04
Sun, May
335 New Articles

Γιατί η αναβάθμιση του Μπαχρέιν κάνει τη Ferrari -λίγο πιο- αισιόδοξη στη Τζέντα

Γιατί η αναβάθμιση του Μπαχρέιν κάνει τη Ferrari -λίγο πιο- αισιόδοξη στη Τζέντα

AUTOMOTO
Γιατί η αναβάθμιση του Μπαχρέιν κάνει τη Ferrari -λίγο πιο- αισιόδοξη στη Τζέντα

Με παρένθεση την πολ ποζίσιον και νίκη του Λιούις Χάμιλτον στο Sprint της Κίνας, το ξεκίνημα της Scuderia Ferrari στη φετινή σεζόν της Formula 1 υπήρξε απογοητευτικό – καθώς οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον δεν έχουν ανέβει στο βάθρο κανενός από τα τέσσερα GP μέχρι στιγμής.

Αμέσως μετά το σοκαριστικό για τη Scuderia ντεμπούτο της στην Αυστραλία τον περασμένο μήνα, ο τεχνικός διευθυντής Λοΐκ Σερά επέστρεψε στο Μαρανέλο για να επισπεύσει τις διορθωτικές κινήσεις στο σχεδιασμό της SF-25 – κυρίως για να διορθώσει το μεγάλο πρόβλημα της αδυναμίας ρύθμισης του μονοθεσίου σε χαμηλό ύψος από το έδαφος με το βαρύ φορτίο καυσίμων του αγώνα.

Η πρώτη διορθωτική κίνηση ηρθε με το νέο δάπεδο που εισήγαγε η Ferrari στο Μπαχρέιν – και θα ακολουθήσει ένα μεγαλύτερο πακέτο αναβαθμίσεων στο Μαϊάμι, στις 2-4 Μαΐου.

Η αναβάθμιση του Μπαχρέιν δούλεψε. Το μεσαίο stint του Λεκλέρ στον αγώνα του Σακίρ ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό, και ο Μονεγάσκος είχε τη δυνατότητα -σε εκείνο το χρονικό σημείο- να μένει μέσα στη μάχη της διεκδίκησης του βάθρου απέναντι στους Τζορτζ Ράσελ και Λάντο Νόρις.

Σε εκείνο το stint η SF-25 έφερε ακόμα το 65% των καυσίμων της, και παρόλα αυτά ήταν πολύ ανταγωνιστική. Ακόμα και στα χέρια του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος τις δύο προηγούμενες ημέρες δεν είχε καταφέρει να εντοπίσει ένα σύνολο ρυθμίσεων του μονοθεσίων που να αποδίδει.

Όμως, οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας παρατήρησαν κάτι πολύ ενθαρρυντικό στο Σακίρ: η δυνατότητα της SF-25 να κρατά τα ελαστικά της μέσα στο ‘παράθυρο’ θερμικής λειτουργίας τους είχε αυξηθεί σημαντικά -σχεδόν διπλασιαστεί- με την εισαγωγή του νέου δαπέδου και των άλλων αλλαγών του αυτοκινήτου στο Σακίρ, σε σχέση με τη Σουζούκα (που μάλιστα επικρατούσαν και πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες) μία εβδομάδα νωρίτερα.

Αυτό, με άλλα λόγια, σημαίνει ότι το νέο δάπεδο που εισήχθη στο μονοθέσιο στο Σακίρ επέτρεψε τη βελτίωση της σταθερότητας στην απόδοση του αυτοκινήτου σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών και θερμοκρασιών, και μάλιστα με σχετικά βαρύ φορτίο καυσίμων.

Και τώρα οι συνθήκες στη Τζέντα φαντάζουν πολύ πιο ευνοϊκες για τη Scuderia: το σιρκουί στους δρόμους της αραβικής πόλης είναι πολύ πιο γρήγορο, με μεγάλες ευθείες και γρήγορες στροφής, ενώ η άσφαλτος είναι πολύ λιγότερο τραχιά σε σχέση με το Σακίρ.

Η Τζέντα, έτσι, δεν έχει καμία σχέση με το Σακίρ. Ενώ στο Μπαχρέιν η θερμική φθορά των ελαστικών ήταν πολύ ψηλή, στη Τζέντα αναμένεται να είναι πολύ πιο χαμηλή. Σε τέτοιο βαθμό που ενώ στο Μπαχρέιν η Pirelli προσέφερε τις τρεις σκηρότερες γόμες της, στη Σαουδική Αραβία προσφέρει -σχεδόν- τις τρεις πιο μαλακές της: C3, C4, C5.

