O Φερστάπεν εξήγησε ότι ποτέ δεν σκόπευε να φύγει από τη Red Bull το 2026
Πριν από λίγες ημέρες ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο είπε ότι ήταν οριστική η παραμονή του Ολλανδού τετράκις πρωταθλητή της F1 στο Μίλτον Κινς το 2026, έπειτα από τις επαφές που είχε η πλευρά του Φερστάπεν με τον Τότο Βολφ της Mercedes F1.
Τις επαφές αυτές είχε επιβεβαιώσει τόσο ο Βολφ (εμμέσως) όσο και ο Τζορτζ Ράσελ, οδηγός της Mercedes F1, προκαλώντας πλήθος σεναρίων και εικασιών για ενδεχόμενη μετακίνηση του Φερστάπεν στο Μπράκλεϊ, και στην θέση του Ράσελ, στο επόμενο πρωτάθλημα.
Παράλληλα, αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι μια ρήτρα στο συμβόλαιο του 27χρονου με την RBR θα του επέτρεπε να αποδεσμευθεί από τη συμφωνία (που λήγει στο τέλος του 2028) αν δεν βρισκόταν μέσα στην πρώτη τριάδα του πρωταθλήματος οδηγών μετά το GP Ουγγαρίας της προσεχούς Κυριακής (1/08).
Ο Μαξ είναι τρίτος, αλλά μαθηματικά είναι αδύνατον να πέσει στην 4η θέση την Κυριακή καθώς ο τέταρτος του πρωταθλήματος, ειρωνικά ο Ράσελ, απέχει 28 βαθμούς – διαφορά που δεν καλύπτεται σε ένα GP. Συνεπώς, και να το ήθελε ο Φερστάπεν δεν θα μπορούσε να αποδεσμευτεί για το 2026 από τη Red Bull.
Πολλοί πιστεύουν ότι ο Φερστάπεν κρατά στάση αναμονής για να διαπιστώσει ποια ομάδα θα έχει το “πάνω χέρι” με το νέο πλαίσιο των τεχνικών κανονισμών (κινητήρων και αεροδυναμικής) το 2026, ώστε να την επιλέξει -εφ’ όσον είναι η Red Bull, είτε η Mercedes, είτε η Aston Martin, είτε ακόμα και η Ferrari σε ένα ακραίο σενάριο- για το ‘27.
Όμως, για το 2026 δεν υπάρχει πλέον η παραμικρή αμφιβολία ότι θα μείνει στο Μίλτον Κινς – παρότι η Red Bull καταρρέει με την αυτοκαταστροφική διαμάχη ισχύος για τον έλεγχο της ομάδας που ξέσπασε τον τελευταίο 1,5 χρόνο, μένοντας πλέον (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) μακριά από τη διεκδίκηση των νικών στα GP με ένα δύστροπο και συνήθως μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
Και το επιβεβαίωσε ο ίδιος ο Μαξ σήμερα, όταν κλήθηκε να σχολιάσει την άκρατη μεταγραφολογία του περασμένου διαστήματος: “Δεν είχα πει τίποτα μέχρι τώρα γιατί ήμουν απλώς συγκεντρωμένος στο να μιλάω με την ομάδα για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την απόδοσή μας, σε ιδέες για το μέλλον και την επόμενη χρονιά, και γι’ αυτό δεν είχα κάτι να προσθέσω.
Αλλά νομίζω ότι είναι ώρα να σταματήσουν όλες οι φήμες, και για μένα ήταν πάντα ξεκάθαρο ότι θα μείνω έτσι κι αλλιώς. Αυτό νομίζω ήταν και το γενικό κλίμα στην ομάδα, γιατί πάντα μιλούσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε με το μονοθέσιο. Κι όταν δεν σε ενδιαφέρει να μείνεις, τότε σταματάς να συζητάς για τέτοια θέματα – κι εγώ δεν το έκανα ποτέ”, τόνισε.
Είναι γνωστό ότι η ρήτρες εξόδου του Φερστάπεν μπορούν να ενεργοποιηθούν ξανά το επόμενο καλοκαίρι – και μάλιστα, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, αν δεν είναι τουλάχιστον δεύτερο στο πρωτάθλημα μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα.
Όταν ρωτήθηκε αν περιμένει ανάλογη ένταση από τα μέσα ενημέρωσης σε 12 μήνες, απάντησε: “Δεν ξέρω. Δηλαδή, αν με ρωτήσεις του χρόνου, τότε ναι, θα υπάρξουν πάλι εικασίες.
Αλλά εγώ δεν μιλάω ποτέ για αυτά, γιατί με ενδιαφέρει περισσότερο να δουλεύουμε πάνω στην απόδοση και στην εξέλιξη, γι’ αυτό και ποτέ δεν λέω κάτι για το τι περιλαμβάνει το συμβόλαιό μου”.
Όλα αυτά συμβαίνουν λίγες μέρες μετά τη δήλωση του Φερστάπεν -που απέχει 81 βαθμούς από τον επικεφαλής της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι- ότι δεν έχει ελπίδες για την κατάκτηση φέτος του πέμπτου διαδοχικού του τίτλου της F1.
Αυτό δεν σημαίνει ότι έχει ξεγράψει τη φετινή χρονιά. “Κανείς δεν ξέρει πραγματικά πού [από πλευράς απόδοσης] θα βρίσκεται του χρόνου. Και για εμάς φέτος, ρεαλιστικά, θα είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσουμε τη McLaren. Νομίζω ότι είναι ήδη αρκετά δύσκολο να μαχόμαστε και με τη Ferrari και τη Mercedes.
Αλλά νομίζω πως υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες να μάθουμε περισσότερα για το αυτοκίνητο και τη συμπεριφορά του. Φυσικά, ξέρω ότι τα μονοθέσια θα είναι διαφορετικά του χρόνου, αλλά υπάρχουν ακόμη στοιχεία που μπορείς να πάρεις από φέτος, από την πλευρά της μηχανολογίας, και να τα εφαρμόσεις για την επόμενη σεζόν.
Οπότε δεν μπορείς απλώς να πεις ‘εντάξει, δεν κερδίζουμε το πρωτάθλημα φέτος, το ξεγράφουμε εντελώς'”, κατέληξε ο πρωταθλητής.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, είναι θέμα χρόνου να ανανεώσει η Mercedes F1 τα συμβόλαιά της με τους Τζορτζ Ράσελ και Αντρέα Κίμι Αντονέλι, που λήγουν στο τέλος του 2025. Όμως, θα είναι πολυετείς ή μονοετείς οι ανανώσεις;
Content Original Link:
" target="_blank">