Η τέλεια απάντηση του Νόρις -Νικητής της μονομαχίας με τον Πιάστρι στην Ουγγαρία
Την πιο ώριμη, περίτεχνη και στρατηγικά ευφυή από τις συνολικά 9 νίκες του στη Formula 1 πέτυχε ο Λάντο Νόρις στη σημερινό GP Ουγγαρίας, 14ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, καθώς με στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ ανέκαμψε από την 5η θέση που έπεσε στην εκκίνηση, και στους τελευταίους 10 γύρους αμύνθηκε -παρότι είχε κατά 15 γύρους πιο φθαρμένα ελαστικά- της επίθεσης του ομολόγου του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι.
Μέχρι το μέσον του αγώνα επικεφαλής ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ, αλλά με τη σκληρή γόμα στο δεύτερο stint η απόδοση της Ferrari γκρεμίστηκε ολοκληρωτικά – αφήνοντας τον Μονεγάσκο έξαλλο με τη Scuderia, σχετικά με τις επιλογές της ομάδας στη στρατηγική των δύο πιτ-στοπς.
Η πτώση της απόδοσης του cavallino ήταν τέτοια, που ο Τζορτζ Ράσελ το αξιοποίησε (καθώς η Mercedes W16 απέδιδε πολύ καλύτερα στις χαμηλότερες θερμοκρασίες υπό τη βαριά συννεφιά στη Βουδαπέστη) για να περάσει τον Λεκλέρ και να ανέβει στο βάθρο – μετά από μία μάχη διαρκείας των δύο που κρίθηκε με μια επαφή τους στα φρένα της πρώτης στροφής.
Ο Νόρις κέρδισε τη μάχη με τους Πιάστρι, Ράσελ, Λεκλέρ κάνοντας μόνο ένα πιτ-στοπ, σε σχέση με τους τρεις που τον ακολούθησαν. Σε αυτή την εναλλακτική στρατηγική οδηγήθηκε από την ατυχή έκβαση της εκκίνησής του, που τον έριξε στην 5η θέση μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να περάσει τον Πιάστρι στρην πρώτη στροφή.
Με ίδια στρατηγική ενός πιτ-στοπ την πρώτη εξάδα έκλεισαν, άκρως εντυπωσιακά, ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin -καθώς η αναβαθμισμένη AMR25 ταίριαξε ιδιαίτερα στην πίστα του Χανγκαρόρινγκ- και ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο με την αναγεννημένη Sauber.
Πώς εξελίχθηκε ο αγώνας
Με τη μέση γόμα για τους 11 πρώτους της εκκίνησης (και τη σκληρή για τον 12ο Χάμιλτον), ο Νόρις προσπάθησε στην εκκίνηση να περάσει τον Πιάστρι, αλλά η άμυνα του Αυστραλού στην εσωτερική εγκλώβισε τον Βρετανό και τον έκανε ευάλωτο στους Ράσελ, Αλόνσο που σύντομα τον πέρασαν και τον έριξαν στην 5η θέση.
Ο Νόρις πέρασε τον Αλόνσο δύο γύρους αργότερα, αλλά δυσκολεύτηκε να περάσει και τον Ράσελ. Εφόσον δεν φαινόταν να μπορεί να πάρει κάτι παραπάνω από την τρίτη θέση με τη στρατηγική δύο πιτ-στοπς, αποφάσισε να επεκτείνει το stint του και να ρισκάρει με μία μόνο αλλαγή ελαστικών, μπαίνοντας στα πιτς στον 31ο γύρο – με την προσδοκία ότι όσοι ήταν μπροστά του θα χρειάζονταν και δεύτερο pit stop.
Οι Πιάστρι-Λεκλέρ μπροστά του είχαν ήδη κάνει το πρώτο τους πιτ-στοπ στους γύρους 19-20, οπότε ο Λεκλέρ αμύνθηκε με επιτυχία στο undercut του Αυστραλού. Ο Λεκλέρ μπήκε για δεύτερη φορά στα πιτς στον 40ό γύρο για νέο σετ σκληρών ελαστικών, κάτι που ώθησε τη McLaren να καθυστερήσει κι άλλο την αλλαγή του Πιάστρι, ώστε να έχει πιο φρέσκια γόμα στη συνέχεια σε σχέση με τη Ferrari.
