GP Εμίλια Ρομάνια: Το πρόγραμμα δοκιμών και αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική
Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, η “ευρωπαϊκή σεζόν” της F1 ξεκινά και τελειώνει στην Ιταλία, με τα GP της Ίμολα και της Μόντσα αντίστοιχα. Όμως, ίσως φέτος να είναι η τελευταία χρονιά που θα συμβεί αυτό, καθώς από το 2026 το Autodromo Enzo e Dino Ferrari θα χάσει τη θέση του στο πρόγραμμα – στο ταξίδι του σπορ για άλλες πολιτείες.
Το GP της Εμίλια Ρομάνια, αυτό το τριήμερο 16-18 Μαΐου, είναι το 7ο της σεζόν, πρώτο ευρωπαϊκό για φέτος. Η F1 θα μείνει στην ήπειρό μας μέχρι και τον αγώνα της Μόντσα, στο Μιλάνο, στς 7 Σεπτεμβρίου, με μόνο μία εμβόλιμη εξαίρεση: το GP του Καναδά στο μέσον Ιουνίου. Αυτό σημαίνει ότι 8 από τα επόμενα 9 GP θα είναι μεσημεριανά.
Στην Ίμολα οι αντίπαλοι της F1 θα προσπαθήσουν, με μικρές ή λίγο μεγαλύτερες αναβαθμίσεις, να βρουν απαντήσεις για την ταχύτητα της MCL39 που έχει χαρίσει 4 νίκες στον Όσκαρ Πιάστρι και 1 νίκη στον Λάντο Νόρις στα 6 GP φέτος, μέχρι στιγμής.
Όπως θα διαβάσετε παρακάτω η McLaren ενδέχεται με τις μαλακότερες γόμες της Pirelli να έχει και στην Ίμολα το “πάνω χέρι” που της χαρίζει η εξαίρετή της διαχείριση και προστασία των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του αγώνα.
Πέρσι η McLaren -με την μεγάλη αναβάθμιση που είχε παρουσιάσει στο Μαϊάμι- καταδίωξε τη Red Bull, που κέρδισε οριακά με τον Μαξ Φερστάπεν. Αλλά τώρα είναι η πρώτη που καταδιώκεται, από μια RBR που καλείται άμεσα να δώσει μια πιο ανταγωνιστική RB21 στον Ολλανδό για να τον κρατήσει στη μάχη του τίτλου. Και πιθανώς και στις τάξεις της.

Ο Φερστάπεν έχει κερδίσει 3/4 νίκες στην Ίμολα από την επιστροφή του αγώνα στο πρόγραμμα το 2020, ενώ στο Μαϊάμι κέρδισε και την πολ ποζίσιον. Θα έχει την ταχύτητα και σε ρυθμό αγώνα η Red Bull για να απειλήσει ο Μαξ τους Πιάστρι-Νόρις;
Η Mercedes επίσης προετοιμάζει μια σειρά αναβαθμίσεων της W16 για το πρώτο GP του Κίμι Αντονέλι στην πατρίδα του, επίσης με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης των ελαστικών.
Η Ferrari, για τον πρώτο αγώνα του Λιούις Χάμιλτον μέσα στην Ιταλία, θα έχει μικρότερες βελτιώσεις από όσες αναμένονταν αρχικά – καθώς μετέθεσε το μεγάλο πακέτο αναβάθμισης της SF-25 για το GP Ισπανίας την 1η Ιουνίου.
GP Εμίλια Ρομάνια: Ελαστικά & στρατηγική
Η πρώτη και κυριότερη είδηση σχετικά με τα ελαστικά είναι ότι για πρώτη φορά φέτος οι ομάδες της F1 θα χρησιμοποιήσουν την καινούρια, υπερ-μαλακή γόμα C6 που πρόσθεσε φέτος η Pirelli στη γκάμα των ελαστικών της (που είχε πέντε γόμες μέχρι και πέρσι).
Συνεπώς, αυτό το τριήμερο θα χρησιμοποιηθούν τα τρία μαλακότερα ελαστικά της ιταλικής εταιρείας (C4 σκληρή / C5 μέση / C6 μαλακή), και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι αυτό θα δώσει άλλο ένα πλεονέκτημα στη McLaren – η οποία κυριαρχεί φέτος κυρίως λόγω της απαράμιλλης αποτελεσματικότητας με την οποία προστατεύει τα ελαστικά της.
Όπως αναφέρει η Pirelli, η υπερ-μαλακή γόμα C6 έχει έγκριση για πίστες που καταπονούν λιγότερο τα ελαστικά και παρέχει περισσότερη πρόσφυση σε έναν γρήγορο γύρο, ειδικά με δεδομένο ότι η επιφάνεια της Ίμολα είναι λιγότερο τραχιά από το μέσο όρο.

