22
Thu, May
607 New Articles

Δοκιμάζουμε τη σπορτίφ έκδοση ST-Line του ανανεωμένου υβριδικού B-SUV Ford Puma

Δοκιμάζουμε τη σπορτίφ έκδοση ST-Line του ανανεωμένου υβριδικού B-SUV Ford Puma

AUTOMOTO
Δοκιμάζουμε τη σπορτίφ έκδοση ST-Line του ανανεωμένου υβριδικού B-SUV Ford Puma

Η οικονομία καυσίμου, η ευρυχωρία μέσα σε ένα συμπαγές αμάξωμα και η ψηφιοποίηση του εσωτερικού είναι τα απόλυτα καλέσματα του καιρού αυτού για ένα αυτοκίνητο που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα B-SUV – στην πιο κρίσιμη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, όπου το αυτοκίνητο έχει συχνά τον ρόλο του μοναδικού οχήματος μιας οικογένειας.

Έτσι, το Puma συνεχίζει να εξελίσσεται για να μην χάσει το βηματισμό του στον πετυχημένο δρόμο που ακολουθεί, με το νέο του φετινό φρεσκάρισμα: αυτό περιλαμβάνει ισχνές σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα, αλλά πολύ μεγάλες στο πλήρως ανασχεδιασμένο του εσωτερικό – το οποίο πλέον είναι “οθονοκεντρικό”: σχεδιασμένο γύρω από τη μεγάλη κεντρική οθόνη των 12 ιντσών.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Αυτός ήταν ένας τομέας που το Puma -μέχρι πρότινος- είχε χάσει λίγο έδαφος από τον ανταγωνισμό, αλλά το διόρθωσε τώρα με την οθόνη, κυκλωμένη από ένα ανασχεδιασμένο ταμπλό που ίσως του στερεί λίγο από το χαρακτήρα και τη διαφορετικότητα που του χάριζε το προηγούμενο εσωτερικό του.

Παρόλα αυτά, η “ψηφιοποίηση” αυτή συνδυάζεται με την ευρυχωρία (ειδικά τα εξαιρετικά 456 λίτρα του χώρου αποσκευών), με τον εξαιρετικά ευρύ εξοπλισμό, με τη στιβαρότητα της οδικής του συμπεριφοράς και με την αποδοτικότητα και οικονομία του mild hybrid συστήματος με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 EcoBoost, για να κρατήσουν τη φήμη του Puma ως ένα από τα καλύτερα B-SUV που μπορείς να αγοράσεις σήμερα.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Και παραμένει και αρκετά δυναμικό, επίσης, με τα φουσκωμένα του φτερά, με τη μεγάλη του μάσκα, με την κλίση της οροφής στην τρίτη κολόνα, με το μικρό πίσω τζάμι και την πτέρυγα πάνω του. Ειδικά στην έκδοση ST-Line, που δοκιμάζουμε εδώ.

Το bodykit της έκδοσης αυτής προσθέτει ορισμένα μη κραυγαλέα αλλά σημαντικά στοιχεία στην εμφάνιση: τις εξειδικευμένες ζάντες, και τη βαφή του ρύγχους, του προφυλακτήρα και των φτερών στο χρώμα του αμαξώματος – μαζί με την ιδιαίτερη μάσκα με μαύρο γυαλιστερό και μαύρο ματ φινίρισμα. Παράλληλα, τα πλευρικά προστατευτικά είναι και αυτά στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά με μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS
Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Στο εσωτερικό η έκδοση αυτή προσθέτει το λογότυπο ST-Line, τιμόνι με διάτρητη δερμάτινη επένδυση και κόκκινη ραφή, σπορ πεντάλ αλουμινίου, καλύμματα μαρσπιέ αλουμινίου, σπορ καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση με κόκκινη ραφή και μαύρη επένδυση οροφής.

