Δοκιμάζουμε το DS 4 1,2 Hybrid που ανεβάζει τη διάθεση για απόδραση με τη μέγιστη άνεση και 145 ίππους
Στον κόσμο των premium compact hatchbacks το DS 4 είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος που τολμά να βάλει πάνω απ’ όλα το στιλ και την άνεση. Μια διαφορετική προσέγγιση, σχεδόν ξεχασμένη στην εποχή των “κοφτερών” σασί και των “υπεραναλυτικών” συστημάτων infotainment. Και είναι αυτό το νέο υβριδικό DS 4 με τον τρικύλινδρο 1,2 PureTech και το 48v mild hybrid σύστημα που έρχεται συνδυαστικά να αποδώσει 145 ίππους για να επιβεβαιώσει τη φιλοσοφία τηςDS Automobiles: η πολυτέλεια είναι πάνω από την ισχύ, ενώ και η συγκρότηση πάνω από τη σπορ διάθεση.

Αν υπάρχει ένα πράγμα που κάνει το DS 4 να ξεχωρίζει προτού καν πατήσεις μέσα, είναι η σχεδίασή του. Στην εποχή που όλα μοιάζουν λίγο πολύ μεταξύ τους σε ένα κοινό για όλους πρόγραμμα υπολογιστή, το DS 4 δείχνει να σχεδιάστηκε από κάποιον που σκιτσάρει με πένα Montblanc ενώ πίνει καπουτσίνο στο Παρίσι- ή εν προκειμένω, στα περίχωρα της πόλης του φωτός. Η μάσκα με τα τρισδιάστατα στοιχεία, οι λεπτοί full LED Matrix προβολείς και τα φώτα ημέρας σε σχήμα σμίλης κάνουν το εμπρός μέρος επιβλητικό.
Οι αναλογίες είναι ισορροπημένες, με το crossover αέρα να εκφράζεται μόνο διακριτικά κι ευτυχώς, χωρίς τα βαριά πλαστικά στα φτερά. Από το πλάι, τα κρυφά πίσω χερούλια και η fastback φόρμα της οροφής τονίζουν μια σχεδόν κουπέ διάθεση. Ανοίγεις την πόρτα και… σου έρχεται να βγάλεις τα παπούτσια. Το ταμπλό ντυμένο με Alcantara και γνήσιο δέρμα, τα κουμπιά από γυαλί, η επιφάνεια αφής DS Smart Touch στην κεντρική κονσόλα, όλα δείχνουν και είναι υψηλής αισθητικής. Δεν υπάρχει ίχνος της «ψυχρής» τεχνολογικής αποστειρωμένης ατμόσφαιρας που επικρατεί αλλού.

Εδώ υπάρχει ζεστασιά, ξεχωριστό -ξεκάθαρα premium- ύφος, και μια αίσθηση πως ο χώρος “σε αγκαλιάζει” στοργικά. Με το αποκορύφωμα να είναι τα καθίσματα. Τα εμπρός “Opera” με τη λειτουργία μασάζ, τη θέρμανση και τον αερισμό είναι ότι πιο κοντά έχει να δείξει η αυτοκινητοβιομηχανία σε αναπαυτική πολυθρόνα άνετου lobby ξενοδοχείου- αν η τελευταία είχε και πλευρική στήριξη. Ρυθμίζονται ηλεκτρικά σε κάθε πιθανή κατεύθυνση και σε βοηθούν να βρεις την τέλεια θέση οδήγησης είτε έχεις ανάστημα 1,60 μ., είτε 1,90 μ. Οι πίσω θέσεις είναι εξίσου άνετες για δύο ενήλικες και προσφέρουν και ανακλινόμενες πλάτες, προσθέτοντας στην premium εμπειρία.
Το πραγματικό κλειδί ωστόσο για την απόλυτη άνεση του DS 4 δεν βρίσκεται στα καθίσματα αν και αυτά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη σχετική εξίσωση, αλλά στην ανάρτηση. Το σύστημα DS Active Scan Suspension χρησιμοποιεί μια κάμερα στο παρμπρίζ για να “διαβάζει” τον δρόμο μπροστά και να προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση κάθε τροχού. Το αποτέλεσμα; Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως πρόκειται για το πιο άνετο compact hatchback της αγοράς, ακόμα κι αν το οδόστρωμα θυμίζει βομβαρδισμένη γειτονιά σε συνοικία εμπόλεμης ζώνης- κάτι που μπορεί να αισθανθεί κανείς, στο Βοτανικό, στους δρόμους των μεταφορικών πρακτορείων.