Η ιταλική εταιρεία συμπληρώνει πως “δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε [τη C6] να χρησιμοποιηθεί σε ένα stint του αγώνα. Λόγω των περιορισμένων σημείων προσπέρασης, οι δοκιμές κατάταξης παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως και η εύρεση της σωστής στρατηγικής.
Πέρσι η στρατηγική ενός πιτ-στοπ αποδείχθηκε η πιο αποδοτική. 15 οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα (C4), τρεις με τη σκληρή (C3) και δύο με τη μαλακή (C5). Οι σκληρότερες γόμες δούλεψαν καλύτερα, προσφέροντας πολύ σταθερή απόδοση με περιορισμένη θερμική φθορά παρότι η θερμοκρασία της πίστας ξεπερνούσε τους 50 Κελσίου.
Όσοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα χρειάστηκε να κάνουν δύο πιτ-στοπς. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν πηγαίνοντας σε ένα σκαλοπάτι πιο μαλακά ελαστικά σε σχέση με πέρσι, θα επιφέρει κάποια επίδραση. Υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS με περιορισμένες ευκαιρίες προσπέρασης αλλού, κι επιπλέον το pit-lane εδώ είναι το πιο χρονοβόρο του προγράμματος. Όλες αυτές οι παράμετροι συνδυάζονται για να γίνει η στρατηγική ενός πιτ-στοπ παράδοση σε αυτή την πίστα”.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 7ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (16/05) μέχρι το κυρίως GP της Κυριακής (18/05), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Ίμολα:
Πρόγραμμα GP Εμίλια Ρομάνια 2025
Παρασκευή 16 Μαΐου
- 14:30-15:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 18:00-19:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)
Σάββατο 17 Μαΐου
- 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
- 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης GP (Q)
Κυριακή 18 Μαΐου
- 16:00: Αγώνας (GP)
Πού θα το δείτε: Το 7ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στην Ίμολα, θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 18 Μαΐου, στις 16:00, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων του τριημέρου:
- FP1 – 16/5 – 14:30 – ANT1+
- FP2 – 16/5 – 18:00 – ANT1+
- FP3 – 17/5 – 13:30 – ANT1+
- Qualifying – 17/5 – 17:00 – ANT1+
- Formula 1 Show – 18/5 – 15:00 – ΑΝΤ1, ANT1+
- F1 – Race – 18/5 – 16:00 – ΑΝΤ1, ANT1+
- Formula 1 Show – 18/5 – Με τη λήξη του αγώνα – ΑΝΤ1+
Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

GP Εμίλια Ρομάνια 2025 / Autodromo Enzo e Dino Ferrari, 16-18 Μαΐου 2025
- ΠρώτοGP: 1980
- Μήκος πίστας: 4,909 km
- Γύροι: 63
- Συνολική διαδρομή: 309,049 km
- Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:15.484 (2020)
- Νικητής 2024: Μαξ Φερστάπεν
- Περισσότερες νίκες: Μίκαελ Σουμάχερ (7)
- Πιθανότητα βροχής: Παρασκευή: 40% / Σάββατο: <20% / Κυριακή: 20%
- Θερμοκρασία: Παρασκευή: 18-19° C / Σάββατο: 20° C / Κυριακή: 22° C
- Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 75%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 28,2’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)

5 Hot Info για το σιρκουί της Ίμολα
- Το Autodromo Enzo e Dino Ferrari της Ίμολα έχει φιλοξενήσει το GP Ιταλίας το 1980, από το ‘81 το GP Αγ. Μαρίνου (παρότι η πίστα δεν είναι στο κρατίδιο αυτό), ενώ ο τίτλος του αγώνα από το 2020 είναι “Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna”. Το 2023 ο αγώνας δεν διεξήχθη λόγω καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν την επαρχία της Εμίλια Ρομάνια, με τραγικό κόστος σε ανθρώπινες ζωές.
- Ο Έντσο Φερράρι πρωτοστάτησε στις προσπάθειες δημιουργίας μιας πίστας στους λόφους της Εμίλια Ρομάνια και στην όχθη του ποταμού Σαντέρνο, η οποία θα είχε τόσο τεχνική σχεδίαση που θα αποκαλούνταν και ως “μικρό Νίρμπουργκρινγκ”. Ο θεμέλιος λίθος μπήκε το Μάρτιο του 1950 και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του ‘52, ενώ το πρώτο GP διεξήχθη εκεί το 1980. Αρχικά η πίστα πήρε την ονομασία του γιου του Έντσο, Ντίνο, που χάθηκε πρόωρα, αλλά το 1988 προστέθηκε και το όνομα του ίδιου του “Κομεντατόρε” μετά τον θάνατό του.
- Με 19 στροφές και υψομετρική διαφορά 30 μέτρων κατά μήκος της, η πίστα είναι αρκετά στενή και έχει μόνο μία ζώνη DRS. Συνεπώς, οι δοκιμές κατάταξης παίζουν σημαντικό ρόλο, και αποδεικνύεται από το γεγονός ότι κανένας οδηγός δεν έχει κερδίσει ποτέ εκεί εκκινώντας πιο πίσω από την 8η θέση.
- Μόνο ο Φερνάντο Αλόνσο, από τους εν ενεργεία οδηγούς, έχει αγωνιστεί στην Ίμολα όταν είχε την ονομασία GP Αγ. Μαρίνου (δηλαδή έως και το 2006). Το 2005, μάλιστα, ο Ισπανός κέρδισε εκεί μία από τις πιο συγκλονιστικές νίκες της καριέρας του, βγαίνοντας νικητής μιας επικής μάχης με τον Μίκαελ Σουμάχερ.
- Ο “Σούμι”, ωστόσο, είναι ο πλέον πολυνίκης στην Ίμολα, με 7 παρουσίες στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, ενώ ο Άιρτον Σένα έχει τις περισσότερες πολ ποζίσιονς (8). Η τελευταία από αυτές σημειώθηκε το τραγικό τριήμερο της Πρωτομαγιάς του 1994 στην Ίμολα, την ημέρα που έχασε τη ζωή του ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ, και μία μέρα πριν χαθεί και ο ίδιος ο Άιρτον.
Content Original Link:
" target="_blank">