22
Sun, Jun
493 New Articles

Ρόμπερτ Κούμπιτσα: Η τραγική ιστορία και η καρμική δικαίωση ενός σύγχρονου θρύλου του μότορσπορ

Ρόμπερτ Κούμπιτσα: Η τραγική ιστορία και η καρμική δικαίωση ενός σύγχρονου θρύλου του μότορσπορ

AUTOMOTO
Ρόμπερτ Κούμπιτσα: Η τραγική ιστορία και η καρμική δικαίωση ενός σύγχρονου θρύλου του μότορσπορ

Ο Πολωνός -ήδη ανερχόμενος αστέρας της Formula 1 και ήδη νικητής- τραυματίστηκε πολύ σοβαρά σε ένα φρικιαστικό ατύχημα στο Ράλι Ρόντε ντι Αντόρα του 2011, στην Ιταλία, όπου συμμετείχε με στόχο την οδηγική του εξέλιξη, όταν σε κλάσματα του δευτερολέπτου έχασε τον έλεγχο του Skoda Fabia που οδηγούσε, προσέκρουσε στη μπαριέρα και αυτή διαπέρασε το δάπεδο και βγήκε από την πίσω πλευρά του αυτοκινήτου.

Όπως ο ίδιος ο Κούμπιτσα αποκάλυψε, τη στιγμή που η μπαριέρα τρύπησε το δάπεδο και τον χτύπησε σε όλη τη δεξιά πλευρά του σώματός του, υπέστη 42 κατάγματα και έχασε τα τρία τέταρτα του αίματός του. Επίσης, κινδύνευσε πολύ σοβαρά με ακρωτηριασμό του δεξιού του χεριού.

Το τρομακτικό ατύχημα του Κούμπιτσα στο Ράλι Ρόντε ντι Αντόρα στις 6 Φεβρουαρίου 2011 AP Photo/Gianni Chiaramonti

Η ομάδα άμεσης επέμβασης χρειάστηκε περισσότερο από μία ώρα για να τον βγάλει από το αυτοκίνητο. Ο Πολωνός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση 12 ωρών – κατά την οποία οι γιατροί κατάφεραν να τον κρατήσουν στη ζωή.

Τα επόμενα χρόνια θα υποβάλλονταν σε συνολικά 17 χειρουργεία για τα τραύματά του, όμως η ζημιά που είχαν υποστεί τα νεύρα του δεξιού του χεριού ήταν αρκετά εκτεταμένη. Η φυσιολογική λειτουργία του χεριού του δεν θα επανερχόταν ποτέ.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα μετά τον τερματισμό των 24 Ωρών του ΛεΜάν 2025 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Σε μια συγκλονιστική εξομολόγηση στο podcast Gurulandia, ο πρώην οδηγός της Formula 1 αποκάλυψε τις λεπτομέρειες εκείνης της ημέρας, του τρομακτικού ατυχήματος που του άλλαξε τη ζωή.

“Ήμουν στη Βαλένθια για τις δοκιμές [της Formula 1] πριν από τη σεζόν, όταν μου πρότειναν να οδηγήσω σε έναν αγώνα ράλι”, αποκάλυψε. “Αρχικά είπα ναι, αλλά μετά τηλεφώνησα για να ακυρώσω. Όμως μου απάντησαν ότι η Pirelli είχε ήδη στείλει τα ελαστικά και ο δρόμος είχε ήδη κλείσει για τις δοκιμές”.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα και ο Βιτάλυ Πετρόφ, μαζί με την ομάδα της Lotus F1 στην παρουσίαση του μονοθεσίου R31 στη Βαλένθια τον Ιανουάριο του 2011. Επτά μέρες μετά ο Πολωνός θα είχε το ατύχημά του στο Ράλι Ρόντε ντι Αντόρα AP Photo/Alberto Saiz

Ο ίδιος πίστευε πως η εμπειρία από το ράλι θα τον βοηθούσε να βελτιωθεί ως οδηγός της F1: “Ήμουν σίγουρος ότι αν κατάφερνα να προσαρμοστώ σε εκείνο το στυλ οδήγησης, θα έβγαινα κερδισμένος”, ανέφερε.

“Αν μπεις στη βροχή με ελαστικά σλικς, το συναίσθημα που σου δίνουν τα ράλι δεν συγκρίνεται. Στη Formula 1, μόλις αρχίσει να βρέχει βγάζουν κατευθείαν κόκκινη σημαία. Στο Ράλι Μόντε Κάρλο όμως, αν είσαι στην ΅Ειδική με στεγνά ελαστικά και αρχίσει να χιονίζει, πρέπει να τα βγάλεις πέρα μόνος σου και να τερματίσεις”.

