H Mercedes-Benz φέρνει πιο κοντά τις τεχνολογίες του μέλλοντος

H Mercedes-Benz φέρνει πιο κοντά τις τεχνολογίες του μέλλοντος

AUTOMOTO
H Mercedes-Benz φέρνει πιο κοντά τις τεχνολογίες του μέλλοντος

Ένα τιμόνι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα εξάρτημα του αυτοκινήτου καθώς συνδέει τον οδηγό με τον δρόμο μέσω των ελαστικών. Το τιμόνι παρέχει ανατροφοδότηση για τη συμπεριφορά οδήγησης, επιτρέπει στον οδηγό να νιώσει τις ανωμαλίες του δρόμου και, στο παρελθόν, αποτελούσε τον απαραίτητο μηχανισμό για το παρκάρισμα. Σύντομα όμως, μια νέα εποχή πρόκειται να ξεκινήσει για τους πελάτες της Mercedes-Benz –η οποία θα είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα προσφέρει από το 2026 όχημα παραγωγής με τεχνολογία steer-by-wire.

Mercedes-Benz Steer by Wire Mercedes-Benz

Η τεχνολογία αυτή δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών, αφού οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά, δηλαδή “μέσω καλωδίου”. Η εντελώς νέα αίσθηση της τεχνολογίας “steer by wire” προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πελάτη με πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή οδήγηση: καλύτερος χειρισμός, ευκολότεροι ελιγμοί και παρκάρισμα χωρίς τοποθέτηση των χεριών στο τιμόνι. Οι ειδικοί στην ανάρτηση μπορούν να επιλέγουν μεταβλητό λόγο διεύθυνσης και να τον προσαρμόζουν ευέλικτα ανάλογα με την περίπτωση.

Αυτό επιτρέπει τη βελτιστοποίηση χαρακτηριστικών οδήγησης που προηγουμένως θεωρούνταν αντιφατικά – για παράδειγμα, τον ακόμη καλύτερο συνδυασμό σπορτίφ χαρακτήρα και άνεσης. Παράλληλα, βελτιώνονται ακόμα περισσότερο η ευστάθεια όσον αφορά στην κατεύθυνση και η πλευρική ευελιξία, χάρη και στη συνεργασία με την τετραδιεύθυνση (με γωνία διεύθυνσης έως και 10 μοίρες). Οι κραδασμοί από ανωμαλίες στο οδόστρωμα, που μέχρι πρότινος μεταφέρονταν μέσω του τιμονιού, πλέον μπορούν να απορροφούνται σχεδόν πλήρως.

Η τεχνολογία προσφέρει σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης, επιτρέποντας στις επιμέρους μάρκες ή σε συγκεκριμένα μοντέλα μίας κατασκευαστικής σειράς να αποκτούν τη δική τους μοναδική αίσθηση διεύθυνσης. Το steer-by-wire ανοίγει επίσης νέες δυνατότητες σχεδίασης νέων αρχιτεκτονικών, δεδομένου ότι το βολάν του τιμονιού ανεξαρτητοποιείται μηχανικά από το σύστημα διεύθυνσης. Ένα επιπλέον μελλοντικό όφελος είναι οι δυνατότητες για καθηλωτικό gaming όταν ο οδηγός κάνει διάλειμμα.

Επιπλέον, το steer-by-wire προσφέρει περισσότερη ευελιξία στον εσωτερικό σχεδιασμό: το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, δημιουργώντας αίσθηση ευρυχωρίας και καλύτερη ορατότητα στην οθόνη του οδηγού. Διευκολύνεται και η είσοδος/έξοδος από το όχημα, αφού η επίπεδη κάτω πλευρά του τιμονιού δημιουργεί περισσότερο χώρο. Σε συνδυασμό με τα μελλοντικά συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης, ο οδηγός θα μπορεί μακροπρόθεσμα να υιοθετεί πιο χαλαρές θέσεις.

Πώς λειτουργεί το steer-by-wire: Ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU), η οποία με την σειρά της κατευθύνει τους τροχούς. Η SFU δημιουργεί επίσης την αίσθηση συστήματος διεύθυνσης που χαρακτηρίζει την Mercedes-Benz. Επειδή δεν υπάρχει σύνδεση μηχανικών συνόλων, η επαφή τροχού–δρόμου υπολογίζεται μοντελοποιημένα με τη βοήθεια δυνάμεων επαναφοράς των μπροστινών τροχών.

Το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και δρόμους. Δεδομένων των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που θέτει η Mercedes-Benz, και γι’ αυτό το σύστημα εφαρμόζει αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου, διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοί ενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας.

Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP. Ο τροχός γυρίζει συνεχώς: καινοτομίες στο τιμόνι και το σύστημα διεύθυνσης από τη Mercedes-Benz. Το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο δεν διέθετε τιμόνι. Το Patent Motorwagen του Carl Benz από το 1886 ήταν εξοπλισμένο με έναν μοχλό διεύθυνσης, καθώς εκείνη την εποχή οι άνθρωποι ήταν εξοικειωμένοι με τις άμαξες και το τράβηγμα των ηνίων για να κατευθύνουν τα άλογα προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

Content Original Link:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

" target="_blank">

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ sport24.gr

Top Stories

Παναθηναϊκός: Ανοικτό «παράθυρο» για την επιστροφή του παικταρά

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Παναθηναϊκός: Ανοικτό «παράθυρο» για την επιστροφή του παικταρά

Ψωνίζει από… Σπανούλη και Μονακό η Μπαρτσελόνα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ψωνίζει από… Σπανούλη και Μονακό η Μπαρτσελόνα

Βραβεύει τον Μπάμπη Κωστούλα ο Δήμος Αλμυρού

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Βραβεύει τον Μπάμπη Κωστούλα ο Δήμος Αλμυρού

Ολυμπιακός : Το θέμα είναι τι θέλει και ο Άλεκ Πίτερς…

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ολυμπιακός : Το θέμα είναι τι θέλει και ο Άλεκ Πίτερς…

Ο Ντοκ Ρίβερς το ξεκαθάρισε για την επόμενη ομάδα του Γιάννη Αντετοκούνμπο

ΜΠΑΣΚΕΤ

Ο Ντοκ Ρίβερς το ξεκαθάρισε για την επόμενη ομάδα του Γιάννη Αντετοκούνμπο

«Scary Terry» και Ολυμπιακός: Στοιχηματική εταιρία δίνει φαβορί τους ερυθρόλευκους για τον παικταρά

ΜΠΑΣΚΕΤ

«Scary Terry» και Ολυμπιακός: Στοιχηματική εταιρία δίνει φαβορί τους ερυθρόλευκους για τον παικταρά

Αλκαράθ-Σίνερ: Η νέα χρυσή σελίδα του παγκόσμιου τένις

Tennis

Αλκαράθ-Σίνερ: Η νέα χρυσή σελίδα του παγκόσμιου τένις

Χάλε: Δύσκολο τεστ για Τσιτσιπά και στο βάθος Μεντβέντεφ

Tennis

Χάλε: Δύσκολο τεστ για Τσιτσιπά και στο βάθος Μεντβέντεφ

Αλκαράθ: "Η Έμα θα είναι το αφεντικό στο court!"

Tennis

Αλκαράθ: "Η Έμα θα είναι το αφεντικό στο court!"

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Nissan Leaf- Με εντυπωσιακή αυτονομία και τεχνολογία αιχμής

AUTOMOTO

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Nissan Leaf- Με εντυπωσιακή αυτονομία και τεχνολογία αιχμής

Ανανέωση για το Honda SH125 /150i -Δείτε τη νέα μειωμένη του τιμή

AUTOMOTO

Ανανέωση για το Honda SH125 /150i -Δείτε τη νέα μειωμένη του τιμή

Η Volkswagen επίσημος συνεργάτης του UEFA Women’s EURO 2025

AUTOMOTO

Η Volkswagen επίσημος συνεργάτης του UEFA Women’s EURO 2025

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ (Κ20) Η Κίνα στο δρόμο της Εθνικής μας ομάδας (18/6, 18:30)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ (Κ20) Η Κίνα στο δρόμο της Εθνικής μας ομάδας (18/6, 18:30)

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ20 Ήττα στις λεπτομέρειες για την Εθνική, 18-17 από την Ισπανία - Σε νοκ άουτ παιχνίδι (18/6) θα παίξει για την οκτάδα

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΔΡΩΝ Κ20 Ήττα στις λεπτομέρειες για την Εθνική, 18-17 από την Ισπανία - Σε νοκ άουτ παιχνίδι (18/6) θα παίξει για την οκτάδα

Α2 ΓΥΝΑΙΚΩΝ/ PLAY OFF Πρώτη και αήττητη η ΝΕ Πατρών ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία μαζί με τον ΝΟ Πατρών (pics)

ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ

Α2 ΓΥΝΑΙΚΩΝ/ PLAY OFF Πρώτη και αήττητη η ΝΕ Πατρών ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία μαζί με τον ΝΟ Πατρών (pics)