Πότε θα αποφασίσει η Ferrari αν θα ρίξει οριστικά "λευκή πετσέτα" για το 2025
Οι νίκες του Φθινοπώρου του 2024, δεδομένου ότι οι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 παρέμειναν σταθεροί φέτος, έδωσαν στη Scuderia Ferrari ρεαλιστικές ελπίδες κατάκτησης των φετινών πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών.
Αλλά στα 9 πρώτα GP της χρονιάς η απόδοση της SF-25 δεν ήταν αρκετά όχι μόνο για να κερδίζει, αλλά συνήθως ούτε καν για να διεκδικεί μία θέση στο βάθρο. Το πρόβλημα εντοπίστηκε στο σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, και οδήγησε την ομάδα σε σοβαρούς συμβιβασμούς ρύθμισης των μονοθεσίων που δεν του επέτρεπαν να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητά του.
Ως αποτέλεσμα, η McLaren έχει μέχρι στιγμές επτά νίκες και η Red Bull δύο, κι έτσι η Ferrari βρίσκεται αυτή τη στιγμή 197 βαθμούς πίσω από την κυρίαρχη McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Αυτή η μεγάλη διαφορά στην απόδοση έχει ωθήσει τη Ferrari σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, σε ένα μεγάλο δίλημμα: πρέπει να συνεχίσει η ιταλική ομάδα να εξελίσσει την προβληματική SF-25 ή να μετατοπίσει εντελώς την προσοχή της στο σχεδιασμό και την εξέλιξη των εν λευκώ (λόγω των νέων κανονισμών) σχεδιασμένου μονοθεσίου του 2026; Χάνεται ίσως άσκοπα πολύς χρόνος όσο καθυστερεί τη δεύτερη απόφαση.
Για να δωθεί η απάντηση, θα πρέπει πρώτα να εξετάσουμε ποια είναι τα προβλήματα της SF-25, και τι κάνει η Scuderia για να αντιμετωπίσει, με ποιο χρονοδιάγραμμα.
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι ο σχεδιασμός της πίσω ανάρτησης (pullrod) έχει ένα βασικό σφάλμα: δεν αντέχει τις ισχυρές πιέσεις όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλή ταχύτητα και υπόκειται σε πολύ μεγάλες αεροδυναμικές δυνάμεις φέροντας παράλληλα βαρύ φορτίου καυσίμου, για όλο τον αγώνα).
Η αδυναμία της πίσω ανάρτησης να αντέξει όλες αυτές τις δυνάμεις είχε ως αποτέλεσμα το υπογάστριο της SF-25 να ακουμπά στην άσφαλτο και να φθείρει το ξύλινο διαμήκες τμήμα του δαπέδου σε βαθμό μεγαλύτερο από τη φθορά που επιτρέπουν οι κανονισμοί. Αυτό επέφερε τον αποκλεισμό του Λιούις Χάμιλτον από το GP της Κίνας.
Δεδομένου ότι οι ομάδες δεν μπορούν να αλλάξουν τη ρύθμιση του μονοθεσίου μετά τις κατατακτήριες, η Ferrari αναγκάζεται να ρυθμίζει την SF-25 πιο ψηλά από το έδαφος από όσο χρειάζεται για να αποδίδει σωστά η αεροδυναμική της λειτουργία.
Έτσι, χάνονται περίπου 15-20 μονάδες παραγωγής άντωσης (κάθετης δύναμης) και το cavallino είναι αργό στον έναν γύρο του Σαββάτου – σε βαθμό που η περσινή Ferrari SF-24 θα ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη στις κατατακτήριες της Ίμολα από το τρέχον μονοθέσιο.
Έτσι, οι Λεκλέρ και Χάμιλτον αναγκάζονται να εκκινούν πίσω από τις πρώτες δύο σειρές. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο το έργο τους στον αγώνα, όπου το βαρύ φορτίο και οι αεροδυναμικές πιέσεις στα γρήγορα σημεία της πίστας κρατούν το δάπεδο σε πιο αποδοτική απόσταση από το έδαφος, και η αεροδυναμική αποδίδει.
Έτσι, συνήθως ο ρυθμός αγώνα της SF-25 είναι εξαιρετικός, χάρη στην εν γένει σπουδαία διαχείριση των ελαστικών, αλλά οι δύο οδηγοί της ομάδας δεν μπορούν να τον αξιοποιήσουν διότι έχουν ξεκινήσει μακριά από τις McLaren και τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν, και περνούν τους πρώτους γύρους με το μεγάλο μειονέκτημα του “βρώμικου” αέρα του προπορευόμενου αυτοκινήτου.