O Κούμπιτσα μετά τις ελεύθερες δοκιμές του GP του Άμπου Ντάμπι του 2018, όπου συμμετείχε με την ομάδα της Williams AP Photo/Kamran Jebreili

Έτσι ο Ρόμπερτ ανέβηκε τη ράμπα της αφετηρίας του Ράλι Ρόντε ντι Αντόρα. “Ειλικρινά, δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα από εκείνη τη μέρα γιατί ήμουν για πολύ καιρό σε κώμα”, είπε για την ημέρα του ατυχήματος.

“Μεταφέρθηκα στο νοσοκομείο με μόλις 1,5 λίτρο αίμα, ενώ το ανθρώπινο σώμα έχει έξι με επτά. Η δεξιά πλευρά μου ήταν διαλυμένη. Είχα 42 κατάγματα – από το δάχτυλο του ποδιού μέχρι τον αγκώνα ήμουν σπασμένος.

Η μάχη του για να επανέλθει ήταν σωματικά και ψυχολογικά εξουθενωτική: “Για έξι ή επτά μήνες δεν ένιωθα τίποτα και δεν μπορούσα να κινήσω τίποτα. Προσπαθούσα να κουνήσω το δάχτυλό μου και δεν μπορούσα.

Όταν τελικά τα κατάφερα, η χαρά που ένιωσα δεν περιγράφεται – μόνο όποιος το έχει ζήσει μπορεί να καταλάβει. Την ημέρα που το κατάφερα, ένιωσα μια παράλογη ευτυχία”, πρόσθεσε ο Πολωνός.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με το DS3 WRC της εργοστασιακής Citroen AP Photo

Μέχρι τη μέρα του ατυχήματος, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ήταν ένα ανερχόμενο άστρο της Formula 1. Είχε ήδη κερδίσει την πρώτη του νίκη, με τη BMW Sauber, και στο ξεκίνημα του 2011 προετοιμαζόταν για τη σεζόν του 2011 με τη Lotus (πρώην Renault F1).

Αυτή, όπως είπε ο ίδιος, ήταν η τελευταία του σεζόν με τη γαλλική ομάδα, πριν μεταγραφεί στη Scuderia Ferrari δίπλα στον Φερνάντο Αλόνσο το 2012. Όμως, πριν καν ξεκινήσει τη σεζόν του 2011, όλα είχαν τελειώσει.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με τη BMW Sauber στο Γερμανικό GP του 2008, στο Χόκενχαϊμ AP Photo/Martin Meissner

Ο Πολωνός δεν θα επέστρεφε στους αγώνες παρά μόνο δύο χρόνια μετά – αρχικά στα ράλι. Το 2019 κατάφερε να εξασφαλίσει την επιστροφή του στη F1, με τη Williams, όμως τότε η απόδοση του μονοθεσίου του Γκροβ ήταν πολύ υποδεέστερη από την αξία του.

“Η Ferrari είναι αυτό για το οποίο μετανιώνω περισσότερο”, είπε σε συνέντευξή του στην ιταλική έκδοση της ιστοσελίδας Motorsport. “Θα έπρεπε να είχα πάει στο Μαρανέλο το 2012, αλλά και πολύ νωρίτερα, αλλά αυτό δεν το ξέρουν πολλοί.

Είναι η πληγή μετά το ατύχημα που ανοίγει πιο εύκολα. Στον κόσμο που ζούμε σήμερα, είναι πιο εύκολο να αφήνεις τα πράγματα να περνούν απαρατήρητα, αλλά λόγω του ατυχήματος πέρασα από το ένα άκρο στο άλλο.

Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πόσο διαφορετικός ήμουν πριν το 2011. Όσα έζησα δεν επηρέασαν μόνο την αγωνιστική πλευρά, αλλά και την προσωπική μου ζωή. Ήταν ένα γερό χτύπημα, που κράτησε για πολλά χρόνια. Δεν θυμάμαι καν πώς οδηγούσα παλιά. Δεν πειράζει – έτσι είναι η ζωή και έτσι πήγε”.

Ο Κούμπιτσα με τον Τζορτζ Ράσελ, έτερο οδηγό της Williams το 2019 στη Formula 1, στο περιθώριο του GP Ιαπωνίας 2019 AP Photo/Toru Hanai

Αυτό που συνέβη την περασμένη Κυριακή, στον τερματισμό των φετινών 24 Ωρών του ΛεΜάν, ήταν μια ασύλληπτα καρμική στιγμή. Μια συγκλονιστική εξιλέωση. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα κέρδισε έναν αγώνα εφάμιλλο της δόξας του Μονακό GP. Με μια Ferrari 499P.

