Δοκιμή του υβριδικού SUV Peugeot 3008 των 145 ίππων στη σπορτίφ έκδοση GT
Η κλίση προς λίγο πιο δυναμικά σχέδια στα C-SUV, που βλέπουμε και στις νέες γενιές των προπατόρων του είδους Nissan Qashqai ή Toyota RAV4, αφήνει στο παρελθόν τον κυβοειδή βαρετό σχεδιασμό τους και εκφράζεται από τη νέα αυτή γενιά του Peugeot 3008 πιο καθαρά και πιο ισχυρά ίσως από κάθε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Μια άλλη τάση είναι ο σχεδιαστικός μινιμαλισμός, σε λίγο πιο σπορτίφ εκδόσεις σαν και το 3008 Hybrid GT, που κερδίζει κατά κράτος τις όποιες κραυγαλέες πτέρυγες ή μάσκες ή προφυλακτήρες. Για την ακρίβεια, αυτή δεν είναι μια νέα τάση, αλλά μια συνέχεια – από τον καιρό που ακόμα και το 106 GTi δεν “κραύγαζε” τον αγνό του δυναμισμό.
Έτσι, σε αυτό το κλίμα μινιμαλισμού, βλέπουμε ότι μια έκδοση ενός C-SUV με την ονομασία GT προτάσσει για τη διαφοροποίησή του -πέρα από τις diamond-cut ζάντες που έχει και η βασική Allure- προσθήκες όπως η μαύρη “διαμαντένια” οροφή, το τιμόνι “GT” με λείο και διάτρητο δέρμα, τα πεντάλ αλουμινίου, τα μπροστινά μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι και τα μονογράμματα Peugeot στα εμπρός φτερά. Αρκούν, αυτά.

Αρκούν διότι αποτελούν το γαρνίρισμα πάνω σε ένα θεμέλιο που έχει τα βασικά και τα ουσιώδη, που αποζητά ο Ευρωπαίος αγοραστής ενός σύγχρονου C-SUV: οικονομία, χώρους, ασφάλεια (με τα πλέον προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης) και έπειτα τις ψηφιακές τεχνολογίες.
Το θεμέλιο εδώ είναι η νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου του Stellantis. Η προηγμένη αυτή αρχιτεκτονική εγγυάται την ευρυχωρία, την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών εξηλεκτρισμού (μαζί με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 PureTech, στο 3008 Hybrid) και μαζί των τελευταίας γενιάς τεχνολογιών ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Δεδομένου ότι οι αμιγώς θερμικές εκδόσεις του 3008 (δηλαδή μόνο με βενζίνη ή diesel) καταργήθηκαν, η 3008 Hybrid είναι η βασική του γαλλικού C-SUV. Για φέτος ενισχύθηκε από τους 136 στους 145 ίππους, μέσω της βελτίωσης της απόδοσης του ηλεκτρικού της μοτέρ – πετυχαίνοντας εξαιρετικά το συνδυασμό απόδοσης / οικονομίας στην πιο προσιτή από όλες τις εκδόσεις του.

Ξεκινώντας από το σχεδιασμό, η νέα αυτή γενιά του 3008 απέκτησε τώρα πολύ πιο δυναμική σιλουέτα, από τα λεπτά και αιχμηρά του LED φωτιστικά σώματα πάνω από τους τριπλούς “όνυχες του λέοντα” και το ψηφιδωτό της μάσκας, σε όλο του το αμάξωμα μέχρι την κεκλιμένη πίσω κολόνα που του χαρίζει το χαρακτήρα ενός σπορτίφ Coupe-SUV.
Πολύ πιο αεροδυναμικό (συντελεστής οπισθέλκουσας Cx 0,28) και -με την καλή έννοια- επιθετικό, τώρα, στα 4,54 μέτρα του αμαξώματός του, ξεκινά από έναν μπροστινό προφυλακτήρα με μεγάλους αεραγωγούς, και με μικρότερους κάθετους στα φτερά, και καταλήγει στην ουρά όπου οι νευρώσεις διαμορφώνουν ένα νοητό ‘Λ”. Εκεί συναντά κανείς μία ενσωματωμένη αεροτομή, κι άλλη μία στην απόληξη της οροφής.

