13
Fri, Jun
363 New Articles

Δοκιμή του KGM Torres EVX, του μεγάλου ηλεκτρικού SUV με τιμή κάτω από 40 χιλιάδες

Δοκιμή του KGM Torres EVX, του μεγάλου ηλεκτρικού SUV με τιμή κάτω από 40 χιλιάδες

AUTOMOTO
Δοκιμή του KGM Torres EVX, του μεγάλου ηλεκτρικού SUV με τιμή κάτω από 40 χιλιάδες

Όποιος θυμάται την παλιά SsangYong, μάλλον του έχουν μείνει αλησμόνητα τα ογκώδη της SUV, κάποια από τα ασχημότερα σχέδια στον καμβά των λεωφόρων, συμπρωταγωνιστές σε μια ελληνική ψευδαίσθηση και μεγαλομανία όπου σχεδόν τίποτα δεν ήταν υπερβολικό ή ογκώδες, όπου η τιμή της βενζίνης ακόμα δεν είχε φτάσει στο 1,0 ευρώ το λίτρο και το βασικό μας εθνικό άγχος ήταν αν θα βαφόταν εγκαίρως κάθε τοίχος που έπρεπε να βαφτεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει για τη SsangYong / KGM – αν μη τι άλλο είναι εμφανές από το σχεδιασμό του Torres, καθώς και από το γεγονός ότι η κορεατική εταιρεία βρίσκεται στην πηγή της ηλεκτροκίνησης -την Κίνα-, επενδύει στην τεχνολογία αυτή και δρέπει τους καρπούς.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Πρώτα από όλα, ας πούμε δύο λόγια για την KGM (KG Mobility), που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την εταιρεία “Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ”. Πρόκειται για μια αυτοκινητοβιομηχανία της Νότιας Κορέας που έχει τις ρίζες της στα 1954, και που από το 1988 μετονομάστηκε σε SsangYong Motor Company.

Τις δεκαετίες που ακολούθησαν η SsangYong πέρασε από χίλια κύματα: πρώτα από τα χέρια της Daewoo Motors, έπειτα της κινεζικής SAIC Motor και μετά της ινδικής Mahindra, ώσπου το 2022 αγοράστηκε από την νοτιοκορεατική κοινοπραξία KG Group για να αποκτήσει τη σημερινή της ονομασία το Μάριο του 2023.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Όπως συνέβαινε και επί των ημερών της SsangYong, η εταιρεία εστιάζει στην κατασκευή SUV με κάθε είδους σύστημα κίνησης: θερμικά, υβριδικά και ηλεκτρικά. Αναβίωσε το Tivoli, το Korando και το Musso (ως Pick-up, το τελευταίο), λανσάρισε το πιο σύγχρονο Torres και αντεπιτίθεται. Τα υλικά του εσωτερικού εξακολουθούν -σε ορισμένα σημεία- να μην κρύβουν ότι πρόκειται για value-for-money κατασκευές – αν και δεν είναι επουδενί τόσο χάλια όσο τις παλιές εκείνες μέρες στο γύρισμα του αιώνα.

Όμως αν κανείς το προσπεράσει αυτό θα βρει στο Torres ένα εντυπωσιακά ευρύχωρο SUV μήκους 4,715 μέτρων με χώρο για κάθε ανάγκη μιας οικογένειας, ένα SUV της μεσαίας κατηγορίας D με ψηφιακές οθόνες και όλες τις τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτονομίας 462 χιλιομέτρων που ξεκινά κάτω από τις 40 χιλιάδες ευρώ (39.190 ευρώ) στην έκδοση EVX. Μόνο το Leapmotor C10 μπορεί να συγκριθεί, στην κατηγορία, με την τιμή αυτή.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Το σημείο εκκίνησης και το έμβλημα της νέας εποχής της KGM είναι το αρκετά εντυπωσιακό ρύγχος του Torres, με πολλαπλά LED στην κλειστή μάσκα και αιχμηρά φώτα (που φέρνουν στο μυαλό το ηλεκτρικό Hummer EV), καθώς και με αρκετά δυναμική διαχείριση των άκρων του προφυλακτήρα – στο πλαίσιο μιας γενικότερης φιλοσοφίας που βασίζεται στην «τραχιά» αισθητική των pick-up.

