Γιατί η Red Bull φοβάται ότι η McLaren θα είναι ανίκητη στο GP του Μαϊάμι
Η Red Bull RB21 παρουσιάζει σημαντικές δυσκολίες στον έλεγχο των θερμοκρασιών των ελαστικών σε ένα πλήρες stint του αγώνα, όταν επικρατεί πολλή ζέστη – ενώ, αντίθετα, η διαχείριση της γόμας ακριβώς σε αυτές τις συνθήκες είναι το μεγάλο φετινό πλεονέκτημα της McLaren MCL39.
Σαν να μην έφτανε αυτό για τη Red Bull, η Pirelli επέλεξε να διαθέσει στις ομάδες για το τριήμερο στην πόλη της Φλόριντας των ΗΠΑ ένα “σκαλοπάτι” πιο μαλακές γόμες σε σχέση με πέρσι (τη μαλακή C5, τη μέση C4 και τη σκληρή C3), κάνοντας ακόμα δυσκολότερο το έργο της ομάδας του Μίλτον Κινς για τη διαχείριση της φθοράς των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Η RB21 έχει μικρό ‘παράθυρο’ λειτουργίας και ρυθμίσεων, που σημαίνει ότι σε ζεστές συνθήκες και με μαλακά ελαστικά ξεπερνά πολύ νωρίτερα από τη MCL39 το σύνορο της ιδανικής θερμοκρασίας απόδοσης της γόμας.
“Η θερμική φθορά [των ελαστικών] θα είναι μείζον ζήτημα” στον αγώνα του Μαΐάμι, αναφέρει η Pirelli, “καθώς οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι πολύ υψηλές – δεδομένου ότι πέρσι η θερμοκρασία της ασφάλτου ξεπέρασε τους 55° Κελσίου.
Μέχρι και πέρσι το GP του Μαϊάμι ήταν αγώνας με ένα πιτ-στοπ. Η μέση γόμα ήταν αυτή που επιλέχθηκε από 15 από τους 20 οδηγούς για το πρώτο stint, πριν περάσουν στη σκληρή και ένας-δύο στη μαλακή, η οποία στην πράξη εμφάνισε πολύ χαμηλή θερμική φθορά.
Η διαφορά απόδοσης μεταξύ των τριών εκείνων τύπων γόμας πέρσι, C2, C3 και C4, ήταν αρκετά μικρή. Η στρατηγική, ειδικά ο χρονισμός των πιτ-στοπς, επηρεάστηκε από το εικονικό όχημα ασφαλείας (VSC), που έγινε μετά κανονικό όχημα ασφαλείας. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν οι φετινές μαλακότερες γόμες θα ανοίξουν την πόρτα για στρατηγική των δύο πιτ-στοπς”, καταλήγει η ιταλική εταιρεία ελαστικών.

Βάσει των παραπάνω, όλα αυτά δεν ακούγονται εύηχα στη Red Bull, παρά το γεγονός ότι στη Τζέντα η RB21 εμφανίστηκε να διαχειρίζεται καλύτερα ακριβώς τους ίδιους τρεις τύπους γόμας (C5-C4-C3). Όμως, ο αγώνας της Σαουδικής Αραβίας διεξήχθη ενώ είχε πέσει η νύχτα, και ως γνωστόν στην έρημο μαζί με τη νύχτα πέφτει μακριά ραγδαία και η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας.
Ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, εξηγεί στο άρθρο του στο περιοδικό Speedweek: “Έχουμε να κάνουμε με μια εντελώς διαφορετική πίστα [στο Μαϊάμι], αλλά κυρίως με υψηλότερες θερμοκρασίες. Στα χαρτιά, αυτό δεν είναι ένα πλεονέκτημα για εμάς.
Στη Τζέντα ήμασταν 8 δέκατα πιο αργοί από τη McLaren στην 3η περίοδο των δοκιμών, σε πολύ πιο ζεστές συνθήκες σε σχέση με τις κατατακτήριες που ακολούθησαν. Εκείνη τη στιγμή εμείς -κι επίσης και οι άλλες ομάδες- περιμέναμε τη McLaren να μας συντρίψει όλους. Αυτό δεν συνέβη στο τέλος.
Υποθέτουμε ότι οι συνθήκες στο Μαϊάμι θα είναι ξανά ευνοϊκές για τη McLaren. Η βασική μας επιδίωξη αυτή τη στιγμή είναι να εξελίξουμε ένα ευρύτερο ‘παράθυρο’ λειτουργίας του αυτοκινήτου μας – και να περιορίσουμε συγκεκριμένες αδυναμίες του αυτοκινήτου μέχρι τη στιγμή που θα αγωνιστούμε στην Ευρώπη, ώστε να βελτιώσουμε την έμφυτη ταχύτητά του”.
Έτσι, ο Αυστριακός επιβεβαίωσε ότι η Red Bull προετοιμάζει τη μεγάλη αναβάθμιση της RB21 για τον αγώνα της Ίμολα, που θα ακολουθήσει δύο εβδομάδες μετά από το GP του Μαϊάμι. Και, παράλληλα, ότι περιμένει ότι αυτό το τριήμερο στη Φλόριντα θα είναι δύσκολο για την ομάδα του Μαξ Φερστάπεν.
Content Original Link:
" target="_blank">