Ο Ράσελ νικητής του GP Καναδά, του αγώνα που συγκρούστηκαν οι δύο McLaren
Ο Τζορτζ Ράσελ και η Mercedes επέστρεψαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου της Formula 1 κερδίζοντας το GP Καναδά, 10ο φετινό αγώνα της Formula 1, έπειτα από 70 γύρους που η Mercedes W16 είχε το ρυθμό αγώνα που της επέτρεπε να κυριαρχήσει χωρίς ιδιαίτερο άγχος τόσο της Red Bull όσο και της McLaren.
Ο Βρετανός έμεινε πρώτος στην εκκίνηση και ποτέ δεν απειλήθηκε για τη νίκη από τον Φερστάπεν, και ούτε από τις McLaren στο λιγότερο ανταγωνιστικό φετινό αγώνα για τις δύο MCL39. Ο Όσκαρ Πιάστρι, που είχε δεχθεί την προσπέραση από τον Κίμι Αντονέλι στον πρώτο γύρο, βρισκόταν στην 4η θέση σχεδόν σε όλο τον αγώνα.
Στο τέλος τον πλησίασε ο Λάντο Νόρις, που ακολούθησε λίγο τροποποιημένη στρατηγική εκκινώντας από την 7η θέση. Τέσσερις γύρους πριν το τέλος ο Βρετανός πέρασε τον Αυστραλό στη φουρκέτα, στην ευθεία που ακολουθούσε ο Πιάστρι ανέκτησε τη θέση, αλλά όταν οι δύο βγήκαν στην ευθεία ο Λάντο πάτησε στο γρασίδι της ευθείας – προσπαθώντας να πάρει την εσωτερική από τον Όσκαρ για την επερχόμενη πρώτη αριστερή στροφή.
Οι δύο McLaren συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός πτέρυγα και η εμπρός δεξιά ανάρτηση της MCL39 του Νόρις, ο οποίος εγκατέλειψε σε εκείνο το σημείο. Ο Πιάστρι συνέχισε για να τερματίσει στην 4η θέση, καθώς στη ραδιοεπικοινωνία ο Νόρις αναλάμβανε πλήρως την ευθύνη του συμβάντος.
Σε έναν αγώνα που όλοι οι πρωτοπόροι έκαναν δύο πιτ-στοπς (συν ένα τρίτο στο τέλος για τη σύγκρουση Πιάστρι-Νόρις) ο Σαρλ Λεκλέρ προσπάθησε να πείσει τη Ferrari να ακολουθήσει την παράτολμη στρατηγική ενός πιτ-στοπ, και ο Νόρις φαινόταν να όδευε προς την ίδια κατεύθυνση. Οι δύο τους είχαν εκκινήσει από την 4η σειρά του grid με τη σκληρή γόμα, ενώ οι έξι μπροστινοί τους είχαν επιλέξει τη μέση για το πρώτο stint.
Ωστόσο, η Ferrari δεν άκουσε την επιθυμία του Λεκλέρ και τον κάλεσε νωρίς για το πρώτο του πιτ-στοπ, ο Νόρις αναγκάστηκε να ακολουθήσει για να αμυνθεί από το undercut του Μονεγάσκου – και μάλλον αυτό απέτρεψε μια ενδεχόμενη απειλή από τους Λεκλέρ-Νόρις στους τρεις πρώτους για τις θέσεις του βάθρου. Αν και η Mercedes είχε τόσο καλό ρυθμό αγώνα σήμερα, που κανείς δεν φαινόταν ικανός να στερήσει τη νίκη από τον Τζορτζ Ράσελ.
Η εξέλιξη του αγώνα
Σε έναν αγώνα με δύο πιτ-στοπς για τους πρωτοπόρους, όπως αναμενόταν, ο Ράσελ είχε πάντα απάντηση στα δύο undercuts του Φερστάπεν και έχτισε διαφορά ασφαλείας στο μεσαίο stint, καθυστερώντας το δεύτερό του πιτ-στοπ μέχρι τον 43ο από τους 70 γύρους.
Η διαφορά που είχε οικοδομήσει του επέτρεψε να κρατήσει τον Ολλανδό σε απόσταση μέχρι τον τερματισμό, κατακτώντας την πρώτη του νίκη και την πρώτη της Mercedes για το 2025. Ο Φερστάπεν, που δεν ρίσκαρε κάτι παράτολμο στην πρώτη στροφή, και αρχικά απείλησε -χωρίς επιτυχία- τον Ράσελ για την πρωτοπορία, συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση.
