Ο κρίσιμος μήνας για τη φετινή σεζόν της Ferrari: Οι αναβαθμίσεις της SF-25 σε Ίμολα και Βαρκελώνη
Με μόλις ένα βάθρο -του Σαρλ Λεκλέρ στη Τζέντα- και με τον Λιούις Χάμιλτον να βρίσκεται στη δίνη ενός δισεπίλυτου γρίφου με τα προβλήματα προσαρμογής του στην SF-25, η Scuderia Ferrari επιβεβαίωσε το πρόγραμμα της μεγάλης αναβάθμισης του φετινού της cavallino μέχρι το τέλος Μαΐου.
Είναι σαφές ότι αν οι αναβαθμίσεις αυτές δεν καταφέρουν να κάνουν το ιταλικό μονοθέσιο πρωταγωνιστικό από το GP Ισπανίας (1 Ιουνίου) και μετά, τότε η Scuderia κατά πάσα πιθανότητα θα εγκαταλείψει τις προσπάθειές της για τους τίτλους της φετινής σεζόν – αφιερώνοντας αποκλειστικά την προσοχή της στον σχεδιασμό του ολοκαίνουριου -βάσει των νέων τεχνικών κανονισμών- μονοθεσίου του 2026.
Ο Σαρλ Λεκλέρ εξέφρασε πρόσφατα την αισιοδοξία του ότι η Scuderia μπορεί να αλλάξει τις τύχες της μέσα στον έναν μήνα που ακολουθεί – όχι μόνο με τις σημαντικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της SF-25, αλλά και με την απαγόρευση (από το GP Ισπανίας και μετά) του μεγαλύτερου ποσοστού ελαστικότητας της εμπρός πτέρυγας, που έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο (κυρίως) οι McLaren και Mercedes για την ανταγωνιστικότητα των φετινών τους μονοθεσίων.

Η αεροδυναμική αναβάθμιση της SF-25 θα ξεκινήσει με τα πρώτα σημαντικά εξαρτήματα στον αγώνα της Ίμολα (16-18 Μαΐου) και θα ολοκληρωθεί στο GP της Βαρκελώνης (30 Μαΐου-1 Ιουνίου).
Η βασική επιδίωξη των σχεδιαστών του Μαρανέλο, υπό τον τεχνικό διευθυντή Λοΐκ Σερά, είναι η αύξηση του αεροδυναμικού φορτίου, ειδικά στην ουρά του αυτοκινήτου, με κύριο στόχο τη βελτίωση της σταθερότητας στα φρένα και στην είσοδο της στροφής.
Αν αυτός ο στόχος επιτευχθεί, τότε αναμένεται να βοηθήσει και τον Λιούις Χάμιλτον να βρει κάποιες από τις περίπλοκες λύσεις που αναζητά για τη ρύθμιση της SF-25 στα μέτρα του – καθώς η ελλιπής πρόσφυση του πίσω μέρους του μονοθεσίου ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τα φετινά προβλήματα του Βρετανού
Αυτή είναι μια από τις παραμέτρους που ευθύνονται για τη υστέρηση -κατά μέσο όρο- 3 δεκάτων του δευτερολέπτου της Ferrari SF-25 από τη McLaren στις δοκιμές κατάταξης των τεσσάρων τελευταίων GP.
Μια άλλη παράμετρος είναι ότι η SF-25 θεωρείται σχεδιαστικά λιγότερο τολμηρή σε σχέση με τη φετινή McLaren MC39 – κάτι που ίσως υποδεικνύει ότι το Μαρανέλο ίσως έκανε λίγο υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις το χειμώνα σχετικά με την απόδοση του φετινού της μονοθεσίου. Και τώρα πρέπει να τις πραγματώσει με τις αναβαθμίσεις της Ίμολα και της Βαρκελώνης.
Όσον αφορά στον περιορισμό ελαστικότητας της εμπρός πτέρυγας, η Scuderia αισιοδοξεί ότι αυτή η αλλαγή των τεχνικών κανονισμών θα κόψει λίγο από το προβάδισμα ταχύτητας που έχουν οι McLaren και Mercedes, κατά κύριο λόγο. Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε με σαφήνεια ότι αυτή η αλλαγή μπορεί να ωφελήσει τη Ferrari.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, δήλωσε αισιόδοξος ότι η ιταλική ομάδα μπορεί να κλείνει την απόστασή της από τη McLaren: “Όλα τα συστατικά υπάρχουν. Πρέπει απλώς να τα συνδυάσουμε όλα μαζί τη σωστή στιγμή”, δήλωσε ο Γάλλος.

Και συνέχισε: “Έχουμε το ρυθμό αγώνα, αλλά πρέπει να είμαστε πιο αποδοτικοί από την Παρασκευή μέχρι και τις δοκιμές κατάταξης. Εκεί είναι που χτίζονται οι νίκες. Σήμερα στη F1 πέντε εκατοστά του δευτερολέπτου μπορούν να σου στοιχίσουν 6 θέσεις.
Δεν είμαστε μακριά, αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι η τελειότητα. Αν ξεκινάς τέταρτος ή πέμπτος αμέσως μπλέκεις στο ‘βρώμικο αέρα’ [του προπορευόμενου αυτοκινήτου] και το πράγμα περιπλέκεται. Πρέπει να παίρνουμε το μέγιστο από κάθε περίοδο των δοκιμών”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.
Content Original Link:
" target="_blank">