GP Μαϊάμι: Το πρόγραμμα δοκιμών, Sprint και αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική
Από τις όχθες της Ερυθράς Θάλασσας στις όχθες του Ατλαντικού, λοιπόν, το Μαϊάμι θα φιλοξενήσει, στο σιρκουί περιμετρικά του περίφημου Hard Rock Stadium, το δεύτερο αγώνα Sprint του φετινού πρωταθλήματος της F1 – μετά από το Sprint της Κίνας, το οποίο είχε κερδίσει ο Λιούις Χάμιλτον με τη Ferrari SF-25.
Το χαμηλό φορτίο καυσίμων και η αρκετά ικανοποιητική διαχείριση των ελαστικών δεν αποκλείεται να βοηθήσουν τη Scuderia να κάνει μία καλή εμφάνιση και στο Sprint του Μαϊάμι. Αλλά για το κυρίως GP, και τις κατατακτήριες δοκιμές του, φαίνεται πως η McLaren ξεκινά και πάλι ως το φαβορί για τη νίκη.
Η Red Bull δεν αποκλείεται να έχει την ταχύτητα ώστε ο Μαξ Φερστάπεν να απειλήσει τους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις για την πολ ποζίσιον. Αν το πετύχει ίσως μόνο έτσι θα έχει ελπίδες να κερδίσει τον αγώνα της Κυριακής, καθώς η RBR φοβάται πως η υψηλή θερμοκρασία στην πόλη της Φλόριντας μαζί με τις -μαλακότερες, φέτος- γόμες της Pirelli θα βγάλουν στην επιφάνεια το πλεονέκτημα της McLaren σε ρυθμό αγώνα.

Πέρσι στο Μαϊάμι ο Λάντο Νόρις κατέκτησε την πρώτη νίκη της καριέρας του στη F1 (στην οποία πρόσθεσε άλλες τέσσερις μέχρι σήμερα), και τώρα ο Βρετανός έχει την ανάγκη ενός ακόμα θριάμβου για να “απαντήσει” στον ομόλογό του Πιάστρι – ο οποίος με 3 νίκες στους 5 αγώνες της F1 μέχρι στιγμής φέτος- έχει πάρει προβάδισμα 10 βαθμών στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Όσο για τη Ferrari, οι δύο σταδιακές αναβαθμίσεις της SF-25 θα ξεκινήσουν από το επόμενο GP, της Ίμολα, αλλά ο εξαίρετος ρυθμός που έδειξε το ιταλικό μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα στη Τζέντα μαζί με την επιτυχία του Σαρλ Λεκλέρ να λύσει το “γρίφο” των ρυθμίσεων δίνουν την αισιοδοξία στη Scuderia για άλλο ένα βάθρο – μετά το πρώτο της φετινό, στη Τζέντα.

Η Mercedes δεν αποκλείεται, επίσης, να επιστρέψει στις ανταγωνιστικές εμφανίσεις μετά την “παρένθεση” της φτωχής της απόδοσης στη Σαουδική Αραβία – αλλά απομένει να φανεί αν οι συνθήκες θα της ταιριάξουν ώστε ο Τζορτζ Ράσελ να απειλήσει τις άλλες τρεις υπερδυνάμεις του σπορ.
GP Μαϊάμι: Ελαστικά & στρατηγική
Σε ένα σιρκουί που όλο το τριήμερο θα στρώνεται με γόμα θα παίξει σημαντικό ρόλο η φθορά της επιφάνειας των ελαστικών (graining), ίσως και αντίστοιχη με τη θερμική τους φθορά (degradation) λόγω των υψηλών θερμοκρασιών -που θα προσεγγίζουν τους 30° Κελσίου στον αέρα και τους 50° C στην άσφαλτο- του τριημέρου.
Η θερμική φθορά, παράλληλα, θα ενταθεί και από το γεγονός ότι η Pirelli επέλεξε για το φετινό αγώνα του Μαϊάμι ένα σκαλοπάτι πιο μαλακές γόμες σε σχέση με πέρσι. Έτσι, όπως και στη Τζέντα, οι ομάδες θα έχουν τη γόμα C5 ως μαλακή, τη C4 ως μέση και τη C3 ως σκληρή.

Μέχρι τώρα το GP του Μαϊάμι ήταν αγώνας στρατηγικής ενός πιτ-στοπ, αλλά με τις μαλακότερες γόμες η Pirelli θέλει να αυξήσει τις πιθανότητες να δούμε και εναλλακτικές στρατηγικές με δύο πιτ-στοπς.
Πέρσι οι 15 από τους 20 οδηγούς επέλεξαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση και οι περισσότεροι πέρασαν στα σκληρά ελαστικά για το δεύτερο stint τους. Λίγοι διάλεξαν τη μαλακή γόμα, η οποία επέδειξε απρόσμενα χαμηλή φθορά. Όμως, φέτος όλες οι γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 6ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (2/05) μέχρι το κυρίως GP της Κυριακής (4/05), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP του Μαϊάμι:
Πρόγραμμα GP Μαϊάμι 2025
Παρασκευή 2 Μαΐου
- 19:30-20:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
- 23:30-00:14: Sprint Qualifying (SQ)
Σάββατο 3 Μαΐου
- 19:00-20:00: Αγώνας Sprint
- 23:00-00:00: Δοκιμές κατάταξης GP (Q)
Κυριακή 4 Μαΐου
- 23:00: Αγώνας (GP)