Κι αυτό μπορεί να διευρύνει ακόμα περισσότερο το “παράθυρο” απόδοσης της SF-25, που ήταν ήταν ενθαρρυντικά διευρυμένο το προηγούμενο τριήμερο σε πολύ πιο επίπονες συνθήκες. Ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η βελτίωση της απόδοσης της SF-25 μπορεί να είναι ακόμα και της τάξης του 30%.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Ferrari, βάσει αυτού, θα κάνει ρυθμίσεις χαμηλής άντωσης της SF-25 και θεωρητικά -λόγω της ομαλής ασφάλτου- θα έχει τη δυνατότητα μείωσης της απόστασης του δαπέδου από το έδαφος, για να λειτουργήσει με τον βέλτιστο τρόπο η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.

Αν τα καταφερει, θα έχει λύσει αυτό το βασικό πρόβλημα που είχε από την αρχή της σεζόν: το ύψος από το έδαφος, και κατά συνέπεια την αλληλεπίδραση του σασί με την αεροδυναμική.

Εξάλλου, το σιρκουί της Τζέντα -λόγω της χάραξής του- ταιριάζει στη βασική φιλοσοφία της SF-25, που είναι σχεδιασμένη με κύριο γνώμονα την απόδοσή της στις γρήγορες στροφές. Αλλά στον προσομοιωτή τις τελευταίες μέρες η ομάδα του Μαρανέλο επικεντρώθηκε και στη βελτίωση της μηχανικής πρόσφυσης του μονοθεσίου, δοκιμάζοντας διαφορετικές ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Όλα αυτά, βεβαίως, έχουν στόχο να βγάλει η ομάδα στην επιφάνεια και να αξιοποιήσει την υπάρχουσα ταχύτητα της SF-25. Σε απόλυτη ταχύτητα, βάσει της αεροδυναμικής του απόδοσης (όταν αυτή δουλεύει σε ιδανικές συνθήκες) το ιταλικό μονοθέσιο φέρεται να υστερεί κατά περίπου 3 δέκατα στο γύρο από τη McLaren.

Αυτή τη διαφορά η Scuderia θα προσπαθήσει να την περιορίσει με τις αναβαθμίσεις του Μαϊάμι, αφού πρώτα -αν επιβεβαιωθούν τα παραπάνω- θα έχει λύσει τα αρχικά της φετινά προβλήματα με τις τροποποιήσεις του Μπαχρέιν.

Στο Σακίρ υπήρξε μια καλή ένδειξη για την τελευταία αυτή προσπάθεια, και έτσι οι ταιριαστές συνθήκες της Τζέντα δεν αποκλείεται να βάλουν τη Scuderia στη μάχη για μια θέση στο βάθρο στη Σαουδική Αραβία αυτό το τριήμερο.

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο κόκπιτ της Ferrari SF-25 στο περιθώριο του GP του Μπαχρέιν 2025 Florent Gooden / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Αυτά φαίνεται να υπονοούνται και από τα σχόλια του Σαρλ Λεκλέρ μετά το Μπαχρέιν. Ο Μονεγάσκος είπε ότι στο Μπαχρέιν άρχισε να αισθάνεται πολύ πιο άνετα με την SF-25, αλλά και ότι το cavallino ακόμα χρειάζεται περισσότερη άντωση.

“Πιστεύω ότι προς στιγμήν παίρνουμε το μέγιστο από το αυτοκίνητο από την άποψη της ισορροπίας του, δεν υπάρχει περιθώριο για κάτι περισσότερο” είπε μετά τον αγώνα του Μπαχρέιν ο Λεκλέρ.

“Χρειάζομαι περισσότερη πρόσφυση για να στρίβω ταχύτερα. Στις κατατακτήριες νιώθω ότι μπορούμε να κρύψουμε κάποια από τα μειονεκτήματα, αλλά στον αγώνα αυτό δεν είναι εφικτό.

Εάν δεν έχεις αρκετή πρόσφυση γλιστράς περισσότερο και τα ελαστικά φθείρονται περισσότερο. Είναι σαν το φαινόμενο της χιονοστοιβάδας”, συνέχισε ο Μονεγάσκος.