Χάρη στις σχεδιαστικές δυνατότητες που έδωσε η STLA Medium (όπως την αύξηση του μεταξονίου κατά 7 εκατ.), επιτυγχάνονται ακόμα καλύτεροι χώροι και για τους επιβάτες και για τις αποσκευές. Η καινούρια αυτή γενιά του 3008 έχει περισσότερο χώρο για τα γόνατα και για τους ώμους των πίσω επιβατών, και παραδόξως -παρά την κλίση της οροφής πίσω- περισσότερο ακόμα και για τα κεφάλια τους.
Κι όλα αυτά χωρίς να θυσιαστεί ο χώρος αποσκευών, ο οποίος παρέμεινε στα 520 λίτρα – που γίνονται 1.480 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Τέλος, για το το θέμα της πρακτικότητας, το εσωτερικό προσφέρει 17 χώρους (34 λίτρων συνολικά) αποθήκευσης μικροαντικειμένων, εκ των οποίων εκείνος στο υποβραχιόνιο είναι ψυχόμενος και λειτουργεί σαν μίνι-ψυγειάκι.
Τα κουμπιά επιλογής της μετάδοσης μεταφέρθηκαν στο ταμπλό, δίπλα στο μπουτόν της εκκίνησης του μοτέρ, ενώ το φινίρισμα, η συναρμογή, η υφή, η εικόνα και η απτή αίσθηση κάθε υλικού στο διάκοσμο του 3008 δείχνουν πόσο η Peugeot το έχει πλησιάσει στις παρυφές της premium κατηγορίας – αν και οι Γάλλοι ξεκαθαρίζουν ότι ο “λέοντας” δεν ανήκει σε αυτές.

Το Panoramic i-Cockpit πάντως, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, είναι σίγουρα ένα premium ηλεκτρονικό gadget. Μια μεγάλη γυάλινη επιφάνεια 21 ιντσών, με μια μικρή κλίση προς τον οδηγό και με αόρατη βάση που την κάνει να μοιάζει αιωρούμενη, ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων. Το λογισμικό λειτουργεί με φωνητικές εντολές και με την προσταγή “ok Peugeot”, και επίσης επιδέχεται και Over-the-Air αναβαθμίσεις.
Ο μακρόστενος αεραγωγός του κλιματισμού χωρίζει την άνω επιφάνεια από εκείνη που φιλοξενεί πάνω από την κεντρική κονσόλα τα i-Toggles. Τα i-Toggles είναι 10 κουμπιά αφής πλήρως παραμετροποιήσιμα: δηλαδή, μπορεί ο οδηγός να καθορίσει σε ποια λειτουργία θα παραπέμπει το καθένα, ενώ για τη νύχτα προσφέροντας 8 διαφορετικές αποχρώσεις του κρυφού φωτισμού.

Το πόσο πολιτισμένα έχουν γίνει τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα δεν γεννά πλέον κάποια έκπληξη – ούτε και το πόσο αποδοτικά μπορεί να είναι, με την υπερτροφοδότησή τους φυσικά. Όμως τα πράγματα εξακολουθούν να προοδεύουν, και το υβριδικό 3008 με αυτό τον μοτέρ 1.2 που κάποτε θα έμοιαζε ισχνό για τα 1.648 κιλά του, τώρα είναι και αρκετά αποδοτικό -με τους 145 ίππους και τα 230 Nm ροπής του- και μαζί πολύ οικονομικό.
H αύξηση της ισχύος, από τους 136 (συνδυαστικούς) ίππους προηγουμένως στους 145 hp τώρα επετεύχθη χάρη στην ενίσχυση του ηλεκτροκινητήρα από τους 21 στους 28 hp (21kW). Δεν είναι κάτι που μπορείς να νιώσεις, οδηγώντας, αφενός γιατί η διαφορά είναι μικρή και αφετέρου διότι το ηλεκτρικό μοτέρ συνεπικουρεί τον θερμικό κινητήρα – σε σημείο που, κατά την κίνηση στην πόλη, μπορεί ακόμα και το 50% της ισχύος να παρέχεται από το πρώτο.
Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει τη δύναμή του από τη μπαταρία των 0,9 kWh, η οποία φορτίζει με την ανάκτηση της ενέργειας της πέδησης – κατά το φρενάρισμα ή και την κύλιση. Στη δεύτερη περίπτωση, στο ‘cruising’, ενίοτε απομένει να λειτουργεί μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ, όπως και στο παρκάρισμα ή στο ξεκίνημα από το φανάρι.
Έτσι, με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας, εύκολα μπορεί κανείς να δει στο i-Cockpit του κατανάλωση κάτω από τα 8,0 lt/100km στην πόλη, και κάτω ακόμα κι από τα 6,0 lt/100km με σταθερό γκάζι στον αυτοκινητόδρομο.

