Τι δοκίμαζε η McLaren στο FP1 του Καναδά -και με ποιο στόχο
Οι δύο μεγάλες αναβαθμίσεις της McLaren MCL39 αυτό το τριήμερο στον Καναδά είναι η νέα εμπρός πτέρυγα και η ανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση. Δύο αλλαγές θεμελιώδεις για την απόδοση ενός μονοθεσίου.
Ο Όσκαρ Πιάστρι βγήκε στην πίστα του Μόντρεαλ με τα ειδικά πλέγματα αεροδυναμικών μετρήσεων για να αντλήσει τα πρώτα δεδομένα για την αποδοτικότητα της εμπρός πτέρυγας, ενώ 10 λεπτά αργότερα επέστρεψε στα πιτς και η McLaren αφαίρεσε τα πλέγματα, ώστε ο Αυστραλός να συνεχίσει το πρόγραμμά του.
Την ίδια στιγμή, ο Λάντο Νόρις δοκίμαζε την ανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση. Στόχος της αλλαγής αυτής είναι να βοηθήσει τους δύο οδηγούς της ομάδας να υπερνικήσουν το αίσθημα έλλειψης απόκρισης που τους δίνει κατά καιρούς ο εμπρός άξονας της MCL39.
Όπως εξήγησε η McLaren, έκανε “μια μικρή τροποποίηση στη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, η οποία συνοδεύεται από ανανεωμένη αεροδυναμική επιφάνεια, ώστε να προσαρμοστεί στις αλλαγές της γεωμετρίας και να βελτιστοποιηθεί εκ νέου η τοπική ροή του αέρα”.
Ο διευθυντής της McLaren, Αντρέα Στέλλα, έχει μιλήσει ανοιχτά για την αίσθηση που λαμβάνουν οι οδηγοί από τον εμπρός άξονα, χαρακτηρίζοντάς την ως “σχετικά αμβλυμμένη”.
Όπως ο Ιταλός εξήγησε, “οι οδηγοί πρέπει να βασίζονται σε κάποια κρίση που δεν προκύπτει απαραίτητα από αυτό που νιώθουν και στον τρόπο που πρέπει να προσαρμοστούν.
Είναι περισσότερο βασισμένο σε αυτό που συνέβη στον προηγούμενο γύρο, αν έχει νόημα αυτό. Και αυτό δεν είναι καθόλου άνετο συναίσθημα για έναν οδηγό της Formula 1. Θέλεις πολύ ξεκάθαρες πληροφορίες από το μονοθέσιο”.
Ο Στέλλα συμπλήρωσε: “Είναι ένα μονοθέσιο που δεν σου δίνει πολλά ‘σήματα’, όπως είναι ο τεχνικός όρος που χρησιμοποιούμε. Κι αυτό σημαίνει ότι δεν είναι εύκολο για τους οδηγούς μας να επαναλάβουν την κορυφαία αποδόσεις που βλέπουμε σε ορισμένους εντυπωσιακούς γύρους”.
Η αλλαγή στην ανάρτηση στοχεύει να βελτιώσει την “προβλεψιμότητα” που δίνει το μονοθέσιο στους οδηγούς – ιδιαίτερα κατά το φρενάρισμα, τομέας όπου ο Νόρις έχει δυσκολευτεί περισσότερο σε σχέση με τον Πιάστρι τη φετινή σεζόν.
Όσο για τη νέα εμπρός πτέρυγα, η McLaren αναφέρει ότι αυτή στοχεύει στη “βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση σε ευρύ φάσμα συνθηκών, μέσω επανασχεδίασης των κύριων στοιχείων και εισαγωγής ‘ουρών γοργόνας’ στο μπροστινό μέρος”.
Η McLaren, πάντως, ξεκαθαρίζει ότι οι τροποποιήσεις αποσκοπούν στη γενική βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου και δεν έχουν στόχο να ευνοήσουν έναν οδηγό έναντι του άλλου – παρά μόνο να βελτιώσουν την δηγισιμότητα της MCL39 και για τους δύο.
Η δοκιμή των νέων εξαρτημάτων ήταν ο λόγος για τον οποίο οι Νόρις και Πιάστρι δεν κυνήγησαν κορυφαίους χρόνους στο FP1 του Καναδά. Με την αφοσίωση στη συλλογή δεδομένων για την απόδοσή τους, η νέα εμπρός ανάρτηση και πτέρυγα θα χρησιμοποιηθούν μόνο αν οι οδηγοί το επιλέξουν.
Content Original Link:
" target="_blank">