Τι μάθαμε για τα μονοθέσια του 2026 από τα υβρίδια των Red Bull, Mercedes στις δοκιμές της Βαρκελώνης
Oι πρόσφατες δοκιμές ελαστικών της Pirelli για το 2026, στις οποίες συμμετείχαν οι Red Bull, Mercedes και Racing Bulls (RB), έδωσαν μια σαφή ένδειξη για το πόσο θα μειωθεί η άντωση (“κάθετη δύναμη”) στα μονοθέσια της Formula 1 την επόμενη σεζόν.
Το μονοθέσιο δοκιμών της Red Bull ήταν μια προσαρμοσμένη έκδοση της RB19 του 2023, σχεδιασμένη να προσομοιώσει το επίπεδο άντωσης που προβλέπουν οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 του 2026.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα μονοθέσια της επόμενης σεζόν προβλέπεται να παράγουν περίπου 15-20% λιγότερη κάθετη δύναμη σε σχέση με τα φετινά. Αυτή η αναμενόμενη αλλαγή έγινε ιδιαίτερα εμφανής με μια γρήγορη ματιά στις εμπρός και πίσω πτέρυγες που χρησιμοποιούσε ο Γιούκι Τσουνόντα -όπως και ο Κίμι Αντονέλι- στις συγκεκριμένες δοκιμές.

Συγκεκριμένα, ενώ στο αγωνιστικό τριήμερο της Βαρκελώνης οι ομάδες χρησιμοποιούν συνήθως ρυθμίσεις μέσης άντωσης της εμπρός και πίσω πτέρυγας, ο Τσουνόντα και ο Αντονέλι συμμετείχαν στις δοκιμές αυτές των ελαστικών με πτέρυγες που θύμιζαν περισσότερο εκείνες της Μόντσα ή του Λας Βέγκας, όπου οι ομάδες μειώνουν τα επίπεδα άντωσης των πτερυγών για μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία.
Αυτό εξηγεί γιατί οι χρόνοι του Ιάπωνα και του Ιταλού στις δοκιμές αυτές ήταν μακριά από αυτούς που σημειώθηκαν στο πρόσφατο GP της Ισπανίας. Ο Κίμι σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις δύο ημέρες δοκιμών της Βαρκελώνης με 1:14.903 – χρόνος που ήταν περίπου 2,5 δευτερόλεπτα πιο αργός σε σχέση με την πολ ποζίσιον του Όσκαρ Πιάστρι το περασμένο Σάββατο (1:11.546).

Ωστόσο, βρίσκεται σίγουρα εντός του εύρους χρόνων που σημείωναν οι οδηγοί στον αγώνα, καθώς ο ταχύτερος γύρος που σημείωσε ο Πιάστρι προς το τέλος ήταν 1:15.743. Σημειώνεται επίσης ότι ο χρόνος της δοκιμής σχεδόν σίγουρα δεν επετεύχθη με το μονοθέσιο να λειτουργεί κοντά στο βέλτιστο για έναν μόνο γύρο ταχύτητας.
Την επόμενη χρονιά, θυμίζουμε, η F1 έχει προσανατολιστεί προς την διεύρυνση των ενεργών (κινούμενων) αεροδυναμικών στοιχείων – δηλαδή της αυξομείωσης της γωνίας των πτερυγών ώστε στις στροφές να παράγουν τη μέγιστη δυνατή άντωση και στις ευθείες να περιορίζουν την αεροδυναμική αντίσταση.
Τα αρχικά σχέδια της FIA για τα μονοθέσια του 2026 προέβλεπαν αρχικά τη μείωση της παραγόμενης άντωσης σε ποσοστό περίπου 40% σε σύγκριση με τα σημερινά μονοθέσια. Αυτό τροποποιήθηκε βιαστικά εν μέσω φόβων ότι τα μονοθέσια θα ήταν πολύ αργά.
Οι αναθεωρήσεις που συμφωνήθηκαν με τις ομάδες προς το τέλος της περασμένης σεζόν αύξησαν την απόδοση αρκετά. Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε πέρυσι τον χειμώνα πως η FIA προχώρησε σε “μια αύξηση της απόδοσης του μονοθεσίου κατά περίπου 50 μονάδες κάθετης δύναμης. Αυτό ανέβασε την απόδοση από ίσως μείον 40% σε σύγκριση με τα τρέχοντα μονοθέσια, σε περίπου μείον 15% όσον αφορά στην άντωση”.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η οι δοκιμές της Pirelli στη Βαρκελώνη ήταν από τις τελευταίες πριν χρειαστεί να οριστικοποιήσει τη δομή των ελαστικών του 2026. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της F1, η ιταλική εταιρεία έχει προθεσμία έως την 1η Σεπτεμβρίου για να ομολογκάρει τα ελαστικά του ‘26, ενώ υπάρχει ένα επιπλέον παράθυρο έως την 1η Δεκεμβρίου για να οριστικοποιήσει τις γόμες.
Οι επόμενες δοκιμές εξέλιξης των ελαστικών της Pirelli θα πραγματοποιηθούν στις 19-20 Ιουνίου στην πίστα της Ferrari στο Φιοράνο, όπου η Scuderia θα δοκιμάζει τους δύο τύπους των βρόχινων ελαστικών του 2026.

Μιλώντας πρόσφατα για τα μονοθέσια του 2026, ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari είπε ότι δεν προβλέπει πως θα είναι και τόσο διασκεδαστικά στην οδήγηση – κυρίως λόγω της αυξημένης επιρροής της ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο Μονεγάσκος είπε μιλώντας στο βρετανικό δίκτυο Sky Sport F1 ότι τα νέα αυτοκίνητα “δεν με πείθουν. Έχω πολύ λίγες αμφιβολίες για αυτό. […] Δεν θα είναι και τόσο διασκεδαστικά στην οδήγηση.
Είναι βαριά, και ακόμα και οι μονάδες ισχύος έχουν σχεδιαστεί με βασικές αρχές που τα κάνουν πολύ παράξενα. Τα πράγματα εξελίσσονται γρήγορα στη F1 και θα περιμένουμε την ώρα της κρίσης στην πίστα, αλλά προς στιγμήν μπορώ να πω μόνο ότι δεν μου αρέσουν”, κατέληξε ο Λεκλέρ.
Content Original Link:
" target="_blank">