Ο Πιάστρι μπήκε τελικά πέντε γύρους αργότερα, κάτι που του επέτρεψε να πιέσει στη συνέχεια τον Λεκλέρ. Τότε όλα άρχισαν να πάνε στραβά για τη Scuderia. Μια παρατεταμένη διαφωνία με την ομάδα του σχετικά με τις διαδικασίες προετοιμασίας για τον αγώνα κορυφώθηκε με έντονη φραστική επίθεση του Μονεγάσκου, που κατηγόρησε τη Ferrari πως «χάνει τον ρυθμό της» κατά τη διάρκεια του stint.
Έτσι, ο Πιάστρι τον πέρασε για τη δεύτερη θέση στον 51ο γύρο και ξεκίνησε την επίθεσή του προς τον Νόρις. Στους επόμενους 10 γύρους ο Πιάστρι «κατάπινε» τη διαφορά από τον Νόρις: οι δύο τους χωρίζονταν από σχεδόν 9 δευτερόλεπτα όταν ο Αυστραλός προσπέρασε τον Λεκλέρ, αλλά η ψαλίδα έκλεισε γρήγορα, στήνοντας ένα θρίλερ στο φινάλε.
Πέντε γύρους πριν το τέλος ο Πιάστρι βρέθηκε εντός DRS, έχοντας φτάσει τον Νόρις μέσα στην κίνηση των αργότερων συνδυασμών, και άρχισε να γεμίζει τους καθρέφτες του team-mate του. Πλησίασε στην αρχή του 68ου γύρου και επιχείρησε επίθεση στον επόμενο – όταν ένα πολύ αγχωτικό μπλοκάρισμα των φρένων του Αυστραλού στο τέλος της ευθείας λίγο έλειψε να φέρει την καταστροφή για τη McLaren.
Χωρίς αρκερή ορμή στον τελευταίο γύρο, ο Πιάστρι συμβιβάστηκε με την ήττα του, καθώς ο Νόρις διέσχισε τη γραμμή του τερματισμού με διαφορά μόλις 0,698”.
Ο Τζορτζ Ράσελ πήρε την τρίτη θέση από τον Λεκλέρ, ο οποίος είχε ήδη προβλέψει πως θα δυσκολευόταν να κρατήσει θέση στο βάθρο όταν εξέφρασε τα παράπονά του στο μέσον του αγώνα στον μηχανικό του, Μπράιαν Μπότσι.
Ο Λεκλέρ αμύνθηκε σκληρά, αλλά ο Ράσελ θεώρησε υπερβολική την κίνηση του Μονεγάσκου στον 61ο γύρο, κατηγορώντας τον πως άλλαξε γραμμή στο φρενάρισμα για την μπρώτη φουρκέτα της πίστας.
Ο Λεκλέρ προσπάθησε να κλείσει τον Ράσελ και στον επόμενο γύρο, αλλά η Mercedes κράτησε την εσωτερική και -μετά από μια ελαφρά επαφή των δύο μονοθεσίων- εξασφάλισε το προσπέρασμα και τη θέση του στο βάθρο. Ο Λεκλέρ, από την πλευρά του, δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για επικίνδυνη οδήγηση.
Παρά το ότι έπεσε μακριά από τον Ράσελ, η διαφορά του Μονεγάσκου από τον Αλόνσο ήταν αρκετά μεγάλη ώστε να καλύψει την ποινή χωρίς να χάσει την τέταρτη θέση. Ο οδηγός της Aston Martin απειλήθηκε αρχικά έντονα από τον Μπορτολέτο, τον οδηγό που ο ίδιος ο Αλόνσο μανατζάρει, αλλά κατάφερε να τον κρατήσει πίσω σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Ο Βραζιλιάνος σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στην F1, τερματίζοντας έκτος, δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Λανς Στρολ. Ο Λίαμ Λόσον νίκησε με την RB τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος δοκίμασε να καθυστερήσει πολύ την αλλαγή των σκληρών ελαστικών του ενώ βρισκόταν πέμπτος – αλλά τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το πλάνο και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον πρώην team-mate του.
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι πήρε τον τελευταίο βαθμό με τη 10η θέση, αφού άντεξε μια καθυστερημένη επίθεση από τον Ισάκ Χατζάρ – ο οποίος χρειάστηκε να οδηγήσει με πόνο μετά από τραυματισμό στο χέρι, όταν χτυπήθηκε από χαλίκια που εκτόξευσε προπορευόμενο μονοθέσιο στην αρχή του αγώνα.
Για τη Formula 1 τώρα ξεκινούν οι καλοκαιρινές διακοπές τριών εβδομάδων, πριν επιστρέψει στο τέλος του μήνα για το GP Ολλανδίας, στην πίστα του Ζάντβοορτ στις 29-31 Αυγούστου.
Content Original Link:
" target="_blank">