Σαρκασμός, γκρίνια και διπλωματία -Τι είπαν οι Χάμιλτον-Λεκλέρ για το φιάσκο της μάχης τους στο Μαϊάμι
Οι Λιούις Χάμιλτον, Σαρλ Λεκλέρ και Φρεντ Βασέρ προσπάθησαν μετά το τέλος του GP του Μαϊάμι να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις που άφησε η μάχη του Βρετανού με τον Μονεγάσκο για την 7η θέση στον απογοητευτικό για τη Scuderia αμερικανικό αγώνα – δύο εβδομάδες μετά την αισιοδοξία από το βάθρο του Λεκλέρ στη Τζέντα.
Οι δύο οδηγοί της Ferrari αναλώθηκαν σε μια μάχη περισσότερο γοήτρου και λιγότερο ουσίας μετά τα πιτ-στοπς τους, διεκδικώντας την 7η θέση με την ψευδαίσθηση ότι θα μπορούσαν να ήταν σε θέση να απειλήσουν τη Mercedes του Κίμι Αντονέλι που δεν βρισκόταν ποτέ σε απόσταση μικρότερη των 3 δευτερολέπτων μπροστά τους.
Η αιτία της αψιμαχίας αυτής ήταν η διαφορετική στρατηγική των δύο: ο Λεκλέρ εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή στο μοναδικό πιτ-στοπ, ενώ αντίθετα ο Χάμιλτον εκκίνησε με τη σκληρή και έβαλε τη μέση στο δεύτερό του stint.
Αυτό σήμαινε ότι με τη μαλακότερη γόμα ο Βρετανός είχε θεωρητικά πλεονεκτική απόδοση σε σχέση με τον Μονεγάσκο μετά τα πιτ-στοπς του, κι έτσι ζήτησε ευθέως από την ομάδα να του παραχωρήσει τη θέση του ο Λεκλέρ για να μπορέσει να καταδιώξει τον Αντονέλι.
Η Ferrari άργησε να το κάνει, και οοι συνομιλίες στη ραδιοεπικοινωνία του Χάμιλτον με τον μηχανικό του Ρικάρντο Αντάμι που βγήκαν στον αέρα αποκάλυψαν τον εκνευρισμό του Βρετανού, με μια σειρά από σαρκαστικά σχόλια για την καθυστέρηση της Scuderia να λάβει την απόφαση που ο Λιούις έκρινε ότι ήταν απαραίτητη.
Εντέλει η Ferrari έλαβε την απόφαση, ο Λεκλέρ άφησε τον Χάμιλτον να περάσει – αλλά στο τέλος η Scuderia, βλέποντας ότι ο Λιούις δεν είχε το ρυθμό να κυνηγήσει τον Αντονέλι (καθώς άρχισε πια να φθείρεται η μέση γόμα του) ζήτησε από τον 40χρονο να δώσει ξανά πίσω την 7η θέση στο Μονεγάσκο πέντε γύρους πριν το τέλος. Έτσι και έγινε.
Μέσω της ραδιοεπικοινωνία η κριτική του Χάμιλτον ήταν έντονη και ενίοτε και σαρκαστική. Καθόσο η Scuderia αργούσε να λάβει την απόφαση αρχικά είπε ότι “αυτή δεν είναι καλή ομαδική δουλειά” και έπειτα “εντάξει, πηγαίνετε και για ένα τσάι όσο το σκέφτεστε, ελάτε τώρα”.
Αργότερα, αφότου ο Χάμιλτον έδωσε πίσω την 7η θέση στον Λεκλέρ στον 52ο γύρο, ο Λιούις ήταν και πάλι καυστικός όταν ο Αντάμι τον ενημέρωσε για τη διαφορά του από τον Κάρλος Σάινθ που τον ακολουθούσε. “Θέλετε να τον αφήσω κι εκείνον να περάσει;”, ήταν τα λόγια του.

