Έγραψε ιστορία η Ferrari: Χατ-τρικ νικών στις 24 Ώρες του ΛεΜάν, κέρδισε με την ιδιωτική 499P της AF Corse
Η νίκη αυτή στον διασημότερο των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) σηματοδοτεί την τρίτη συνεχόμενη κατάκτηση των 24 Ωρών του ΛεΜάν για τη Ferrari, μάλιστα με τρίτο διαφορετικό πλήρωμα οδηγών.
Η ιταλική εταιρεία θα μπορούσε φέτος να γίνει η πρώτη που θα “κλείδωνε” το βάθρο στον αγώνα μετά από 13 χρόνια (από την Audi Joest Racing το 2012) αλλά η Porsche 963 με το #6 (των Κάμπελ-Έστρε-Βαντόορ) χάλασε το “πάρτι” των Ιταλών.
Το γερμανικό hypercar κατάφερε να κερδίσει τις εργοστασιακές Ferrari 499Ρ της Scuderia, τη #50 των Φουόκο-Μολίνα-Νίλσεν και τη #51 των Καλαντό-Τζιοβινάτσι-Περ Γκουίντι, μετά από μια μάχη διαρκείας των τεσσάρων παραπάνω μονοθεσίων, τα οποία τερμάτισαν όλα εντός 30 δευτερολέπτων.

Οι Cadillac της Jota ξεκίνησαν από την 1η και 2η θέση μετά την εντυπωσιακή τους εμφάνιση στη μάχη της Hyperpole, αλλά οι φόβοι του Σεμπαστιάν Μπουρντέ για την αγωνιστικότητά τους, λόγω έλλειψης τελικής ταχύτητας, αποδείχθηκαν βάσιμοι.
Αρχικά το προβάδισμα του αγώνα πήρε η #5 Porsche εμπρός από τη #12 Cadillac και την #38 Cadillac, αλλά μέχρι το τέλος της τρίτης ώρας τα αμερικανικά hypercars είχαν πέσει εκτός της κορυφαίας δεκάδας.
Εν τω μεταξύ, η Porsche αποδείχθηκε σοβαρός διεκδικητής της νίκης, παρά τον αποκλεισμό του μονοθεσίου #6 από τις κατατακτήριες διότι βρέθηκε ελλιποβαρής. Ο Κέβιν Έστρε ανελίχθηε γρήγορα από την 21η στην 5η θέση μέσα σε μία ώρα, πριν προσπεράσει τις Cadillac για την τρίτη θέση.
Λίγο αργότερα, ο Ματιέ Ζαμινέ της Porsche (#5) έχασε την πρωτοπορία από τον Αντόνιο Φουόκο της Ferrari (#50) στις δυόμισι ώρες. Ο Ζαμινέ έχασε και τη δεύτερη θέση από το αδελφό μονοθέσιο #6 της Porsche, ενώ το #5 δέχθηκε και ποινή διέλευσης από τα πιτς για παράβαση σε ζώνη επιβράδυνσης.

Μετά την 4η ώρα του αγώνα η Ferrari #51 προσπέρασε την Porsche #6, κάνοντας το 1-2-3 για την ιταλική εταιρεία. Ωστόσο, οι Κάμπελ-Έστρε-Βαντόορ συνέχισαν να μάχονται και τελικά ανέκτησαν την πρωτοπορία, καθώς η Ferrari #51 υπέστη αριστερό μπροστινό κλατάρισμα σε σύγκρουση με μια Corvette, που οδήγησε και σε ποινή πέντε δευτερολέπτων, και αργότερα σε ποινή stop-go 20 δευτερολέπτων λόγω δυσλειτουργίας των φρένων. Η Ferrari #50 έλαβε επίσης ποινή διέλευσης από τα πιτς για παράβαση κίτρινης σημαίας.
Τα ξημερώματα, ένα ατύχημα (του Σεμ Μπολούκμπασι της Nielsen Racing #24 της κατηγορίας LMP2) έφερε ανακατατάξεις, καθώς προκάλεσε τη μοναδική περίοδο οχήματος ασφαλείας στον αγώνα. Οι Ferrari #51 και #50 βρίσκονταν δύο λεπτά πίσω από την Porsche #6, αλλά αυτή η διαφορά εξανεμίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά.
Στη συνέχεια, η Toyota #8 πήρε το προβάδισμα, αλλά όχι για πολύ: ο Ρίο Χιρακάβα δέχθηκε την προσπέραση από τον Γε (Ferrari #83). Στην 16η ώρα οι Ferrari #51 και #83 προηγούνταν κατά περίπου δύο λεπτά, αλλά παραβιάσεις κίτρινης σημαίας τους οδήγησαν σε ποινές διέλευσης από τα πιτς. Και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Ferrari #83) δεν έκρυβε τον εκνευρισμό του για το ότι η ομάδα δεν του επέτρεπε να επιτεθεί στον Τζιοβινάτσι (Ferrari #51).