Η στιγμή που η Ferrari 499P της AF Corse, με οδηγούς τους Ρόμπερτ Κούμπιτσα, Φιλ Χάνσον και Υφέι Γε, κερδίζει τις 24 Ώρες του ΛεΜάν 2025 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

“Είμαι πολύ χαρούμενος για εκείνον” είπε ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο άνθρωπος με τον οποίο ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα θα μοιραζόταν το γκαράζ της Ferrari. “Είχαμε μιλήσει πολλές φορές για το πόσο ξεχωριστός είναι αυτός ο αγώνας και του αξίζει ό,τι βιώνει.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα είναι ένας θρύλος του σπορ μας, και ακόμα περισσότερο μετά τη νίκη του στο ΛεΜάν. Όλοι ξέρουν πόσο υπέφερε μετά το ατύχημά του και από όσα επακολούθησαν. Αυτή ήταν μια πολύ χαρμόσυνη ημέρα για το μότορσπορ και είμαι πολύ περήφανος για εκείνον”.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Λεβαδειακός: Ανεβάζει στροφές μεταγραφικά

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Λεβαδειακός: Ανεβάζει στροφές μεταγραφικά

Ολυμπιακός: Δίνει παίκτη στον Ολυμπιακό ο Αλμέιδα και ο Κορδόν;

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ολυμπιακός: Δίνει παίκτη στον Ολυμπιακό ο Αλμέιδα και ο Κορδόν;

Καθόρλα: «Στα 40 μου χρόνια ήταν το πιο όμορφο που έχω ζήσει – Δεν θα σταματήσω»

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Καθόρλα: «Στα 40 μου χρόνια ήταν το πιο όμορφο που έχω ζήσει – Δεν θα σταματήσω»

Θα κάνει κίνηση για παίκτη του Ολυμπιακού ο Παναθηναϊκός – Κολλάει γάντι στο σύστημα των «πρασίνων»

ΜΠΑΣΚΕΤ

Θα κάνει κίνηση για παίκτη του Ολυμπιακού ο Παναθηναϊκός – Κολλάει γάντι στο σύστημα των «πρασίνων»

Ολυμπιακός: Ο Εβάν Φουρνιέ έδωσε ήδη το… σύνθημα για τη νέα σεζόν!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Ο Εβάν Φουρνιέ έδωσε ήδη το… σύνθημα για τη νέα σεζόν!

Ολυμπιακός: Καμπόκλο αντί Πίτερς;

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Καμπόκλο αντί Πίτερς;

Ingr Ένταση στο φιλέ μεταξύ Σάκκαρη και Putintseva (vid)

Tennis

Ingr Ένταση στο φιλέ μεταξύ Σάκκαρη και Putintseva (vid)

Bad Homburg: Επέστρεψε στις νίκες η Σάκκαρη

Tennis

Bad Homburg: Επέστρεψε στις νίκες η Σάκκαρη

Ο Λεχέτσκα έριξε τον Τσιτσιπά στο Νο26 του κόσμου

Tennis

Ο Λεχέτσκα έριξε τον Τσιτσιπά στο Νο26 του κόσμου

Γιατί "ναυαγεί" κάθε οδηγός στο διπλανό γκαράζ του Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull

AUTOMOTO

Γιατί "ναυαγεί" κάθε οδηγός στο διπλανό γκαράζ του Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull

Γιατί τα ηλεκτρικά της Κίνας θα «κατακτήσουν» την Ευρώπη- Τι λένε οι αναλυτές

AUTOMOTO

Γιατί τα ηλεκτρικά της Κίνας θα «κατακτήσουν» την Ευρώπη- Τι λένε οι αναλυτές

Vespa Officina 8: Φόρος τιμής στο μυθικό, μεταπολεμικό πειραματικό εργαστήριο του θρυλικού scooter

AUTOMOTO

Vespa Officina 8: Φόρος τιμής στο μυθικό, μεταπολεμικό πειραματικό εργαστήριο του θρυλικού scooter

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ20 Πρωταθλήτρια κόσμου η Ισπανία – Τις απονομές o Κυριάκος Γιαννόπουλος (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ20 Πρωταθλήτρια κόσμου η Ισπανία – Τις απονομές o Κυριάκος Γιαννόπουλος (pics)

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ/ Β΄ ΦΑΣΗ, Β΄ ΓΥΡΟΣ Αγωνιστική δράση σε δύο ομίλους - Τα αποτελέσματα του Σαββάτου (21/6)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΝΔΡΩΝ/ Β΄ ΦΑΣΗ, Β΄ ΓΥΡΟΣ Αγωνιστική δράση σε δύο ομίλους - Τα αποτελέσματα του Σαββάτου (21/6)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ20 Στην 8άδα με εύκολη νίκη η Εθνική μας, 27-6 την Κίνα - Με Κροατία στον προημιτελικό

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ20 Στην 8άδα με εύκολη νίκη η Εθνική μας, 27-6 την Κίνα - Με Κροατία στον προημιτελικό