan της Lexus.

Σε ό,τι αφορά την Ευφυΐα, το μοντέλο επωφελείται από ένα πλήρως ψηφιακό cockpit, όπου ενσωματώνονται απρόσκοπτα οι λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, ο πίνακας οργάνων και η εφαρμογή Lexus Link+. Οι τεχνολογικές καινοτομίες περιλαμβάνουν επίσης τους πρώτους διακόπτες «Hidden Tech» της Lexus. Με τον πυλώνα της Διαφοροποίησης της γκάμας της, η Lexus σχεδιάζει προϊόντα που μπορούν να ανταποκριθούν σε πολλαπλούς ρόλους – το ES μπορεί να είναι ένα sedan με την κλασική έννοια του όρου, διαθέτοντας ταυτόχρονα τον χαρακτήρα, το στυλ και τις επιδόσεις που προσελκύουν τόσο ιδιώτες όσο και εταιρικούς πελάτες.
Το ES είναι ένα «Αυθεντικό Lexus», αποτελώντας αναπόσπαστο στοιχείο της γκάμας από το λανσάρισμα της μάρκας το 1989. Στη νέα του εκδοχή, βασίζεται στη εδραιωμένη φήμη του που σχετίζεται με την πολυτέλεια και την φινέτσα, ενώ ταυτόχρονα διευρύνει τις επιλογές των πελατών προσφέροντας εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, σύμφωνα με το όραμα Lexus Electrified και την πολυτεχνολογική στρατηγική προς την ουδετερότητα άνθρακα. Τόσο οι Hybrid Electric όσο και οι All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικές) εκδόσεις θα διατίθενται με επιλογές κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Ενώ το ES αποτελεί βασικό μοντέλο για τη Lexus στη Βόρεια Αμερική και την Ασία για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η άφιξή του στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε σε μεταγενέστερο χρόνο. Έτσι, κυκλοφόρησε στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης με την έκδοση έκτης γενιάς το 2010 και στη Δυτική Ευρώπη το 2018, με το τρέχον μοντέλο. Παρά το γεγονός ότι το νέο ES είναι μεγαλύτερο σε διάσταση σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η σχεδιαστική φιλοσοφία Clean x Tech διαμορφώνει μια κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.
Η κομψότητα αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των προηγούμενων γενεών του ES – και στο νέο αυτό μοντέλο έχει εξελιχθεί έτι περαιτέρω, συνδυάζοντας λειτουργικά στοιχεία με υψηλότερη συναισθηματική αξία για τη δημιουργία μιας απλής και καθαρής αισθητικής. Η εξωτερική σχεδίαση συνδυάζει την τολμηρή παρουσία με την μινιμαλιστική προσέγγιση, προάγοντας το όραμα της Lexus για τη σχεδίαση ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς. Υιοθετώντας την περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του χαρακτηριστικού σχεδιαστικού μοτίβου της Lexus, το μοντέλο υιοθετεί ένα νέο «spindle body» που εκφράζει την εξηλεκτρισμένη δύναμη.

Το συνολικό ύψος, το πλάτος και το μήκος έχουν υπολογιστεί με ακρίβεια ώστε να επιτυγχάνονται κομψές και εντυπωσιακές αναλογίες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την άνετη πρόσβαση στο όχημα. Η θέση των τροχών έχει υπολογιστεί με ακρίβεια χιλιοστού, ώστε να εξασφαλιστεί το ιδανικό αποτύπωμα πλάτους και ύψους του οχήματος. Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αποτυπώνει μια έντονα διαμορφωμένη σιλουέτα ατράκτου που εκτείνεται από το καπό έως τις άκρες του προφυλακτήρα. Το «spindle body» αναδύεται από το χαμηλό εγκατεστημένο ρύγχος και ενσωματώνει τα οριζόντια ευθυγραμμισμένα εμπρός φτερά, προσδίδοντας στο νέο ES μια δυναμική και ξεχωριστή παρουσία.
Οι Hybrid Electric εκδόσεις διαθέτουν επιπλέον μια μάσκα με ανοίγματα στα άνω τμήματα της, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απόδοση ψύξης. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα διαμορφώνουν μια διπλή υπογραφή σε σχήμα «L», η οποία πρόκειται να αποτελέσει το νέο εμβληματικό στοιχείο της Lexus στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Συνδυάζουν φώτα ημέρας σε σχήμα «L» προσανατολισμένα στο κέντρο, με φλας αντίστοιχου σχήματος στραμμένα προς τα έξω δημιουργώντας μια χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα που ταυτοχρόνως ενισχύει την ορατότητα και τη λειτουργικότητα. Η πλαϊνή όψη του οχήματος είναι κομψή και αεροδυναμικά σχεδιασμένη, αποπνέοντας μια αίσθηση σταθερότητας και χαμηλού κέντρου βάρους.

