Επίδειξη δύναμης του Ροβάνπερα στο Ράλι Κανάριων Νήσων για την πρώτη του φετινή νίκη
Ο δις πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα κατάφερε στον ασφάλτινο αγώνα των Κανάριων Νήσων να βρει την ταχύτητα που έψαχνε με τα φετινά νέα ελαστικά της Hankook – και το αποτέλεσμα ήταν εκθαμβωτικό: μία από τις πιο ολοκληρωτικά κυριαρχικές νίκες της καριέρας του.
Με την απόλυτη βαθμολογική συγκομιδή των 35 βαθμών, έτσι, ο Φινλανδός ανέβηκε από την έκτη στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και έτσι μείωσε στους 43 βαθμούς την απόσταση που τον χωρίζει από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Έλφυν Έβανς, νικητή των δύο προηγούμενων αγώνων του WRC, στη Σουηδία και την Κένυα.
Το οδηγικό ρεσιτάλ του Ροβάνπερα και του συνοδηγού του Γιόνε Χάλτουνεν στους στρωτούς ασφάλτινους δρόμους των Κανάριων Νήσεων περιλάμβανε τη νίκη στις 15 από τις 18 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα – συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας Power Stage που του χάρισε 5 επιπλέον βαθμούς.
Ως αποτέλεσμα, ηγήθηκε με άνεση στο συντριπτικό 1-2-3-4 της Toyota κατακτώντας την πρώτη φετινή του νίκη με διαφορά 53,5 δευτερολέπτων από τον ομόλογό του στην Toyota και οκτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, σεμπαστιάν Οζιέ.

Η Toyota κυριάρχησε απόλυτα στο ισπανικό ράλι, στην πρώτη διεξαγωγή του αγώνα των Κανάριων Νήσων στο WRC, με τον Έλφυν Έβανς και τον Τακαμότο να κλείνουν την πρώτη τετράδα με διαφορά 1’:17’’ και 2’:02’’ αντίστοιχα από τον Ροβάνπερα. Την ίδια στιγμή, ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τη Hyundai, που ποτέ δεν απείλησε την ιαπωνική της αντίπαλο.
Ο Ροβάνπερα κατέγραψε 12 συνεχόμενους ταχύτερους χρόνους την Παρασκευή και το Σάββατο, με τη σειρά να τερματίζει στη Υπερειδική 13 που περιλάμβανε και ένα τμήμα μέσα στο γήπεδο μπάσκετ της ομάδας CB γκραν Κανάρια.
Ο Φινλανδός ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος της Κυριακής με διαφορά 45,2 δευτερολέπτων από τον Οζιέ. Παρότι άφησε γκάζι στις ειδικές 16 και 17, ολοκλήρωσε τον αγώνα με την επιβλητική νίκη του στην Power Stage. Έτσι, πήρε το μέγιστο των 35 βαθμών, τερματίζοντας πρώτος και στην κατάταξη της Super Sunday.
Ο Οζιέ, γνωστός για την ταχύτητά του στην άσφαλτο, παραδέχτηκε ότι ο Ροβάνπερα ήταν απλά άπιαστος καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αν και κέρδισε τελικά την ειδική 17. Ο Γάλλος ανέφερε ότι δεν ήταν τόσο δυνατός με τη νέα σκληρή γόμα της Hankook όσο ο Φινλανδός.
Ο Έβανς δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των δύο πρώτων, αλλά συνέχισε τις σταθερές του καλές εμφανίσεις κατακτώντας μια πολύτιμη τρίτη θέση – και διατηρώντας το σερί του με τερματισμούς στο βάθρο σε κάθε γύρο του πρωταθλήματος φέτος.

Η Hyundai υποτίμησε τη δυσκολία του αγώνα και δεν κατάφερε να βρει τη σωστή ρύθμιση για τα i20 N Rally1. Οι Τιερί Νεβίλ, Οττ Τάνακ και Αντριέν Φουρμό δεν ήταν ποτέ σε θέση να απειλήσουν την Toyota. Το Σάββατο και την Κυριακή, η Hyundai χρησιμοποίησε τα σκέλη περισσότερο ως δοκιμές για να εντοπίσει τα προβλήματα αυτοκινήτου της στην άσφαλτο.
Ο Γουρμό ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Hyundai, χρησιμοποιώντας διαφορετικό διαφορικό σε σχέση με το Βέλγο και τον Εσθονό ομόλογό του. Παρότι έχασε λίγη ταχύτητα λόγω εσφαλμένων ρυθμίσεων το Σάββατο, κατάφερε να ανακάμψει και να τερματίσει πέμπτος, δυόμισι λεπτά πίσω από τον Ροβένπερα – θέση στην οποία ανέβηκε όταν ο Σάμι Πάγιαρι της Toyota εγκατέλειψε στην ΕΔ12, στερώντας (και) την 5η θέση από την Toyota.
Ο Νεβίλ όδευε προς την 6η θέση αλλά ένα κλατάρισμα στην προτελευταία Ειδική τον έριξε έβδομο πίσω από τον Τάνακ – ο οποίος είχε αλλάξει κινητήρα το βράδυ του Σαββάτου. Ο Βέλγος, ωστόσο, κατάφερε να πάρει έναν βαθμό στην τελευταία Power Stage.
Η M-Sport-Ford επίσης δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό. Ο Τζος ΜακΈρλιν, που βρισκόταν στη δέκατη θέση πριν την Κυριακή, εγκατέλειψε στην πρώτη σημερινή ΕΔ, ενώ ο ομόλογός του Γκρεγκουάρ Μουνστέρ ανέκαμψε από μια έξοδο και τερμάτισε ενδέκατος.

Content Original Link:
" target="_blank">