Στην ουρά το σχέδιο είναι λίγο πιο συντηρητικό, αλλά στο πλαίσιο των αρχέγονων και κλασσικών off-roaders – όπως υποδεικνύουν τα κάθετα φώτα και κάποιες παράξενες επιλογές σαν την ψεύτικη “θήκη” ρεζέρβας στην πόρτα του χώρου αποσκευών -που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα διακοσμητικό στοιχείο- και την παραδοσιακή χειρολαβή ανοίγματος της πόρτας του πορτ-μπαγκάζ. Το άνοιγμα της πόρτας αυτής, ωστόσο, γίνεται κλασικά προς τα πάνω.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Άλλα μη λειτουργικά στοιχεία περιλαμβάνουν πλαστικές “λαβές” στο καπό, τη μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που φτάνει μέχρι την οροφή στην τρίτη κολόνα, μαζί με τις ασημί λεπτομέρειες στους καθρέπτες που υφίστανται για να προσθέτουν off-road δυναμισμό στη γενικότερη εικόνα.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Στο εσωτερικό σε υποδέχονται μεν τα μετριοπαθή υλικά σε κάποιες μεγάλες πλαστικές -και σκληρές- επιφάνειες, που συμβάλλουν στην προσπάθεια να κρατηθεί το κόστος χαμηλά – όμως τα ανοιχτά χρώματα και λίγες ασημί λεπτομέρειες και πλαίσια, μαζί με τις ραφές και το δέρμα στα καθίσματα, διασκεδάζουν τις εντυπώσεις – την ώρα που δύο ψηφιακές οθόνες εκσυγχρονίζουν σε μεγάλο βαθμό την όλη εικόνα.

Το Torres διαθέτει δύο οθόνες 12,3 ιντσών σε μια ενιαία κεκλιμένη επιφάνεια, για το σύστημα infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η πρώτη υποστηρίζει ενσύρματο Apple CarPlay αλλά ασύρματο Android Auto, υπάρχουν θύρες USB-C και επίσης θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά (και θερμαινόμενα / ψυχώμενα) καθίσματα και επαγωγική φόρτιση του smartphone.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Η λειτουργία του πίνακα πολυμέσων δεν είναι η ταχύτερη που έχουμε δει, η διεπαφή δεν λειτουργεί πάντοτε απρόσκοπτα, και φυσικοί διακόπτες δεν υπάρχουν για το παραμικρό – κατά τον κινεζικό κανόνα της πλήρους και απαρέγκλιτης ψηφιοποίησης των πάντων.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Όμως, όλα αυτά προσπερνιούνται εμπρός στους πολύ γενναιόδωρους χώρους για πέντε επιβάτες, συν το χώρο των αποσκευών που η KGM δίνει στα 703 λίτρα (μέχρι την οροφή). Ο χώρος αυτός αυξάνεται στα 1.662 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ υπάρχει και υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος.

Στην πρακτικότητα του εσωτερικού συμβάλλουν με απεριόριστες επιλογές οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι της καμπίνας, ειδικά στη βαθιά κεντρική κονσόλα, που περιλαμβάνουν πολλαπλές θήκες για τηλέφωνα και πορτοφόλια, δύο ποτηροθήκες, ένα συρτάρι κάτω από το ταμπλό και έναν μεγάλο χώρο κάτω από την “πλωτή” κεντρική κονσόλα.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Οι θήκες στις πόρτες είναι τεράστιες, ενώ η πίσω σειρά διαθέτει επίσης πολλαπλές θέσεις για μικροαντικείμενα, δύο θύρες USB-C, αεραγωγούς, τσέπες χαρτών και αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι επίσης ρυθμιζόμενη σε κλίση.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, μέχρι στιγμής -και μέχρι την έλευση της υβριδικής έκδοσης- το Torres διατίθεται ως αμιγώς θερμικό ή ως αμιγώς ηλεκτρικό. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρου Turbo 163 ίππων και 280Nm ροπής – που όμως καίει πάνω από 10 lt βενζίνης στα 100 km, σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Το ηλεκτρικό Torres EVX έχει να κινήσει μισό τόνο παραπάνω (1.915 κιλά) λόγω της βαριάς του μπαταρίας των 73,4 kWh. Η μέση κατανάλωση των 18,7 kWh / 100km σημαίνει ότι το κορεάτικο ηλεκτρικό SUV ρεαλιστικά προσφέρει περίπου 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με κάθε πλήρη φόρτιση, σε μεικτές συνθήκες.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Στην πόλη, με ήπιο τρόπο οδήγησης, είναι περισσότερα, όπως και με την επιλογή της πιο ισχυρής βαθμίδας της αναγεννητικής πέδησης -την ανάκτησης της κινητικής ενέργειας στα φρένα- μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Με το τρίτο και ισχυρότερο αυτό επίπεδο ανάκτησης είναι εφικτό το Torres να οδηγείται με μόνο ένα πετάλι, του γκαζιού (one pedal drive), παρότι δεν φτάνει με αυτό μέχρι το σημείο της ακινητοποίησης.