Ωστόσο, η μάχη για την τελευταία θέση του βάθρου φούντωσε στο τελικό stint. Ο team-mate του Ράσελ, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, πραγματοποίησε την καλύτερη μέχρι στιγμής εμφάνιση της καριέρας του στη Formula 1, περνώντας μάλιστα τον Φερστάπεν ακριβώς τη στιγμή που ο Ολλανδός έμπαινε στα πιτς.
Ωστόσο, η νωρίτερη είσοδος του Φερστάπεν για το δεύτερό του πιτ-στοπ, του επέτρεψε να διατηρήσει τη θέση του από τον Ιταλό. Ο rookie της Mercedes αναγκάστηκε αντ’ αυτού να κοιτάζει στους καθρέφτες του για να αποκρούσει τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, τον οποίο είχε προσπεράσει για την τρίτη θέση στον πρώτο γύρο – και τα κατάφερε.
Οι McLaren δεν είχαν τον συνηθισμένο ρυθμό αγώνα τους, ούτε το πλεονέκτημα διαχείρισης των ελαστικών στον Καναδά, παρότι η πίστα του Μόντρεαλ τονίζει την ανάγκη διαχείρισης των πίσω ελαστικών.
Έτσι, ο Πιάστρι δεν μπόρεσε να επωφεληθεί από τα πιο φρέσκα σκληρά ελαστικά του σε σχέση με τον Αντονέλι για να βρει τρόπο να περάσει τον οδηγό της Mercedes στο τελευταίο stint, αλλά αντιθέτως δέχθηκε και την πίεση του Νόρις στους τελευταίοις 12 γύρους.
Μετά από μια απογοητευτική περίοδο κατατακτηρίων, όπου τερμάτισε έβδομος, ο Νόρις εμφάνισε αναμφισβήτητα ισχυρότερο ρυθμό αγώνα, κάνοντας μια εναλλακτική στρατηγική να δουλέψει και επιστρέφοντας στη διεκδίκηση.
Ο Νόρις ξεκίνησε με σκληρά ελαστικά, επέκτεινε το πρώτο του stint και στη συνέχεια βρέθηκε σε θέση να πιέσει τον Πιάστρι. Αφού καταδίωκε τον Πιάστρι για αρκετούς γύρους, ο Νόρις προσπέρασε αρχικά τον Αυστραλό στην φουρκέτα στον γύρο 65 (από τους 70), πριν οι δύο τους στρίψουν μαζί στο τελευταίο σικέιν.
Ο Πιάστρι κράτησε τη θέση του φρενάροντας πιο αργά, αλλά στην ευθεία ο Νόρις έκανε λάθος εκτίμηση καθώς προσπάθησε να προσπεράσει τον team-mate του από αριστερά, από ένα κενό που έκλεινε. Ο Βρετανός τότε χτύπησε στην ουρά της McLaren του Πιάστρι και έπειτα στον τοίχο των πιτς, προκαλώντας τελειωτική ζημιά στην ανάρτηση.
Η Ferrari είχε ένα απογοητευτικό απόγευμα: ο Σαρλ Λεκλέρ αμφισβήτησε ευθέως την επιλογή της ομάδας του να εγκαταλείψει μια κατά τον ίδιο διαχειρίσιμη στρατηγική ενός πιτ-στοπ και αντ’ αυτού συμβιβάστηκε με τη στρατηγική δύο πιτ-στοπς την 6η θέση, η οποία έγινε 5η μετά την εγκατάλειψη του Νόρις.
Ο Λιούις Χάμιλτον είχε ένα δύσκολο απόγευμα με καταστροφικά αργό ρυθμό αγώνα, κάτι που ακύρωσε την αξιοπρεπή του 5η θέση στις κατατακτήριες και τον άφησε πίσω από τον Λεκλέρ, στην 6η θέση. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πιστεύεται ότι υπέστη ζημιά που κόστισε αρκετή άντωση στη Ferrari SF-25 χτυπώντας ένα άτυχο ζωάκι, μία μαρμότα, που διέσχισε την πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τις Aston Martin και Sauber έκλεισαν την πρώτη οκτάδα κερδίζοντας βαθμούς για δεύτερο διαδοχικό αγώνα. Οι τελευταίοι βαθμοί πήγαν στον Εστεμπάν Οκόν της Haas και στον Κάρλος Σάινθ της Williams, ο οποίος ξεπέρασε μια απογοητευτική περίοδο κατατακτηρίων που του απέφερε τη 16η θέση στην εκκίνηση.
Content Original Link:
" target="_blank">