H McLaren ακλόνητη στην ισότητα των Πιάστρι-Νόρις για τη μάχη του τίτλου
Ο Αυστραλός και ο Βρετανός, οι δύο οδηγοί της McLaren, βρίσκονται στην πρώτη και δεύτερη θέση της βαθμολογίας μετά από τα 7 πρώτα GP του φετινού πρωταθλήματος, με διαφορά 13 βαθμών μεταξύ τους, αλλά ο τρίτος Φερστάπεν ακολουθεί σε απόσταση μόνο 22 βαθμών από τον Πιάστρι.
Μέχρι στιγμής η ομάδα του Ουόκινγκ δεν έχει επιδείξει καμία παρέκκλιση από την τακτική της να προσφέρει απολύτως ίσες ευκαιρίες και στους δύο οδηγούς της, παρότι αυτό αναμφίβολα δεν τη βοηθά στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει το πρώτο της νταμπλ οδηγών-κατασκευαστών στη F1 μετά το 1998 – και τον πρώτο της τίτλο οδηγών μετά του Λιούις Χάμιλτον το 2008.

H έκβαση της μάχης των δύο, έως τώρα, έχει εξελιχθεί χωρίς σοβαρά επεισόδια εντάσεων μεταξύ τους, και έχει κριθεί από την απόδοση ή τα προβλήματα καθενός στην πίστα. Έχουν σεβαστεί και οι δύο την επιθυμία της ομάδας να μην συγκρουστούν – και δεν έχει συμβεί τίποτα δραματικό όπως η σύγκρουση των Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ στο GP Ισπανίας 2016 ή των Φερστάπεν-Ρικιάρντο στο Μπακού δύο χρόνια αργότερα. Όμως, ο ίδιος ο Ζακ Μπράουν έχει δηλώσει ότι είναι θέμα χρόνου να υπάρξει μια στιγμή έντασης στην πίστα ανάμεσα στον Αυστραλό και τον Βρετανό με τις δύο McLaren MCL39.
Πέρσι η McLaren έφτασε στην απόφαση μιας κάπως “νεφελώδους” συμφωνίας υποστήριξης του Νόρις από τον Πιάστρι προς το τέλος του πρωταθλήματος, όταν πια είχε γίνει ξεκάθαρο ότι μόνο ο Βρετανός είχε ελπίδες -έστω και αμυδρές- για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Πιάστρι σεβάστηκε τη συμφωνία αυτή, δίνοντας στον Νόρις τη νίκη στο Sprint της Βραζιλίας.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, είχε πει τότε πως ήταν σημαντικό να διατηρηθούν άθικτες οι ισορροπίες εντός της ομάδας, αλλά αργότερα έγινε γνωστό ότι υπάρχει όρος στο συμβόλαιό της με τον Πιάστρι που δεν της επιτρέπει να του ζητήσει να κάνει στην άκρη για έναν άλλον οδηγό.

Φέτος η McLaren είναι εξαρχής ανταγωνιστική και φαβορί για τους τίτλους, και μένει πιστή στο δόγμα της απόλυτης ισότητας, αλλά δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι η μοιρασιά των νικών και των βαθμών τους μεταξύ των Πιάστρι-Νόρις μπορεί να βγάλει χαμένους και τους δύο απέναντι στον Μαξ Φερστάπεν, που έχει την απόλυτη προτεραιότητα και αφοσίωση της Red Bull Racing.
Στην Ίμολα αποδείχθηκε περίτρανα η απόλυτη ελευθερία των δύο να αγωνίζονται στην πίστα όταν ο Πιάστρι δεν έκανε στην άκρη για τον Νόρις παρότι ο Βρετανός είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά μετά το δεύτερο όχημα ασφαλείας και -θεωρητικά- περισσότερες ελπίδες να καταδιώξει τον Φερστάπεν για τη νίκη.
Ανάμεσα σε όσους πιστεύουν ότι η τακτική της McLaren βλάπτει τις ελπίδες των οδηγών της για τον τίτλο είναι και ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ: “Έχεις δύο οδηγούς που μάχονται για το πρωτάθλημα. Κάποια στιγμή, το προσωπικό συμφέρον πάντοτε θα υπερβαίνει το ομαδικό.