Η ηλεκτρική αυτή έκδοση EVX είναι αποκλειστικά δικίνητη -κίνηση στους εμπρός τροχούς- μέσω του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Η ισχύς των 152 kW (207 ίππων) και τα 339 Nm ροπής είναι μεγαλύτερες από της βενζινοκίνητης έκδοσης, και παρά το σημαντικά μεγαλύτερο βάρος η επιτάχυνση εδώ είναι 8,1 δευτερόλεπτα – 2,4 λιγότερα από το Torres 1.5 Turbo των 163 hp. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 175 km/h.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Η γενναία ροπή εξασφαλίζει την απόκριση του Torres με ζωηράδα σχεδόν σε όλες τις απαιτήσεις, ακόμα και σε μια προσπέραση – αν και με βαρύ φορτίο θα χρειαστεί μια κάπως μεγαλύτερη ευθεία με μακρινή ορατότητα για να επιτευχθεί αυτό. Όμως η ρύθμιση της απόδοσης της ισχύος / ροπής, όπως είναι λογικό για ένα ογκώδες και οικογενειακό SUV, ρέπει προς την προοδευτικότητα και όχι προς την “έκρηξη” κορυφαίων επιδόσεων.

Για τον έλεγχο του ογκώδους αμαξώματος, επίσης, η KGM έχει βασιστεί λίγο στο χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η μπαταρία ώστε να κάνει όσο μπορούσε πιο μαλακή την ανάρτηση. Έτσι, μόνο βαθιές κακοτεχνίες του δρόμου θα ενοχλήσουν, ενώ ικανοποιητική για τα δεδομένα είναι και η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο – όπου, πάντως, εισβάλλει και κάποιος θόρυβος από τον αέρα και τα ελαστικά.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Αυτό έχει συμβεί χωρίς να έχει χαθεί ο ικανοποιητικός, για τόσο ογκώδες αυτοκίνητο, έλεγχος των κλίσεων και η συγκρότηση του μεγάλου αυτού SUV στις στροφές – σε σημείο που μπορείς να το εμπιστευτείς σε μεγάλο βαθμό. Κάτι που δεν ίσχυε για κάποια SsangYong του παλιού καιρού – το Torres δεν είναι σαν βάρκα στο γυαλό για χάρη της άνεσης στην καθημερινότητα, όπως εκείνα. Σε αυτό έχει κεντρική συνεισφορά η απάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που είναι μια ακριβή επιλογή αλλά με μεγάλη αξία.

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

Όσο για την κίνηση εκτός δρόμου, το Torres στη δικίνητη έκδοσή του προσφέρει μόνο 16,9 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος. Στις εκδόσεις βενζίνης υπάρχει και η σαφώς ικανότερη τετρακίνητη, η οποία μάλιστα έχει και απόσταση 19,5 εκατοστών από το δρόμο – αλλά η βενζινοκίνητη 4WD ξεκινά από τα 41.890 ευρώ και η κατανάλωση βενζίνης φεύγει από το παράθυρο. Οπότε είναι θέμα προτεραιοτήτων.

Σε αντίθεση, πάντως, με τη βασική βενζινοκίνητη, στην EVX η “σουίτα” ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθηση του οδηγού στο Torres είναι πλήρης. Περιλαμβάνει τα συστήματα παρακολούθησης τυφλών σημείων και προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, καθώς και adaptive cruise control και κάμερα 360 μοιρών – μαζί φυσικά με τα βασικότερα του αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης (AEB) και της διατήρησης λωρίδας, μεταξύ άλλων.

Εν κατακλείδι, το KGM Torres EVX είναι ένα επιβλητικό D-SUV που προσφέρει εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας για όσους έχουν σε προτεραιότητα τους χώρους, τον καλό ψηφιακό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό και την αποτελεσματική και λειτουργική ηλεκτροκίνηση – κάνοντας μικρούς συμβιβασμούς σε τομείς όπως η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό. Συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση (ή 100.000 km).