Το kit ST-Line ολοκληρώνεται με τη λίγο πιο σπορτίφ ρύθμιση της ανάρτησης και το αρκετά καλό σε απόκριση και σπορ σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (σε αυτή την βασική έκδοση ST-Line, καθώς διατίθεται και το Powershift). Οι διαδρομές του, για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι σχετικά μικρές, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125PS P.DIAMANTIS

Εκτός από επιδόσεις και ευκολία, ο συνδυασμός του κινητήρας 1.0 λίτρου με το μηχανικό κιβώτιο συμβάλει στην αρκετά ικανοποιητική κατανάλωση, που δίνεται εργοστασιακά (κατά WLTP) στα 5,3-6,0 lt/100 km και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης.

Η ήπια υβριδική (mild hybrid) 48βολτη έκδοσητου τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 EcoBoost λειτουργεί με μια ενσωματωμένη γεννήτρια που αναλαμβάνει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας στη μπαταρία ιόντων λιθίου κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Η ενέργεια αυτή στη συνέχεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση για να μειώσει το φορτίο του βενζινοκινητήρα και να βελτιώσει τόσο τις επιδόσεις όσο και την οικονομία καυσίμου.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Στην πράξη, το Puma mHEV εύκολα πετυχαίνει μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km με ήρεμη οδήγηση. Βεβαίως, είναι τόσο καλοστημένο, και το πλαίσιό του το κάνει τόσο ικανό να κινηθεί σβέλτα, που δεν είναι δύσκολο σε έναν ορεινό φιδίσιο δρόμο να αφήσεις την κατανάλωση να σκαρφαλώσει πάνω από τα 8,5 lt.

Όμως, και πάλι, σε έναν τέτοιο ρυθμό, ή για μια πρόσπέραση στον επαρχιακό δρόμο ή για τις επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ) στην πόλη, βοηθά ιδιαίτερα στην κατανάλωση η ζωηρή ροπή των 210 Nm από τις 1.750 στροφές του γραμμικού μοτέρ, μαζί με την αποθηκευμένη ενέργεια του υβριδικού συστήματος και την καλορυθμισμένη κλιμάκωση των 6 σχέσεων του κιβωτίου.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Εξάλλου, η Ford έχει χτίσει επάξια από το γύρισμα του αιώνα μέχρι τις μέρες μας τη φήμη της στο σπουδαίο στήσιμο των αυτοκινήτων της για το δρόμο. Αυτό δεν έχει αλλάξει στο φρεσκαρισμένο Puma: δεν είναι π.χ. πιο μαλακό ή με οποιονδήποτε τρόπο αλλαγμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Ειδικά στην έκδοση αυτή που έχει πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης, για ακόμα καλύτερη συγκρότηση στη σβέλτη οδήγηση – χωρίς να γίνονται αισθητες ιδιαίτερες θυσίες στην άνεση της καθημερινότητας.

Άλλωστε, ανέκαθεν η ανάρτησή του Puma ήταν τόσο καλορρυθμισμένη που ισορροπούσε άρτια ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ οδική συμπεριφορά. Είναι ένα από τα B-SUV που χαίρεσαι να οδηγείς, χάρη στη στιβαρότητα του πλαισίου, των έλεγχο των κλίσεων, τη συγκρότηση του πατήματος σε όλες τις φάσεις της στροφής.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Το τιμόνι δε χάσει την αμεσότητα και πληροφόρηση του προηγούμενου (όσο κι αν δεν του φαίνεται) και συμβάλλει επίσης στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε άλλες συνθήκες, όπως στην πόλη ή στο ταξίδι, το Puma διατηρεί αναλλοίωτες τις αρετές της ευελιξίας και της ποιότητας κύλισης, αντίστοιχα.

