01
Fri, Aug
558 New Articles

Οδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση του "φρεσκαρισμένου" SUV Nissan Qashqai με τους 158 ίππους

Οδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση του "φρεσκαρισμένου" SUV Nissan Qashqai με τους 158 ίππους

AUTOMOTO
Οδηγούμε την τετρακίνητη έκδοση του "φρεσκαρισμένου" SUV Nissan Qashqai με τους 158 ίππους

Βουνά, λαγκάδια, παραλίες, χωματόδρομοι, εξοχικά στο πουθενά, σπασμένοι δρόμοι, αυθαίρετα, παλιά άσφαλτος-γυαλί, χωριά-φαντάσματα, λακκούβες, χιόνια, λάσπες και κακοτεχνίες στήνουν στην Ελλάδα ένα σκηνικό όπου ένα τετρακίνητο SUV είναι πιο χρήσιμο από όσο ίσως φαντάζει πολλές φορές. Μια χρήσιμη πολυτέλεια.

Το ζύγισμα αν αξίζει το επιπλέον κόστος -της αγοράς και του καθημερινού καυσίμου- καθορίζεται πάντα από τις προσωπικές ανάγκες για όλα τα παραπάνω – αν και η ασφάλεια στην άσφαλτο που ψήνει δίχως έλεος ο ελληνικός ήλιος και το αλάτι της Μεσογείου είναι μάλλον ένα ζητούμενο σε κάθε περίπτωση.

Το τετρακίνητο Qashqai έχει ένα ευφυές σύστημα μετάδοσης, με την ονομασία X-Tronic, που στέλνει μέρος της ροπής του τετρακύλινδρου κινητήρα 1,3 των 158 ίππων πίσω όταν χρειάζεται, καθώς στις άλλες περιπτώσεις είναι κατά κύριο λόγο εμπροσθοκίνητο – κάτι που κάνει γενικώς πιο προβλέψιμο το χειρισμό φροντίζοντας, σε φυσιολογικές συνθήκες, να ελέγχει την κατανάλωση.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Συνδυάζεται με το ύψος του δαπέδου από το έδαφος στα 18,3 εκατοστά, με τους πολλαπλούς συνδέσμους (που είναι μια επιλογή άξια του κόστους της) στους πίσω τροχούς, καθώς και με δύο έξτρα οδηγικά προφίλ ρυθμίσεων της συμπεριφοράς – τα Off-Road και Snow, που προστίθενται στα Standard, Eco, Sport των δικίνητων εκδόσεων στον περιστροφικό διακόπτη της κονσόλας.

Το αποτέλεσμα στην άσφαλτο είναι εξαιρετικό: ο έλεγχος της ροπής σε κάθε άξονα είναι τόσο καλορυθμισμένος που η πρόσφυση είναι εντυπωσιακή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, βελτιώνοντας αισθητά την κατευθυντικότητα και τη συγκρότηση σε όλες τις φάσεις της στροφής ενός υπερυψωμένου αυτοκινήτου 1,6 τόνου.

Εδώ η τετρακίνηση αξίζει τις οικονομικές της θυσίες, συνυφασμένη με το αρκετά ακριβές τιμόνι και το οδηγικό προφίλ Sport που ξεδιπλώνει τις πλήρεις δυνατότητες της ήπια υβριδικής (MHEV) μονάδας ισχύος, με καλύτερη απόκριση στο γκάζι, ανεβάσματα ταχύτητας σε υψηλότερες στροφές και λίγο “βαρύτερο” τιμόνι.

Μάλιστα, το εξαιρετικό και προηγμένο κιβώτιο CVT της Jatco προσφέρει (με το σύστημα D-Step) ακόμα και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών συνολικά επτά προσομοιωμένων σχέσεων με paddles πίσω από το τιμόνι – συμβάλλοντας στη γενικότερη σπορτίφ αίσθηση για όποιον την αποζητά.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Σε off-road κομμάτια ο ήπιος χωματόδρομος δεν είναι πρόβλημα, και μπορεί να γίνει ακόμα και διασκεδαστικός για όποιον εξοικειωθεί με την τετρακίνηση – αλλά αν γίνει λασπώδης ή βραχώδης πέραν ενός (όχι πολύ ψηλού) σημείου τότε τα ασφάλτινα ελαστικά που τυλίγουν τις 20άρες ζάντες θέτουν χαμηλά τον πήχη και τις δυνατότητες.

