04
Sun, May
335 New Articles

Στέγη: 25 αλλόκοτα Plásmata καταλαμβάνουν το Πεδίον του Άρεως

Στέγη: 25 αλλόκοτα Plásmata καταλαμβάνουν το Πεδίον του Άρεως

Καθημερινα
Στέγη: 25 αλλόκοτα Plásmata καταλαμβάνουν το Πεδίον του Άρεως

Μετά το Πεδίον του Άρεως το 2022 και τα Γιάννενα το 2023, τα Plásmata ζωντανεύουν και πάλι στο αθηναϊκό πάρκο και στήνουν μια γιορτή για όλους και όλες μας. Υβριδικά έργα, οικεία και αλλόκοτα πλάσματα που αναρωτιέσαι αν υπήρξαν ποτέ μπλέκονται με ζωντανό ραδιόφωνο, κινηματογραφικές προβολές, συζητήσεις και γεύσεις, μεταμορφώνοντας το πάρκο σε έναν χώρο περιπλάνησης και διαρκούς ανακάλυψης.

Κάνε μια παύση και σχεδίασε τη δική σου διαδρομή. Βρες το αναλογικό μέσα στο ψηφιακό και ζήσε τον σουρεαλισμό τού να υπάρχεις. Για θεατές κάθε ηλικίας, με ελεύθερη είσοδο.

Τα Plásmata 3 στην Αθήνα

Μήπως ζούμε ανάμεσα στο πραγματικό και την παραίσθηση; Τα Plásmata 3, η μεγάλη έκθεση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στο Πεδίον του Άρεως, μας προσκαλούν από 27 Μαΐου έως 15 Ιουνίου σε έναν κόσμο όπου τα όρια πραγματικότητας και ψευδαίσθησης χάνονται και το καθημερινό μεταμορφώνεται σε κάτι μαγικό. Για 20 ημέρες, το Πεδίον του Άρεως φιλοξενεί 25 έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, αρκετά από τα οποία ανήκουν στη Συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση, πολλά σε νέες αναθέσεις, που απλώνονται διακριτικά στον δημόσιο χώρο σαν ένα όνειρο και συνομιλούν με την καθημερινότητά μας, δίνοντας χώρο στο αναλογικό, το σωματικό και το φαντασιακό.

Το σουρεαλιστικό στοιχείο δεν βρίσκεται μόνο στα έργα της έκθεσης· είναι εγγενές στον ίδιο τον χώρο. Ένα πάρκο που μοιάζει φυσικό αλλά είναι κατασκευασμένο· ένας τόπος που αποκαλύπτεται σαν ζούγκλα και κρύβεται σαν ένα συλλογικό ιερό των ονείρων μας – ένα σκηνικό που διαρκώς μεταμορφώνεται.

Ανάμεσα σε υβριδικά έργα, παράξενα τοτέμ φορτισμένα με υπαινιγμούς πνευματισμού, μυθικά ζώα, αρχαιοπρεπείς κολόνες-μαξιλάρια όπου ξαπλώνεις άφοβα χωρίς να πονάς, μνημεία φτιαγμένα από σπασμένα μάρμαρα αθηναϊκών πεζοδρομίων, σώματα που δεν ξέρεις εάν πέφτουν στο κενό ή εάν ανεβαίνουν στον ουρανό από μια σκάλα που οδηγεί στο πουθενά, γυάλινα λουλούδια που φωτίζονται με τη δύναμη της αγκαλιάς δύο ανθρώπων, αμαζόνες πάνω σε μηχανές, κοχύλια που περιστρέφονται αέναα και μέσα από τα οποία ακούγονται σταγόνες να ρέουν, οικεία και ανοίκεια πλάσματα που ξεπροβάλλουν μέσα από τα παρτέρια του πάρκου – τα Plásmata 3 συνθέτουν μια εμπειρία φαντασίας και περιπλάνησης.

Τα Plásmata 3 δεν διαχωρίζουν την τέχνη σε ψηφιακή και αναλογική. Αντίθετα, αναδεικνύουν τη φυσική της συνέχεια στον χρόνο: από το θέατρο σκιών στο projection mapping, από τη ζωγραφική στο φιλμ, από τη video art στη σημερινή ψηφιακή και μετα-ψηφιακή έκφραση. Η τεχνολογία παρουσιάζεται όχι ως αυτοσκοπός, αλλά ως εργαλείο. Οι καλλιτέχνες δεν υπακούν στην τεχνητή νοημοσύνη: τη χρησιμοποιούν, τη μεταμορφώνουν, την υπονομεύουν, την ξεπερνούν. Με βασικό τους όπλο τη φαντασία, δημιουργούν νέες αφηγήσεις που δεν υποτάσσονται στους αλγόριθμους, αλλά τους αμφισβητούν, τους επανεφευρίσκουν, τους τρελαίνουν.