Κι αναλόγως των συνθηκών, ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει τις ρυθμίσεις βάσει των προφίλ Normal, Sport, Eco, Slippery. Όσο για την κίνηση στο χωματόδρομο, τη βοηθούν τα 16,6 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, αλλά φυσικά την περιορίζουν τα ασφάλτινα ελαστικά, η έλλειψη ρεζέρβας και η μετάδοση της κίνησης σε δύο τροχούς – τους μπροστινούς.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS
Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Τέλος, η σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης του Puma περιλαμβάνει στάνταρ τεχνολογίες όπως το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go, που συνεργάζεται με τα Lane Centring και Predictive Speed Assist για να ρυθμίζει προληπτικά την ταχύτητα του οχήματος στις στροφές, στους κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο ή έξοδο από αυτοκινητόδρομους.

Επίσης, το σύστημα Intersection Assist παρακολουθεί το δρόμο μπροστά για πιθανές συγκρούσεις με επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες -όπως και με πεζούς και ποδηλάτες- και μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα ώστε να αποτρέψει ή να μετριάσει τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης. Επίσης, το Reverse Brake Assist ανιχνεύει ακίνητα αντικείμενα και προειδοποιεί τον οδηγό.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125PS P.DIAMANTIS

Επιστρέφοντας στην ανανέωση του Puma για τη γενιά του 2025, το μόνο που έχει αλλάξει είναι το εσωτερικό σχέδιο που έχουν οι LED μονάδες των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, καθώς και το σήμα του Μπλε Οβάλ στο καπό, ενώ έχουν προστεθεί και νέοι χρωματισμοί και ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου.

Όμως, στο εσωτερικό τα πάντα έχουν αλλάξει μπροστά από τους δύο επιβάτες. Το ταμπλό είναι ολοκληρωτικά ανασχεδιασμένο, καθώς τη θέση τη θέση της τρισδιάστατης προηγούμενης επιφάνειας με το όμορφο -και ολίγον σπορ- τιμόνι έχει πάρει μια ορθή-κοφτή κάθετη επιφάνεια, που βεβαίως εηυπηρετεί καλύτερα την ανάγκη των χώρων και βεβαίως την ενσωμάτωση της μεγάλης οθόνης-τοτέμ των αυτοκινήτων της εποχής μας.

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125PS P.DIAMANTIS

Για την ακρίβεια, το ταμπλό ενσωματώνει δύο ψηφιακές οθόνες: πέραν της κεντρικής των 12 ιντσών για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα, πίσω από το νέο -λεπτό και τετραγωνισμένο- τιμόνι βρίσκεται και ο ψηφιακός του πίνακα οργάνων, με διαγώνιο 12,8’’.

Η κεντρική οθόνη όχι μόνο μεγάλωσε σε μέγεθος, αλλά απέκτησε με το λειτουργικό σύστημα SYNC 4 και διπλάσια υπολογιστική ισχύ και αφομοίωσε στις λειτουργίες της πολλούς από τους φυσικούς διακόπτες που υπήρχαν στο Puma μέχρι πρότινος (π.χ. για τον κλιματισμό και τη θέρμανση των καθισμάτων). Επίσης, είναι περισσότερο “παραμετροποιήσιμη” από τον οδηγό, και έχει μια ελαφρά κλίση προς το μέρος του.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Πέραν της αυξημένης ισχύος / ταχύτητάς του, το SYNC 4 χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης για να συλλέγει τις εντολές του οδηγού με την πάροδο του χρόνου, ώστε να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς προτάσεις και ταχύτερες απαντήσεις για την πλοήγηση, ψυχαγωγία και επικοινωνία.