Όχι πως το Qashqai έχει σχεδιαστεί για τέτοιες ακραίες καταστάσεις. Δεν είναι Lada Niva – και αυτό ισχύει, στην άλλη όψη του νομίσματος, και για την άνεσή του, για την απόκριση της ανάρτησης, που (εις βάρος κάποιων μικρών κλίσεων στη σβέλτη οδήγηση στην άσφαλτο) κρατά τους επιβάτες ξεκούραστους τόσο στις κακοτεχνίες των δρόμων όσο και με την ποιότητα κύλισης στο ταξίδι. Όπου επιδρά και η ηχομόνωση από το σύστημα εξουδετέρωσης θορύβου Active Noise Cancellation.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Σε αυτές τις περιπτώσεις τα οδηγικά προφίλ Normal και Eco έρχονται στο παιχνίδι, μαζί με το τίμημα της κατανάλωσης (λόγω του αυξημένου βάρους του συστήματος τετρακίνησης), ατυχώς. Έτσι, δύσκολα θα πετύχετε ρεαλιστική κατανάλωση κάτω από 8,5 lt/100km, τιμή που μειώνεται κατά 1,5 λίτρο στο ταξίδι ή αυξάνεται το ίδιο κατά τη σβέλτη οδήγηση στο προφίλ Sport.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Πάντως, ακριβώς για το λόγο αυτό, η Nissan έχει κάνει προσπάθειες να κόψει βάρος από αλλού -όπως με τη χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα- αλλά χωρίς να στερήσει τίποτα από τη διαχρονική -και αισθητή- στιβαρότητα του Qashqai.

Το βάρος της τετρακίνησης κάνει πιο ταιριαστή την επιλογή της έκδοσης με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.3 λίτρου (ήπια υβριδική υποβοήθηση) στους 158 ίππους. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης προσφέρει περίπου 5 ίππους 20 δευτερόλεπτα στο εύρος στροφών 1.800-2.500, εκεί που χρειάζεται για να βοηθήσει την κατανάλωση στην καθημερινότητα.

Μαζί με αυτό, τα 270 Nm της ροπής ξεδιπλώνονται στο φάσμα 1.800-3.750 σ.α.λ., κάνοντας αρκετά ζωηρές τις ρεπρίζ παρά τα 1.574 κιλά του Qashqai 4WD. Και με βαρύ φόρτωμα ακόμα το ιαπωνικό SUV δεν βαρυγκωμά, καθώς η γραμμικότητα της απόδοσης της ισχύος επίσης μοιάζει καλορυθμισμένη για το συνδυασμό καθημερινότητας / ταξιδιού. Αν η απόδοση μπορεί να κριθεί κάποιες στιγμές νωχελική, είναι από το ξεκίνημα και έως τις 1.800 στροφές.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Περνώντας στο σχεδιασμό, παρότι η τρίτη του γενιά του 2021 ακόμα έδειχνε φρέσκια, στην ανανέωσή του για το μοντέλο του 2025 “σοβάρεψε” λίγο, αλλάζοντας ευρύτατα καταρχήν με τη νέα κυψελοειδή μάσκα σχήματος V που παραπέμπει σε αρχαίες ιαπωνικές πανοπλίες των σαμουράι, ενσωματώνοντας τους δύο προβολείς μαζί με μια σειρά 5 LED πτυχώσεων.

Πάνω τους ακριβώς υπάρχουν τα λεπτά, μακρόστενα LED φώτα ημέρας, που διαμορφώνουν ένα τοξοειδές σχήμα καθώς μαζί με την κεντρική μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που τα ενώνει. Άλλα μια λεπτή μαύρη τοξοειδής γραμμή χωρίζει τη μάσκα από τον κάτω αεραγωγό, ενώ στις πλευρές του προφυλακτήρα έχουν παραμείνει οι χαρακτηριστικοί δυναμικοί κάθετοι αεραγωγοί.

Η ουρά δεν έχουν τόσο μεγάλες αλλαγές, πέραν κάποιων μικρών επεμβάσεων στον προφυλακτήρα και στο διάφανο πλέον κάλυμμα -με λίγο διαφορετικό φωτεινό μοτίβο- των σχεδιαστικά απαράλλαχτων φωτιστικών σωμάτων.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Σε αντίθεση με τη μάσκα, το εσωτερικό δεν έχει καμία εξόφθαλμη αισθητική αλλαγή. Εδώ οι τροποποιήσεις έχουν να κάνουν με το λογισμικό της κεντρικής ψηφιακής οθόνης των 12,3 ιντσών. Για πρώτη φορά σε οποιοδήποτε Nissan συναντάμε τις υπηρεσίες της Google, οι οποίες είναι ενσωματωμένες στο λειτουργικό σύστημα NissanConnect.

Έτσι, η οθόνη του Qashqai πλέον παρέχει την πρόσβαση στους χάρτες Google Maps (με live απεικόνιση της κίνησης στους δρόμους) με ενημερώσεις over-the-air, σύνδεση στον προσωπικό Google λογαριασμό, την πλατφόρμα εφαρμογών Google Play και επίσης στον ψηφιακό βοηθό Google Assistant που επεμβαίνει με την εντολή «OK, Google». Η διασύνδεση με κινητά τηλέφωνα (Android/iPhone) γίνεται ασύρματα.

Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό που εξακολουθεί να διακρίνεται για τα εξαιρετικά ποιοτικά υλικά για τα δεδομένα της κατηγορίας του, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (επίσης 12,3’’) πίσω από το τιμόνι έμεινε απαράλλαχτος. Ευτυχώς, διατηρούνται αρκετοί φυσικοί διακόπτες, συμπεριλαμβανομένου ενός ξεχωριστού πάνελ για τον διζωνικό κλιματισμό, ενώ διατίθεται επίσης χώρος ασύρματης φόρτισης του smartphone και υποδοχές USB type-C.

Ο πίνακας οργάνων αλλάζει χρώμα, ανάλογα του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης: στο Normal είναι γκρι, στο Eco είναι πράσινος και στο Sport κόκκινος. Η συνδεσιμότητα του smartphone εξακολουθεί να γίνεται μέσω των Android Auto είτε Apple Car Play – ενώ στην κορυφή της κονσόλας υφίσταται πλέον και η πλατφόρμα της ασύρματης φόρτισής του.

Οι ψηφιακές λειτουργίες του εσωτερικού, επίσης, έχουν εμπλουτιστεί τώρα και με πολλαπλές νέες απεικονίσεις των περιμετρικών καμερών. Το σύστημα Around View Monitor (AVM) οκτώ όψεων προσφέρει πανοραμική περιμετρική θέση με την επιλογή της όπισθεν, οι ευρυγώνιες κάμερες βοηθούν εξαιρετικά για την ασφαλή έξοδο από στενά ή θέσεις στάθμευσης, ενώ υπάρχει ακόμα και μια κάμερα που απεικονίζει το δρόμο κάτω από το ρύγχος του αυτοκινήτου για να αποφεύγονται οι επαφές με το πεζοδρόμιο ή με πέτρες εκτός δρόμου.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Περνώντας στους χώρους, πέραν της άνεσης των δύο μπροστινών επιβατών, οι δύο πίσω έχουν αρκετά ικανοποιητικό -πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας- χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, αλλά το πλάτος ίσως δυσκολέψει λίγο την άνεση για τρεις επιβάτες στον πίσω πάγκο. Τουλάχιστον δεν είναι ογκώδες του τούνελ μετάδοσης για όποιον κάθεται στη μέση.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Τα 504 λίτρα για τις αποσκευές είναι απλά ικανοποιητικά για την κατηγορία, όμως η χωροταξία και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης του προσδίδουν εξαίρετη χρηστικότητα. Ο χώρος αυξάνεται στα 1.447 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Συμπερασματικά, το Qashqai οφείλει -λόγω της τεράστιας εμπορικής του επιτυχίας- να κυλά διαρκώς για να μην μουχλιάσει, και αυτό έκανε τώρα η Nissan στον τρίτο χρόνο της τρίτης του γενιάς. Η βασική αναβάθμισή του -πέραν της αισθητικής διαφοροποίησης- είναι ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός, μαζί με την προσθήκη του εξοπλισμού που έλειπε στις βασικές του εκδόσεις.

Αυτά το κάνουν ολοκληρωμένο και επίκαιρο, καθώς ακόμα και η βασική του έκδοση (Unique), στις 29.990 ευρώ, έχει πλέον αξιοπρεπή εξοπλισμό (οθόνη 12,3’’, εσωτερικό φωτισμό LED, σουίτα Nissan Connected Services) και συνεπώς αρκετά καλή σχέση αξίας-τιμής σε μια κατηγορία ανηλεούς ανταγωνισμού.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Επιπλέον, στον τομέα της ασφάλειας, ο εξοπλισμός διαθέτει πάμπολλα στάνταρ συστήματα ασφαλείας – με ορισμένα εξ αυτών αναβαθμισμένα, όπως το Autonomous Emergency Braking και το Around View Monitor (AVM) που διαθέτει πλέον λειτουργία τρισδιάστατης απεικόνισης (βασισμένη σε οκτώ κάμερες) για το παρκάρισμα και την off-road χρήση. Η Nissan πρόσθεσε επίσης το Driver Assist Custom Mode, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την ευαισθησία των συστημάτων ασφαλείας με ένα κουμπί στο τιμόνι.