Πού θα το δείτε: Το 6ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στo Μαϊάμι, θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 4 Μαΐου, στις 23:00 στο ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα στις 23:50 στον ΑΝΤ1. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων του τριημέρου:
- F1 – FP1 – 2/5 – 19:30 – ΑΝΤ1+
- F1 – Sprint Qualifying – 2/5 – 23:30 – ΑΝΤ1+
- F1 – Sprint – 3/5 – 19:00 – ΑΝΤ1+
- F1 – Qualifying – 3/5 – 23:00 – ΑΝΤ1+
- F1 – Race – 4/5 – 23:00 – ΑΝΤ1+
- F1 – Race (ετεροχρονισμένα) – 4/5 – 23:50 – ΑΝΤ1
Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

GP Μαϊάμι 2025 / Miami International Autodrome, 2-4 Μαΐου 2025
- Πρώτο GP: 2022
- Μήκος πίστας: 5,412 km
- Γύροι: 57
- Συνολική διαδρομή: 308,326 km
- Ρεκόρ γύρου: Μαξ Φερστάπεν, 1:29.708 (2023)
- Νικητής 2024: Λάντο Νόρις
- Περισσότερες νίκες: Μαξ Φερστάπεν (2)
- Πιθανότητα βροχής: Παρασκευή: <20% / Σάββατο: 20% / Κυριακή: 40%
- Θερμοκρασία: Παρασκευή: 22-29° C / Σάββατο: 21-29° C / Κυριακή: 22-30° C
- Πιθανότητα οχήματος ασφαλείας: 67%
- Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 19,9’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)
5 Hot Info για το σιρκουί του Μαϊάμι
- Το σιρκουί της πόλης της Φλόριντας των ΗΠΑ είναι προσωρινό, αλλά έχει σχεδιαστεί να φαίνεται σαν να είναι μια μόνιμη εγκατάσταση. Φιλοξενείται στο σύμπλεγμα του σταδίου Hard Rock Stadium, που είναι η έδρα της διάσημης ομάδας Miami Dolphins του αμερικανικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου NFL. Τα πάντοκ και οι χώροι φιλοξενίας των ομάδων βρίσκονται μέσα στον αγωνιστικό χώρο του σταδίου.
- Το 2022 ο αγώνας του Μαϊάμι προστέθηκε στο πρόγραμμα για να γίνει το δεύτερο αμερικανικό GP της Formula 1, μετά από εκείνο του Όστιν, στο Τέξας. Το σιρκουί του Μαϊάμι έγινε η 11η διαφορετική τοποθεσία που φιλοξένησε τη Formula 1 στην ιστορία του σπορ. Οι άλλες 10 είναι το Όστιν (Τέξας), το Ντάλας, το Ντιτρόιτ, η Ινδιανάπολη, το Λας Βέγκας, το Λονγκ Μπιντς, το Φοίνιξ, το Ρίβερσαϊντ, το Σίμπρινγκ και το Ουόκτινς Γκλεν.
- Το εντυπωσιακό σιρκουί του Μαϊάμι περιλαμβάνει 19 στροφές, δύο μεγάλες ευθείες (όπου η ταχύτητα ξεπερνά τα 340km/h) και δύο μικρότερες, τρεις ζώνες DRS και αρκετές υψομετρικές εναλλαγές με πολλές διαβάσεις των μονοθεσίων κάτω από γέφυρες. Η πιο χαρακτηριστική είναι στο αργό σικέιν των στροφών 14-15, που αρχικά είναι ανηφορικό και στην έξοδο κατηφορικό. Τα δύο σημεία έντονου φρεναρίσματος προσφέρουν και δύο καλά σημεία πρόσπέρασης.
- Ένα πολύ ενδιαφέρον στατιστικό είναι ότι στα τρία περασμένα GP του Μαϊάμι την πολ ποζίσιον έχουν κατακτήσει τρεις διαφορετικοί οδηγοί -ο Σαρλ Λεκλέρ το 2022, ο Σέρτζιο Πέρεζ το ‘23 και ο Μαξ Φερστάπεν το ‘24- αλλά κανείς τους εντέλει δεν κέρδισε τον αγώνα. Και οι τρεις τους τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, καθώς τις δύο πρώτες χρονιές κέρδισε ο Φερστάπεν και πέρσι ο Νόρις. Πέραν των τεσσάρων παραπάνω, μόνο οι Ισπανοί Κάρλος Σάινθ και Φερνάντο Αλόνσο έχουν ανέβει, σε αυτά τα τρία χρόνια, στο βάθρο του Μαϊάμι.
- Ο αγώνας αυτού του τριημέρου θα είναι το 80ό GP της ιστορίας του σπορ που διεξάγεται επί αμερικανικού εδάφους. Μόνο η Ιταλία έχει περισσότερα GP, συνολικά 107. Οι δύο οδηγοί της F1 με τις περισσότερες νίκες στις ΗΠΑ, παραδόξως, αγωνίζονται αυτό το τριήμερο: είναι οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, που έχουν από 6 νίκες σε αγώνες της Αμερικής. Η Ferrari είναι η πλέον πολυνίκης ομάδα, με 14 νίκες στις ΗΠΑ.
Content Original Link:
" target="_blank">