Στο τέλος του αγώνα, ο Χάμιλτον θέλησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από όλο αυτό: “Λοιπόν, καταρχάς, πραγματικά απόλαυσα τον αγώνα” είπε ο Βρετανός μιλώντας στο δίκτυο Sky F1. “Ειλικρινά, ξέραμε ότι θα είναι δύσκολα σήμερα, ξεκινώντας από τη 12η θέση, δεν είναι εκεί που θέλουμε να βρισκόμαστε. Μας λείπει, προφανώς, πολλή ταχύτητα.
Έχουμε χάσει απόδοση στους τελευταίους αγώνες και ξέρουμε πού είναι το πρόβλημα, και περιμένουμε μια λύση για να την ανακτήσουμε. Οπότε, το να βρισκόμαστε προς το τέλος της πρώτης δεκάδας είναι σίγουρα δύσκολο για όλη την ομάδα.
Αλλά, ναι, μόλις προσπέρασα τη Haas και έβαλα τη μέση γόμα, ένιωσα πραγματικά αισιόδοξος. Το μονοθέσιο ξαναζωντάνεψε και ένιωσα ότι είχα τη δυνατότητα να φτάσω τους μπροστινούς.
Ελπίζαμε σε αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά δεν ήρθε ποτέ. Και μετά, προφανώς, έχασα πολύ χρόνο πίσω από τον Σαρλ και εκείνη τη στιγμή, σκέφτηκα ‘ας πάρουμε μια απόφαση γρήγορα. Ας μην χάνουμε χρόνο’.
Ξέρω ότι σε κάποιους δεν άρεσαν ορισμένα σχόλια, αλλά πρέπει να δείξετε κατανόηση, ειδικά όταν κάποιοι λένε πολύ χειρότερα από μένα. Ήταν περισσότερο σαρκασμός παρά κάτι άλλο. Δεν είμαι εκνευρισμένος τώρα. Θα δουλέψουμε εσωτερικά”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Αργότερα, σε άλλη συνέντευξη, ο 40χρονος τόνισε: “Νομίζω ότι αυτό το τριήμερο, αν και δεν είμαστε όσο γρήγοροι θέλουμε, ένιωσα ότι είχα ένα καλύτερο αγώνα συνολικά.
Ίσως να μην φάνηκε απαραίτητα σήμερα, αλλά ξεκινώντας από τη 12η θέση ήταν πολύ δύσκολο να προσπεράσω εδώ. Πέρασα στη μέση γόμα και ένιωσα πραγματικά το μονοθέσιο να ζωντανεύει και εκείνη τη στιγμή ήμουν πολύ αισιόδοξος.
Το μόνο που έβλεπα μπροστά μου ήταν μια Mercedes και σκεφτόμουν ότι ίσως μπορούμε να φτάσουμε μέχρι την έκτη θέση ή κάτι τέτοιο, αλλά χάσαμε πολύ χρόνο σε εκείνους τους γύρους [πίσω από τον Λεκλέρ].
Εκείνη τη στιγμή ήμουν ξεκάθαρα ταχύτερος και δεν νομίζω ότι η απόφαση ήρθε αρκετά γρήγορα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα ούτε με την ομάδα ούτε με τον Σαρλ, αλλά νομίζω ότι θα μπορούσαμε να το έχουμε διαχειριστεί καλύτερα”.
Ο Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι η ομάδα είχε δύσκολο έργο προσπαθώντας να αντιμετωπίσει ισότιμα και τους δύο οδηγούς – αλλά θεωρεί ότι πρέπει να δίνεται προτεραιότητα στο ταχύτερο μονοθέσιο και αν δεν ευοδωθεί η προσπέραση, τότε να γίνεται επαναφορά των θέσεων.
“Ο Φρεντ ήρθε στο δωμάτιό μου [μετά τον αγώνα]. Έπιασα τον ώμο του και του είπα ‘ηρεμία, μην είσαι τόσο ευαίσθητος’. Θα μπορούσα να είχα πει πολύ χειρότερα στον ασύρματο, όπως έχουν πει άλλοι στο παρελθόν.