Κάπου έχουμε ξαναβρεθεί, σωστά; Τα Plásmata 3 είναι μια πρόσκληση σε παιχνίδι, μια πρόταση για να δούμε αλλιώς τον κόσμο γύρω μας. Όπως στο σινεμά του David Lynch, το αλλόκοτο ξεπηδά από το γνώριμο και το ονειρικό μοιάζει με ανάμνηση. Τι είναι το Υπουργείο Αναρχαιολογίας; Κινείται στ’ αλήθεια εκείνη η κουκουβάγια δίπλα στο άγαλμα της Αθηνάς; Τι γυρεύει ένα κοπάδι πρόβατα από τον Λίβανο στο Πεδίον; Μπορεί το Πνεύμα του πάρκου να μας φέρει κοντά; Έρχονται χρυσά Datsun από τον ουρανό; Τραγουδούν τα κοχύλια; Θα ήθελες να γίνεις νυχτερίδα;

Μέσα στο Πεδίον του Άρεως θα δούμε πλάσματα που δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αν είναι πραγματικά ή βγαλμένα από παραμύθι, από πίνακα του Γκόγια ή από τα παιδικά μας όνειρα.

Plásmata_3_Pedion1_4a00a.jpg

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, αναφέρει: «Μια βόλτα στο Πεδίον του Άρεως με αλλιώτικα Plásmata αυτή τη φορά. Ήσυχα, διακριτικά, γοητευτικά, παρηγορητικά. Φυσικά, αναλογικά, ψηφιακά. Πλάσματα που παίζουν με το ερώτημα τι είναι πραγματικό και τι φανταστικό, τι θα μπορούσε να συμβαίνει στα αλήθεια και τι σε όνειρο. Μια μικρή πλατεία για να ακούσουμε μουσική ξαπλωμένοι στο έδαφος. Σινεμά, φαγητό, μικρά πράγματα που μας κάνουν να νιώθουμε ωραία. Ψάχνουμε τρόπους για να ευχαριστηθούμε την ελευθερία του δημόσιου χώρου και τη συναναστροφή μας με αγνώστους που μας έφερε κοντά η τυχαιότητα της βόλτας ή ο στόχος ανακάλυψης των Πλασμάτων. Ναι, αναζητάμε το γλυκό ψέμα που μπορούν να αφηγηθούν η ομορφιά, η έκπληξη, το χιούμορ, και τελικά, η τέχνη. Το ίδιο το πάρκο δεν είναι παρά μια ψευδαίσθηση φύσης φτιαγμένης με σχέδιο και ανθρώπινη πρόθεση. Οικεία και τρυφερά, φέτος. Άλλωστε, έχουμε ξανασυναντηθεί. We’ve met before, haven’t we? Μια μικρή γιορτή-εγκώμιο στην τέχνη, το δικαίωμα στην τεμπελιά και την απραξία, την ανακουφιστική δύναμη της συνύπαρξης».

Ο Πρόδρομος Τσιαβός, Διευθυντής Προγράμματος και Ανάπτυξης, συμπληρώνει: «Τα Plásmata είναι ένα ζωντανό εργαστήριο ιδεών, δοκιμών και δημιουργίας για τον δημόσιο χώρο και το πώς συνδεόμαστε με αυτόν. Όπως και στην πραγματική ζωή, η τεχνολογία δεν συνιστά μια αυτόνομη ζώνη αλλά ταυτίζεται με το καθημερινό. Γι’ αυτό και εξαφανίζεται. Στην τέχνη, θα βρει τις ρίζες της στο θέατρο σκιών, στη media art προηγούμενων δεκαετιών, ακόμη και στις μαγικές και θρησκευτικές τελετές. Τα Plásmata 3 θέτουν εκ νέου το θέμα του πάρκου στο κέντρο της πόλης: αυτού του ιδιότυπου «ανάμεσα», το οποίο καθορίζεται από τα συλλογικά μας όνειρα και την υλική πραγματικότητα που αυτά πλάθουν. Ο ταχυδακτυλουργός της τεχνολογίας αναζητά τη συνενοχή μας στην ψευδαίσθηση. Πνεύματα και στοιχειά του Πεδίου, κάποιες φορές με τη μορφή ζώων, μας προστατεύουν, μας μιλούν, μας αγκαλιάζουν. Και μια αναρχική ψευδοαρχαιολογία ρωτάει ποιοι πραγματικά είμαστε. Το πάρκο είναι μια τεχνητή φύση που διεκδικείται, σχεδόν με ερωτικό πάθος, από όλους όσοι σχετίζονται με αυτό, αλλά αδυνατεί να αποδεχθεί την καθαρότητα των κατηγοριών που η επιθυμία θέλει να επιβάλει. Τα Plásmata 3, μιλώντας μας μέσα από τα παρτέρια που κοιτάμε χωρίς να τα βλέπουμε, μας καλούν στη γιορτή του ανοίκεια οικείου: εκεί όπου το ψηφιακό χάνεται μέσα από τις χαραμάδες του χώματος, των φυτών, των γέλιων των παιδιών και των σωμάτων που περπατούν ανέφελα μια Κυριακή απόγευμα στο Πεδίον του Άρεως.».

