Ο φωτογράφος Τέρι Ρίτσαρντσον επιστρέφει στην ενεργό δράση μετά τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση
Οκτώ χρόνια αφότου μεγάλες εταιρείες μόδας, εκδότες και διεθνείς τίτλοι περιοδικών δήλωσαν ότι δεν θα συνεργάζονταν πλέον με τον Τέρι Ρίτσαρντσον, μετά από μια σειρά καταγγελιών για σεξουαλική κακοποίηση, τώρα φαίνεται να επιστρέφει.
Αυτή την εβδομάδα, το περιοδικό Arena Homme+ παρουσίασε το τελευταίο τεύχος του, με δύο εξώφυλλα που φωτογραφήθηκαν από τον Τέρι Ρίτσαρντσον και ένα συνοδευτικό υλικό.
Τέρι Ρίτσαρντσον, η επιστροφή
Το ένα εξώφυλλο δείχνει έναν θάλαμο τουαλέτας με γκράφιτι και το κείμενο «Το πανκ ροκ κατέστρεψε τη ζωή μου» και το άλλο παρουσιάζει μια χάρτινη μάσκα με το πρόσωπο του Ντόναλντ Τραμπ.
Με τίτλο «For David, from Terry» (σσ για τον Ντέιβιντ [Λιντς], από τον Τέρι [Ρίτσαρντσον]), οι εικόνες περιγράφονται ως φόρος τιμής στον αμερικανό σκηνοθέτη που έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Ιανουάριο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Arena HOMME+ (@thehommeplusmag)
Η σχολιάστρια μόδας, Caryn Franklin, χαρακτηρίζει απογοητευτική την επιστροφή του Ρίτσαρντσον στα περίπτερα. «Αναρωτιέμαι γιατί επιτρέπουμε σε αυτόν τον άνθρωπο να επιστρέψει για να κάνει περισσότερα από τα ίδια, αφού δεν υπήρξε κανένας απολογισμός, καμία λογοδοσία και καμία συγγνώμη από τον ίδιο», αναρωτιέται.
Η απάντηση του περιοδικού
Ο Ashley Heath, ιδιοκτήτης και διευθυντής σύνταξης του περιοδικού Arena Homme+, μιλώντας στον Guardian δήλωσε ότι ήθελε να ξεκαθαρίσει ότι «η δημοσίευση αυτού του υλικού δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση προσπάθεια αποκατάστασης της καριέρας του Τέρι Ρίτσαρντσον ως εμπορικού φωτογράφου μόδας.
Η δουλειά δεν είναι σε καμία περίπτωση «μόδα». Το περιοδικό περιλαμβάνει πολύ περιεχόμενο που δεν είναι μόδα, και το κάνει για περισσότερα από 30 χρόνια. Το χαρτοφυλάκιο του Τέρι Ρίτσαρντσον είναι ένας δυνατός, προσωπικός φόρος τιμής στον αείμνηστο Ντέιβιντ Λιντς.
Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Πιστεύω ότι πρόκειται για μια σπουδαία δουλειά και είναι βαθυστόχαστη σε αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή σε πολλά επίπεδα. Θα παρότρυνα οποιονδήποτε να κοιτάξει ολόκληρο το περιοδικό, ειδικά αν ο Λιντς σημαίνει κάτι για εσάς. Είναι σίγουρα ένας ήρωας για εμάς στο Arena Homme+».
Μετά από τις έντονες αντιδράσεις το Arena Homme+ απενεργοποίησε τα σχόλιά του. Η στιλίστρια Jeanie Annan-Lewin λέει ότι η απόφαση του περιοδικού να συνεργαστεί με τον Τέρι Ρίτσαρντσον και στη συνέχεια να αρνηθεί να συνεργαστεί με τους αναγνώστες υποδηλώνει ότι «δεν ενδιαφέρεται για τις γυναίκες».
Και συμπληρώνει: «Ξέρω ότι δεν θα πάρω δουλειά από αυτά τα έντυπα», κάνοντας λόγο για τις «επιπτώσεις» που ενδεχομένως κανείς υποστεί παίρνοντας θέση.
Ο Ashley Heath πρόσθεσε: «Η απόφαση για τη δημοσίευση σίγουρα δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία, συνειδητοποίησα ότι το υλικό είναι ισχυρό εν μέρει λόγω της διαδρομής του ίδιου του Ρίτσαρντσον. Δεν υπάρχει πρόθεση για φτηνό σοκ, όπως έχει υποστηριχθεί».
Οι πρώτες φωνές ακούστηκαν το 2001
Ο Τέρι Ρίτσαρντσον ήταν ένας από τους ακριβοθώρητους. Σπουδαίοι τίτλοι μόδας, όπως GQ και Vogue, συνεργάζονταν ανελλιπώς με τον «θείο Τέρι», όπως ήταν το παρατσούκλι του. Την εποχή της παντοκρατορίας του, ο Ρίτσαρντσον έχτιζε και κατέστρεφε καριέρες με ένα κλικ του.
Ήταν ο Ρίτσαρντσον που επιλέχθηκε από το Οβάλ Γραφείο να φωτογραφίσει τον Μπαράκ Ομπάμα την παραμονή της επανεκλογής του το 2012.
Ο Τέρι Ρίτσαρντσον φωτογράφιζε τα κορίτσια με έναν τρόπο ενοχλητικά σεξουαλικό, όταν όμως οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση εμφανίστηκαν, τα ζητήματα αισθητικής πήγαν περίπατο.