Αξιοποιώντας περαιτέρω την σχεδιαστική φιλοσοφία Clean Tech x Elegance, η Lexus έχει αναβαθμίσει το εσωτερικό του νέου ES, αφαιρώντας περιττές λεπτομέρειες για να δημιουργήσει ένα λιτό, μινιμαλιστικό και εκλεπτυσμένο χώρο. Το πάνω τμήμα της καμπίνας είναι ανοιχτό και ευρύχωρο, ενισχύοντας την ορατότητα, ενώ το κάτω μέρος αγκαλιάζει τους επιβάτες. Η πολυτελής άνεση εξασφαλίζεται με μια σειρά χαρακτηριστικών που αναβαθμίζουν την εμπειρία των επιβατών. Ανακλινόμενα καθίσματα διατίθενται προαιρετικά για τους πίσω επιβάτες, ενώ το κάθισμα πίσω από τον συνοδηγό μπορεί να διαθέτει υποπόδιο τύπου ottoman προσφέροντας μια αποκλειστική εμπειρία μετακίνησης με σοφέρ.
Η προσλαμβάνουσα αίσθηση ποιότητας ενισχύεται ακόμη περισσότερο χάρη στη βέλτιστη τοποθέτηση των ηχείων του ηχοσυστήματος Mark Levinson Surround, που διαμορφώνουν μια τρισδιάστατη ηχητική σκηνή, προσφέροντας ταυτόχρονα εναρμονισμένο συνδυασμό ήχου και φωτός στην καμπίνα. Το cockpit βασίζεται την αρχή Tazuna της Lexus, εστιάζοντας στη διατήρηση της προσοχής του οδηγού στον δρόμο. Τα χειριστήρια και οι πηγές πληροφοριών έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα προσβάσιμα και ευδιάκριτα, απαιτώντας ελάχιστες κινήσεις των χεριών και των ματιών.

Το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι ανοιχτό, δίνοντας προτεραιότητα στην ορατότητα του οδηγού, ενώ ο πίνακας οργάνων αποτυπώνεται σε μια ασύμμετρη ψηφιακή διάταξη 12,3’’ ιντσών, επιτρέποντας τη χρήση ενός χαμηλότερου καλύμματος οργάνων. Η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη λεπτομερειών που διαθέτουν μαλακή υφή τύπου δέρματος και δυναμικά εφέ φωτισμού. Στόχος της Lexus ήταν να σχεδιάσει μία καμπίνα που θα είναι εξαιρετικά άνετη και χαλαρωτική, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τα ήδη υψηλά επίπεδα ησυχίας και οδηγικής ποιότητας του ES.
Τα εμπρός καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί για να προσφέρουν στο σώμα του οδηγού μια στάση που ανταποκρίνεται με φυσικό τρόπο στη συμπεριφορά του οχήματος, αλλά και για να αυξάνει την αίσθηση συμμετοχής στα οδηγικά δρώμενα. Η στήριξη που τα καθίσματα προσφέρουν στην περιοχή των ώμων μειώνει την μυϊκή καταπόνηση στις στροφές, ενώ η πλάτη του καθίσματος αγκαλιάζει απαλά το σώμα. Η μείωση των θορύβων, η οποία αποτέλεσε βασική προτεραιότητα, επιτυγχάνεται χάρη στη βελτιωμένη στεγανοποίηση των θυρών και των κρυστάλλων με υψηλή ηχομονωτική ικανότητα στις εμπρός πόρτες.

Το ES 300h διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο Hybrid Electric σύστημα με έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 201 ίππους σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Αυτό το σύστημα κίνησης θα είναι διαθέσιμο στις αγορές της δυτικής Ευρώπης. Η υβριδική μπαταρία έχει επίσης αναβαθμιστεί για μεγαλύτερη απόδοση. Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα ειδικό πρόγραμμα ελέγχου για να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό δυναμικής επιτάχυνσης και αποδοτικής κατανάλωσης καυσίμου. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα είναι η αυξημένη ακαμψία της μονάδας ισχύος, η οποία συμβάλλει στην καταστολή των κραδασμών, εξασφαλίζοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον και αίσθηση φινέτσας στην καμπίνα.
Θα διατίθενται δύο ηλεκτρικές εκδόσεις: το προσθιοκίνητο ES 350e με απόδοση 224 ίππων και το τετρακίνητο ES 500e με 343 ίππους. Και τα δύο επωφελούνται από την προηγμένη τεχνογνωσία της Lexus για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της νέας πλατφόρμας Global Architecture-K της Lexus, συμπεριλαμβανομένων των νέων eAxles που ενσωματώνουν τόσο τη μονάδα ελέγχου ισχύος όσο και το σύστημα ηλεκτροκινητήρα-κιβωτίου-διαφορικού. Ο νέος σχεδιασμός τους μειώνει το βάρος, ενώ η συμπαγής διάταξη συμβάλλει στη βελτιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων καμπίνας και φόρτωσης. Η μπαταρία υψηλής χωρητικότητας βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Τα δεδομένα για την αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης είναι προσωρινά, με εκτιμώμενη αυτονομία στα 530 χλμ. (κατά το πρότυπο WLTP) και χρόνο γρήγορης φόρτισης περίπου 30 λεπτών για φόρτιση έως το 80%. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του ES 350e έχει χωρητικότητα 77 kWh, υποστηρίζοντας την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h σε 8,2 δευτερόλεπτα. Το τετρακίνητο ES 500e ανεβάζει τον πήχη των επιδόσεων, εξοπλισμένο με μπαταρία 75 kWh, ολοκληρώνοντας το σπριντ 0 – 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Το ES 500e είναι εξοπλισμένο με το ευφυές ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 της Lexus, το οποίο επιτρέπει τη συνεχή προσαρμογή της κατανομής της ροπής στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού και τις συνθήκες του δρόμου. Η κατανομή αυτή μπορεί να κυμαίνεται από 100:0 έως 0:100, αξιοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που παρακολουθούν την επιτάχυνση, την ταχύτητα των τροχών και τη γωνία διεύθυνσης. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αφενός σταθερότητα στο χειρισμό και αφετέρου η οδηγική εμπειρία γίνεται συναρπαστική.
Content Original Link:
" target="_blank">