Το υπ. Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ζητά από τη Google να πουλήσει δύο διαφημιστικά της προϊόντα
Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ πρότεινε στη Google να προχωρήσει στην πώληση δύο βασικών διαφημιστικών της προϊόντων, με στόχο την αποκατάσταση του ανταγωνισμού στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης.
Η πρόταση αυτή κατατέθηκε στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης δικαστικής διαμάχης, ύστερα από την πρόσφατη απόφαση δικαστή που έκρινε ότι η Google απέκτησε και διατήρησε μονοπωλιακή ισχύ στον συγκεκριμένο τομέα.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, η Google θα πρέπει να εκποιήσει την πλατφόρμα ανταλλαγής διαφημίσεων AdX, καθώς και να προχωρήσει σε σταδιακή πώληση του DoubleClick for Publishers (DFP), του διακομιστή διαφημίσεων που χρησιμοποιούν εκδότες ιστοσελίδων.
Το υπουργείο ζητά, επίσης, η Google να απέχει από τη δραστηριοποίηση στον τομέα των ανταλλαγών διαφημίσεων για μία δεκαετία μετά την πώληση του AdX.
Η κυβέρνηση κατηγορεί την Google ότι «υποχρέωσε» τους εκδότες να χρησιμοποιούν το AdX για να διατηρήσουν τα έσοδά τους και ότι συνέδεσε στενά το AdX με το DFP, παγιώνοντας ένα αθέμιτο πλεονέκτημα στην αγορά.
Η πρόταση περιλαμβάνει και την υποχρέωση η Google να επιτρέψει τη διαλειτουργικότητα των εργαλείων αγοράς διαφημίσεων, όπως το AdWords, με τεχνολογίες τρίτων, υπό ίσους όρους και χωρίς διακρίσεις ως προς την υποβολή προσφορών, την τοποθέτηση ή την πρόσβαση σε πληροφορίες.
«Το πακέτο διορθωτικών μέτρων που προτείνεται - συμπεριλαμβανομένης της εκποίησης των προϊόντων που αποκτήθηκαν παρανόμως και αποτέλεσαν το βασικό εργαλείο του μονοπωλιακού σχεδίου της Google - είναι απαραίτητο για την αποκατάσταση του ανταγωνισμού και για την αποτροπή μελλοντικών παραβάσεων», αναφέρεται στην κατάθεση.
Απαντώντας, η αντιπρόεδρος ρυθμιστικών υποθέσεων της Google, Lee-Anne Mulholland, υποστήριξε ότι τα προτεινόμενα μέτρα θα πλήξουν εκδότες και διαφημιστές. «Το υπουργείο παραδέχεται ότι η λύση που προτείναμε καλύπτει επαρκώς τις απαιτήσεις της απόφασης περί ευθύνης. Οι πρόσθετες απαιτήσεις του, ωστόσο, υπερβαίνουν τα νομικά όρια και δεν στηρίζονται στα ευρήματα του Δικαστηρίου», δήλωσε.
Η Google έχει καταθέσει δική της πρόταση, που περιλαμβάνει τη διάθεση των προσφορών του AdX σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους διακομιστές διαφημίσεων τρίτων, υπό την εποπτεία ανεξάρτητου παρατηρητή συμμόρφωσης για τρία έτη.
Η εταιρεία δέχεται γενικευμένες πιέσεις για θέματα ανταγωνισμού. Εκτός από την υπόθεση της τεχνολογίας διαφημίσεων, οι αρχές των ΗΠΑ εξετάζουν την πώληση και του Chrome, καθώς δικαστής έχει διαπιστώσει μονοπωλιακή ισχύ και στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης.
Content Original Link:
" target="_blank">