Η επιλογή της τετρακίνητης έκδοσης είναι μια καλή επιλογή, όμως τη συναντάμε στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, Connecta, και με τον κινητήρα στους 158 ίππους, που σημαίνει ότι κοστίζει 7 χιλιάδες ευρώ περισσότερο από το δικίνητο, βασικό Qashqai (συν την έξτρα κατανάλωση). Οπότε είναι ξεκάθαρα θέμα δυνατότητας αγοράς – αρκεί, βεβαίως, να γνωρίζει καλά κανείς αν και γιατί θα χρειαζόταν την τετρακίνηση.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD P.DIAMANTIS

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158 PS X-Tronic 4WD

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.3 / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / Σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
  • Ισχύς: 158 ίπποι / 5.000 rpm
  • Ροπή: 270 Nm / 1.800 rpm
  • 0-100 km/h: 9,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 190 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 6,9 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 155 g/km
  • Μήκος: 4,425 m
  • Μεταξόνιο: 2,665 m
  • Βάρος: 1.574 kg
  • Χώρος αποσκευών: 504-1.447 lt
  • Τιμή: Από 36.990 €

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Αυτοί είναι οι πιθανοί αντίπαλοι Παναθηναϊκού και ΠΑΟΚ στα play offs του Europa League

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Αυτοί είναι οι πιθανοί αντίπαλοι Παναθηναϊκού και ΠΑΟΚ στα play offs του Europa League

Ο Ανδρέας Δημάτος για τις κληρώσεις Παναθηναϊκού, ΠΑΟΚ και ΑΕΚ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο Ανδρέας Δημάτος για τις κληρώσεις Παναθηναϊκού, ΠΑΟΚ και ΑΕΚ

Παναθηναϊκός – Σαχτάρ: Πότε παίζουν τα ματς και τι ώρα γίνεται η κλήρωση στη Νιόν

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Παναθηναϊκός – Σαχτάρ: Πότε παίζουν τα ματς και τι ώρα γίνεται η κλήρωση στη Νιόν

Ολυμπιακός και Γουέντελ Μουρ Τζούνιορ: Το 3άρι που έρχεται από το ΝΒΑ;

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός και Γουέντελ Μουρ Τζούνιορ: Το 3άρι που έρχεται από το ΝΒΑ;

Ξανά σενάρια για Βούτσεβιτς και Παναθηναϊκό από την Ισπανία!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ξανά σενάρια για Βούτσεβιτς και Παναθηναϊκό από την Ισπανία!

Ολυμπιακός: Η χρονιά του Μιλουτίνοφ!

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός: Η χρονιά του Μιλουτίνοφ!

Τορόντο: 500η νίκη καριέρας για Ζβέρεφ (vid)

Tennis

Τορόντο: 500η νίκη καριέρας για Ζβέρεφ (vid)

Γιατί απολαμβάνουμε τα παιχνίδια περισσότερο πριν τα κατανοήσουμε πλήρως

Tennis

Γιατί απολαμβάνουμε τα παιχνίδια περισσότερο πριν τα κατανοήσουμε πλήρως

Μόντρεαλ: Νέα ζόρικη νίκη για Γκοφ (vids)

Tennis

Μόντρεαλ: Νέα ζόρικη νίκη για Γκοφ (vids)

O Φερστάπεν εξήγησε ότι ποτέ δεν σκόπευε να φύγει από τη Red Bull το 2026

AUTOMOTO

O Φερστάπεν εξήγησε ότι ποτέ δεν σκόπευε να φύγει από τη Red Bull το 2026

Τέλος Ιουνίου το Ράλλυ Ακρόπολις του 2026- Παραμένει στην “παραδοσιακή” περίοδο διεξαγωγής του

AUTOMOTO

Τέλος Ιουνίου το Ράλλυ Ακρόπολις του 2026- Παραμένει στην “παραδοσιακή” περίοδο διεξαγωγής του

Αν θέλεις κορυφαία αυτονομία, το “βασικό” ηλεκτρικό SUV της Ford είναι αυτό που ζητάς- Δες πως γίνεται δικό σου

AUTOMOTO

Αν θέλεις κορυφαία αυτονομία, το “βασικό” ηλεκτρικό SUV της Ford είναι αυτό που ζητάς- Δες πως γίνεται δικό σου

Οι κληρώσεις των ελληνικών ομάδων στα Κύπελλα Ευρώπης Ανδρών και Γυναικών

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Οι κληρώσεις των ελληνικών ομάδων στα Κύπελλα Ευρώπης Ανδρών και Γυναικών

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΙΔΩΝ Κ15 Πρωταθλητής ο ΝΟ Χανίων, 11-7 στον τελικό τον Παναθηναϊκό (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΙΔΩΝ Κ15 Πρωταθλητής ο ΝΟ Χανίων, 11-7 στον τελικό τον Παναθηναϊκό (pics)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ Γιώργος Αφρουδάκης: «Γράφτηκε ιστορία με χρυσά γράμματα στη Σιγκαπούρη» (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ Γιώργος Αφρουδάκης: «Γράφτηκε ιστορία με χρυσά γράμματα στη Σιγκαπούρη» (pics)