Το DS 4 δεν περνά πάνω από λακκούβες. Τις εξουδετερώνει. Περνά πάνω από κακοτεχνίες, εγκάρσιες ενώσεις, σαμαράκια και είναι λες και ο δρόμος λιώνει κάτω από τις 19άρες (του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, η έκδοση του οποίου ήταν η Etoile– η “βασική” Pallas διαθέτει 18άρες) ζάντες. Δεν υπάρχει χτύπημα, δεν υπάρχει απότομη αναπήδηση. Μόνο βελούδινη κύλιση και μια διάθεση να “σουλουπώνει” το οδόστρωμα, ακόμα και αν αυτό έχει να δει συντήρηση από τον καιρό που η ΜΟΜΑ είχε την εργολαβία. Το σύνολο εντυπωσιάζει όμως ακόμα και στην εθνική με υψηλές ταχύτητες, όπου η κύλιση είναι υποδειγματικά ήρεμη.
Η ανάρτηση εξαλείφει τα μικροκύματα της ασφάλτου και συντελεί σε ένα περιβάλλον όπου η ησυχία πρωταγωνιστεί και το πολύ καλό ηχοσύστημα αναδεικνύεται. Η ησυχία είναι προϊόν και της εξαιρετική -πραγματικά premium- ηχομόνωσης, όπου τα διπλά τζάμια και η έξτρα επένδυση στο αμάξωμα δείχνουν να λειτουργούν αγέρωχα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και οι αντίστοιχη που προκύπτουν από την κύλιση των τροχών, είναι σχεδόν απόντες σε κάθε περίπτωση. Κάτω από το εμπρός καπό, ο γνωστός 1,2 PureTech κινητήρας έχει αναβαθμιστεί σε αυτή την έκδοση Hybrid 145 με τη βοήθεια ενός νέου αυτόματου κιβωτίου e-DCS6 και ενός ηλεκτροκινητήρα 21 kW.

Το σύστημα λειτουργεί με ήπιο υβριδικό χαρακτήρα, χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα κυρίως στις εκκινήσεις και στις χαμηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας την κατανάλωση και την αίσθηση της αμεσότητας στην ανταπόκριση. Το νέο κιβώτιο είναι σαφώς πιο ομαλό σε λειτουργία και συνεργάζεται άψογα με τον τρικύλινδρο κινητήρα, που εδώ παρουσιάζεται εξαιρετικά πολιτισμένος. Μπορεί να μοιάζει με “πισωγύρισμα” το ότι απαιτεί “πέρασμα” από το “N” πριν επιλέξεις όπισθεν μετά από πορεία- και το αντίστροφο, είναι όμως μια συνθήκη που συνηθίζεις εύκολα και δεν σου προκαλεί κανενός είδους διάθεση για διαμαρτυρία.
Το DS 4 Hybrid 145 είναι προφανώς ρυθμισμένο για προαγωγή της οικονομίας στις μετακινήσεις σε πόλεις και ανοιχτό δρόμο. Είναι φτιαγμένο για να σε μεταφέρει ήσυχα, χωρίς κραδασμούς και με μοναδική χάρη, τόση που στην πραγματικότητα ξεχνάς πως η βάση του συστήματος είναι ένα τρικύλινδρο σύνολο 1,2 λίτρων. Με ρεαλιστική κατανάλωση γύρω στα 5,5 με 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, με ήπια οδήγηση είναι ένα ακόμα “ατού” για το Γαλλικό μοντέλο, ενώ την ίδια στιγμή, η ύπαρξη του mild hybrid συστήματος προσφέρει αθόρυβη εκκίνηση και ροπή στα χαμηλά, εκεί που μερικά αυτόματα των 130 ίππων χωλαίνουν.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, που ικανοποιεί απόλυτα με την αμεσότητα και την πληροφορία που μεταφέρει. Στην εποχή μας, είναι σπάνιο για ένα αυτοκίνητο να είναι τόσο “επικοινωνιακό” όσο το DS 4– και προφανώς αυτό πιστώνεται στα υπέρ του αυτοκινήτου που θέλει πραγματικά να έχει επαφή με το χειριστή του. Το κράτημα είναι αναμφίβολα εξαιρετικό και μόνο η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, με τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές, μένει να παίζει “άμυνα” στη διάθεση του οδηγού για σπορ οδήγηση.
Στο μπουκέτο με τα προγράμματα οδήγησης μια φορά, η επιλογή Sport είναι εκεί και κάνει τις μικρές εκείνες “επεμβάσεις” στα λειτουργικά χαρακτηριστικά κινητήρα και κιβωτίου για να κάνει τον οδηγό να νιώσει ανταπόκριση στις ανησυχίες του. Όπως ήταν απόλυτα αναμενόμενο, τα φρένα έχουν ιδιαίτερα θετική αίσθηση σε ότι έχει να κάνει με την ανταπόκρισή τους και τη διαφαινόμενη αντοχή στις καταπονήσεις, αφήνοντας μόνο λίγες περιπτώσεις μεταβλητής σκληρότητας στο αριστερό πεντάλ, που παραπέμπουν και δικαιολογούνται από το υβριδικό προφίλ του μοντέλου.