Αυτή είναι η διαμάχη. Έκαναν καλή δουλειά και απέφυγαν την επαφή μεταξύ τους. Ήταν αξιέπαινο που τους άφησαν να αγωνιστούν μεταξύ τους, αλλά μπορούσες να δεις ότι έφτασαν πολύ κοντά [στην επαφή]”, είπε ο Βρετανός.
Παρόλα αυτά, ο Ζακ Μπράουν δεν έχει καμία αμφιβολία για το δόγμα της απόλυτης ισότητας των οδηγών της McLaren. “Ο καλύτερος τρόπος για να κερδίσεις το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι να τερματίσεις πρώτος και δεύτερος στο Πρωτάθλημα Οδηγών -και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε”, είπε ο Αμερικανός μιλώντας στο PlanetF1.
“Και ο τρόπος για να αφήσεις τους οδηγούς να αποφασίσουν ποιος θα είναι πρώτος και ποιος δεύτερος είναι να τους αντιμετωπίζεις πλήρως, δίκαια και με διαφάνεια.
Θα παρατηρήσατε ότι στον τελευταίο αγώνα [της Ίμολα], ο Όσκαρ βγήκε πρώτος στο Q3. Στον αγώνα πριν από αυτόν, ο Λάντο βγήκε πρώτος στο Q3.
Όταν έρχονται αναβαθμίσεις, αν μόνο ένας μπορεί να τις έχει σ’ ένα τριήμερο -επειδή δεν μπορούμε να τις παραδώσουμε και στους δύο- τότε ο άλλος τις παίρνει στο επόμενο τριήμερο. Και το ίδιο αντίστροφα”, συνέχισε ο Μπράουν.
Παρότι στο παρελθόν το ζήτημα της ισότητας έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολο στη διαχείρισή του, ακόμα και από τους εμπειρότερους των διοικητών, ο Μπράουν εξήγησε πως “για εμάς, είναι κάτι αρκετά απλό να το διαχειριστούμε. Οι οδηγοί μας δεν ζητούν εύνοια, ζητούν δικαιοσύνη – και αυτό είναι που παίρνουν.
Νομίζω ότι νιώθουν πολύ άνετα, ο καλύτερος ας νικήσει. Ελπίζουμε να τους δώσουμε ένα μονοθέσιο και ένα περιβάλλον τέτοιο, ώστε να φτάσουμε στον τελευταίο αγώνα και να είναι οι δυο τους που μάχονται μεταξύ τους – και να μην έχουν πάρει μεταξύ τους τόσους βαθμούς που να επιτρέψουν στον Μαξ ή σε κάποιον άλλον να μπει στη μάχη.
Αλλά αν αυτό συμβεί, τότε αυτός που θα κερδίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών, απλώς έκανε καλύτερη δουλειά. Είμαι απόλυτα εντάξει με αυτό. Είμαι εντάξει γιατί η άλλη εκδοχή είναι: πώς μπορείς να βγάλεις έναν οδηγό από τη μάχη του πρωταθλήματος ενώ παλεύει για τον τίτλο; Αυτό δεν είναι καθόλου σωστό.
Αν είχες έναν δεύτερο οδηγό που δεν διεκδικεί το πρωτάθλημα, τότε το καταλαβαίνω – να θυσιάσεις, ας πούμε, τις κατατακτήριες του Τσουνόντα για να δώσει το slipstream στον Μαξ ή οτιδήποτε παρόμοιο. Καταλαβαίνω γιατί θα ‘θυσίαζες’ το δεύτερο μονοθέσιο στη Red Bull, αφού δεν παλεύει για το Πρωτάθλημα Οδηγών – είναι μια εύκολη απόφαση.
Αλλά όταν έχεις δύο οδηγούς πρώτους και δεύτερους στο πρωτάθλημα, και τους χωρίζει λιγότερο από μια δεύτερη θέση στον τερματισμό, πώς μπορείς καν να σκεφτείς να βάλεις τον έναν σε ρόλο υποστήριξης; Απλώς δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνουμε”, συνέχισε ο Αμερικανός.

Και κατέληξε: “Η δική μας θέση είναι πως, μέχρι να γίνει ξεκάθαρο ότι ο ένας οδηγός έχει σημαντικά καλύτερες πιθανότητες από τον άλλον -κάτι που συνέβη πέρυσι- δεν πρόκειται ποτέ να ευνοήσουμε τον έναν όταν και οι δύο παλεύουν για το πρωτάθλημα.
Από την πλευρά του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, αυτό μόνο όφελος μάς φέρνει. Για το Πρωτάθλημα Οδηγών, μπορεί να πει κανείς ότι ο Μαξ έχει 110% υποστήριξη, οπότε πιθανότατα παίρνει μερικούς έξτρα βαθμούς γιατί ο team-mate του είναι εκεί για να τον βοηθήσει – ενώ οι δικοί μας οδηγοί μπορούν να “κόβουν” βαθμούς ο ένας από τον άλλον. Ακριβώς αυτό συνέβη και το 2007, όταν χάσαμε το πρωτάθλημα.
Οι οδηγοί μας θέλουν να κερδίσουν νικώντας και τους 19 αντιπάλους τους. Οπότε υπάρχει κι αυτή η διάσταση: μέχρι να φτάσεις στο σημείο που είναι ξεκάθαρο -κι ελπίζω να μη φτάσουμε εκεί- θα προτιμούσα να έχουμε δύο οδηγούς να παλεύουν για έναν τίτλο, παρά να βάλουμε τον έναν να παίξει ρόλο υποστήριξης.
Και οι δύο έχουν πει πως θέλουν να κατακτήσουν το πρωτάθλημα κερδίζοντας τους πάντες – συμπεριλαμβανομένου του team-mate τους. Νομίζω πως δεν τους ενδιαφέρει να το κερδίσουν επειδή ‘βάλαμε’ τον άλλον στην άκρη”.
Content Original Link:
" target="_blank">