Τα Plásmata 3 είναι αλλόκοτα. Αλλά και αξιολάτρευτα. Τρυφερά και οικεία. Μας κάνουν να αναρωτιόμαστε: Υπάρχουν; Υπήρξαν; Θα υπάρξουν; Και ίσως τελικά αυτό να μην έχει και τόση σημασία. Πάμε στα Plásmata 3 να παίξουμε, δίχως να σκεφτόμαστε τι είναι κανονικό και τι όχι. Δεν χρειάζεται εισιτήριο. Μόνο φαντασία.

Καλλιτεχνική Διεύθυνση - Επιμέλεια: Αφροδίτη Παναγιωτάκου
Εκτελεστικός Διευθυντής: Δημήτρης Θεοδωρόπουλος
Σχεδιασμός και επιμέλεια προγράμματος: Πρόδρομος Τσιαβός
Σχεδιασμός Έκθεσης (Exhibition Design): Λουκάς Μπάκας

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Ανδρέας Αγγελιδάκης, Ziad Antar, Yoann Bourgeois, The Callas, DIONYSIOS, John Fitzgerald, Pierre-Christophe Gam, Moritz Simon Geist, Έφη Γούση, Joana Hadjithomas & Khalil Joreige, Botao ‘Amber’ Hu, Noemi Iglesias Barrios, Kalos&Klio, William Kentridge, Αίας Κόκκαλης, Κατερίνα Κομιανού, Jiabao Li, Matt McCorkle, Μανούσος Μανουσάκης, Ναταλία Μαντά, Martyna Marciniak, Μαρία Μαυροπούλου, Τζάνις Ράφα, Andreas Wannerstedt, Robert Wilson

Μια παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής
Μέγας Χορηγός: ΔΕΗ
Με την υποστήριξη της Heineken

Τα Plásmata 3: We’ve met before, haven’t we? υλοποιούνται στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων TMLAB, European Digital Deal και του Ευρωπαϊκού Κόμβου Ψηφιακής Καινοτομίας Smart Attica (EDIH), τα οποία συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Dnews -Διεθνή

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Dnews -Διεθνή

Top Stories

Grid List

Παύλος Μαρινάκης: "Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι στη ΔΕΘ θα δούμε μειώσεις φόρων"

Πολιτικη

Παύλος Μαρινάκης: "Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι στη ΔΕΘ θα δούμε μειώσεις φόρων"

Νίκος Ανδρουλάκης: "Στην κοινωνία θα κερδίσουμε τον δήθεν μονόδρομο που θέλουν να οικοδομήσουν τα συμφέροντα Μητσοτάκη"

Πολιτικη

Νίκος Ανδρουλάκης: "Στην κοινωνία θα κερδίσουμε τον δήθεν μονόδρομο που θέλουν να οικοδομήσουν τα συμφέροντα Μητσοτάκη"

Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για τον προσωπικό αριθμό - Παπαστεργίου: "H νέα ρύθμιση θα εξαλείψει την ταλαιπωρία των πολιτών"

Πολιτικη

Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για τον προσωπικό αριθμό - Παπαστεργίου: "H νέα ρύθμιση θα εξαλείψει την ταλαιπωρία των πολιτών"

Παπαστεργίου: Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για τον προσωπικό αριθμό

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παπαστεργίου: Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για τον προσωπικό αριθμό

Η πραγματικότητα είναι η κατοχή, είναι γνωστή η θέση του Ερντογάν, λέει ο Χριστοδουλίδης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η πραγματικότητα είναι η κατοχή, είναι γνωστή η θέση του Ερντογάν, λέει ο Χριστοδουλίδης

