Νέος ΚΟΚ και μέτρα για τη μείωση των τροχαίων: Τι αλλάζει στην οδική ασφάλεια
Νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες διατάξεις για τροχαία Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, αξιολογεί τις προτάσεις που διατυπώθηκαν κατά τη συζήτηση με τους φορείς στις Επιτροπές της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις». Η κατεύθυνση του υπουργείου παραμένει προσηλωμένη στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Πρώτη φορά στον νέο ΚΟΚ εισάγεται η έννοια της υποτροπής για παραβάσεις όπως:
• Χρήση κινητού τηλεφώνου
• Μη χρήση ζώνης και κράνους
• Παραβίαση ορίου ταχύτητας
• Παραβίαση σημάνσεων ή φωτεινού σηματοδότη
• Στάθμευση σε θέση ΑμεΑ
• Παρακώλυση συγκοινωνιών
• Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
665 νεκροί σε 11.500 τροχαία συμβάντα ήταν ο περσινός τραγικός απολογισμός
Ειδικά μέτρα για τους καλοκαιρινούς μήνες Ιδίως για τους καλοκαιρινούς μήνες όπου καταγράφεται αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων, με τα νησιά του Ιονίου και του Νότιου Αιγαίου να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στη «μαύρη λίστα» της ασφάλτου, στο στόχαστρο των αυστηρών ελέγχων θα βρεθούν οι εταιρείες ενοικίασης μοτοσικλετών. Το υπουργείο θα αξιοποιήσει τεχνολογικά μέσα προκειμένου να ελέγχεται η διάθεση κράνους στον οδηγό ενοικιαστή και να συνδέεται με την εκκίνηση της μηχανής. Παράλληλα, προχωρά πρόγραμμα φωτεινών διαγραμμίσεων σε περιοχές όπου το οδικό δίκτυο δεν διαθέτει επαρκή υπέργειο φωτισμό.
Τεχνολογικές λύσεις για την πρόληψη τροχαίων Στο gov.gr είναι ήδη σε λειτουργία ο Χάρτης Τροχαίων Ατυχημάτων και ο νέος ΚΟΚ θα είναι σύντομα διαθέσιμος στον Ψηφιακό Βοηθό. Εξαιρετικής σημασίας είναι η πρωτοβουλία της εφαρμογής «Τηλεματική στην Οδήγηση», η οποία μετρά την οδηγική συμπεριφορά. Η εφαρμογή βασίζεται στην τηλεματική τεχνολογία, χρησιμοποιώντας δεδομένα από τους αισθητήρες του κινητού τηλεφώνου για να καταγράψει και να αναλύσει την οδηγική συμπεριφορά σε πραγματικό χρόνο. Με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης αξιολογεί κάθε διαδρομή με βάση κρίσιμες παραμέτρους όπως την υπέρβαση ορίου ταχύτητας, τα απότομα φρεναρίσματα ή επιταχύνσεις και τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Συστήματα ανίχνευσης αλκοόλ για τη μείωση τροχαίων Το υπουργείο επεξεργάζεται την πρόταση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», σχετικά με την εφαρμογή συσκευών ανίχνευσης αλκοόλ (alcohol interlock) σε οχήματα οδηγών που έχουν υποπέσει σε σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ σχετικές με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Το μοντέλο που θα μπορούσε να εφαρμοστεί πιλοτικά προβλέπει ότι οδηγοί που έχουν καταδικαστεί για οδήγηση με υψηλά ποσοστά αλκοόλ στο αίμα, θα έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν στο όχημά τους συσκευή alcohol interlock, ως μια εναλλακτική ποινή. Η συγκεκριμένη συσκευή απαιτεί «καθαρό» αλκοτέστ για να ξεκινήσει ο κινητήρας του αυτοκινήτου, ενώ προβλέπονται και τυχαίοι έλεγχοι κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Θετικά αποτελέσματα από το εξωτερικό Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας, Βάσω Μυλωνά, τονίζει στην «Κυριακάτικη Απογευματινή» ότι ο περσινός τραγικός απολογισμός ήταν 665 νεκροί σε 11.500 τροχαία, σημειώνοντας ότι μετά την πανδημία οι Έλληνες παρουσιάζουν επιθετικότητα στο τιμόνι. «Το alcohol interlock συμπεριλαμβάνεται σε αυτό που λέμε εναλλακτικές ποινές διαχείρισης των τροχαίων συμβάντων. Το δοκιμαστικό πρόγραμμα λειτουργεί στη Σουηδία από το 1999. Τα αποτελέσματα από τη Νορβηγία και τη Σουηδία έδειξαν επιτυχή αποτελέσματα και μάλιστα έδειξαν αλλαγές στην κατανάλωση αλκοόλ και στις οδηγικές συνήθειες που βοήθησαν στη μεγάλη μείωση του αριθμού των τροχαίων συμβάντων», επισημαίνει η κ. Μυλωνά.
Content Original Link:
" target="_blank">