KGM Torres EVX P.DIAMANTIS

KGM Torres EVX

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
  • Μπαταρία: 73,40 kWh
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • Ισχύς: 207 ίπποι
  • Ροπή: 339 Nm
  • 0-100 km/h: 8,1 sec
  • Τελική ταχύτητα: 175 km/h
  • Μέση κατανάλωση: 18,7 kWh/100 km
  • Αυτονομία (WLTP): 462 km
  • Φόρτιση: 7:45 ώρες (11 kW, 0-100%) / 37 λεπτά (DC 120 kW, 0-80%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,715 m
  • Μεταξόνιο: 2,680 m
  • Βάρος: 1.915 kg
  • Χώρος αποσκευών: 703-1.662 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 39.190 ευρώ

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Μπάμπης Κωστούλας: Η πρώτη κοινή φωτογραφία με τον Τζίμα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Μπάμπης Κωστούλας: Η πρώτη κοινή φωτογραφία με τον Τζίμα

Το σπίτι που είχε χωριστεί στα δύο, ο ένας αδερφός έπαιζε στη Μίλαν και ο άλλος στην Ίντερ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Το σπίτι που είχε χωριστεί στα δύο, ο ένας αδερφός έπαιζε στη Μίλαν και ο άλλος στην Ίντερ

Το «Αλαφούζος effect» έριξε το ύψος της μεταγραφής Κωστούλα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Το «Αλαφούζος effect» έριξε το ύψος της μεταγραφής Κωστούλα

Χαμός στο twitter με ψεύτικους λογαριασμούς που γράφουν πως ο Ολυμπιακός έκλεισε τον Μίσιτς οριστικά

ΜΠΑΣΚΕΤ

Χαμός στο twitter με ψεύτικους λογαριασμούς που γράφουν πως ο Ολυμπιακός έκλεισε τον Μίσιτς οριστικά

Ολυμπιακός : Στη μεταγραφική κουβέντα και ο Κώστας Αντετοκούνμπο…

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός : Στη μεταγραφική κουβέντα και ο Κώστας Αντετοκούνμπο…

Όταν ο Μίσιτς ήταν μπροστά στα μάτια τους αλλά δεν τον πήραν και πήγε στην Τουρκία

ΜΠΑΣΚΕΤ

Όταν ο Μίσιτς ήταν μπροστά στα μάτια τους αλλά δεν τον πήραν και πήγε στην Τουρκία

Ένγκελ: Έκανε το απόλυτο πίσω από το πρώτο service του

Tennis

Ένγκελ: Έκανε το απόλυτο πίσω από το πρώτο service του

Boss Open: Τα highlights της 3ης ημέρας (vid)

Tennis

Boss Open: Τα highlights της 3ης ημέρας (vid)

Libema Open: Στην 8άδα ο Μεντβέντεφ

Tennis

Libema Open: Στην 8άδα ο Μεντβέντεφ

Ετοιμάζει δύο νέα μοντέλα η Ferrari - Τι γνωρίζουμε ως σήμερα

AUTOMOTO

Ετοιμάζει δύο νέα μοντέλα η Ferrari - Τι γνωρίζουμε ως σήμερα

Πότε θα αποφασίσει η Ferrari αν θα ρίξει οριστικά "λευκή πετσέτα" για το 2025

AUTOMOTO

Πότε θα αποφασίσει η Ferrari αν θα ρίξει οριστικά "λευκή πετσέτα" για το 2025

Δοκιμή του KGM Torres EVX, του μεγάλου ηλεκτρικού SUV με τιμή κάτω από 40 χιλιάδες

AUTOMOTO

Δοκιμή του KGM Torres EVX, του μεγάλου ηλεκτρικού SUV με τιμή κάτω από 40 χιλιάδες

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Έπεσε η αυλαία του Α΄ Γύρου της Β’ φάσης του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα της Κυριακής (8/6)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Έπεσε η αυλαία του Α΄ Γύρου της Β’ φάσης του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα της Κυριακής (8/6)

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Πρεμιέρα στη Β΄ Φάση του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα του Σαββάτου (7/6)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ Πρεμιέρα στη Β΄ Φάση του πρωταθλήματος - Τα αποτελέσματα του Σαββάτου (7/6)

Η απονομή των διπλωμάτων της Σχολής Προπονητών Υγρού Στίβου Β’ Έπιπέδου (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Η απονομή των διπλωμάτων της Σχολής Προπονητών Υγρού Στίβου Β’ Έπιπέδου (pics)