Το DS 4 όμως δεν είναι μόνο στιλ και άνεση. Είναι και πλήρες τεχνολογικά. Από το DS IRIS System με φωνητικό έλεγχο και πλοήγηση με 3D προβολή, έως το HUD με απεικόνιση πάνω στο παρμπρίζ, η καμπίνα σε βάζει στον κόσμο της DS τεχνολογίας με έναν τρόπο διακριτικό και αρκούντως πειστικό. Φυσικά δεν λείπουν τα συστήματα που διαμορφώνουν ένα σύγχρονο ADAS. Το ενεργό cruise control με Stop & Go, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, κάμερα 360 μοιρών, αυτόματη στάθμευση και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας. Όλα λειτουργούν χωρίς υπερβολικό παρεμβατισμό και ενσωματώνονται αρμονικά στην οδήγηση.
Σε μια αγορά που τρέχει πίσω από αριθμούς, 0-100 και ροπές, το DS 4 διαλέγει τον δύσκολο δρόμο της ανάδειξης μέσω του ξεχωριστού χαρακτήρα. Δεν είναι το ταχύτερο της κατηγορίας (όση σημασία και αν έχει αυτό), δεν είναι το πιο πρακτικό μια και τα καθίσματα είναι τοποθετημένα λίγο πιο χαμηλά από όσο θα έπρεπε και οι μαρσπιέδες φαίνονται να είναι πιο ψηλοί, ενώ δεν είναι και το φθηνότερο. Είναι όμως το πιο άνετο, το πιο ξεχωριστό και θα τολμήσω να πω πως είναι το πιο αριστοκρατικό απ’ όλα στην κατηγορία αυτή που συνωστίζονται πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα- premium και μη.

Το Hybrid 145 είναι ιδανικό για όσους αναζητούν premium εμπειρία χωρίς να πληρώνουν εξωπραγματικούς φόρους ή να δεσμεύονται με ηλεκτρικές πρίζες. Είναι το “savoir vivre” σε ρόδες, με το οποίο όμως αν αγαπάς την οδήγηση και την αντιμετωπίζεις ως μέσο χαλάρωσης, ως τελετουργία απόδρασης από τον θόρυβο της καθημερινότητας, τότε το DS 4 είναι ο δικός σου σύμμαχος. Το DS 4 μακροσκοπικά, δεν είναι απλά ένα άνετο αυτοκίνητο, είναι μια ολόκληρη κοσμοθεωρία και μια στάση ζωής, που στα μάτια κάποιων είναι ιδιαίτερα επιθυμητή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του DS 4 Hybrid 145 ps
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.199, Ι3 turbo
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 145/5.500
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 203
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 117
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.400×1.866×1.470
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.675
Βάρος (κιλά): 1.454
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 430
Τιμή: Από 35.300 ευρώ (Pallas)
Content Original Link:
" target="_blank">