Το αστρονομικό ποσό που ζητά η F1 από την Ίμολα για να κρατήσει το GP το 2026
Τυπικά το μέλλον του GP της Ίμολα βρίσκεται ακόμα υπό διαπραγμάτευση, καθώς το κόστος αυξάνεται και ο όμιλος της Liberty Media, που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1, ζητά υπέρογκα ποσά για την ανανέωση συμβολαίων – έχοντας και μια μακρά λίστα χωρών που θέλουν να εξασφαλίσουν μία θέση στο πρόγραμμα του σπορ.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με αφανισμό ιστορικές πίστες, όπως το Autodromo Enzo e Dino Ferrari στην επαρχία της Εμίλια Ρομάνια κοντά στη Μπολόνια, παρότι μεταξύ άλλων ακόμα και ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι “η Ίμολα πρέπει να μείνει στο καλεντάρι”.
Το “κλειδί” είναι, φυσικά, το κόστος. Η F1 φέρεται να ζητά 60 εκατομμύρια (το χρόνο) για να εξακολουθήσει το σπορ να επισκέπτεται την Ίμολα. Το παράβολο αυτό είναι διπλάσιο από το φετινό.
Δεδομένου ότι το περασμένο τριήμερο στην Ίμολα προσέλκυσε 242.000 θεατές, ο Tullio Del Sette -επίτροπος της ιταλικής λέσχης αυτοκινήτου ACI- αναζητά λύσεις για την επιβίωση του αγώνα.

Μέχρι στιγμής, το κόστος καλυπτόταν κατά 5,25 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών της Ιταλίας, με 5 εκατ. ευρώ από τον οργανισμό ICE (Οργανισμός Προώθησης και Διεθνοποίησης των Ιταλικών εταιρειών), με συνεισφορές από την πρωτοβουλία «Made in Italy», με 5 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια της Εμίλια-Ρομάνια και με 2 εκατ. ευρώ από τον Δήμο της Ίμολα.
Παράλληλα, τα έσοδα από τα εισιτήρια φέτος ανήλθαν στα 21 εκατ. ευρώ, με καθαρό κέρδος περίπου 18 εκατ. για την ACI. Δεδομένου ότι το ‘ταβάνι’ χωρητικότητας θεατών έχει ήδη φτάσει, η αύξηση των τιμών ενδέχεται να κάνει τα εισιτήρια απρόσιτα.
Με τις παραπάνω συνεισφορές και με τα κέρδη από τα εισιτήρια, το συνολικό ποσό που συγκεντρώνουν οι Ιταλοί για τον αγώνα φτάνει τα 40 εκατ. ευρώ, που είναι πολύ κάτω από τα 60 εκατομμύρια που αξιώνει η F1 για το 2026.
Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το κόστος διοργάνωσης του αγώνα προϋπολογίστηκε φέτος στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Οπότε τα μαθηματικά δεν βγαίνουν.
Κατά συνέπεια, η ACI -που εκπροσωπεί την Ιταλία στη FIA και διαχειρίζεται τους αγώνες της Μόντσα και της Ίμολα- καλείται να καλύψει τη διαφορά αναζητώντας εταίρους. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του προέδρου της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ και του Πάολο Βάλι, προέδρου της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού του Σαν Μαρίνο.
Σύμφωνα με τον Βάλι, «συζητήσαμε την πιθανότητα επιστροφής του GP του Σαν Μαρίνο – και ο πρόεδρος της FIA δεν απέκλεισε αυτό το σενάριο».
Δεδομένου του πολύ υψηλού κόστους, ωστόσο, το σενάριο αυτό πολύ πιθανώς να προβλέπει την ένταξη της Ίμολα στον κύκλο των ιστορικών GP που θα διεξάγονται χρόνο παρά χρόνο και θα εναλλάσσονται με άλλες σημαντικές πίστες όπως του Σπα στο Βέλγιο και της Βαρκελώνης στην Ισπανία.
Από την άλλη, αν ο νέος αγώνας στους δρόμους της Μαδρίτης το 2026 συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα με τις άδειες κατασκευής και τις αντιδράσεις κατοίκων, η Ίμολα θα μπορούσε να κληθεί εκτάκτως για να αναπληρώσει τη θέση – πιθανώς διοργανώνοντας τον αγώνα του 2023 που ματαιώθηκε λόγω των καταστροφικών πλημμυρών στην Εμίλια Ρομάνια.
Content Original Link:
" target="_blank">