Προσφέρει, στο πνεύμα των καιρών μας, τη δυνατότητα hands-free πρόσβασης -με φωνητικές εντολές- στις λειτουργίες ψυχαγωγίας και κλιματισμού – και βεβαίως του τηλεφώνου, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Στην κρυφή της κονσόλας έχει σχεδιαστεί ένας ειδικός χώρος για την ασύρματη φόρτιση του κινητού, ενώ το στάνταρ μόντεμ 5G προσφέρει συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας εν κινήσει.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Έτσι, λοιπόν, το Puma ανέβηκε πλέον στην κορυφή του κύματος των ψηφιακών τεχνολογιών, στην αιχμή όπου βρισκόταν ήδη από άποψη χώρων. Αυτό δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό τώρα, αφού καλύπτει το βασικό του ρόλο -το ταξίδι μιας οικογένειας- με μεγάλη άνεση: με αρκετό χώρο για τέσσερις (ενίοτε και πέντε) πίσω επιβάτες, και με τα εκπληκτικά 456 λίτρα για τις αποσκευές πίσω τους.

Όπως και οι πλαϊνές πόρτες για τους επιβάτες, έτσι και η πέμπτη παρέχει ευρεία και εύκολη πρόσβαση για τη φόρτωση των αποσκευών, χωρά αντικείμενα πλάτους ενός μέτρου, και επίσης περιλαμβάνει και το έξυπνο σύστημα Megabox, που ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Το Megabox είναι ένας επιπλέον, κρυφός αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, με τετραγωνισμένο σχήμα, μεγάλο βάθος, πλαστικοποιημένη (αδιάβροχη) επένδυση και τάπα αποστράγγισης, για να πλένεται εύκολα. Η χρησιμότητά του είναι πολλαπλή: μπορεί να κρύψει κάτι πολύτιμο ή λερωμένα αντικείμενα (π.χ. λασπωμένες μπότες), μέχρι να μετατραπεί σε ψηγειάκι γεμισμένο με πάγο.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Συμπερασματικά, λοιπόν, δεν χωρά αμφιβολία ότι το Ford Puma είναι μια αξιόλογη επιλογή, ή για την ακρίβεια μία από τις καλύτερες αν έχετε κατασταλάξει σε ένα B-SUV. Δεν μοιάζει να υστερεί σε τίποτα, και καλύπτει -με ιδιαίτερο στιλ- όσα πρέπει να καλύπτει να άκρως αποτελεσματικό τρόπο: χώρους, οικονομία, απόδοση, οδική συμπεριφορά και ευχαρίστηση, συνδεσιμότητα.

H έκδοση ST-Line είναι ιδιαίτερα πλούσια σε εξοπλισμό, με τις ψηφιακές οθόνες του εσωτερικού με κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου,προβολείς full-LED, ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, με το Megabox και με την πλήρη σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης. Αν συνδυάσετε τα παραπάνω από την εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ‘Ford Protect’, έχετε στα χέρια σας ένα αυτοκίνητο που αξίζει τα χρήματά του.

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS P.DIAMANTIS

Ford Puma ST-Line 1.0L mHEV 125PS

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.0 / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό / 6
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • Ισχύς: 125 ίπποι / 6.000 rpm
  • Ροπή: 210 Nm / 1.750 rpm
  • 0-100 km/h: 9,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 191 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 122 g/km
  • Μήκος: 4,186 m
  • Μεταξόνιο: 2,588 m
  • Βάρος: 1.316 kg
  • Χώρος αποσκευών: 456-1.216 lt
  • Τιμή: Από 25.861 €

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Αυτός ήταν ο πρώτος Έλληνας που έπαιξε ποδόσφαιρο στο εξωτερικό – Ήταν το 1929, λίγοι το ξέρουν

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Αυτός ήταν ο πρώτος Έλληνας που έπαιξε ποδόσφαιρο στο εξωτερικό – Ήταν το 1929, λίγοι το ξέρουν

ΑΕΚ: Γιατί πάτησε φρένο ο Ριμπάλτα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

ΑΕΚ: Γιατί πάτησε φρένο ο Ριμπάλτα

Νίκη Βόλου: Η ιστορική ομάδα της επαρχίας που δεν λύγισε ποτέ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Νίκη Βόλου: Η ιστορική ομάδα της επαρχίας που δεν λύγισε ποτέ