Μερικά ήταν σαρκαστικά. Πρέπει να καταλάβετε ότι δεχόμαστε τεράστια πίεση μέσα στο μονοθέσιο. Δεν πρόκειται να ακούσετε τα πιο ήρεμα μηνύματα μέσα στη μάχη.
Δεν ήταν καν θυμός, δεν έβριζα – απλώς: πάρτε μια απόφαση! Εσύ κάθεσαι σε μια καρέκλα, έχεις όλες τις πληροφορίες μπροστά σου, πάρ’ τη γρήγορα. Για εμάς είναι σαν να είμαστε σε πανικό, προσπαθούμε να κρατήσουμε το μονοθέσιο στην πίστα, κι ένας υπολογιστής σκέφτεται πιο γρήγορα”, κατέληξε ο Λιούις.

Λεκλέρ: “Θα έκανα και εγώ το ίδιο με τον Λιούις στη θέση του”
Από την πλευρά του, ο Σαρλ Λεκλέρ αρχικά έκανε ένα λίγο αιχμηρό σχόλιο για την αψιμαχία με τον Χάμιλτον στην πίστα, αλλά αργότερα στις συνεντεύξεις μετά τον αγώνα ο Μονεγάσκος είπε: “Ήξερα ότι ο Λιούις ήταν με μέση γόμα, οπότε αν μη τι άλλο θα είχε περισσότερη δυσκολία να φτάσει μέχρι το τέλος σε σχέση με εμένα – άρα έπρεπε να διαχειριστούμε τα ελαστικά.
Όμως καταλαβαίνω και το γεγονός ότι ήθελε να προσπαθήσει κάτι διαφορετικό, και το εκτιμώ αυτό. Θα έκανα το ίδιο στη θέση του, θα προσπαθούσα να ήμουν λίγο πιο επιθετικός με τη μέση γόμα, οπότε δεν υπάρχει καμία κακή διάθεση απέναντι στον Λιούις, καθόλου.
Υπήρχε ήδη απογοήτευση από το γεγονός ότι πάλευα για την 8η θέση εκείνη τη στιγμή και δεν μπορούσα να κερδίσω κάτι. Πραγματικά δυσκολευόμουν με το αυτοκίνητο, οπότε υπήρχε αυτή η απογοήτευση και μετά ήρθαν και τα υπόλοιπα, όλα μαζεύτηκαν. Η ραδιοεπικοινωνία δεν αποτυπώνει πάντα την πλήρη εικόνα.
Ήμουν προφανώς συγκεντρωμένος στον αγώνα μου, στα ελαστικά μου, προσπαθούσα να τα προστατεύσω γιατί είχα ήδη στην πρώτη στροφή μια μάχη με τον Κάρλος με καινούρια ελαστικά, και αυτό δεν ήταν κάτι που ήθελα, οπότε έπρεπε να τα διαχειριστώ και αυτό ήταν όλο”.

Ο 27χρονος συνέχισε: “Πρέπει να τα πάμε καλύτερα, αυτό είναι σίγουρο. Σήμερα δεν ήταν ιδανικά τα πράγματα και ήμασταν μακριά από το να αξιοποιήσουμε τη δυναμική μας, αλλά πρέπει να ανασυγκροτηθούμε σαν ομάδα και να εμφανιστούμε καλύτεροι.
Απλώς πιστεύω πως θα έπρεπε να έχουμε κάνει λίγο περισσότερη συζήτηση πριν την αλλαγή θέσεων, γιατί προφανώς προσπαθείς να πας μέχρι το τέλος με αυτά τα ελαστικά, οπότε εγώ προσπαθούσα να τα διαχειριστώ καλά, και όλα έγιναν πιο περίπλοκα, και δεν περίμενα να είναι τόσο κοντά και ο Κάρλος [Σάινθ].
Όλα αυτά έκαναν την κατάσταση πιο δύσκολη, αλλά ξανά, έχουμε πολλά να δούμε. Όπως είπα, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα προόδου και να είμαστε αρκετά ισχυροί ώστε όταν βρισκόμαστε σε τέτοιες καταστάσεις να τα διαχειριζόμαστε καλύτερα.
Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι πως αυτή η Κυριακή δεν ήταν αυτή που θέλαμε και παρότι δεν είχαμε τον ρυθμό, δεν υπήρξαν και θαύματα. Αν όλα είχαν πάει τέλεια, ίσως να τερματίζαμε μπροστά από τον Κίμι, αλλά μέχρι εκεί”.
Η Ferrari πεπεισμένη ότι πήρε τις σωστές αποφάσεις
Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ υπερασπίστηκε τον τρόπο που η ομάδα χειρίστηκε τις ισορροπίες μεταξύ των δύο οδηγών της στο GP του Μαϊάμι – παρότι και οι δύο έμειναν δυσαρεστημένοι από τον τρόπο αυτόν, και δεν κατάφεραν να το κρύψουν πίσω από τη διπλωματία τους μετά το τέλος του αγώνα.
Ο Γάλλος υποστήριξε ότι η καθυστέρηση της ομάδας να ζητήσει από τον Λεκλέρ να αφήσει τον Χάμιλτον να περάσει προέκυψε από το χρόνο που χρειάστηκε η ομάδα για να καταλάβει αν όντως ο Βρετανός ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα.
“Δεν πήρε και τόσο πολύ χρόνο [η απόφαση], ήταν ένας γύρος και κάτι, κάπου τόσο”, είπε ο Βασέρ στο τέλος του αγώνα για την καθυστέρηση της απόφασης εναλλαγής των δύο οδηγών. “Όταν έχεις δύο αυτοκίνητα με διαφορετικές στρατηγικές, το πρώτο πράγμα είναι να καταλάβεις αν το μονοθέσιο που είναι πίσω είναι πραγματικά ταχύτερο λόγω DRS ή όχι.
Μας πήρε έναν γύρο, που σημαίνει ένα λεπτό και 30 δευτερόλεπτα για να το καταλάβουμε, και μετά τους ζητήσαμε να αλλάξουν. Αλλά ειλικρινά, ίσως μπορείς να πεις εκ των υστέρων ότι θα ήταν καλύτερα να το είχαμε κάνει απευθείας, όμως δεν ξέραμε αν ήταν λόγω του DRS ή όχι.
Και νομίζω πως πήραμε τη δύσκολη απόφαση γιατί δεν είναι ποτέ εύκολο να ζητάς από τον Σαρλ ή τον Λιούις να αλλάξουν θέση. Όμως το κάναμε, και το έκαναν στην πίστα. Δεν είδα πολλές άλλες ομάδες να το κάνουν”, πρόσθεσε ο Γάλλος.

Όταν ρωτήθηκε γιατί έγινε αυτό, ο Βασέρ απάντησε: “Γιατί είναι η πολιτική της ομάδας ότι αν ζητήσεις να αλλάξουν, τότε αλλάζουν. Αν δεν το ζητήσεις, δεν προσπερνούν. Αν το ζητήσεις, είναι επειδή πιστεύουμε ότι το δεύτερο μονοθέσιο είναι ταχύτερο από το πρώτο σε εκείνο το σημείο του αγώνα.
Προσπαθούμε να φτάσουμε τον οδηγό που είναι μπροστά, και αν δεν το καταφέρουμε, επιστρέφουμε στις αρχικές θέσεις, ώστε να σεβαστούμε τη σειρά που υπήρχε στο σημείο του αγώνα που φάνηκε ότι δεν μπορούσαμε να κυνηγήσουμε τον Αντονέλι με τον Λιούις”.
Ο Γάλλος κατέληξε λέγοντας ότι “καταλαβαίνω απόλυτα την απογοήτευση των οδηγών” αλλά επανέλαβε ότι αισθάνεται πως “ως ομάδα, κάναμε καλή δουλειά. Ειλικρινά, πιστεύω ότι κάναμε αυτό που έπρεπε να κάνουμε. Μπορείς πάντα να πεις ότι θα ήταν καλύτερα να το είχαμε κάνει μισό γύρο νωρίτερα ή αργότερα”.
Content Original Link:
" target="_blank">