Διευκρινίσεις του υπουργείου Τουρισμού για τα τροχόσπιτα: Στάθμευση μόνο σε οργανωμένα κάμπινγκ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διευκρινίσεις του υπουργείου Τουρισμού για τα τροχόσπιτα: Στάθμευση μόνο σε οργανωμένα κάμπινγκ

Εκτόξευση κερδών στα 11,3 δισ. για τις εισηγμένες

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Εκτόξευση κερδών στα 11,3 δισ. για τις εισηγμένες

Τέλος εποχής για τον Γουόρεν Μπάφετ: Παραιτείται από CEO της Berkshire

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

Τέλος εποχής για τον Γουόρεν Μπάφετ: Παραιτείται από CEO της Berkshire

ΝΔ περί αμφισβήτησης γνησιότητας των βίντεο της τραγωδίας των Τεμπών: «Ο ΣΥΡΙΖΑ το μόνο που καταφέρνει είναι να αυτογελοιοποιείται»

ΕΠΙΧEIΡΗΣΕΙΣ

ΝΔ περί αμφισβήτησης γνησιότητας των βίντεο της τραγωδίας των Τεμπών: «Ο ΣΥΡΙΖΑ το μόνο που καταφέρνει είναι να αυτογελοιοποιείται»

Σεισμός τώρα στην Θεσπρωτία με επίκεντρο την Λεπτοκαρυά

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Σεισμός τώρα στην Θεσπρωτία με επίκεντρο την Λεπτοκαρυά

Η Δέσποινα Βανδή τραγούδησε μαζί με την κόρη της on stage στο μαγαζί που εμφανίζεται (Βίντεο)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Η Δέσποινα Βανδή τραγούδησε μαζί με την κόρη της on stage στο μαγαζί που εμφανίζεται (Βίντεο)

Θεσσαλονίκη: Γυναίκα επιτέθηκε με μαχαίρι στο σύντροφό της - Σε σοβαρή κατάσταση το θύμα

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

Θεσσαλονίκη: Γυναίκα επιτέθηκε με μαχαίρι στο σύντροφό της - Σε σοβαρή κατάσταση το θύμα

Χριστοδουλίδης: Yπάρχει μια παράνομη κατοχή στην Κύπρο για 50 χρόνια

Διεθνη

Χριστοδουλίδης: Yπάρχει μια παράνομη κατοχή στην Κύπρο για 50 χρόνια

Σεϊνμπάουμ: Απέρριψε προσφορά του Τραμπ να στείλει αμερικανικό στρατό στο Μεξικό

Διεθνη

Σεϊνμπάουμ: Απέρριψε προσφορά του Τραμπ να στείλει αμερικανικό στρατό στο Μεξικό

Αυστραλία: Το κερδισμένο στοίχημα του Αλμπανέζε και ο παράγοντας Τραμπ

Διεθνη

Αυστραλία: Το κερδισμένο στοίχημα του Αλμπανέζε και ο παράγοντας Τραμπ

ΟΠΕΚ+: Νέα αύξηση της παραγωγής τον Ιούνιο κατά 411.000 βαρέλια ημερησίως

Αγορες Χρημα

ΟΠΕΚ+: Νέα αύξηση της παραγωγής τον Ιούνιο κατά 411.000 βαρέλια ημερησίως

Wall Street: Άλμα 600 μονάδων για τον Dow, άνοδος 1,5% για τον S&P 500

Αγορες Χρημα

Wall Street: Άλμα 600 μονάδων για τον Dow, άνοδος 1,5% για τον S&P 500

Χρυσός: Σταθεροποιούνται οι τιμές, απώλειες στην εβδομάδα

Αγορες Χρημα

Χρυσός: Σταθεροποιούνται οι τιμές, απώλειες στην εβδομάδα

Δωρεάν διακοπές για συνταξιούχους- Τι ισχύει για συζύγους και παιδιά

Καθημερινα

Δωρεάν διακοπές για συνταξιούχους- Τι ισχύει για συζύγους και παιδιά

Μεγάλη φωτιά στη Μάνδρα σε εργοστάσιο με μπαταρίες τα ξημερώματα της Κυριακής

Καθημερινα

Μεγάλη φωτιά στη Μάνδρα σε εργοστάσιο με μπαταρίες τα ξημερώματα της Κυριακής

Eurovision: Οι 5 καλύτερες και οι 5 χειρότερες συμμετοχές της Ελλάδας

Καθημερινα

Eurovision: Οι 5 καλύτερες και οι 5 χειρότερες συμμετοχές της Ελλάδας