Πώς αντιμετωπίζει η Ferrari το πρόβλημα
Η Scuderia, παρότι στην Ιταλία ακούγονται όλο και περισσότερες φωνές να στραφεί η προσοχή της ομάδας στο 2026, εμμένει στην απόφασή της να προσπαθήσει να βελτιώσει την απόδοση της SF-25 ώστε να καταφέρει να “ξεκλειδώσει” την ταχύτητα που αναμφίβολα διαθέτει το φετινό cavallino, κρυμμένη πίσω από το συμβιβασμό της αναγκαστικής ανύψωσης του δαπέδου από το έδαφος.
Η ομάδα του Μαρανέλο είχε έτοιμο ένα πακέτο ευρύτατων αεροδυναμικών αλλαγών για το GP Ισπανίας, αλλά αποφάσισε να μην το χρησιμοποιήσει στη Βαρκελώνη.
Όμως, το κρισιμότερο βήμα για τη Scuderia είναι άλλο: η πλήρως ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση, την οποία προγραμματίζει -κατά τα γραφόμενα της εφημερίδας Corriere della Sera- να χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά στο Βρετανικό GP του Σίλβερστον στις 6 Ιουλίου. Εν δυνάμει η νέα ανάρτηση -που ήδη έχει περάσει από δοκιμές αντοχής και αεροδυναμικούς ελέγχους στο Μαρανέλο- μπορεί να αλλάξει τις τύχες της Ferrari φέτος, επιλύοντας το βασικό πρόβλημα της SF-25.
Παράλληλα, οι σχεδιαστές της Scuderia φέρεται να έχουν ετοιμάσει ήδη ένα πλήρως ανασχεδιασμένο δάπεδο, ως μέρος του ολοκληρωμένου πακέτου αναβαθμίσεων που αναμένεται να εισαχθεί πιθανότατα μαζί με τη νέα ανάρτηση στο Σίλβερστοουν.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, έχει υπαινιχθεί σημαντικές αλλαγές “κάτω από την επιφάνεια” στη δομή και την απόδοση του μονοθεσίου, συμπεριλαμβανομένων προσαρμογών στο κάτω μέρος ή στα εσωτερικά αεροδυναμικά εξαρτήματα.
Αυτές οι “αόρατες” αλλαγές θα μπορούσαν ενδεχομένως να ευθυγραμμίσουν τη συμπεριφορά της SF-25 πιο στενά με το φυσικό στυλ οδήγησης του Λιούις Χάμιλτον, αντιστρέφοντας την τάση όπου ο Χάμιλτον έπρεπε να προσαρμοστεί στο μονοθέσιο.

Όμως, στο Σίλβερστοουν θα βρισκόμαστε σχεδόν στο μέσον της σεζόν, και η McLaren με τους οδηγούς της έχουν ήδη ξεφύγει αρκετά μπροστά στα δύο πρωταθλήματα. Οπότε, είναι σοφό για τη Ferrari να επιμένει σε μια σεζόν που ίσως ήδη να είναι χαμένη, θυσιάζοντας χρόνο, υποδομές και πόρους από τον κρίσιμο σχεδιασμό του ολοκαίνουριου μονοθεσίου του ‘26;
Ο Χάμιλτον, πάντως, πιστεύει ότι είναι ζωτικής σημασίας να χτιστούν φέτος οι βάσεις για το 2026 – και σύντομα, όπως λέει, θα παροτρύνει τη Ferrari να στρέψει την προσοχή της στη νέα σεζόν.
“Δεν εξαρτάται από εμένα”, είπε ο Βρετανός. “Νομίζω πως κατά κάποιον τρόπο ήδη εργαζόμαστε πάνω στο αυτοκίνητο της νέας χρονιάς. Το 2026, το πρωτάθλημα θα είναι πολύ πιο ανοιχτό, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει φέτος, όπου θα είναι πολύ πιο δύσκολο να κερδίσεις. Όπως και να έχει, δεν έχει τελειώσει ακόμη”, κατέληξε ο Λιούις.

Και ο Σαρλ Λεκλέρ, από την πλευρά του, τόνισε για το ίδιο θέμα: “Η διαφορά ανάμεσα στο 2025 και το 2026 θα είναι πραγματικά μεγάλη, οπότε δεν πιστεύω ότι υπάρχει κίνδυνος να μεταφερθούν τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε τώρα.
Τα μονοθέσια θα έχουν θεμελιωδώς διαφορετική φιλοσοφία. Οπότε όχι, δεν νομίζω ότι αν αποτύχουμε να λύσουμε τα τρέχοντα προβλήματα, δεν θα έχουμε πιθανότητες για δυνατό ξεκίνημα την επόμενη χρονιά. Είμαστε ακόμη απόλυτα συγκεντρωμένοι στη φετινή σεζόν, για να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε και να κατανοήσουμε πώς να κάνουμε το μονοθέσιο καλύτερο”.
Ένας από αυτούς που καλούν τη Ferrari να στρέψει την προσοχή της στο 2026 είναι ο πρώην μηχανικός της Scuderia, Λουίτζι Ματσόλα, που πιστεύει ότι «το πρωτάθλημα έχει τελειώσει» για τη Ferrari το 2025 και υποστηρίζει τη θέση του Χάμιλτον να κοιτάξει προς το 2026.
Content Original Link:
" target="_blank">