Όσο για την απόδοση του υβριδικού συνόλου, καθώς το ηλεκτρικό μοτέρ παρέχει την υποστήριξή του στο θερμικό κατά την επιτάχυνση όταν απαιτείται, η απόκριση στο γκάζι δεν υστερεί χαμηλά, όπως συμβαίνει στα αμιγώς θερμικά πριν μπει το Turbo.
Το βάρος των 1,65 τόνων είναι αρκετά ψηλό αλλά η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε σχεδόν 10 δευτερόλεπτα, χάρη και στη σβέλτη λειτουργία του αυτόματου ηλεκτρικού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCS6), όμως το ουσιώδες για αυτή την έκδοση είναι ότι δεν μένει σε καμία περίπτωση “ξεκρέμαστος” από δύναμη ή από ροπή, στις επιταχύνσεις εν κινήσει.
Επιστρέφουμε στην πλατφόρμα STLA Medium: η θεμελιώδης αυτή αλλαγή στο νέο Peugeot 3008 έθεσε εν λευκώ τη ρύθμιση του νέου γαλλικού SUV. Δεδομένου ότι αποτελεί μια πιο άκαμπτη βάση για αυτό, επέτρεψε στους μηχανικούς να προχωρήσουν στη λίγο μαλακότερη ρύθμιση της ανάρτησης – δεδομένου και του προσανατολισμού που έχει το κοινό ενός οικογενειακού SUV.
Το αποτέλεσμα είναι και πάλι ένας “χρυσός” συνδυασμός άνεσης-πρόσφυσης, από αυτούς για τους οποίους επί δεκαετίες φημίζονται οι Γάλλοι – κι αν υπάρχει μια κάποια κλίση προς τη μία από τις δύο αυτές παραμέτρους, τότε είναι προς την άνεση.

Έτσι, το νέο 3008 δεν δυσκολεύεται να απορροφήσει ακόμα και βαθιές εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου, χωρίς να κάνει ουσιώδεις συμβιβασμούς στον τρόπο με τον οποίο υπό πίεση ελέγχει τις κλίσεις του, και την τροχιά της μάζας των 1.648 κιλών του. Σε αυτό βοηθά και το τιμόνι που είναι όσο ακριβώς δείχνει με το μικρό του μέγεθος, αλλά και τα αποδοτικά φρένα.
Επιλέγοντας το προφίλ Sport το αυτόματο κιβώτιο κάνει πιο ψηλά τις αλλαγές, αλλά επιπλέον μπορεί και ο οδηγός να τις κάνει και χειροκίνητα από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Σε αυτό το ρυθμό, σε έναν ορεινό δρόμο, το 3008 θα ακολουθήσει – χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, και με συγκρότηση που θα επιτρέψει στον οδηγό να νιώσει σιγουριά. Ειδικά με τη βοήθεια και του Advanced Traction Control σε δρόμους που γλιστρούν.

Στην αντίθετη περίπτωση, το τιμόνι “κόβει” αρκετά για να καταστήσει το 3008 ευέλικτο στην πόλη, με τη βοήθεια και των μικρών του προβόλων. Κι έτσι το γαλλικό SUV δίνει καλύτερη αίσθηση ευελιξίας στην αστική κυκλοφορία, από εκείνη για την οποία προϊδεάζει το μέγεθός του.
Κι όσο για τον αυτοκινητόδρομο, εκεί η ποιότητα της κύλισης της καλοστημένης του ανάρτησης συνδυάζεται με τη σειρά από ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης του συστήματος Drive Assist Plus – όπως το adaptive cruise control με διατήρηση λωρίδας, και βέβαια το αυτόματο φρενάρισμα (που προβλέπει την πρόσκρουση με οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες) με ταχύτητα έως και 140 km/h.

Το προσαρμοστικό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go διατίθεται στον εξοπλισμό αυτής της πλουσιότερης έκδοσης GT, που κοστίζει 4 χιλιάδες ευρώ περισσότερο από τη βασική Allure των 36.900 ευρώ – η οποία έτσι κι αλλιώς είναι πλούσια, περιλαμβάνοντας από το Panoramic iCockpit μέχρι την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών και τις επενδύσεις δέρματος.
Μαζί με τα στοιχεία αισθητικού δυναμισμού που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, το 3008 Hybrid GT προσθέτει ακόμα επενδύσεις Alcantara, εσωτερικό κρυφό φωτισμό και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, καθώς και την υποβοήθηση παρκαρίσματος και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πίσω πόρτα.
Όμως αυτά είναι θέμα προσωπικών επιλογών και δυνατοτήτων, όπως και τα στοιχεία δυναμισμού της έκδοσης GT. Η ουσία είναι ότι το Peugeot 3008 Hybrid, σε αυτή τη βασική του έκδοση των 145 ίππων, δικαιολογεί την τιμή του όχι μόνο επειδή δείχνει -σχεδιαστικά, μηχανικά και τεχνολογικά- αψεγάδιαστο, αλλά διότι κάθε του πτυχή το διατηρεί ως ένα ορόσημο της κατηγορίας.

Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6
- Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 / Βενζίνη
- Ηλεκτροκινητήρας: 28 ίπποι / 55Nm
- Μπαταρία: Ιόντων-λιθίου 0,9kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
- Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
- Ισχύς: 145 ίπποι / 5.500 rpm
- Ροπή: 230 Nm / 1.750 rpm
- 0-100 km/h: 10,2 sec
- Τελική ταχύτητα: 201 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,5 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 123 g/km
- Μήκος: 4,542 m
- Μεταξόνιο: 2,739 m
- Βάρος: 1.648 kg
- Χώρος αποσκευών: 520-1.480 lt
- Τιμή: 36.900 ευρώ (Allure) / 40.900 ευρώ (GT)
Content Original Link:
" target="_blank">