Το θέμα ήταν σοβαρό, δεν ξοδευόταν στο «είναι του γούστου μου ή όχι». Ο Ρίτσαρντσον ισχυριζόταν πάντα ότι οι λήψεις του ήταν συναινετικές. Από αυτή τη θέση δεν μετακινήθηκε ούτε για μια στιγμή.
Οι ισχυρισμοί για ανάρμοστη σεξουαλική συμπεριφορά του Ρίτσαρντσον ήρθαν για πρώτη φορά στο φως το 2001. Το 2010 η συγγραφέας και podcaster Jamie Peck θυμήθηκε μια φωτογράφιση με τον Ρίτσαρντσον όταν ήταν 19 ετών, κατά την οποία την πίεσε να εκτελέσει μια σεξουαλική πράξη.
Μετά το άρθρο της Peck, πολλές ακόμη γυναίκες βγήκαν μπροστά και κατήγγειλαν κακοποίηση.
Η περιγραφή της Caron Bernstein
«Ήταν κυριολεκτικά σαν να με πυροβολούσαν με κάποιο πυροβόλο όπλο προσωρινής παράλυσης. Ο εγκέφαλός μου έπαψε να λειτουργεί. Δεν έκανα τίποτα. Δεν συμπεριφερόμουν σαν μοντέλο.
Ένιωθα σαν ελάφι μπροστά σε προβολείς αυτοκινήτου. Δεν ήμουν ναρκωμένη, ούτε μου είχαν περάσει χειροπέδες. Δόξα τω Θεώ αυτό δεν συνέβη ποτέ. Αλλά κατά έναν παράξενο τρόπο, ίσως αν είχε συμβεί κάτι τέτοιο να ήταν πιο εύκολο για μένα να συγχωρήσω τον εαυτό μου που δεν αντιστάθηκα», θα εξιστορήσει το 2017 το μοντέλο Caron Bernstein κατηγορώντας τον φωτογράφο ότι τη βίασε κατά τη διάρκεια μιας φωτογράφισης το 2003.
Μέχρι το 2017 αποκλείστηκε από την Condé Nast, εκδότη τίτλων όπως η βρετανική Vogue. Οίκοι μόδας όπως ο Valentino και ο Gucci έκοψαν επίσης τους δεσμούς μαζί του.
Το οριστικό διαζύγιο με την Condé Nast επικυρώθηκε με ένα μέιλ που στάλθηκε από τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, Τζέιμς Γουλχάουζ, προς όλους τους διευθυντές της εταιρείας ανά τον κόσμο.
Το μειλ «ξηλώματος» της Condé Nast
«Σας γράφω για ένα πολύ σημαντικό θέμα. Η Condé Nast δεν επιθυμεί να συνεργαστεί άλλο με τον φωτογράφο Τέρι Ρίτσαρντσον. Όποιες φωτογραφίσεις έχει αναλάβει ή έχει ολοκληρώσει, αλλά δεν έχουν δημοσιευτεί, θα πρέπει να καταστραφούν και να αντικατασταθούν από άλλο υλικό. Σας παρακαλώ να επιβεβαιώσετε πως αυτή η απόφαση θα ενεργοποιηθεί από εσάς αποτελεσματικά και άμεσα. Σας ευχαριστώ για την υποστήριξή σας στο συγκεκριμένο θέμα».
Ο Ρίτσαρντσον έχει προηγουμένως αρνηθεί όλους τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι οι σκληρές, σεξουαλικές εικόνες είναι απλώς μέρος του στιλ του και ότι οι ιστορίες που ακούγονται για εκείνον είναι «γεμάτες μίσος και συκοφαντίες».
«Συνεργάστηκα με ενήλικες γυναίκες που συναινούσαν και είχαν πλήρη επίγνωση της φύσης του έργου και, όπως είναι τυπικό σε κάθε έργο, όλοι υπέγραψαν συμφωνητικές δηλώσεις», ανέφερε τότε σε δήλωσή του. «Ποτέ δεν χρησιμοποίησα την προσφορά εργασίας ή την απειλή της επίπληξης για να εξαναγκάσω κάποιον σε κάτι που δεν ήθελε να κάνει».
Η σιωπηρή επανεκκίνηση
Οι γνώστες της μόδας λένε ότι παρόλο που ο Ρίτσαρντσον μπήκε στη μαύρη λίστα, συνέχισε να εργάζεται στο παρασκήνιο. Τώρα φαίνεται να γυρίζει από το ιδιωτικό στο δημόσιο.
Τον Ιανουάριο, η μάρκα Enfants Riches Déprimés με έδρα το Παρίσι και το Λος Άντζελες κυκλοφόρησε μια καμπάνια που φωτογραφήθηκε από τον Τέρι Ρίτσαρντσον μαζί με ένα φωτογραφικό βιβλίο με τίτλο «Rats at the Ritz».
Η περίπτωση του Τέρι Ρίτσαρντσον δεν είναι η μοναδική. Την Τρίτη (20/05) ο ηθοποιός Κέβιν Σπέισι, ο οποίος έχει αντιμετωπίσει πολυάριθμες καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση, παρέλαβε στις Κάννες ένα βραβείο καριέρας και είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει μια ομιλία όπου με δάκρυ συγκίνησης τόλμησε έναν παραλληλισμό ανάμεσα στον δικό του εξοστρακισμό από το Χόλιγουντ και τη μαύρη μοίρα του συγγραφέα Ντάλτον Τράμπο επί ημερών Μακαρθισμού και Μαύρης Λίστας (τότε που οι αριστεροί του Χόλιγουντ διώκονταν σε ένα απίστευτο κυνήγι μαγισσών).
Με πληροφορίες από The Guardian.
Content Original Link:
" target="_blank">