TechCrunch - Ζούκερμπεργκ: Οραματίζεται εργαλείο AI που αναλαμβάνει τη διαφημιστική στρατηγική των επιχειρήσεων
Οι ηγέτες τεχνολογικών «κολοσσών» εδώ και καιρό μιλούν για την επανάσταση που υπόσχεται να φέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στον χώρο της διαφήμισης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δεν έχει κρύψει τις φιλοδοξίες του να τοποθετήσει την εταιρεία του στην πρώτη γραμμή αυτής της «μεταμόρφωσης».
Σύμφωνα με το TechCrunch, μιλώντας στη σκηνή του ετήσιου συνεδρίου Sessions της Stripe στο Σαν Φρανσίσκο την Τρίτη, ο Ζούκερμπεργκ παρουσίασε το όραμά του για την πλήρη αυτοματοποίηση της διαφημιστικής βιομηχανίας μέσω ενός «μαύρου κουτιού» – ενός ενιαίου, αυτόματου εργαλείου διαφημίσεων με Τεχνητή Νοημοσύνη.
Κομβικό στοιχείο ενός τέτοιου εργαλείου, όπως εξήγησε, θα είναι η μαζική παραγωγή και προβολή χιλιάδων «δοκιμαστικών» διαφημίσεων προερχόμενων από AI στους χρήστες του Facebook, του Instagram και του Threads.
«Ο απώτερος στόχος είναι κάθε επιχείρηση να μπορεί να έρχεται σε εμάς, να μας λέει ποιος είναι ο στόχος της — για παράδειγμα, να προσελκύσει νέους πελάτες ή να πουλήσει συγκεκριμένα προϊόντα — να μας πει πόσα είναι διατεθειμένη να πληρώσει, να συνδέσει τον τραπεζικό της λογαριασμό, και από εκεί και πέρα εμείς να της φέρνουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Με έναν τρόπο, είναι σαν την απόλυτη μηχανή επιχειρηματικών αποτελεσμάτων. Πιστεύω ότι θα είναι ένα από τα πιο σημαντικά και πολύτιμα συστήματα AI που θα δημιουργηθούν ποτέ», σημείωσε.
Ο Ζούκερμπεργκ είχε πρωτοπεριγράψει αυτό το φιλόδοξο σύστημα την περασμένη εβδομάδα στο podcast Stratechery του Μπεν Τόμπσον. Αν τελικά υλοποιηθεί όπως το οραματίζεται, οι επιπτώσεις για τη διαφημιστική βιομηχανία αναμένεται να είναι τεράστιες.
Στην εμφάνισή του στο Sessions, ο Ζούκερμπεργκ τόνισε ότι παρότι τα δημιουργικά διαφημιστικά γραφεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν, οι μικρές επιχειρήσεις ενδέχεται να μην χρειάζονται πλέον να ξεκινούν καν από το στάδιο της δημιουργικής σύλληψης – η Meta θα μπορεί να αναλαμβάνει ολόκληρη τη διαφημιστική τους δραστηριότητα.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι τα υπάρχοντα διαφημιστικά εργαλεία της Meta, πολλά από τα οποία περιλαμβάνουν δυνατότητες γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, είναι ήδη τόσο εξελιγμένα που δεν συνιστούν καν στους πελάτες να καθορίζουν τα δημογραφικά που επιθυμούν να στοχεύσουν. «Τα εργαλεία μας βρίσκουν καλύτερα το κοινό από ό,τι μπορούν οι άνθρωποι του marketing», είπε, επισημαίνοντας πως το επόμενο βήμα είναι η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής και στο δημιουργικό κομμάτι των διαφημίσεων.
«Θα μπορούμε να δημιουργούμε 4.000 διαφορετικές εκδοχές μιας διαφήμισης, να τις δοκιμάζουμε και να καταλαβαίνουμε ποια αποδίδει καλύτερα», σημείωσε.
Αν και ένα τέτοιο σύστημα ενδέχεται να είναι δελεαστικό για τις επιχειρήσεις, παραμένει ανοιχτό το ερώτημα πώς η εμπειρία του χρήστη θα επηρεαστεί από την επέκταση των AI διαφημίσεων.
Οι πλατφόρμες της Meta είναι ήδη γεμάτες με περιεχόμενο AI, από σχόλια και εικόνες έως chatbot που συνομιλούν με τους χρήστες. Πλέον, μια ακόμη κατηγορία περιεχομένου – οι διαφημίσεις – φαίνεται να εντάσσεται σε αυτή την τάση, θέτοντας ερωτήματα για την ποιότητα του περιεχομένου που κατακλύζει τις πλατφόρμες.
Αν υπήρχε ποτέ αμφιβολία για το ποιο είναι το προϊόν στις πλατφόρμες της Meta και ποιος ο πελάτης, η νέα στρατηγική ξεκαθαρίζει πλήρως την εικόνα: Οι χρήστες είναι το προϊόν, οι διαφημιστές οι πελάτες. Το αν αυτή η προσέγγιση θα βελτιώσει την εμπειρία των μεν ή των δε, μένει να φανεί, σχολιάζει το TechCrunch.
Ο διαφημιστικός κλάδος πάντως δεν αναμένεται να υποδεχθεί θερμά το όραμα του Ζούκερμπεργκ.
Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε δημιουργικά επαγγέλματα έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Τον Οκτώβριο του 2024, πάνω από 11.000 καλλιτέχνες υπέγραψαν ανοικτή επιστολή καταδικάζοντας τη χρήση ανθρώπινης τέχνης για την εκπαίδευση συστημάτων AI. Παράλληλα, έχουν κατατεθεί αγωγές κατά εταιρειών όπως οι Midjourney και Stability AI, που αναπτύσσουν εργαλεία δημιουργίας εικόνων με Τεχνητή Νοημοσύνη.
Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν άτομα εντός του κλάδου που θεωρούν ότι τα εργαλεία AI δεν πρόκειται να απειλήσουν άμεσα την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Ο Τζόνι Χόρνμπι, ιδρυτής του διαφημιστικού πρακτορείου The&Partnership, δημοσίευσε την Τρίτη άρθρο γνώμης, υποστηρίζοντας ότι η δημιουργία επιτυχημένων διαφημιστικών καμπανιών παραμένει μια βαθιά ανθρώπινη διαδικασία.
Όπως και να έχει, είναι σαφές ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει χαράξει τη στρατηγική του: Πλήρης αυτοματοποίηση της διαφήμισης και κυριαρχία της τεχνητής νοημοσύνης στο οικοσύστημα της Meta — είτε αυτό αρέσει στις διαφημιστικές εταιρείες και τους χρήστες είτε όχι.
Content Original Link:
" target="_blank">