Και σε ερώτηση αν η επόμενη αναβάθμιση της SF-25 θα την κάνει ταχύτερη, απάντησε: “Δεν ξέρω. Όλα παίρνουν λίγο περισσότερο χρόνο από όσο θα ήθελα. Είμαι σίγουρος ότι θα ξαναβρούμε το δρόμο μας προς την κορυφή, αλλά πότε θα γίνει αυτό; Δεν έχω ιδέα”, κατέληξε ο Λεκλέρ.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Ο ρόλος κλειδί πρώην ανθρώπου του Ολυμπιακού στη Σαουδική Αραβία και οι μεταγραφές

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο ρόλος κλειδί πρώην ανθρώπου του Ολυμπιακού στη Σαουδική Αραβία και οι μεταγραφές

Βαγγέλης Μαρινάκης: Τι συμβαίνει με τη Σάο Πάολο

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Βαγγέλης Μαρινάκης: Τι συμβαίνει με τη Σάο Πάολο

Γιατί ο Ολυμπιακός περίμενε τον υποβιβασμό της ΑΕΚ Β’ και ο ρόλος-κλειδί με την κατάταξη της Κ19 για τον Ολυμπιακό

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Γιατί ο Ολυμπιακός περίμενε τον υποβιβασμό της ΑΕΚ Β’ και ο ρόλος-κλειδί με την κατάταξη της Κ19 για τον Ολυμπιακό

Παναθηναϊκός – Εφές: Το συνεχίζουν στην Τουρκία για Αταμάν – Αφορμή ο γιος του Σαρπ και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος

ΜΠΑΣΚΕΤ

Παναθηναϊκός – Εφές: Το συνεχίζουν στην Τουρκία για Αταμάν – Αφορμή ο γιος του Σαρπ και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος

Τι έκανε ο Βασίλης Τολιόπουλος όταν έμαθε ότι θα γίνει πατέρας

ΜΠΑΣΚΕΤ

Τι έκανε ο Βασίλης Τολιόπουλος όταν έμαθε ότι θα γίνει πατέρας

Γκρεγκ Πόποβιτς: Οι ατάκες που έμειναν στην ιστορία

ΜΠΑΣΚΕΤ

Γκρεγκ Πόποβιτς: Οι ατάκες που έμειναν στην ιστορία

Ingr 1ος τελικός στη χρονιά για την Παπαμιχαήλ

Tennis

Ingr 1ος τελικός στη χρονιά για την Παπαμιχαήλ

Highlights: Ο 3ος τίτλος της Σαμπαλένκα στη Μαδρίτη (vid)

Tennis

Highlights: Ο 3ος τίτλος της Σαμπαλένκα στη Μαδρίτη (vid)

Κυπελλούχοι Πουρναρόπουλος και Κουντουράκης, στον τελικό Αντωνόπουλος και Κυπριώτης

Tennis

Κυπελλούχοι Πουρναρόπουλος και Κουντουράκης, στον τελικό Αντωνόπουλος και Κυπριώτης

Άλλη μία υπέρβαση, άλλη μία πολ ποζίσιον για τον Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι

AUTOMOTO

Άλλη μία υπέρβαση, άλλη μία πολ ποζίσιον για τον Μαξ Φερστάπεν στο Μαϊάμι

LIVE Formula 1: Οι κατατακτήριες για το GP του Μαϊάμι

AUTOMOTO

LIVE Formula 1: Οι κατατακτήριες για το GP του Μαϊάμι

Φερστάπεν: "Είμαι ευτυχής που κανείς δεν τραυματίστηκε" -"Βολές" του Βολφ στη Red Bull

AUTOMOTO

Φερστάπεν: "Είμαι ευτυχής που κανείς δεν τραυματίστηκε" -"Βολές" του Βολφ στη Red Bull

Α2 ΓΥΝΑΙΚΩΝ Μια ακόμη νίκη για τον Ηλυσιακό στον Α΄ όμιλο, 12-9 τον ΑΟ Καστέλλας

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α2 ΓΥΝΑΙΚΩΝ Μια ακόμη νίκη για τον Ηλυσιακό στον Α΄ όμιλο, 12-9 τον ΑΟ Καστέλλας

Α1 ΑΝΔΡΩΝ, PLAY IN Στα Play Off o Υδραϊκός, 12-11 τον ΝΟ Χίου ΑΥΡΑ (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α1 ΑΝΔΡΩΝ, PLAY IN Στα Play Off o Υδραϊκός, 12-11 τον ΝΟ Χίου ΑΥΡΑ (pics)

«ACROPOLIS Swim Open 2025» Ρεκόρ αγώνων και όρια από τον Σίσκο στα 200μ ύπτιο

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

«ACROPOLIS Swim Open 2025» Ρεκόρ αγώνων και όρια από τον Σίσκο στα 200μ ύπτιο