Μόνο 2 ομάδες έχουν κατακτήσει το Κύπελλο Πρωταθλητριών στο μπάσκετ 3 φορές σερί και καμία την Euroleague

ΜΠΑΣΚΕΤ

Μόνο 2 ομάδες έχουν κατακτήσει το Κύπελλο Πρωταθλητριών στο μπάσκετ 3 φορές σερί και καμία την Euroleague

Euroleague Final -4 Άμπου Ντάμπι: Αταμάν για ελληνικό τελικό: «Κάνουμε πλάκα με τον Μπαρτζώκα και λέμε “ξανά και ξανά”»

ΜΠΑΣΚΕΤ

Euroleague Final -4 Άμπου Ντάμπι: Αταμάν για ελληνικό τελικό: «Κάνουμε πλάκα με τον Μπαρτζώκα και λέμε “ξανά και ξανά”»

Euroleague final -4 Άμπου Ντάμπι: Σε Live streaming η συνέντευξη Τύπου

ΜΠΑΣΚΕΤ

Euroleague final -4 Άμπου Ντάμπι: Σε Live streaming η συνέντευξη Τύπου

Roland Garros: Η κλήρωση της Σάκκαρη (draw)

Tennis

Roland Garros: Η κλήρωση της Σάκκαρη (draw)

Roland Garros: Ξανά στο δρόμο του Τσιτσιπά ο Αλκαράθ (draw)

Tennis

Roland Garros: Ξανά στο δρόμο του Τσιτσιπά ο Αλκαράθ (draw)

LIVE η κλήρωση του Roland Garros

Tennis

LIVE η κλήρωση του Roland Garros

Το Skoda Enyaq RS είναι το SUV- “πύραυλος” που όλοι θέλουν στην καθημερινότητά τους

AUTOMOTO

Το Skoda Enyaq RS είναι το SUV- “πύραυλος” που όλοι θέλουν στην καθημερινότητά τους

Αποστολή στις Βρυξέλλες: Πέντε μοντέλα, πέντε ιστορίες εξέλιξης για Toyota και Lexus- Με τα μάτια στο μέλλον

AUTOMOTO

Αποστολή στις Βρυξέλλες: Πέντε μοντέλα, πέντε ιστορίες εξέλιξης για Toyota και Lexus- Με τα μάτια στο μέλλον

Δοκιμάζουμε τη σπορτίφ έκδοση ST-Line του ανανεωμένου υβριδικού B-SUV Ford Puma

AUTOMOTO

Δοκιμάζουμε τη σπορτίφ έκδοση ST-Line του ανανεωμένου υβριδικού B-SUV Ford Puma

Α1 ΓΥΝΑΙΚΩΝ PLAY OFF/ 3Η ΘΕΣΗ Ο Άλιμος ΝΑΣ Betsson πήρε το ντέρμπι και το προβάδισμα για την 3η θέση (13-12 τον ΑΝΟ Γλυφάδας iRepair)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α1 ΓΥΝΑΙΚΩΝ PLAY OFF/ 3Η ΘΕΣΗ Ο Άλιμος ΝΑΣ Betsson πήρε το ντέρμπι και το προβάδισμα για την 3η θέση (13-12 τον ΑΝΟ Γλυφάδας iRepair)

Α1 ΑΝΔΡΩΝ, PLAY OFF, ΤΕΛΙΚΟΙ 1-2 Πρώτο βήμα τίτλου για τον Ολυμπιακό, 9-6 τον ΝΟ Βουλιαγμένης (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α1 ΑΝΔΡΩΝ, PLAY OFF, ΤΕΛΙΚΟΙ 1-2 Πρώτο βήμα τίτλου για τον Ολυμπιακό, 9-6 τον ΝΟ Βουλιαγμένης (pics)

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Αγωνιστική δράση την Κυριακή (18/5) σε έξι ομίλους για την Α΄ Φάση

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Αγωνιστική δράση την Κυριακή (18/5) σε έξι ομίλους για την Α΄ Φάση