Η Scuderia τελικά συμφώνησε στην ανταλλαγή των θέσεων, αλλά ο Κούμπιτσα δεν ήταν πλέον αρκετά κοντά για να κάνει την κίνηση. Ωστόσο, το πλεονέκτημα της Ferrari #51 χάθηκε σήμερα (15/06) όταν ο Πιερ Γκουίντι έχασε τον έλεγχο καθώς έμπαινε στα pits, βγαίνοντας στην αμμοπαγίδα. Έτσι ο Ιταλός βετεράνος έπεσε στην τρίτη θέση μετά το πιτ-στοπ του, πίσω από τα αδελφά μονοθέσια #83 και #50, με διαφορά 26 δευτερολέπτων από την πρωτοπορία.
Εν συνεχεία, λοιπόν, το μονοθέσιο #83 απομακρύνθηκε με πλεονέκτημα 33 δευτερολέπτων. Ωστόσο, η Porsche #6 ήταν ακόμα μέσα στη μάχη: ο Ματ Κάμπελ κάλυψε τη διαφορά από τον Καλαντό (#51) και προσπερνώντας τον άμεσα στην ευθεία Mulsanne, στη συνέχεια πέρασε τη Ferrari #50 στα πιτς λίγο πριν τις 2:00 το μεσημέρι.
Παίρνοντας τη θέση του Κάμπελ, ο Έστρε μείωσε τη διαφορά από τον Κούμπιτσα στα 10 δευτερόλεπτα μόλις μισή ώρα πριν το τέλος, αλλά δεν μπόρεσε να κερδίσει περαιτέρω έδαφος. Ο Τζιοβινάτσι και ο Φουόκο μονομάχησαν μέχρι την καρό σημαία για την τελευταία θέση στο βάθρο, με νικητή τον πρώτο με τη Ferrari #51.

Η Cadillac #12 με τους Λυν-Νάτο-Στίβενς, μετά από έναν σταθερό αγώνα, κατέτησε την πέμπτη θέση μόλις δύο λεπτά πιο πίσω. Οι Alpine πέρασαν σε μεγάλο βαθμό απαρατήρητες, με ορισμένα ατυχήματα και ποινές, η Peugeot -με αρκετές δυσκολίες- με το 9Χ8 με νούμερο #94 τερμάτισε στη 12η θέση, η BMW είχε αρκετά τεχνικά προβλήματα, ποινές και λάθη των οδηγών της, ενώ η Aston Martin με το μονοθέσιο #009 κατέλαβε τη 13η θέση.
Στην κατηγορία LMP2, κέρδισε η #43 ORECA της Inter Europol Competition με τους Τομ Ντίλμαν, Γιακούμπ Σμιεκόφσκι και Νικ Γιελόλι. Τέλος, στην LMGT3 θριάμβευσαν οι Ράιαν Χάρντουικ, Ρίτσαρντ Λιτς και Ρικάρντο Πέρα με την Porsche #92 της Manthey κερδίζοντας τη #46 BMW της Team WRT, στην οποία οδηγούσε ο Βαλεντίνο Ρόσι.
Content Original Link:
" target="_blank">